Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef: 14 jul 2024 10:55
gerard_m schreef: 14 jul 2024 10:44 Je kunt je eigen emotie niet automatisch 1 op 1 kopieren op die van een ander. Heel wat Palestijnse slachtoffers zijn " martelaren die direct naar het Paradijs gaan " en in heel wat gevallen is de dood in de strijd om Allah als succes gevierd.

Dat neemt niet weg dat empathie voor het leed van gewone Palestijnse burgers soms ver te zoeken is, ook op dit forum.
dit schijf je dan over 15 000 vermoorde kinderne in gaza

dat noemen ze bot en ziekelijk racisme, perfect genormaliseerd taalgebruik in Europa
zo sprak men begin 20e eeuw over joden, in de jaren 40 zag je het bijna logische resultaat.
Ik schrijf dat er [iu]weinig[/u] empathie is. Er zou dus meer empathie mogen zijn.

En dan ben ik een botte en ziekelijke racist.
Het wordt steeds lachwekkender om je reacties te lezen.
soit,
Palestijnen vermoorden is niet erg want ze gaan toch naar de hemel en vieren dit blijkbaar zelf en noemen dit een succes.
En opnieuw leg je mij op koddige wijze woorden in de mond die ik niet heb gezegd.
schrijf dit over Joden en je hebt een waarschuwing of misshcien direct een ban te pakken. Schrijf dit over Palestijnen en het in jouw perspectief of wereldbeeld waarschijnlijk ook gewoon 100% waar.
Kennelijk ben je niet op de hoogte van het martelaarschap in de islam. En dus ga je maar weer om je heen slaan met stromannen en de term " racist".

Een alternatieve reactie had kunnen zijn om je erin te verdiepen.

Tegen beter weten in:

https://palwatch.org/page/16939
https://www.vice.com/nl/article/7xwv9a/ ... martelaars
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 14 jul 2024 11:06
gerard_m schreef: 14 jul 2024 10:44 Heel wat Palestijnse slachtoffers zijn " martelaren die direct naar het Paradijs gaan " en in heel wat gevallen is de dood in de strijd om Allah als succes gevierd.
Dat kun je vinden, zit tegen racisme aan.

PS.
Je kan het van elk geloof zeggen, want ik nagenoeg elke geloof wordt de persoon er beter van als hij sterft.
De dood van een terrorist in de strijd voor Allah, wordt regelmatig als succes gevierd.
Een feit benoemen, heeft niets met racisme te maken (volgens Appelfflap en jou zijn Palestijnen kennelijk een ras?)
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 14 jul 2024 12:18
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 14 jul 2024 11:06
gerard_m schreef: 14 jul 2024 10:44 Heel wat Palestijnse slachtoffers zijn " martelaren die direct naar het Paradijs gaan " en in heel wat gevallen is de dood in de strijd om Allah als succes gevierd.
Dat kun je vinden, zit tegen racisme aan.

PS.
Je kan het van elk geloof zeggen, want ik nagenoeg elke geloof wordt de persoon er beter van als hij sterft.
De dood van een terrorist in de strijd voor Allah, wordt regelmatig als succes gevierd.
Een feit benoemen, heeft niets met racisme te maken (volgens Appelfflap en jou zijn Palestijnen kennelijk een ras?)
Dit waren burgers (en dan nog)
Nog wat Palestijnen zijn trouwens christenen, geldt het daar ook voor?
Een aantal mensen ziet Palestijnen als minderwaardig, dat kun je racisme noemen.
Die term dekt eigenlijk geen enkele lading maar hij is nu eenmaal taalkundig ingeburgerd.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef: 14 jul 2024 12:12
dikkemick schreef: 14 jul 2024 11:46 Ik ga er maar even van uit dat wij hier niet geloven in dat hiernamaals en het martelaarschap, dus blijft over: Veroordelen van deze massamoorden op onschuldige burgers.
Hierennu, Gerard_m, Nimsky, ... zijn zelfs neit in staat om 40 000 afgeslachte Palestijnse burgers een massamoord te noemen
Ik heb op in dit topic TALLOZE keren de onschuldige Palestijnse slachtoffers in deze oorlog betreurt.

Echter, in iedere oorlog vallen helaas ook onschuldige slachtoffers.
Een groot deel van de slachtoffers zijn strijders.
Met jouw redenering moet je iedere oorlog een massamoord noemen.

Dus, beste Appelfflap: de bevrijding van Europa in 1944 of de strijd van de Oekrainers is massamoord?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 14 jul 2024 12:24
Een aantal mensen ziet Palestijnen als minderwaardig, dat kun je racisme noemen.
Die term dekt eigenlijk geen enkele lading maar hij is nu eenmaal taalkundig ingeburgerd.
Ik zie palestijnen niet als minderwaardig.
Dus waarom je met de term " racisme " gaat strooien, is mij een raadsel.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

gerard_m schreef: 14 jul 2024 12:25 Ik heb op in dit topic TALLOZE keren de onschuldige Palestijnse slachtoffers in deze oorlog betreurt.
je betreurt hun dood maar veroordeelt de daders niet? textbook racisme aangezien je de daders van 7 oktober wel veroordeelt hebt en die 1200 doden niet enkel betreurt.

je relativeert/minimaliseert/praat het aantal doden goed door hen af te vinken en te veroordelen als strijders. 15 000 afgeslachte kinderen zijn per definitie GEEN strijders.

maar zoals gezegd
praat over Joden zoals jij, nimsky of hierennu over Palestijnen praten en dit topic had blz 3 nooit overleefd.

dit is diep en diep racisme

ik verwerp trouwens ook het idee dat dit een oorlog zou zijn.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Appelfflap schreef:textbook racisme
Het begint nu echt sneu te worden.

Dat jij het onderscheid niet snapt tussen een doelbewuste terroristische aanval op een muziekfestival en dorpjes versus en oorlog waarin slachtoffers vallen, dat is prima. We hoeven het niet eens te worden.
Maar andersdenkenden telkens voor racist uit maken, is gewoon sneu.

Om - voor de record - toch op je zoveelste stroman in te gaan:
Elke Israelische militair die doelbewust een Palestijn vermoord, veroordeel ik.
Vanzelfsprekend.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 14 jul 2024 13:26 Om - voor de record - toch op je zoveelste stroman in te gaan:
Elke Israelische militair die doelbewust een Palestijn vermoord, veroordeel ik.
Vanzelfsprekend.
Het doel is uitschakelen van 1 Hamas-leider. Het middel is een grote BOM. Dan interesseert het je toch geen zier dat er zo veel burgerslachtoffers vallen?
1 op 70.

Waarbij ik lees dat Chaimnimsky een fles ontkurkt omdat er 1 leider (mogelijk!!!) is gedood. DAT noem ik sneu.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

gerard_m schreef: 14 jul 2024 13:26 Dat jij het onderscheid niet snapt tussen een doelbewuste terroristische aanval op een muziekfestival en dorpjes versus en oorlog waarin slachtoffers vallen, dat is prima.
Hamas vermoordt onschuldige kinderen en jongeren op een festival
Israel vermoordt 15 000 Kinderen op 9 maand tijd
jij geeft het allebei een verschillende naam, ik zie geen verschil. burgers viseren om een politiek doel te bereiken is terrorisme

ik moet gewoon lezen wat je schrijft
Hoe praat je over dode Israelische kinderen en hoe praat je over dode Palestijnse kinderen?

bv
Kennelijk ben je niet op de hoogte van het martelaarschap in de islam
martelaarschap is jihad en strijd.
eel wat Palestijnse slachtoffers zijn " martelaren die direct naar het Paradijs gaan " en in heel wat gevallen is de dood in de strijd om Allah als succes gevierd.
zo praat je dus over 15 000 afgeslachte kinderen in gaza
ze zijn blijkbaar dan toch als strijder gestorven en hun dood wordt daarom gevierd, ze zijn tenslotte dichter bij allah.

- is het dode Palestijnse kind dan toch geen strijder dan noem je het menselijk schild of collateral damage ( 2x complete ontwaarding van Palestijns leven en complete ontmenselijking)
- het dode Palestijnse kind betreur je, bij het dode Israelische kind veroordeel je per direct de dader.
...

zoals gezegd, ik hoef je helemaal geen racist te noemen, je woorden zeggen genoeg
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

🥂 Proost 🥂
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 13 jul 2024 23:51
Gerard R. schreef: 13 jul 2024 22:57 Want je doet uiteraard tand om tand oog om oog
40 000 burgers vermoorden, 120 000 directe slachtoffers en
2 miljoen mensen uithongeren die niets met 7 oktober te maken hebben
heeft natuurlijk neits met oog om oog te maken.
Eensch!
Met dien verstande dat de IDF
  1. niet 40 000 burgers vermoordde,
  2. niet direct 120 000 slachtoffers heeft veroorzaakt en
  3. niet 2 miljoen mensen uithongerde.
Maar los daarvan:
  • Israël draagt mijns inziens voor de werkelijke 'oorlogsschade' in Gaza
    een grote medeverantwoordelijkheid!

Oog om oog, tand om tand:
    • is een uitdrukking die verwijst naar het 'principe' van vergeldingsrecht,
      wat neerkomt op het recht van het slachtoffer om de dader van een specifiek onrecht
      precies hetzelfde aan te doen wat het slachtoffer is aangedaan door de dader ...
    Als
    • Israël naar aanleiding van 7 oktober Gaza was binnengevallen en daar
      dezelfde materiële schade had aangericht als de Gazanen in Israël en
      ook evenveel Gazaanse babies, kinderen, vrouwen, mannen en bejaarden
      had vermoord en op eenzelfde wijze gemarteld, verkracht en ontvoerd,
    DAN
    • zou er sprake zijn geweest van Oog om oog, tand om tand!

appelfflap schreef: 70% vd huisvesting, 80% vd gezondheidsinstellingen en
100% vd universiteiten in gaza vernietigen heeft natuurlijk volstrekt
niets met oog om oog te maken.
Eensch!
Met dien verstande dat het doel van Israël niet was om
  • huisvesting, gezondheidsinstellingen en universiteiten te vernietigen
want Israël beaantwoordde de oorlogsverklaring door Hamas op 7 oktober
met een oorlogsverklaring aan Hamas met duidelijke militaire doelen
  1. de gegijzelden vrij en terug naar Israël krijgen
  2. de infrastructuur van Hamas vernietigen
  3. Hamas vernietigen
en Israël verklaarde nadrukkelijk niet in oorlog te zijn met het Gazaanse volk maar met Hamas.

Het nastreven van de militaire doelen veroorzaakte door de door Hamas gepleegde oorlogsmisdaden zoals het gebruik van Human Shields extra veel Collateral Damage, waarbij vermeld dient te worden dat de leiders van Hamas openlijk hebben toegegeven dat ze zulks opzettelijk en planmatig hebben uitgelokt en er trots op zijn dat er zoveel Gazaanse burgerslachtoffers vielen,
omdat Hamas daarmee de PRoorlog vooralsnog heeft gewonnen en daarmee
Israël wereldwijd en duurzaam in een kwaad daglicht heeft weten te zetten en
het al eeuwenlang aanwezige antiSemitisme nieuw leven heeft weten in te blazen!

appelfflap schreef:
Of dat met zoveel collateral damage moet?...
ik verwerp eveneens de premisse van collateral damage.
Israel kiest er doelbewust voor om alle 2 miljoen inwoners van gaza aan te vallen
en er een massamoord op te plegen.
Iets wat concreet aantoonbaar is in de werkelijkheid verwerpen op basis van je eigen innerlijke emotionele Israëlhaat in plaats van tenminste een poging doen om te bewijzen wat je zo stellig beweert en daarmee een hele bevolkingsgroep als Moraal verwerpelijk classificeren benoem jij zelf voortdurend als racisme, toch? Hoe benoem jij zulks nu jij je daar zelf schuldig aan maakt?
appelfflap schreef:het is vooral een toonbeeld van diep en diep racisme
als je 2 miljoen Palestijnen ontmenselijkt, degradeert en catalogeert
als objecten en voorwerpen.
Eensch!
Met dien verstande dat het niet Israël is die zulks doet, waarbij ik nog wil opmerken dat de leiders van Hamas&Co zulks in de praktijk wel al jarenlang flikken, en daar met hun verwerpeijke gedrag tijdens de huidige oorlog in Gaza meer dan ooit openlijk blijk van geven!

De grootste vijand van de Gazaanse bevolking worden mijns inziens
gekoesterd en beschermd onder de rokken van en door Gazaanse moeders
terwijl ze hun kroost de borst geven ...
... waarbij die Gazaanse moeders hun kroost gelijkertijd met de moedermelk
hun kids Israëlhaat voeden opdat organisaties als Hamas&Co voort blijven leven!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 14 jul 2024 12:12Hierennu, Gerard_m, Nimsky, ... zijn zelfs neit in staat om
40 000 afgeslachte Palestijnse burgers een massamoord te noemen
Je verkoopt klinkklare onzin!
Ik zal jouw onzinnige en leugenachtige verbale uitbraaksel meteen weerleggen:
  • ik noem 40 000 Palestijnse burgers afslachten een massamoord!
en merk tevens op dat appelfflap zelf niet in staat is om te erkennen dat hij uit de losse pols vanuit zijn innerlijk emotionele overtuiging medeforummers beschuldigt zonder zulks aan te tonen en nadat zijn ongelijk concreet is aangetoond hij zelfs dan niet in staat is om vervolgens daarvoor
openlijk zijn fout te erkennen en excuses aan te bieden!

---------------
gerard_m schreef: 14 jul 2024 12:15
appelfflap schreef: 14 jul 2024 10:55
gerard_m schreef: 14 jul 2024 10:44 Je kunt je eigen emotie niet automatisch 1 op 1 kopieren op die van een ander. Heel wat Palestijnse slachtoffers zijn " martelaren die direct naar het Paradijs gaan " en in heel wat gevallen is de dood in de strijd om Allah als succes gevierd.

Dat neemt niet weg dat empathie voor het leed van gewone Palestijnse burgers soms ver te zoeken is, ook op dit forum.
dit schijf je dan over 15 000 vermoorde kinderne in gaza

dat noemen ze bot en ziekelijk racisme, perfect genormaliseerd taalgebruik in Europa
zo sprak men begin 20e eeuw over joden, in de jaren 40 zag je het bijna logische resultaat.
Ik schrijf dat er weinig empathie is. Er zou dus meer empathie mogen zijn.

En dan ben ik een botte en ziekelijke racist.
Het wordt steeds lachwekkender om je reacties te lezen.
Lachwekkend? Serieus? Ik vind zulk onwaardig gedrag om te huilen kinderachtig!

Er is door Moderating duidelijk aangegeven dat als men elkaar van antiSemitisme beschuldigt een waarschuwing zal krijgen en vervolgens begint de door emoties overspoelde appelfflap jou te beschuldigen van racisme terwijl hij zelf voortdurend Moderating door het slijk trekt omdat die naar zijn maatstaven onvoldoende optreedt in zulke gevallen waaraan hij zichzelf voortdurend en ook nu weer schuldig maakt, maar dan rechtstreeks door medeforummers voor racist uit te maken:
  • knap van je dat je daarmee kunt blijven lachen hoor!

Chapeau.jpg
    Chapeau.jpg (14.6 KiB) 447 keer bekeken

---------------
appelfflap schreef: 14 jul 2024 13:0515 000 afgeslachte kinderen zijn per definitie GEEN strijders.
[-X
Volstrekt onjuist!

Kinderen die als lid van de door Hamas&Co
structureel in het leven geroepen Hamasjeugd zijn geïndoctrineerd en getraind en
vervolgens als strijders functioneerden in de strijd tegen de IDF
zijn per definitie Hamasstrijders en daarmee een legitiem militair doewit!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
appelfflap
Banned

HierEnNu schreef: 14 jul 2024 15:38 waarbij die Gazaanse moeders hun kroost gelijkertijd met de moedermelk
hun kids Israëlhaat voeden!
tja
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Racisme zal misschien niet de juiste omschrijving zijn van het verheerlijken van de acties van IDF en het reduceren van zo goed als alle Palestijnen (waaronder vele kinderen) tot Hamas(jeugd).

Weet niet welke term die lading wel dekt om continu een oogje toe te knijpen als een volgend tiental Palestijnse slachtoffers is gevallen waarna geproost wordt op het MOGELIJK overlijden van 1 Hamas-leider.
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

HierEnNu schreef: 14 jul 2024 16:18 Lachwekkend? Serieus? Ik vind zulk onwaardig gedrag om te huilen kinderachtig!

Er is door Moderating duidelijk aangegeven dat als men elkaar van antiSemitisme beschuldigt een waarschuwing zal krijgen en vervolgens begint de door emoties overspoelde appelfflap jou te beschuldigen van racisme terwijl hij zelf voortdurend Moderating door het slijk trekt omdat die naar zijn maatstaven onvoldoende optreedt in zulke gevallen waaraan hij zichzelf voortdurend en ook nu weer schuldig maakt, maar dan rechtstreeks door medeforummers voor racist uit te maken:
]knap van je dat je daarmee kunt blijven lachen hoor!
Tja, wanneer iemand incidenteel een forumgenoot op deze manier beschuldigt, of eens een stroman gebruikt, is dat vervelend.
Maar als iemand dat meerdere keren per bladzijde doet tegen meerdere mensen, moet ik daar inderdaad om lachen.

Het jammere hieraan is dat het dit forum geen goed doet.
Gesloten