HierEnNu schreef: ↑21 mei 2024 12:55
Ik heb als levensovertuiging het Seculiere Humanisme.
Humanisme is een filosofische en ethische houding die de waarde van mensen benadrukt en in het algemeen de voorkeur geeft aan kritisch denken en bewijs (rationalisme en empirisme) boven acceptatie van dogma of bijgeloof.
Hoe rijm je dat met een totale uitroeiing van Hamas?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
"Dit nooit meer" zijn woorden die uitgesproken zullen worden.
Vind ik dit, terwijl we al anderhalf jaar een genocide in Gaza steunen, behoorlijk hypocriet.
Tijdens de Nationale Herdenking worden allen herdacht die zijn omgekomen of vermoord, 'zowel tijdens de Tweede Wereldoorlog en de koloniale oorlog in Indonesië, als in oorlogssituaties en bij vredesoperaties daarna'.
Dat is dus niet genoeg!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Ook Dick Schoof had het over de Holocaust.
Ben even gaan Googlen.
Holocaust betekent letterlijk massamoord door de inzet van vuur, naar het oudgriekse holókauston. Dit betekent: geheel verbrand. Het betekent ook brandoffer.
Rob Vreeken (artsen zonder Grenzen) behandelt mensen met brandwonden die niet meer genezen, omdat zonder voedsel een lichaam geen littekenweefsel aanmaakt.
Dit nog ter afsluiting van bevrijdingsdag in Nederland gisteren. En ik wilde de term Holocaust nog even verduidelijken.
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑06 mei 2025 09:09
Ook Dick Schoof had het over de Holocaust.
................
Dit nog ter afsluiting van bevrijdingsdag in Nederland gisteren. En ik wilde de term Holocaust nog even verduidelijken.