Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 26 apr 2024 15:16
gerard_m schreef: 26 apr 2024 14:47
dikkemick schreef: 26 apr 2024 10:00 Kleine update mbt het flyerende IDF.
Je kunt je omgekeer afvragen hoe het kan dat intensieve gevechten rond een ziekenhuis dagenlang duren als het zieke nhuis niet door Hamas strijders zou worden misbruikt.

NB: volgens mij is IDF al een tijdje gestopt met flyeren.
Eerlijk gezegd weet je in deze tijd soms niet meer wat nieuws en nepnieuws is. De foto's vanuit Gaza liegen er in ieder geval niet om.
Het IDF heeft honderden Hamas-strijders gevangengenomen in de ziekenhuizen. En degenen die geen Hamas-terroristen waren, zijn na onderzoek allang weer vrijgelaten.

En als Hamas na de aanval op Rafah is gedecimeerd en z'n hegemonie in Gaza kwijt is en het gehele gebied onder Istaelische controle valt, komen we vanzelf wel achter de desinformatie van Hamas als de burgers aldaar gaan praten.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 26 apr 2024 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 26 apr 2024 10:00 Kleine update mbt het flyerende IDF.
Je kunt je omgekeer afvragen hoe het kan dat intensieve gevechten rond een ziekenhuis dagenlang duren als het zieke nhuis niet door Hamas strijders zou worden misbruikt.

Binnenkort gaat het flyeren weer beginnen: ze zijn de aanval op het laatste Hamas-bastion - Rafah - nu aan het voorbereiden en zetten elders tentenkampen neer voor de burgers, waar zij veiliger zijn =D>
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ChaimNimsky schreef: 26 apr 2024 17:24Binnenkort gaat het flyeren weer beginnen: ze zijn de aanval op het laatste Hamas-bastion - Rafah - nu aan het voorbereiden en zetten elders tentenkampen neer voor de burgers, waar zij veiliger zijn =D>
Is Netanyahu&Co eindelijk om? Ik applaudiseer daar niet voor, want zulks had veel eerder geregeld moeten zijn. Inmiddels hebben die Hamasbataljons zich weer kunnen aanvullen. Ik ben benieuwd hoe zulks door Israëlhaters geframed zal worden? Zoiets misschien:
  • "Zulks is genocide, want het betreft het verjagen van een volk, net als tijdens de Naqba!"
Nee, dat zal toch niet, mensenlevens redden framen als genocide? :shock:

Het zal me niets verbazen, en ik zou daar volledig achter staan, als de Hamasbataljons onvoorwaardelijk [!leuk woord in deze context!] zullen capituleren. Zou wel mooi zijn als de oorlog vóór 5 mei, 'Jom Hasjoa' [Holocaust Herdenkingsdag] voorbij zou zijn. Als ik een Islamitische Gazaan was zou ik nu toevoegen: Insh'Allah!
  • Ik houd het maar gewoon bij: בתקווה [hopelijk]
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

gerard_m schreef: 26 apr 2024 14:45
appelfflap schreef: 25 apr 2024 22:05
gerard_m schreef: 25 apr 2024 14:47 Op de wijze waarop jij het "concreet maakt" ,
is gewoon eventjes opsommen wat Israel doet en waar hierennu trots op is. zodat duidelijk wordt waar hij achter staat.
Nou doe je het weer: een ander woorden in de mond leggen die hij niet gezegd heeft, in dit geval bij HierEnNu.
Is dat nu een stropop? Bedankt voor de info,
ik had steeds een vogelverschrikker voor ogen ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
ChaimNimsky
Superposter

HierEnNu schreef: 26 apr 2024 18:39
ChaimNimsky schreef: 26 apr 2024 17:24Binnenkort gaat het flyeren weer beginnen: ze zijn de aanval op het laatste Hamas-bastion - Rafah - nu aan het voorbereiden en zetten elders tentenkampen neer voor de burgers, waar zij veiliger zijn =D>
Is Netanyahu&Co eindelijk om? Ik applaudiseer daar niet voor, want zulks had veel eerder geregeld moeten zijn. Inmiddels hebben die Hamasbataljons zich weer kunnen aanvullen. Ik ben benieuwd hoe zulks door Israëlhaters geframed zal worden? Zoiets misschien:
  • "Zulks is genocide, want het betreft het verjagen van een volk, net als tijdens de Naqba!"
Nee, dat zal toch niet, mensenlevens redden framen als genocide? :shock:

Het zal me niets verbazen, en ik zou daar volledig achter staan, als de Hamasbataljons onvoorwaardelijk [!leuk woord in deze context!] zullen capituleren. Zou wel mooi zijn als de oorlog vóór 5 mei, 'Jom Hasjoa' [Holocaust Herdenkingsdag] voorbij zou zijn. Als ik een Islamitische Gazaan was zou ik nu toevoegen: Insh'Allah!
  • Ik houd het maar gewoon bij: בתקווה [hopelijk]
Hamas zal helaas niet capituleren en evenmin de gijzelaars vrijlaten, aangezien ze dan de laatste joker achter hun hand goedkoop verspelen. De opening van nieuwe grensovergangen maakte de toegang mogelijk voor meer benodigde hulp, terwijl Israelische functionarissen donderdag de besprekingen hadden hervat over een mogelijke wapenstilstandsovereenkomst na maanden van vruchteloze diplomatie. Zoals de Washington Post nu schrijft, is elk sprankje van verlichting echter van korte duur voor de Gazanen, omdat Israel zich grondig voorbereidt op een bloedige militaire confrontatie in Rafah met de laatste overgebleven Hamas-bataljons.

Ze zullen - zoals tijdens deze hele oorlog - wel de burgers zoveel mogelijk proberen te sparen door tentenkampen op te gaan zetten in veilgere gebieden, maar aangezien Hamas zich niet overgeeft, noch de gijzelaars vrijlaat, komt de aanval eraan.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 26 apr 2024 17:21 Het IDF heeft honderden Hamas-strijders gevangengenomen in de ziekenhuizen. En degenen die geen Hamas-terroristen waren, zijn na onderzoek allang weer vrijgelaten.

En als Hamas na de aanval op Rafah is gedecimeerd en z'n hegemonie in Gaza kwijt is en het gehele gebied onder Istaelische controle valt, komen we vanzelf wel achter de desinformatie van Hamas als de burgers aldaar gaan praten.
Maar zijn er dan nog burgers over die Israël niet haten? Nadat je huis in puin ligt, ben je meestal niet erg neutraal meer hoor!
Volgens jou is Hamas al gedecimeerd (decimeren van een vijand betekent minstens 10 procent er van onschadelijk maken) volgens jouw is dat al met de helft gebeurd. En wat bedoel je met Israelische controle. Bepaalt Israël dan ook wat waar is? Ik zou meer vertrouwen op controle door internationale instanties, als ik de waarheid wil weten, ook al mankeert daar ook nog veel aan.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Peter van Velzen schreef: 27 apr 2024 01:43
ChaimNimsky schreef: 26 apr 2024 17:21 Het IDF heeft honderden Hamas-strijders gevangengenomen in de ziekenhuizen. En degenen die geen Hamas-terroristen waren, zijn na onderzoek allang weer vrijgelaten.

Maar zijn er dan nog burgers over die Israël niet haten? Nadat je huis in puin ligt, ben je meestal niet erg neutraal meer hoor!
Ze weten nu wat er te wachten staat indien ze Israel aanvallen. Relevant is dat met Hamas afgerekend wordt, zodat ze iets als 7 oktober niet weer flikken. Misschien dat de Palestijnen daarna weer een kans op vrede krijgen, maar een tweestaten-oplossing zal hen niet gauw meer worden aangeboden door Israel.
En wat bedoel je met Israelische controle.
De militaire controle van Israel over Gaza.
Bepaalt Israël dan ook wat waar is? Ik zou meer vertrouwen op controle door internationale instanties, als ik de waarheid wil weten, ook al mankeert daar ook nog veel aan.
De burgers zullen uit zichzelf gaan praten als Hamas weg is. Een enkeling durft het nu reeds, al is dat levensgevaarlijk voor hen.
Volgens jou is Hamas al gedecimeerd (decimeren van een vijand betekent minstens 10 procent er van onschadelijk maken) volgens jouw is dat al met de helft gebeurd.
Decimeren betekent "sterk terugbrengen in aantal" en de term wordt meestal niet gebezigd in de letterlijke zin waarmee het oorspronkelijk het doden van elke tiende persoon in een groep duidde. Hamas heeft - naast wat pockets - nog maar 4 van de 24 battaljons over en die zitten in Rafah - het laatste Hamas-bastion - de stad die Israel zal gaan aanvallen.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 27 apr 2024 02:50 Decimeren betekent "sterk terugbrengen in aantal" en de term wordt meestal niet gebezigd in de letterlijke zin waarmee het oorspronkelijk het doden van elke tiende persoon in een groep duidde. Hamas heeft - naast wat pockets - nog maar 4 van de 24 battaljons over en die zitten in Rafah - het laatste Hamas-bastion - de stad die Israel zal gaan aanvallen.
En vind jij dat als er al 20 bataljons verdwenen zijn, dat ze dan niet zijn gedecimeerd? Het lijkt mij dat ze dan al zeer sterk in aantal zijn terug gebracht.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Peter van Velzen schreef: 27 apr 2024 03:10
ChaimNimsky schreef: 27 apr 2024 02:50 Decimeren betekent "sterk terugbrengen in aantal" en de term wordt meestal niet gebezigd in de letterlijke zin waarmee het oorspronkelijk het doden van elke tiende persoon in een groep duidde. Hamas heeft - naast wat pockets - nog maar 4 van de 24 battaljons over en die zitten in Rafah - het laatste Hamas-bastion - de stad die Israel zal gaan aanvallen.
En vind jij dat als er al 20 bataljons verdwenen zijn, dat ze dan niet zijn gedecimeerd? Het lijkt mij dat ze dan al zeer sterk in aantal zijn terug gebracht.
Zolang er nog 4 battaljons en wat pockets over zijn, bestaat Hamas nog en zijn ze nog niet voldoende gedecimeerd.
Zionist
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef: 27 apr 2024 03:10
Decimeren is eigenlijk iets dat men met de eigen legioenen deed als een strafmaatregel.
Ieder legionair moest een lot trekken en wie het tiende trof werd gedood.
Julius Caesar heeft dat in Spanje gedaan.

In Gaza wordt niet gedecimeerd het is gewoon een uitroeiingsoorlog zoals men ook met indianen deed.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 26 apr 2024 17:21

Eerlijk gezegd weet je in deze tijd soms niet meer wat nieuws en nepnieuws is. De foto's vanuit Gaza liegen er in ieder geval niet om.
Het IDF heeft honderden Hamas-strijders gevangengenomen in de ziekenhuizen. En degenen die geen Hamas-terroristen waren, zijn na onderzoek allang weer vrijgelaten.

Als Gaza onder Israëlische controle valt krijgen we Westbank 2.0 waarbij de militairen lachend toekijken als zionisten Palestijns bezit (of Palestijnen zelf) vernielen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

gerard_m schreef: 26 apr 2024 14:47 Je kunt je omgekeer afvragen hoe het kan dat intensieve gevechten rond een ziekenhuis dagenlang duren als het zieke nhuis niet door Hamas strijders zou worden misbruikt.

In een oorlog is dat altijd lastig. Je kunt ervan uitgaan dat beide partijen propaganda verspreiden.

Neemt niet weg dat voor een dagenlange strijd in een ziekenhuis, twee partijen nodig zijn die willen strijden. Je kunt geen oorlog voeren met artsen en verpleegkundigen.
Dus we weten dat Hamas er strijders had zitten.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 27 apr 2024 12:49
gerard_m schreef: 26 apr 2024 14:47 Je kunt je omgekeer afvragen hoe het kan dat intensieve gevechten rond een ziekenhuis dagenlang duren als het zieke nhuis niet door Hamas strijders zou worden misbruikt.

In een oorlog is dat altijd lastig. Je kunt ervan uitgaan dat beide partijen propaganda verspreiden.

Neemt niet weg dat voor een dagenlange strijd in een ziekenhuis, twee partijen nodig zijn die willen strijden. Je kunt geen oorlog voeren met artsen en verpleegkundigen.
Dus we weten dat Hamas er strijders had zitten.
Ze kunnen zowel patiënt als leden van Hamas zijn.
Laat Hamas die achter dan worden hun medestrijders waarschijnlijk gewoon omgebracht.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 27 apr 2024 10:18Als Gaza onder Israëlische controle valt krijgen we Westbank 2.0 waarbij de militairen lachend toekijken als zionisten Palestijns bezit (of Palestijnen zelf) vernielen.
Want?
  • Zijn volgens jou alle Joden nu eenmaal sadistische moordenaars die lachen om Palestijnse ellende? Zijn volgens jou alle IDFers ultra rechtse Zionisten? Zijn volgens jou alle Palestijnen wanhopig onschuldig vreedzame mensen?
Zoiets?

Je pikt er één potentiëel mogelijke toekomst uit en
doet het voorkomen alsof dat de enige toekomstmogelijkheid is.
Feit is echter: die beelden zitten slechts in jouw hoofd, niet in de werkelijkheid!

Pas nadat Gaza bevrijd is van Hamas&Co
  • die de Gazanen al meer dan een decennium onderdrukken en uitbuiten en zelfs veel kinderen hebben geïndoctrineerd in de Hamasjeugdkampen om vervolgens 'vrijwillig' te dienen als kanonnenvlees in de voorbije oorlogen Hamas&Co vs Israël, diezelfde Hamas&Co die door middel van infiltratie in de UNRWA internationale financiering voor hulp aan de Gazaanse burgers hebben weten door te sluisen naar hun eigen oorlogsindustrie,
pas nadat Gaza bevrijd is van die Hamas&Co zal een positieve wending mogelijk worden. En ja, dat ligt zowel aan de houding van Israël als ook de Gazanen zelf. Kiezen de Gazanen zelf voor een vreedzaam bestaan in coëxistentie of willen zij door vechten om het onderste uit de kan te verkrijgen, waardoor ze welhaast zeker de deksel opnieuw op hun neus zullen krijgen ...

Duitsland is ook lange tijd [terecht!] bezet geweest nadat de Nazi's verslagen waren. Met Netanyahu&Co aan de macht vind ik het een slecht idee indien Israël die bezettende macht zou zijn, maar ik zou sowieso liever hebben gezien dat er inmiddels een internationale coalitie was gevormd, bijvoorbeeld zoals tijdens de massale aanval op Israël door Iran, en dat die internationale coalitie gezamenlijk zou optrekken tegen Hamas&Co in RafaH, net als destijds tegen ISIS.

Daarna zou tijdens die overgang van tijdelijke bezetting door die coalitie. zodra de veiligheid van Israël gegarandeerd is, Israël zich al spoedig terug kunnen trekken uit Gaza en zou de resterende coalitie van bijvoorbeeld Jordanië en Saudi-Arabië
  • [onder gezag van de Koningin van Gaza, Sigrid Kaag, Gezant van de VN] :mrgreen:
de wederopbouw van een gedemilitariseerd Gaza succesvol ter hand kunnen nemen.
Gesloten