Tijdens het sterven (en na?) zullen we (waarschijnlijk) een mystieke ervaring hebben door uitval mPFC en PCC in hersenen

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Tijdens het sterven (en na?) zullen we (waarschijnlijk) een mystieke ervaring hebben door uitval mPFC en PCC in hers

Bericht door HierEnNu »

Wat Wetenschappelijk gezien waarschijnlijk is na de dood?

Innerlijke ervaringen terwijl je leeft en die alleen door jezelf [kunnen] worden ervaren zijn heel natuurlijk. Iedereen heeft zulke ervaringen. Wellicht kunnen we daar een Wetenschappelijke conclusie aan verbinden? Zoiets misschien:
  • Er is leven vóór de dood! :angel12:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
heeck
Ontoombaar

Re: Tijdens het sterven (en na?) zullen we (waarschijnlijk) een mystieke ervaring hebben door uitval mPFC en PCC in hers

Bericht door heeck »

HierEnNu schreef: 23 jun 2024 20:44
Wat Wetenschappelijk gezien waarschijnlijk is na de dood?

Innerlijke ervaringen terwijl je leeft en die alleen door jezelf [kunnen] worden ervaren zijn heel natuurlijk. Iedereen heeft zulke ervaringen. Wellicht kunnen we daar een Wetenschappelijke conclusie aan verbinden? Zoiets misschien:
  • Er is leven vóór de dood! :angel12:

Hoera voor HierEnNu,
want MaartenV kan nu gemotiveerd overgaan tot
het bestrijden van leven vóór de dood ervarings-verpestende narigheden als dementie, depressies, eetstoornissen, geboorte-defecten, ALS, maculadegeneratie, erfelijke jeuk etcetera en het bevorderen van automatisch bij hogere bevolkingsdichtheden ontstaan van dalende geboortecijfers.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
bonifacius
Diehard

Bericht door bonifacius »

MaartenV schreef: 13 jun 2024 13:05 ...
Ik heb de informatie van een video van fysicus Gary Weber: (zie vanaf 19:29)
https://youtu.be/QeNmydIk8Yo?si=SmAScmHVg2VDh0zZ&t=1168
Interessante video, heb em net helemaal bekeken. Ik kende Garry Weber niet.
Hij vernoemd in de video Eckhart Tolle, Ramana Maharsi, ayahuasca, psilocybin, mystiek, wat mij allemaal heel bekend is.

Vanaf 19 minuten in de video gaat het over ayahuasca en bleef me dit bij: " the goal of ayahuasca is having no thoughts".
Ja, dat is juist want ben op 27 en 28 mei nog is twee nachten mee gaan doen aan een ayahuasca ceremonie en heb op 11 april mijn eerste solo 5-Me0-DMT (Bufo Alvarius) trip gedaan. 8*)
- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!
bonifacius
Diehard

MaartenV schreef: 21 jun 2024 00:06
Mullog schreef: 17 jun 2024 09:26 Maar wat is nu het belang van een mystieke ervaring en hoe die veroorzaakt wordt op het moment van sterven (ervan uitgaande dat deze dus gewoon een fysieke oorzaak hebben)?
Het blijkt zeker belang te hebben voor diegenen die het effectief ervaren hebben (jij en ik hebben dat niet), en die ook het normaal waakbewustzijn hebben ervaren. Zij zien het belang ervan. Wij die die ervaring niet hebben gehad kunnen het belang ervan niet inschatten.

'Mystieke ervaring' is natuurlijk een term die verwijst naar iets dat an sich onverwoordbaar is voor veel mensen die het ervoeren. Vaak heeft men ook toegang tot alle kennis, getuigt men, tijdens zo'n ervaring. Het is een ervaring die veel ruimer is dan ons normaal waakbewustzijn. Meer kan ik er ook niet over zeggen, aangezien ik het zelf nog niet heb ervaren.
Waarom begin je er zelf toch is niet aan?
Je studeert je te pletter over het onderwerp maar de ervaring durf je blijkbaar niet aan te gaan.
Ben je bang om wat te verliezen soms?
Ben je bang dat je er slechter gaan uitkomen dan je erin gegaan bent?

Just go for it, je kan er alleen maar beter (wijzer, bewuster) uitkomen.
Zie...
Psychoserisico

Er is een wijdverspreide overtuiging dat klassieke psychedelica (maar ook cannabis) het risico op psychiatrische ziekten, waaronder schizofrenie, en het voorkomen van zelfmoordpogingen verhogen.
Verschillende recent gepubliceerde studies weerleggen deze beweringen echter, waaronder twee grootschalige bevolkingsstudies die geen correlatie vonden tussen psychedelisch gebruik en psychische aandoeningen en een andere studie die aantoonde dat personen die in het afgelopen jaar een klassiek psychedelicum hadden gebruikt een derde minder kans hadden op een zelfmoordpoging.

De mystieke ervaring (oftewel piekervaring) na inname van een psychedelicum werd door Pahnke, bekend van het Good Friday-experiment, omschreven met negen eigenschappen die deze ervaring deelt met niet-druggerelateerde mystieke ervaringen. Deze zijn een gevoel van eenheid, het overstijgen van tijd en ruimte, een diepgevoelde positieve gemoedstoestand, een gevoel van heiligheid en openbaring, schijnbare tegenstrijdigheid, vermeende onuitsprekelijkheid, vergankelijkheid, blijvende positieve veranderingen in verschillende domeinen inclusief houdingen en gedrag ten opzichte van het zelf, anderen, het leven en de ervaring zelf.

Fragment uit: Genieten of genezen
© 2022 Kim P.C. Kuypers
Laatst gewijzigd door bonifacius op 03 jul 2024 07:17, 1 keer totaal gewijzigd.
bonifacius
Diehard

heeck schreef: 14 jun 2024 14:16
@MaartenV: Ik ben geïnteresseerd in een natuurwetenschappelijk verklaren van het verschijnsel bewustzijn.
Meningen vallen daar als rotte appels buiten, wat niet wegneemt dat ik ook de verschijnselen van rot in de gaten hou; waaronder het gros van het door jou hier gedeponeerde.

Roeland
Wist je dat er niets anders dan bewustzijn is?
Zie maar...

bonifacius
Diehard

heeck schreef: 14 jun 2024 09:07 MaartenV,

Gary Weber telt voor jou misschien, maar niet als onderzoeker.
Hoezo Gary Weber geldt niet als onderzoeker?
Wat zijn voor jou de voorwaarden dat iemand als onderzoeker mag beschreven worden of niet?

Ik ken die Weber niet, maar effe googlen toont me dit...
Weber has been involved in a number of significant neuroscience studies including studies at Yale, NYU, IONS, Baumann Institute, and CSNSC.

https://everipedia.org/wiki/lang_en/Gary_Weber
En vind via die website dit...
Documentaries:

Chasing the Present (Mark Waters 2019) Featured in the documentary

- 1st Prize (tied): Rhode Island International Film Festival 2019
- Grand Jury & Special Jury Awards: Awareness Film Festival, Los Angeles, CA 2019
- Best Documentary: Chelsea Film Festival, NYC 2019

https://happiness-beyond-thought.com/about
Niet de eerste de beste dus die Weber.
Welke diploma's moet iemand hebben volgens jou eer je hem serieus neemt?
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

“Bonifacius” schreef: Niet de eerste de beste dus die Weber.
Bonifacius,
Het zit een tikkeltje anders:
MaartenV zijn knipsels nalopen op betrouwbaarheid daar begin ik niet aan. Tenzij hij die zelf bijlevert.
Dan pas doe ik een extra check.

Zo ook bij jouw aanbeveling dat alles bewustzijn zou zijn; die ben ik de afgekopen 30 jaar zo vaak bewijsloos tegengekomen dat ik niet eens meer zucht.

Roeland
bonifacius
Diehard

heeck schreef: 03 jul 2024 10:00 Zo ook bij jouw aanbeveling dat alles bewustzijn zou zijn; die ben ik de afgekopen 30 jaar zo vaak bewijsloos tegengekomen dat ik niet eens meer zucht.

Roeland
Ik aanbevelen dat alles bewustzijn zou zijn? Ik beval aan een video te bekijken zodat je zelf kan onderzoeken wat bewustzijn is.
Bewustzijn kan je niet aanbevelen, dan ben je of ben je niet, net zoals je verlicht bent of niet. :lol:
Maar dan moet je wel weten wat verlichting is natuurlijk. 8*)
Daarom beveel ik als verlichte aan jou als niet-verlichte aan deze video te bekijken...

heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Bonifacius,

Verrukkellijk!
Eenieder verprutst het bestaan op volstrekt eigen wijze.
Omdat Bernardro Kastrup ook al opgetogen bleek over Rupert Spira zocht en vond ik, zodat het misschien tijd wordt voor vergelijkend verlichtingsonderzoek, Douglas Harding’s “Headless Way”:

Ik ben maar spaarzaam verlicht zodat ik in het algemeen veel tijd aan andere bezigheden besteed dan FT.

Roeland
bonifacius
Diehard

heeck schreef: 03 jul 2024 10:55 Bonifacius,

Verrukkellijk!
:cheers:
heeck schreef: 03 jul 2024 10:55 Eenieder verprutst het bestaan op volstrekt eigen wijze.
Dat doet de mensheid collectief schreef Eckhart Tolle al een 19 jaar en meer geleden in zijn bestsellers.
Zie..
Samenvatting

Eckhart Tolle, bekend van ‘De kracht van het Nu’, geeft in 'Een nieuwe aarde' de blauwdruk voor een nieuwe op spirituele waarden gebaseerde samenleving, waarin we werkelijk geluk zullen kennen.

Eckhart Tolle heeft in Een nieuwe aarde een duidelijke boodschap voor ons: het is vijf voor twaalf voor de mensheid en voor onze aarde. Tolle wijt dit aan ons ego-denken: het ego heeft een natuurlijke behoefte aan macht, tegenstand en vijanden. Dit heeft ons gebracht waar we nu zijn: aan de rand van de totale catastrofe gebracht.

Maar Tolle heeft ook goed nieuws: als we ons ego durven loslaten en collectief de sprong wagen naar een ander en zuiver bewustzijn, dan transformeren we naar een nieuwe samenleving waarin geluk de boventoon voert. Het is hoog tijd voor een collectieve bewustzijnstransformatie, waardoor we onze zwaarte en dichtheid verliezen, zodat we transparant worden voor het licht van bewustzijn.

Wat kunnen we doen om deze verschuiving in onszelf te versnellen? En hoe kunnen we het nieuwe, ontwakende bewustzijn herkennen? Op deze en andere wezenlijke vragen gaat Een nieuwe aarde in. Al lezende ervaren we dan de bewustzijnsverschuiving die in ons plaatsvindt. Gebaseerd op de inzichten uit zijn wereldwijde bestsellers De kracht van het NU, wijst Eckhart Tolle ons de weg naar het nieuwe spirituele tijdperk.

https://www.bol.com/be/nl/p/een-nieuwe- ... oductImage
Hoog tijd voor een bewustzijnstransformatie dus!
heeck schreef: 03 jul 2024 10:55 Omdat Bernardro Kastrup ook al opgetogen bleek over Rupert Spira zocht en vond ik, zodat het misschien tijd wordt voor vergelijkend verlichtingsonderzoek, Douglas Harding’s “Headless Way” /YouTube
Echt waar, die Douglas Harding was mij niet bekend en bekeek die Video drie dagen geleden voor het eerst en stuurde hem zelfs door naar een op stervende liggende 70 jarige kennis die 50 jaar van zijn leven 'verprutst' heeft met alles te lezen over Oosterse filosofie en mystiek!
Zie...
Begin doorgestuurd bericht:
Van: Bonifacius
Onderwerp: The "Headless" Way To Enlightenment: Douglas Harding's Enlightenment Experiments - YouTube
Datum: 30 juni 2024 om 23:36:18 CEST
Aan: kennis

Zie hier, schotelde YouTube mij zojuist voor > The "Headless" Way To Enlightenment: Douglas Harding's Enlightenment Experiments - YouTube

‘K heb het helemaal bekeken.

--------------
Op 2 apr 2024, om 06:18 heeft kennis het volgende geschreven:
Dit is zó geestig!
De cirkel wordt echt gesloten...

We zijn beland op het punt waarom het geschrijf op een forum voor mij begonnen is:
Mijn reacties op het idee van "niemand", gepropageerd als onderwerp door dr Jan Kersschot, op zijn eerste (en laatste) forum.

Ik had zijn boek gelezen en ook die van Tony Parsons, de "uitvinder" van dat concept.
Het ging er zo hevig aan toe tussen voor- en tegenstanders, het werd zulk een absurde lolbroekerij, dat Jan zich genoodzaakt zag zijn forum op te doeken.
Toen verhuisden we ongeveer met z'n allen naar het forum van Remon, om het gebakkelei daar voort te zetten. Tot Remon, moegetergd, het beu werd... en wij weer met z'n allen naar het Advaita / Waarheidviding-forum van Laurens. The rest is history.

Jan Kersschot gebruikte, in zijn uiteenzetting van het concept "niemand", zijn ervaringen met Douglas Harding - "No Head" - als leraar.

En het strafste is:
Gisterenavond heb ik mijzelf gedwongen, al hoestend en proestend, een portie cannabis te roken in mijn meerschuimen pijp en effectief te inhaleren.
Ik hield vol.
Het had niet echt een invloed op mijn gemoedstoestand - op enige lacherigheid na dan (maar absoluut niet te vergelijken met "the cosmic laughter" van de acid-trip) - maar er gebeurde plots iets heel vreemds: ik verloor het gevoel een hoofd te hebben!
Het kwam zeer goed overeen met de ervaring die Douglas Harding beschrijft in zijn boek! Echt boeiend.
Duurde maar enkele minuten.

Zo is het gevoel, dat de cirkel gesloten wordt, compleet!
Interessante kerel mijn kennis. Niemand kan hem nog iets vertellen over Oosterse filosofie en mystiek want hij heeft een encyclopedische kennis ervan.
Verlichting heeft hij echter nooit kunnen bereiken.
Daarom beval ik hem aan met klassieke psychedelica te experimenten sinds hij toch niets meer te verliezen had na zijn doodvonnis door de artsen begin vorig jaar. Diagnose: onherstelbare pancreaskanker, maximum nog twee jaar te leven.
Heeft hij toch wel mijn aanbeveling opgevolgd zeker! :lol:
Cannabis, XTC, LSD, Mescaline, 5-Me0-DMT, allemaal heeft hij het uitgeprobeerd de voorbije 6 maanden en zijn ervaringen ermee naar mij gestuurd per email. Fenomenaal beschreven als een ervaringsdeskundige in no time! :lol:
heeck schreef: 03 jul 2024 10:55 Ik ben maar spaarzaam verlicht zodat ik in het algemeen veel tijd aan andere bezigheden besteed dan FT.

Roeland
Tijd voor een bewustzijnsverschuiving Roeland!
Durf je ego los te laten (verlies het gevoel een hoofd te hebben) en waag de sprong naar een ander en zuiver bewustzijn! :har:

ps: wat betekent "FT"?
bonifacius
Diehard

heeck schreef: 03 jul 2024 10:00
“Bonifacius” schreef: Niet de eerste de beste dus die Weber.
Bonifacius,
Het zit een tikkeltje anders:
MaartenV zijn knipsels nalopen op betrouwbaarheid daar begin ik niet aan. Tenzij hij die zelf bijlevert.
Dan pas doe ik een extra check.
hola zeg, 1.000 man onder zich die Weber hoorde ik hem vertellen in deze video!
Zie meer uit transcript vanaf 2:10...
at the time a thousand people working for me for research labs and a quarter billion dollar budget...
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

bonifacius schreef: 03 jul 2024 06:53heb op 11 april mijn eerste solo 5-Me0-DMT (Bufo Alvarius) trip gedaan. 8*)
Gaaf hé?
Alleen solo kan je mijns inziens ECHT tot gedachtenloosheid komen.

TIP:
  • maak volgende trip video EN geluidsopnames van de trip,
    want zulks plaatst de 'gedachtenloosheid' tijdens de trip
    achteraf toch weer in een geheel andere dimensie
    dan die van onze dagelijkse werkelijkheid! :idea:

bonifacius schreef: 03 jul 2024 07:08:scissors:

Waarom begin je er zelf toch is niet aan?
Je studeert je te pletter over het onderwerp maar de ervaring durf je blijkbaar niet aan te gaan.
Ben je bang om wat te verliezen soms?
Ben je bang dat je er slechter gaan uitkomen dan je erin gegaan bent?

Just go for it, je kan er alleen maar beter (wijzer, bewuster) uitkomen.
:scissors:
Ongelofeloos onverantwoord wat je hier flikt man!
Het is ieders eigen verantwoordelijkheid,
maar zodra jij hier gaat beweren
  • "je kan er alleen maar beter (wijzer, bewuster) uitkomen"
dan neem jij een grote verantwoordelijkheid op je nek!
Erger: die verantwoordlijkheid leg je waarschijnlijk zonder mededogen naast je neer?

bonifacius schreef: 03 jul 2024 07:15 Wist je dat er niets anders dan bewustzijn is?
Zie maar...

Aangezien er alleen maar bewustzijn is:
dat JoepTjoep filmpje is er dus niet?
bonifacius
Diehard

MaartenV schreef: 13 jun 2024 01:01
dikkemick schreef: 12 jun 2024 21:27 #-o Niet weer.
Maar je hebt gelijk hoor. Boeiend fenomeen, maar dat Al hebben we het volgens mij Al eerder over gehad.
Nee, het gaat er mij om dat het wetenschappelijk is aangetoond dat de reductie van activiteit van de Posterior Cingulate Cortex in de hersenen voor de mystieke ervaring van 'het eeuwige nu' en tijdloosheid zorgt, en de reductie van activiteit van de medio Prefrontal Cortex, voor de mystieke eenheidservaring zorgt. En dat dat dus logisch gezien bij het sterven waarschijnlijk ook zal gebeuren omdat dan die twee netwerken ook uitvallen. Een logische gevolgtrekking uit wetenschappelijk onderzoek.
ja ja, het 'Al', 'het geheel'....
bezoeker: Wat bedoel je met ‘het geheel’?

Eckhart Tolle: Aan de ene kant omvat het geheel al het bestaande. Het is de wereld of de kosmos. Maar alle bestaande dingen, van microben tot mensen tot melkwegstelsels, zijn niet echt afzonderlijke dingen of entiteiten, maar zijn onderdeel van een web van onderling verbonden multidimensionale processen.

Er zijn twee redenen waarom we deze eenheid niet zien, waarom we de dingen als afzonderlijk zien. De ene is onze waarneming, die de werkelijkheid terugbrengt tot wat er door het smalle bereik van onze zintuigen toegankelijk is voor ons: wat we kunnen zien, horen, ruiken, proeven en aanraken. Maar als we waarnemen zonder de dingen te interpreteren of mentaal van etiketten te voorzien, kunnen we de diepere verbondenheid onder onze waarneming van schijnbaar afzonderlijke dingen nog wel voelen.

De andere, ernstiger reden voor de illusie van apartheid is dwangmatig denken. Als we gevangenzitten in onophoudelijke stromen van dwangmatig denken, valt het heelal voor ons uit elkaar en verliezen we het vermogen om de onderlinge verbondenheid van al het bestaande te voelen. Het denken splitst de werkelijkheid op in levenloze fragmenten. Uit zo’n versplinterde kijk op de werkelijkheid komen buitengewoon onintelligente en vernietigende daden voort.

Maar er is een nog dieper niveau van het geheel dan de onderlinge verbondenheid van al het bestaande. Op dat diepere niveau zijn alle dingen één. Het is de Bron, het ongemanifesteerde ene Leven. Het is de tijdloze intelligentie die zich manifesteert als een heelal dat zich in de tijd ontvouwt.

Het geheel bestaat uit het bestaan en Zijn, uit het gemanifesteerde en het ongemanifesteerde, de wereld en God. Dus als je afgestemd raakt op het geheel, word je een bewust onderdeel van de onderlinge verbondenheid van het geheel en het doel daarvan: het in deze wereld brengen van bewustzijn. Als gevolg daarvan komen spontane behulpzame gebeurtenissen, toevallige ontmoetingen, toeval en synchronistische gebeurtenissen veel vaker voor. Carl Jung noemde synchroniciteit een ‘acausaal verbindend principe’. Dat betekent dat er op ons oppervlakkige niveau van de werkelijkheid geen oorzakelijk verband is tussen synchronistische gebeurtenissen. Het is een uiterlijke manifestatie van een onderliggende intelligentie achter de wereld van de schijn en een diepere verbinding die ons verstand niet kan begrijpen. Maar we kunnen bewuste deelnemers zijn in de ontplooiing van die intelligentie, het bloeiende bewustzijn.

De natuur bestaat in een toestand van onbewuste eenheid met het geheel. Om die reden bijvoorbeeld werden er vrijwel geen dieren gedood bij de tsunami-ramp in 2004. Omdat ze meer in verbinding stonden met het geheel dan mensen konden ze de nadering van de tsunami voelen lang voordat deze te zien of te horen was en zo hadden ze de tijd om naar hoger gelegen terrein te vluchten. Maar misschien zien we het dan toch weer vanuit een menselijk perspectief. Waarschijnlijk zochten ze gewoon hoger gelegen terrein op. Dit doen vanwege dat is de manier van het verstand om de werkelijkheid op te splitsen, terwijl de natuur in onbewuste eenheid met het geheel leeft. Het is ons doel en onze bestemming om een nieuwe dimensie in deze wereld te brengen door te leven in bewuste eenheid met het geheel en bewuste afstemming op de universele intelligentie.

Fragment uit: Een nieuwe aarde
© 2005 Eckhart Tolle
Ik zal nooit vergeten hoe ik vijf jaar geleden uit een slechts half uur durende maar enorm intense 5-Me0-DMT trip terug kwam en nog nadaverend de eerste worden stamelde: "alles in met alles verbonden..."
Mijn zowat levenslange (59 jaar toen) dwangmatige denken was voor het eerst volledig uitgeschakeld... :roll:

De illusie van apartheid was weg en is nog altijd weg. Verlicht zijn noemen ze dit in mystieke termen. :angel12:
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

bonifacius schreef: 03 jul 2024 18:18:scissors:
Ik zal nooit vergeten hoe ik vijf jaar geleden
De illusie van apartheid was weg en is nog altijd weg.
Verlicht zijn noemen ze dit in mystieke termen. :angel12:
Iets nooit kunnen vergeten in combinatie met
gedachtenloos zijn en het 'verdwenen zijn' van de illusie van afgescheidenheid,
en vervolgens dat papagaaiend gebabbel promoveren tot 'Verlicht zijn' ? :?: :?: :?:

Daaruit valt af te leiden dat ook DMT niet zonder gevaar is,
ook al schijnt het niet lichamelijk verslavend te zijn.

Tijd voor voor objectievere info uit een andere bron
dan uit een zelfverklaarde Verlichte met een opgeblazen 'spiritueel'-ego ...

---------------
  • DMT: Een psychoactieve drug.

Inhoud:

1. Wat is DMT?
    2. De Pijnappelklier DMT?
    3. Wat doet DMT?
    4. Hoe wordt DMT gebruikt?
    5. DMT effecten
    6. Wat zijn de risico’s van DMT?

Wat zijn de risico’s van DMT?

Acute gezondheid
    • DMT lijkt een veilige stof te zijn zolang de doseringen niet te hoog zijn. Maar zelfs in dat geval heeft er nog nooit een fatale overdosering plaatsgevonden. De stof is ook niet neurotoxisch of verslavend. Sterker nog; psychedelische stoffen hebben zelfs een anti-verslavendewerking. DMT (en alle psychedelische stoffen) kunnen echter wel degelijk gevaarlijk zijn:
      • Echter moet er worden opgepast wanneer er sprake is van hartproblemen, gezien de bloeddruk en hartslag aanzienlijk zullen toenemen bij het gebruik van DMT. Mensen met longaandoeningen moeten oppassen, de damp of rook kan als erg heftig op de longen worden ervaren. DMT is ook lang niet altijd puur, en eventuele restproducten of versnijdingen kunnen gevaarlijk zijn.
    Chronische gezondheid
    • DMT is niet neurotoxisch of verslavend en is vormt daarmee geen gevaar voor de fysieke gezondheid van de gebruiker, mits de gebruiker in een gezonde toestand verkeert.
    Psychische gezondheid
    • DMT kan intense psychedelische of spirituele ervaringen opbrengen, en is daarmee niet geheel zonder risico voor mensen met een psychiatrische achtergrond of bepaalde psychische stoornissen. Zorg dat je psychisch in een gezonde staat bent voor dat je DMT gebruikt.
BRON: Afkick Kliniek Wijzer
DMT: Een psychoactieve drug.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

misschien nog een linkje.
https://www.medicalnewstoday.com/articles/306889
alles wat je erover zou moeten weten. Dat lijkt me genoeg
NB Hallucineren is iets ervaren dat er niet is.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie