Dispatches: undercover mosque
Moderator: Moderators
- marc aka controle
- Ervaren pen
- Freedrinker
- Forum fan
Ongeveer hetzelfde als wat er 15 jaar geleden in de Ondergang van Nederland stond.
Toen werd er niets met de boodschap gedaan, en ook nu zal er niets gedaan worden.
Ondertussen verlaat iedereen met een beetje gezond verstand het land, zo'n 40.000 per jaar.
Toen werd er niets met de boodschap gedaan, en ook nu zal er niets gedaan worden.
Ondertussen verlaat iedereen met een beetje gezond verstand het land, zo'n 40.000 per jaar.
And on the third day, God created the Ramington bolt-action rifle so Man could fight the dinosaurs, and the homosexuals.
- Sebastiaan
- Bevlogen
Re: Dispatches: undercover mosque
He, was dit niet een paar weken geleden al gepost? Ik zou toch zweren van wel.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Gisteren was Undercover Mosque: The Return op tv.
Ik ga ervan uit dat bijna iedereen dit gezien heeft, na mijn veel gelezen schotelantenne topic, mocht het niet zo zijn plaats ik een linkje, zodra de docu online verschijnt.
Toch frappant hoe je in anderhalf jaar tijd van 'spoken' Opzij lezende dames maakt.
Maar niet heus...
Ik ga ervan uit dat bijna iedereen dit gezien heeft, na mijn veel gelezen schotelantenne topic, mocht het niet zo zijn plaats ik een linkje, zodra de docu online verschijnt.
Toch frappant hoe je in anderhalf jaar tijd van 'spoken' Opzij lezende dames maakt.
Maar niet heus...
http://www.channel4.com/news/articles/d ... rn/2436087A year-and-a-half after the critically-acclaimed film Undercover Mosque was first screened, Dispatches goes undercover again to see whether extremist beliefs continue to be promoted in certain key British Muslim institutions. The film also investigates the role of the Saudi Arabian religious establishment in spreading a hard-line, fundamentalist Islamic ideology in the UK - the very ideology the Government claims to be tackling.
A female reporter attends prayer meetings at an important British mosque which claims to be dedicated to moderation and dialogue with other faiths. She secretly films shocking sermons given to the women-only congregation in which female preachers recite extremist and intolerant beliefs. As hundreds of women and some children come to pray, a preacher calls for adulterers, homosexuals, women who act like men and Muslim converts to other faiths to be killed, saying: "Kill him, kill him. You have to kill him, you understand. This is Islam."
Laatst gewijzigd door Fenomeen op 03 sep 2008 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
-
Destinesia
Kan je deze botte bewering onderbouwen met argumenten?Des schreef: 40.000 "paranoide egoistische lafaards en schijt-broeken" per jaar dus eigenlijk gewoon
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
-
Destinesia
Simpel
Als jij angstig je eigen land ontvlucht vanwege "inloop" van extremistische moslims uit - weet ik wat voor woestijngebieden - ben je voor mij een egoistische lafbek.

Als jij angstig je eigen land ontvlucht vanwege "inloop" van extremistische moslims uit - weet ik wat voor woestijngebieden - ben je voor mij een egoistische lafbek.
Jij vind dit heel normaal begrijp ik.?Freedrinker schreef:Ondertussen verlaat iedereen met een beetje gezond verstand het land, zo'n 40.000 per jaar.
Ik zou zeggen rij eens 's avonds door Amsterdam West dan kan je met eigen ogen zien hoe fijn het is om als autochtoon daar te wonen. Of laten we even het toenemende aantal moskeee, erbij pakken. Of hoe fijn en gezellig het vaak weer is om zo'n "aardige vredelievende", hautaine, vuilbekkende moslimjongere in je loket te krijgen. Ja, ik heb er alle begrip voor dat mensen het in Nederland niet meer leuk vinden en verkassen. Jij noemt het egoisme, ik noem het verstandig.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
-
Destinesia
Enkel omdat ze zeggen dat ze moslim zijn wil nog niet betekenen dat ze dat daadwerkelijk zijn. Volgens mij sla je hier de plank mis, als jij het hebt over de tuffende, leren jacken dragende jongere op nikes.Kochimodo schreef:Ik zou zeggen rij eens 's avonds door Amsterdam West dan kan je met eigen ogen zien hoe fijn het is om als autochtoon daar te wonen. Of laten we even het toenemende aantal moskeee, erbij pakken. Of hoe fijn en gezellig het vaak weer is om zo'n "aardige vredelievende", hautaine, vuilbekkende moslimjongere in je loket te krijgen. Ja, ik heb er alle begrip voor dat mensen het in Nederland niet meer leuk vinden en verkassen. Jij noemt het egoisme, ik noem het verstandig.
En inderdaad, dan maar vertrekken? Dan heb je naar mijn idee te weinig binding met dit land en toon je een gebrek aan liefde aan voor dit land. (Ik heb het over dit land hè, niet de regering
-
Destinesia
Ik vind alleen de gedachte; dat je je opzij laat zetten en daadwerkelijk het land uitvlucht vanwege angst voor de Islam al compleet gestoord! En dat dan alleen vanwege de zieke visie van een werelwijde woeker Islam met zijn extremistische uitwassen en een paar Imams met een grote bek om de Islamitische woestijn uit te breiden. Meneer Mohammed (vzmh) doet het blijkbaar prima zo. Een mooie tactiek die blijkbaar bij 40.000 Nederlanders (!) per jaar vruchten afwerpt aan de voeten van dit soort "haat Imams". De 'extremistische Islam' anno 2008 heeft voor hen niet eens 'het zwaard' hoeven trekken. Men riep alleen maar; "Boe", en men vlucht het eigen land al uit.The Man schreef:Dan heb je naar mijn idee te weinig binding met dit land
Ongelofelijk als deze cijfers werkelijk kloppen! Is dit werkelijk waar?? 40.000? Inderdaad mogen dit type sprinkhanen inderdaad zo snel mogelijk opzouten en nooit meer terugkomen! Ik begin bij wijze van spreken zowaar 'enige sympathie' te voelen voor de kruisridders uit de middeleeuwen op dit punt. Natuurlijk ben ik zelf van mening dat het nooit zo ver zal komen dat hier ooit de sharia wordt ingevoerd, maar ik vind het on-voor-stel-baar dat mensen werkelijk Nederland vaarwel zeggen vanwege deze angst en ergernis voor de Islam. Daarbij hebben die zogenaamde 'vuilbekkende jongeren' met hun scooters en petjes geen moer te maken. Een totaal ander onderwerp idd.
Zou het ook niet zo kunnen zijn dat mensen het hier voor gezien houden omdat ze de aanpak van de regerende partijen niet aanstaat? En ze dan liever in een land wonen waar aanpakken van onlusten gewoon nog normaal is? Of er is kritiek of onvrede over ander zaken. Het is iets te kort door de bocht om het vertrek van mensen naar een ander land allemaal op de Islam te schuiven. Er zijn meerdere redenen waarom iemand liever in een ander land woont.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Om in het nieuwe land weer van die aardige en vredelievende, hautaine, vuilbekkende jongeren aan je loket te krijgenKochimodo schreef:. Of hoe fijn en gezellig het vaak weer is om zo'n "aardige vredelievende", hautaine, vuilbekkende moslimjongere in je loket te krijgen. .
En op wat baseer je eigenlijk dat het om een 'moslim'jongere gaat? En zit er verschil in een moslimjongeren en nederlandse jongeren?
Fuck met alles.
Wanneer je het ergens niet naar je zin hebt moet je vertrekken als je dat wilt en de gelegenheid hebt. Waarom tegen je zin in regens blijven?Wat vind jij er verstandig aan. Leg uit?
Ik ben in Nederland geboren en woon en werk hier mijn hele leven. Desondanks heb ik geen enkele binding met het land en ook geen leifde voor dit land. Ik doe simpelweg alle plussen en minnen bij elkaar optellen en omdat de pluskant nog steeds hoger is ben ik hier. Ook voel ik geen behoefte te verkassen, Als anderen dat wel hebben moeten ze dat vooral doenDan heb je naar mijn idee te weinig binding met dit land en toon je een gebrek aan liefde aan voor dit land.
Omdat ik degene was die ze aan het loket kreeg! Ja, Nederlandse jongeren zijn minder agressief en vaak belleefder. Die smijten tenminste niet zonder toelichting een papier voor je neus en spreken iig Nederlands! En ze groeten tenminste als ze komen en weggaan.En op wat baseer je eigenlijk dat het om een 'moslim'jongere gaat? En zit er verschil in een moslimjongeren en nederlandse jongeren?