Lijkt me of het gisteren was, twitter stond in brand van eigenlijk eerder vaak woede en verslagenheid omwille van hoe onderstaande publicatie werd voorgesteld in 'de boekskes'. Eigenlijk omdat zowiezo quantum computing reeds al heel wat publieke opinie tegen zich heeft , in kader van hype enz.... (maar blijkbaar is het ondertussen toch van reeds ietsjes langer geleden.). Bij mijn weten toch wel een van de meest controversiële publicatie van de afgelopen jaren die heel wat commotie met zich mee bracht.
Dus gewoon omdat ik het wel heel stoer en badass vind van Brian Greene, wat ik eigenlijk niet had verwacht. Ook omdat ik toch wel de uitspraak ER=EPR, in de algemene kultuur wil laten doordrongen. (omdat ik ondertussen door heb dat dit waarschijnlijk nog niet toch de algemene kultuur behoort dan wat ik in eerste instantie inschatte)
Black hole computing.
Moderator: Moderators
Black hole computing.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Re: Black hole computing.
Voor volledige newbies hierbij een toch wel mooie korte (slechts 6 minuten) introductieve omkadering door Brian Cox (popzanger)
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Re: Black hole computing.
Ter toevoeging, voor wie het gemist zou hebben, Onderstaand het of een van de artikels (er was wel meer als een boekje) , welke zoveel verontwaardiging en 'boe geroep' (waarom lijkt me vrij evident) teweeg bracht en welke het onderwerp is in 'the world science festival' , door 'badass' Brian Greene.
https://www.quantamagazine.org/physicis ... -20221130/
Ter verduidelijking het zware 'boe geroep' ging hem over de titel, en niet zozeer over de eigenlijke inhoud. Ook het originele youtube filmpje van het oorspronkelijke experiment deze is stukken korter als deze van Greene (iets van een 17 tal minuten)
https://www.quantamagazine.org/physicis ... -20221130/
Ter verduidelijking het zware 'boe geroep' ging hem over de titel, en niet zozeer over de eigenlijke inhoud. Ook het originele youtube filmpje van het oorspronkelijke experiment deze is stukken korter als deze van Greene (iets van een 17 tal minuten)