Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

Blijft over het probleem dat Israël meer en meer grondgebied toe eigent en meent daar ook recht op te hebben waarna wederom weer protesten zullen ontstaan.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

22 juli 2024:
In theorie is het mogelijk dat de Israëlische premier Benjamin Netanyahu vandaag in Tel Aviv in het vliegtuig stapt terwijl er geen akkoord is over een wapenstilstand in Gaza, en dat er wél een akkoord is als hij uren later in Washington uitstapt. Het zou zijn ontmoeting morgen met president Joe Biden een stuk minder korzelig maken en het zou zijn tekstschrijvers nopen flink te schaven aan de toespraak die hij woensdag gaat houden voor het Amerikaanse Congres.

Wat denken we zelf?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Rereformed schreef: 18 jul 2024 06:07 Een tijdelijk slotje heeft geen enkele zin. Denken dat dit leidt tot "even tot bezinning komen", om daarna het topic weer te kunnen openen is een bijzonder naieve gedachte.
Als lid van 'onze regering Het Moderatie Team'
doorbreek je daarmee de 'Eenheid van het Beleid'! :wink:
Althans, recent ging dit topic nog tijdelijk op slot, bovendien adviseerde ik:
HierEnNu schreef: 15 jul 2024 14:28Eensch!

Vandaaruit stel ik opnieuw voor:
  • definitief slotje op dit topic!
Rereformed schreef:Met Appelfflap aankomen als zogenaamd koele moderator is al even bizar.
Op 12 oktober maakt hij mij al uit voor iemand die met diepe haat vervuld is.
Als Moderator zou appelfflap volgens mij zo niet gereageerd hebben en los daarvan, jij uit je ook wel ooit onbehouwen als je als medeforummer vanuit de emotie reageert, maar zulks maakt jou ook niet een mindere Moderator, integendeel!

Rereformed schreef:Een permanent slot is al even onzinnig.
Dan hebben we op dit vrijdenkersforum een taboe gecreëerd!
[-X
Niet waar! Tenzij het onderwerp 'Conflicten in de Levant' taboe wordt verklaard. Je doet net alsof al die andere slotjes op al die andere topics waar een slotje op zit of zat een taboe creëerden. Discussie die focust op één onderwerp, aan de hand van TopicTitel EN Openingstopic terwijl deelnemers OnTopic blijven kan niet uit de hand lopen lijkt mij.
Rereformed schreef:Persoonlijk vind ik het een positieve zaak dat diametraal tegengestelde zienswijzen op dit forum in staat zijn met elkaar in gesprek te zijn tot pagina 417!
Voor zover zulks lukt zonder dat medefurmmers elkaar uitmaken
"voor iemand die met diepe haat vervuld is" en dergelijke,
deel ik die mening voor de volle 100% ... :idea:
Rereformed schreef:Advies: bezin je op je eigen gedrag. Indien je op 27 oktober al had besloten "Het wordt mij nu echt te bizar om hier nog verdere woorden aan vuil te maken!", had dat dan ook gedaan!
Ik schreef mijn laatste bijdrage aan dit topic op 25 oktober, en heb daarna heerlijk ontspannen van mijn leven in het rustige Finland kunnen genieten. Neem een voorbeeld aan deze tip als het je teveel wordt! 8*)

P.S. Wat chromis schreef is wel het overdenken waard!
Bedankt voor je advies welk goed binnenkomt, net als de stichtelijke woorden van Peter laatst waar ik ook nog op moet reageren. Zulks helpt mij bij mijn zelfonderzoek doordat het mij confronteert met zaken waar ik het cognitief mee eens ben, maar zodra ik dat probeer te integreren er gevoelsmatig van alles in opstand komt, oftewel de befaamde Cognitieve Dissonantie steekt in alle glorie de kop op. Zulks veroorzaakt bij mij 'Werk in uitvoering' en kan ik als reactie [nog] niet concreet verwoorden dus daar kom ik nog op terug.

Zulks verbeeldend verwoorden lukt me wel al iets beter, omdat daarbij het stukje emotie ook een plaatsje krijgt. Zit ik qua interpretatie van jouw schrijfsel daarmee enigszins in de juiste richting wat betreft wat jij me adviseert? Dat zou kunnen helpen om mijn ontstane Cognitieve Dissonantie enigszins te defragmenteren. Defragmentatie creëert zowel virtuele als fysieke ruimte ... :wink:

Kijkluister eventueel in topic 'YouTube Muziek':
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu, elders tik je me op de vingers omdat ik off topic bezig zou zijn. Echter, mijn bijdrage had alles te maken met de schijt die Israël overal aan heeft (m.n. aa de topic titel, het internationaal recht)
Hoe on topic reageer je hier? Je eigen gefragmenteerde schijf tentoonstellen....
Zoals de waard is?
Of
Alles wat gij niet wilt dat u geschiedt....
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Associated Press 3 uur geleden live gestreamd schreef:
LIVE: Protests outside U.S. Congress ahead of Israeli PM Netanyahu's address

AP is live from Washington, DC, as protesters gather ahead of Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu’s address to Congress.
Some demonstrations have condemned Israel, while others have expressed support, urging Netanyahu to strike a cease-fire deal and bring home the hostages still held by Hamas. Read more: https://bit.ly/3LyXGNP

VIDEO duurt 2 uur en 14 minuten:

.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

PBS News Hour - 29 minuten geleden begonnen met streamen schreef:
WATCH LIVE: Israeli Prime Minister Netanyahu addresses joint session of Congress

VIDEO duurt tot ... hmmm ... :-k ... tot die stopt:

.
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Als je de man zo bezig ziet en hoort, verzopen in applaus, met name van Republikeinen in het Amerikaanse congres, dan waan je je in een heel andere wereld dan die de mondiale pers ons dagelijks voorschotelt.
Ik geloof overigens voor het overgrote deel de mondiale pers.

Ik heb 1 naar mijn gevoel zeer zinnige opmerking van hem gehoord en dat was dat Gaza bestuurd moet gaan worden
door een burgerregering. En wel met lieden, die niet voortdurend Israël willen aanvallen of dood en verderf willen veroorzaken. Netanyahu wil vrede in de toekomst. En dat doet goed, gezien de rest van zijn betoog. En het mag wel in de krant...
** Gedenk frekwent het doel op 't schip naar nergens en heb geduld en compassie... **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 24 jul 2024 22:05. Netanyahu wil vrede in de toekomst. En dat doet goed, gezien de rest van zijn betoog. En het mag wel in de krant...
Is dat zo? Wil meneer vrede?
Dan moet meneer daar eens aan gaan werken!!

Doe je dat door Hamasstrijders te kweken? Nee!
Maar dat is nu juist waar meneer mee bezig is.

Doe je dat door te blijven koloniseren? Nee! Maar dat is nu juist wat nog steeds gaande is onder zijn bezielende leiding.

En die Amerikanen, die klappen wel. Die zullen kolonisator en vernietiger Israël nooit laten vallen.
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 24 jul 2024 22:14 En die Amerikanen, die klappen wel. Die zullen kolonisator en vernietiger Israël nooit laten vallen.
dat weet ik niet
is het eens signaal dat kamala er niet bij was? misschien wel, misschien niet
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 24 jul 2024 22:37
dikkemick schreef: 24 jul 2024 22:14 En die Amerikanen, die klappen wel. Die zullen kolonisator en vernietiger Israël nooit laten vallen.
dat weet ik niet
is het eens signaal dat kamala er niet bij was? misschien wel, misschien niet
Die is onbelangrijk,
er trekken anderen aan de touwtjes en die zullen dat blijven doen ook als ze wordt gekozen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

gisteren, 21:30
Netanyahu: 'Israël gaat door tot totale overwinning'

• Netanyahu wil doorgaan met de gevechten in Gaza tot Israël een totale overwinning heeft bereikt. Dat zei de Israëlische premier in zijn toespraak voor het Amerikaanse Congres in Washington. Ook deelde hij kort zijn visie voor Gaza na de oorlog. Netanyahu kon tijdens zijn bevlogen toespraak rekenen op meerdere staande ovaties.

"De dag nadat we Hamas hebben verslagen, zal er een nieuw Gaza ontstaan", zei Netanyahu. Hij roept op tot een "gedemilitariseerde en gederadicaliseerde Gazastrook". Daarbij maakt hij de vergelijking met Duitsland en Japan na de Tweede Wereldoorlog, en stelde hij dat eenzelfde aanpak zou kunnen leiden tot "een toekomst van veiligheid, welvaart en vrede" in Gaza.
BRON: Midden-Oostenblog NOS Nieuws vandaag, 21:17
Ontmoeting Biden en Netanyahu in Witte Huis

Kennelijk begint Netanyahu enigszins te buigen voor de Israëlische minister van Defensie Gallant die ruim twee maanden geleden al te kennen gaf dat de legerleiding op zoek is naar een alternatief voor Hamas voor het bestuur van Gaza. Kennelijk wil de IDF al tijdens het proces naar een permanent-staakt-het vuren zien te realiseren dat het bestuur over Gaza van Hamas overgenomen wordt. Een Arabische alliantie van Jordanië, Egypte en Saudi-Arabië [?en de Palestijnse Autoriteit?] lijkt mij daarbij voor de hand te liggen. Israël blijft daarbij streven om Hamas militair te vernietigen:
  • "We isoleren een gebied, halen de mensen van Hamas daar weg en
    installeren er krachten die een alternatief bestuur kunnen vormen"
    , zei Gallant.
Hij zei niet welke krachten dat zouden kunnen zijn.

BRON: Midden-Oostenblog Oorlog Hamas-Israël NOS Nieuws zondag 2 juni, 23:09
Israël onderzoekt alternatief voor het besturen van Gaza door Hamas
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Netanyahu wil doorgaan met de gevechten in Gaza tot Israël een totale overwinning heeft bereikt
Succes :wink:

Israël graaft gelukkig haar eigen graf. Daar is geen terroristische organisatie voor nodig.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

HierEnNu schreef: 14 jul 2024 15:38 De grootste vijand van de Gazaanse bevolking worden mijns inziens
gekoesterd en beschermd onder de rokken van en door Gazaanse moeders
terwijl ze hun kroost de borst geven ...
... waarbij die Gazaanse moeders hun kroost gelijkertijd met de moedermelk
hun kids Israëlhaat voeden opdat organisaties als Hamas&Co voort blijven leven!
Klopt. Op de Palestijnse zenders ben ik het sentimentele westerse geredeneer dat sommigen naar buiten toe suggereren en enkelen hier napraten, nog nooit tegengekomen. Daar is men net zo duidelijk als hun leider Jahja Sinwar. Iedere Israeli die het Arabisch enigszins machtig is, weet dat telkens op de Palestijnse zenders valt te horen dat de Joden dood moeten, dat de reden dat Palestijnen veel kinderen krijgen is, dat ze deze opofferen voor hun Jihad, dat vanaf hun vroegste jaren de Palestijnse kinderen worden opgevoed om de jihad lief te hebben, allah te willen ontmoeten en te vechten, dat hun ouders, broers, zussen en toekomstig nageslacht martelaren worden met hun dood omwille van allah. Kinderen krijgen inderdaad met de paplepel ingegoten dat het goed is de Joden te doden, op te blazen, trots te zijn op hun wapens die Israel vernietigen, via kinderprogramma's, kinderliedjes, kinderspelletjes, kinderboeken, kinderpuzzels, etc. Hier en hier worden enkele voorbeelden gegeven, zoals we ze dagelijks op de Palestijnse radio- en TV-zenders kunnen horen. Het betreft hetzelfde gedachtengoed dat de Palestijnse grootmoefti Mohammed Amin al-Hoesseini reeds had toen hij met Hitler sprak: "Sta op, o zonen van Arabië. Vecht voor je heilige rechten. Slacht Joden af, waar je ze ook vindt. Hun vergoten bloed behaagt Allah, onze geschiedenis en religie. Dat zal onze eer redden".
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gevolg en oorzaak.
Oorzaak en gevolg.

Hoe eenvoudig kan een conflict zijn?

O ja, vergeet niet dat de Russen stelselmatig te horen krijgen dat Oekraïne gedenazificeerd moet worden!
Betekent dit dat Oekraïne vol nazi's zit?
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 27 jul 2024 12:53 Gevolg en oorzaak.
Oorzaak en gevolg.
Hoe eenvoudig kan een conflict zijn?
Heb je m'n posting weleens gelezen? Op de Palestijnse zenders ben ik het sentimentele westerse geredeneer dat sommigen naar buiten toe suggereren en jij hier napraat, nog nooit tegengekomen. Het gaat hen niet om die paar nederzettingen. Daar is men net zo duidelijk als hun leider Jahja Sinwar. Iedere Israeli die het Arabisch enigszins machtig is, weet dat telkens op de Palestijnse zenders valt te horen dat de Joden dood moeten, dat de reden dat Palestijnen veel kinderen krijgen is, dat ze deze opofferen voor hun Jihad, dat vanaf hun vroegste jaren de Palestijnse kinderen worden opgevoed om de jihad lief te hebben, allah te willen ontmoeten en te vechten, dat hun ouders, broers, zussen en toekomstig nageslacht martelaren worden met hun dood omwille van allah. Kinderen krijgen inderdaad met de paplepel ingegoten dat het goed is de Joden te doden, op te blazen, trots te zijn op hun wapens die Israel vernietigen, via kinderprogramma's, kinderliedjes, kinderspelletjes, kinderboeken, kinderpuzzels, etc. Hier en hier worden enkele voorbeelden gegeven, zoals we ze dagelijks op de Palestijnse radio- en TV-zenders kunnen horen.
Zionist
Gesloten