heeck schreef: ↑03 jul 2024 10:55
Bonifacius,
Verrukkellijk!
Eenieder verprutst het bestaan op volstrekt eigen wijze.
Dat doet de mensheid collectief schreef Eckhart Tolle al een 19 jaar en meer geleden in zijn bestsellers.
Zie..
Samenvatting
Eckhart Tolle, bekend van ‘De kracht van het Nu’, geeft in 'Een nieuwe aarde' de blauwdruk voor een nieuwe op spirituele waarden gebaseerde samenleving, waarin we werkelijk geluk zullen kennen.
Eckhart Tolle heeft in Een nieuwe aarde een duidelijke boodschap voor ons: het is vijf voor twaalf voor de mensheid en voor onze aarde. Tolle wijt dit aan ons ego-denken: het ego heeft een natuurlijke behoefte aan macht, tegenstand en vijanden. Dit heeft ons gebracht waar we nu zijn: aan de rand van de totale catastrofe gebracht.
Maar Tolle heeft ook goed nieuws: als we ons ego durven loslaten en collectief de sprong wagen naar een ander en zuiver bewustzijn, dan transformeren we naar een nieuwe samenleving waarin geluk de boventoon voert. Het is hoog tijd voor een collectieve bewustzijnstransformatie, waardoor we onze zwaarte en dichtheid verliezen, zodat we transparant worden voor het licht van bewustzijn.
Wat kunnen we doen om deze verschuiving in onszelf te versnellen? En hoe kunnen we het nieuwe, ontwakende bewustzijn herkennen? Op deze en andere wezenlijke vragen gaat Een nieuwe aarde in. Al lezende ervaren we dan de bewustzijnsverschuiving die in ons plaatsvindt. Gebaseerd op de inzichten uit zijn wereldwijde bestsellers De kracht van het NU, wijst Eckhart Tolle ons de weg naar het nieuwe spirituele tijdperk.
https://www.bol.com/be/nl/p/een-nieuwe- ... oductImage
Hoog tijd voor een bewustzijnstransformatie dus!
Omdat Bernardro Kastrup ook al opgetogen bleek over Rupert Spira zocht en vond ik, zodat het misschien tijd wordt voor vergelijkend verlichtingsonderzoek, Douglas Harding’s “Headless Way” /YouTube
Echt waar, die Douglas Harding was mij niet bekend en bekeek die Video drie dagen geleden voor het eerst en stuurde hem zelfs door naar een op stervende liggende 70 jarige kennis die 50 jaar van zijn leven 'verprutst' heeft met alles te lezen over Oosterse filosofie en mystiek!
Zie...
Begin doorgestuurd bericht:
Van: Bonifacius
Onderwerp: The "Headless" Way To Enlightenment: Douglas Harding's Enlightenment Experiments - YouTube
Datum: 30 juni 2024 om 23:36:18 CEST
Aan: kennis
Zie hier, schotelde YouTube mij zojuist voor > The "Headless" Way To Enlightenment: Douglas Harding's Enlightenment Experiments - YouTube
‘K heb het helemaal bekeken.
--------------
Op 2 apr 2024, om 06:18 heeft kennis het volgende geschreven:
Dit is zó geestig!
De cirkel wordt echt gesloten...
We zijn beland op het punt waarom het geschrijf op een forum voor mij begonnen is:
Mijn reacties op het idee van "niemand", gepropageerd als onderwerp door dr Jan Kersschot, op zijn eerste (en laatste) forum.
Ik had zijn boek gelezen en ook die van Tony Parsons, de "uitvinder" van dat concept.
Het ging er zo hevig aan toe tussen voor- en tegenstanders, het werd zulk een absurde lolbroekerij, dat Jan zich genoodzaakt zag zijn forum op te doeken.
Toen verhuisden we ongeveer met z'n allen naar het forum van Remon, om het gebakkelei daar voort te zetten. Tot Remon, moegetergd, het beu werd... en wij weer met z'n allen naar het Advaita / Waarheidviding-forum van Laurens. The rest is history.
Jan Kersschot gebruikte, in zijn uiteenzetting van het concept "niemand", zijn ervaringen met Douglas Harding - "No Head" - als leraar.
En het strafste is:
Gisterenavond heb ik mijzelf gedwongen, al hoestend en proestend, een portie cannabis te roken in mijn meerschuimen pijp en effectief te inhaleren.
Ik hield vol.
Het had niet echt een invloed op mijn gemoedstoestand - op enige lacherigheid na dan (maar absoluut niet te vergelijken met "the cosmic laughter" van de acid-trip) - maar er gebeurde plots iets heel vreemds: ik verloor het gevoel een hoofd te hebben!
Het kwam zeer goed overeen met de ervaring die Douglas Harding beschrijft in zijn boek! Echt boeiend.
Duurde maar enkele minuten.
Zo is het gevoel, dat de cirkel gesloten wordt, compleet!
Interessante kerel mijn kennis. Niemand kan hem nog iets vertellen over Oosterse filosofie en mystiek want hij heeft een encyclopedische kennis ervan.
Verlichting heeft hij echter nooit kunnen bereiken.
Daarom beval ik hem aan met klassieke psychedelica te experimenten sinds hij toch niets meer te verliezen had na zijn doodvonnis door de artsen begin vorig jaar. Diagnose: onherstelbare pancreaskanker, maximum nog twee jaar te leven.
Heeft hij toch wel mijn aanbeveling opgevolgd zeker!
Cannabis, XTC, LSD, Mescaline, 5-Me0-DMT, allemaal heeft hij het uitgeprobeerd de voorbije 6 maanden en zijn ervaringen ermee naar mij gestuurd per email. Fenomenaal beschreven als een ervaringsdeskundige in no time!
Ik ben maar spaarzaam verlicht zodat ik in het algemeen veel tijd aan andere bezigheden besteed dan FT.
Roeland
Tijd voor een bewustzijnsverschuiving Roeland!
Durf je ego los te laten (verlies het gevoel een hoofd te hebben) en waag de sprong naar een ander en zuiver bewustzijn!
ps: wat betekent "FT"?
- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!