Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

HierEnNu
Heb jij aandelen in het woord "zulks"? Laten we in t vervolg dit soort stupide vragen achterwege laten aub.

Maar inhoudelijk kan ik je melden dat landjepik mijn visie in deze het meest bepaalt.
Dat en de totaal doorgeslagen "verdediging" in Gaza. Dat kleurt mijn visie inderdaad waardoor het voor mij steeds lastiger wordt open te staan voor argumenten die voor Israël zouden pleiten. Die kom ik overigens maar weinig tegen ook.
Ja, Hamas moet in deze hoedanigheid verdwijnen, maar dat moet het wanbeleid van Israël ook!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 04 mei 2024 18:47Maar inhoudelijk kan ik je melden dat landjepik mijn visie in deze het meest bepaalt.
Dat en de totaal doorgeslagen "verdediging" in Gaza. Dat kleurt mijn visie inderdaad waardoor het voor mij steeds lastiger wordt open te staan voor argumenten die voor Israël zouden pleiten. Die kom ik overigens maar weinig tegen ook.
Ja, Hamas moet in deze hoedanigheid verdwijnen, maar dat moet het wanbeleid van Israël ook!
Het steeds lastiger worden om open te blijven staan voor andere argumenten EN die ook niet meer waarnemen terwijl er voortdurend mee rondgesmeten wordt, zou een signaalfunctie mogen hebben. Nog los van dat het een waanidee in wording zou kunnen zijn, kan zulks ook betekenen dat er een intrinsieke behoefte is ontstaan aan zelfbevestiging van het veronderstelde vanwege de [verslavende!] stoot dopamine en adrenaline die tijdens zelfbevestiging vrij kan komen.

Zulks is één van de redenen waarom ik in het betreffende topic probeerde te waarschuwen tegen bestrijden van waanideeën, omdat men om zulk soort redenen met logisch redeneren niet af te brengen is van een overtuiging op basis van wanen,
maar die dan indirect en onbedoeld juist verdiept.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 04 mei 2024 19:13
dikkemick schreef: 04 mei 2024 18:47Maar inhoudelijk kan ik je melden dat landjepik mijn visie in deze het meest bepaalt.
Het steeds lastiger worden om open te blijven staan voor andere argumenten EN die ook niet meer waarnemen terwijl er voortdurend mee rondgesmeten wordt, zou een signaalfunctie mogen hebben. Nog los van dat het een waanidee in wording zou kunnen zijn, kan zulks ook betekenen dat er een intrinsieke behoefte is ontstaan aan zelfbevestiging van het veronderstelde vanwege de [verslavende!] stoot dopamine en adrenaline die tijdens zelfbevestiging vrij kan komen.

Zulks is één van de redenen waarom ik in het betreffende topic probeerde te waarschuwen tegen bestrijden van waanideeën, omdat men om zulk soort redenen met logisch redeneren niet af te brengen is van een overtuiging op basis van wanen,
maar die dan indirect en onbedoeld juist verdiept.
Ik kan je stukje tekst kopiëren en plakken. Zulks gaat jou nl ook aan, maar dan in omgedraaide richting.
Hoewel?
Ik dacht we het over dictator Bibi eens waren?
Ik dacht we het over Hamas eens waren?
Ik dacht dat we het over landjepik en pesterijen eens waren?

Of niet?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 04 mei 2024 19:20Ik dacht we het over dictator Bibi eens waren?

Of niet?
Jij dacht kennelijk van alles maar noemt niets concreets. :idea:
Wat me opvalt is dat je 'dacht' schrijft: verleden tijd van denk!
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 04 mei 2024 19:26
dikkemick schreef: 04 mei 2024 19:20Ik dacht we het over dictator Bibi eens waren?

Of niet?
Jij dacht kennelijk van alles maar noemt niets concreets. :idea:
Wat me opvalt is dat je 'dacht' schrijft: verleden tijd van denk!
Vind jij Bibi een dictator?
Wil je dat Hamas ophoudt te bestaan?
Vind je dat het annexeren moet stoppen?

En vind je zelf dat je constructief bezig bent met je "antwoorden"?
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 04 mei 2024 18:47HierEnNu
Heb jij aandelen in het woord "zulks"?
Mijn antwoord staat daar, in topic:
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 04 mei 2024 19:32En vind je zelf dat je constructief bezig bent met je "antwoorden"?
Dacht jij echt op het moment dat jij zulks schreef,
  • tevens het tussen aanhalingstekens zetten van 'antwoorden' erbij betrekkend,
dat zulks mij uit zou nodigen om constructief in te gaan
op vragen [om moverende redenen] naar de bekende weg?

Let wel, jij bent voor mij een open boek, althans,
jouw Avatar dikkemick op dit Forum Freethinkers.nl is voor mij een open boek :idea: ,
en ondanks dat zal ik jou zonder voorbehoud het voordeel van de twijfel geven,
nadat jij alle vragen die ik jou stelde en jij om moverende redenen niet beantwoordde,
alsnog hebt beantwoord.
  • Hoe vind jij dat als constructief antwoord mijnerzijds?
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Constructief lieve ( :wink: )HierEnNu betekent dat als je een vraag of vragen wordt gesteld, je deze beantwoord. Zulks doe je niet. Mijn vragen (waar we het mogelijk over eens zijn in dit topic):

Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 04 mei 2024 20:31 Constructief lieve ( :wink: )HierEnNu betekent dat als je een vraag of vragen wordt gesteld, je deze beantwoord. Zulks doe je niet. Mijn vragen (waar we het mogelijk over eens zijn in dit topic):

Wat heeft het voor zin als jij mijn antwoorden toch niet leest? Ik herhaal:
  • nadat jij alle vragen die ik jou stelde en
    jij om moverende redenen niet beantwoordde,
    alsnog hebt beantwoord.
Voor alle duidelijkheid, nadat betekent: niet voordat!
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ja sorry HierEnNu, maar ik was eerst met mijn constructieve vragen.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gaza bestaat nog wel....
Maar 'landjepik'? Dat is toch een vorig station? :shock:

En ondertussen: Hamas is nog steeds in de wereld hoor.
En de Houti's ook en Hezbollah en nog wat splinters, die Rusland en Iran wel wat groter willen zien worden ook...
¥¥
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 04 mei 2024 12:21 Zodra die nietsontziende militaire tak,
  • waarvan momenteel nog 4 bataljons operationeel zijn in RafaH, zich verschuilend onder [letterlijk in tunnels!] een Human Shield van miljoenen Gazaanse burgers, waaronder babies, kinderen, zwangere vrouwen en bejaarden,
zodra die militaire tak onvoorwaardelijk capituleert en de gegijzelden vrij zijn, dan pas is er een serieus begin gemaakt met de ontmanteling van die nietsontziende militaire tak
van de terroristische Hamasorganisatie!

Pas daarna kan er sprake zijn van reële onderhandelingen ten aanzien van de grenzen van de op te richten staat Palestina. Nu is het oorlog, vredesonderhandelingen starten is niet zinvol tijdens gevechthandelingen, zulks is pas zinvol
NA een wederzijds overeengekomen staakt het vuren.
Hoe wil je een staakt het vuren overeen komen, als je tegelijkertijd eist dat de degene met wie je dat wil overeenkomen zich zonder voorwaarden overgeeft? Niemand geeft zich over als de vijand geen kwartier geeft.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Peter van Velzen schreef: 05 mei 2024 04:54
  • waarvan momenteel nog 4 bataljons operationeel zijn in RafaH, zich verschuilend onder [letterlijk in tunnels!] een Human Shield van miljoenen Gazaanse burgers, waaronder babies, kinderen, zwangere vrouwen en bejaarden,
zodra die militaire tak onvoorwaardelijk capituleert en de gegijzelden vrij zijn, dan pas is er een serieus begin gemaakt met de ontmanteling van die nietsontziende militaire tak

Pas daarna kan er sprake zijn van reële onderhandelingen ten aanzien van de grenzen van de op te richten staat Palestina. Nu is het oorlog, vredesonderhandelingen starten is niet zinvol tijdens gevechthandelingen, zulks is pas zinvol
Hoe wil je een staakt het vuren overeen komen, als je tegelijkertijd eist dat de degene met wie je dat wil overeenkomen zich zonder voorwaarden overgeeft? Niemand geeft zich over als de vijand geen kwartier geeft.
De snelste en beste manier om dit akkefietje voor de Gazaanse burgers te eindigen, is de onvoorwaardelijke overgave van Hamas en het vrijlaten van de Israelische gijzelaars. Gaat Hamas daar niet mee akkoord, dan is de komende aanval op Rafah een alternatief om Hamas uit te schakelen (en ja, het is erg dat er waarschijnlijk enkele tienduizenden verdere slachtoffers bij vallen), al is het nog beter voor Israel indien Hamas de militaire tak opgeeft en de gijzelaars vrijlaat in ruil voor hun voortbestaan - zelfs nog beter dan een onvoorwaardelijke overgave-, zodat Israel verder niet meer voor een vervangende Gazaanse regering te zorgen, noch voor Palestijnse gevangengenomen criminelen, evenmin meer geld hoeft te spenderen aan benodigde militaire activiteit en bovendien de gijzelaars terugkrijgt. Dat de Gazanen onder een strikt Hamas-bewind en Sharia moeten leven, is verder hun eigen zaak.

Ik vermoed echter dat Hamas niet akkoord gaat en we een komende aanval op Rafah zullen zien.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Peter van Velzen schreef: 05 mei 2024 04:54

Daar gaat het toch ook helemaal niet om.
Dit is gewoon doordrijverij van Israël tot in het extreme zoals je dat ook wel elders in de wereld ziet (na een stomme horror-aanslag weliswaar en nemen van gijzelaars alsmede een groep vrijlaten door Hamas).
Mensenlevens doen er dan niet meer toe. Het zou mij overigens ook verbazen als er nog gijzelaars in leven zouden zijn.
Godzijdank ben ik niet Hamas, maar áls ik Hamas zou zijn dan zijn die gijzelaars niet meer in leven.
Menselijkheid klaar.
¥¥
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Chaimnimsky, je stelt een ONVOORWAARDELIJKE overgave voor?

Echt waar?
Einstein/Mick
Gesloten