Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 25 aug 2024 08:38:scissors:
De kolonisten kunnen hun goddelijke gang gaan. De regering ISRAËL is dus fout. Knuppel die kolonisten eruit! Laat zien dat je als regering diefstal niet tolereert.
Dat jij wilt dat er geweld wordt gebruikt tegen specifieke bevolkingsgroepen
heb je al eerder verkondigd, maar ze er uitknuppelen? Nou, nou ...

Ik ben het overigens wel met je eens dat zowel die kolonisten die zich schuldig maken aan verdrijving van Palestijnen op de West Bank als ook die politici, ministers zelfs, die zulks stimuleren en/of zelfs daartoe oproepen veroordeeld en opgesloten zouden moeten worden.

Het is echter onjuist om te stellen dat Israël niets onderneemt
tegen kolonisten die op die manier de fout in gaan:
  • Het Israëlische leger en de politie grepen uiteindelijk in en één Israëliër werd aangehouden. Het leger heeft de aanval veroordeeld en gezegd dat het geweld ordetroepen afleidt van andere taken. Verder zei het leger de dood van de Palestijn te onderzoeken.

Kabinet veroordeelt het geweld

Ook het Israëlische kabinet heeft de aanval afgekeurd, wat niet vaak gebeurt bij dergelijke incidenten op de bezette Westoever. Premier Netanyahu stelt dat "degenen die verantwoordelijk zijn voor welke aanval dan ook zullen worden opgepakt en vervolgd".

De ultrarechtse minister van Financiën Smotrich spreekt op X van "criminelen die door de autoriteiten met de kracht van de wet keihard moeten worden aangepakt". Volgens hem gaat het om "anarchistisch crimineel geweld" en heeft de groep "geen enkele relatie met de nederzetting en de kolonisten".
BRON: NOS Nieuws - vrijdag 16 augustus, 10:27
Zeker één dode bij aanval kolonisten Westoever, Israëlisch kabinet veroordeelt geweld
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

ChaimNimsky schreef: 24 aug 2024 18:06
Australië en Nieuw-Zeeland voeren een democratie naar westers model. Daarmee ligt de lat voor wat betreft mensenrechten dus extra hoog. Australië en Nieuw-Zeeland hebben een vooraanstaande positie in de wereld en dat brengt bijzondere verplichtingen met zich mee. Verplichtingen die je op voorhand al nauwelijks van dictaturen hoeft te verwachten. Australië en Nieuw-Zeeland (waarmee wij ons dus verbonden voelen) kampen sinds hun bestaan met een gigantisch probleem. Een probleem waarvoor wellicht nooit een definitieve oplossing zal komen. En de keuzes die Australië en Nieuw-Zeeland hierin soms maken, kunnen vanwege die verbondenheid onaangename gevoelens en bijzondere weerstand in ons oproepen.

Maar waar zijn al die demonstraties in westerse landen? "From the coast to the heart, the land will be Aboriginal as it was from the start!", "From the peaks to the plains, Maori will be honored in all its original domains!"
Prima dat je mijn frame oppakt en helemaal overbrengt naar Down Under.
Je lijkt daarmee in elk geval te begrijpen wat ik bedoelde te zeggen.

Waarom er voor de ene zaak wel en de andere juist niet wordt gedemonstreerd, weet ik niet ChaimNimsky.
Ik wil best met je meegaan dat bij sommige demonstranten de motieven niet zuiver zijn en er hier en daar sprake is van selectieve verontwaardiging. Zo heb ik mij persoonlijk behoorlijk geërgerd aan de demonstraties bij universiteiten. Deze werden wat mij betreft gekaapt door een minderheid met gebrek aan historisch besef en een foute politieke agenda. Maar dat doet wat mij betreft niets af aan het gegeven dat we schending van mensenrechten moeten blijven benoemen, daar waar ze plaatsvinden.

Hoe dan ook; de mensen die demonstreren, spreken niet allemaal namens de gehele westerse wereld.
De meerderheid die niet de straat op gaat, heeft ook een mening. En waarom mogen dat geen mensen zijn die legitiem bezorgd zijn ChaimNimsky?
Waarom koppel jij die legitieme bezorgdheid verkapt ergens toch aan antisemitisme?
ChaimNimsky schreef:"Absoluut geen antisemitisme, maar gewoon legitieme bezorgdheid hoor!"
Ik vind zo'n uitspraak niet zuiver op de graat.

Laat ik even voor mijzelf spreken. Ik ben iemand met legitieme bezorgdheid die echter nooit de straat op zal gaan met een Palestijnse vlag in zijn hand. Maar ik ben ook een van de initiatiefnemers van een Stolpersteine-project in Dordrecht. Ik heb ook Westerbork, Auschwitz I en Auschwitz-Birkenau bezocht omdat ik het historisch besef van de grootste schending van mensenrechten ooit, zo diep als mogelijk tot mij wilde laten doordringen. Met vrienden op vakantie bezoeken wij altijd gedenkplaatsen ter herinnering aan Jodenvervolging.
De Aboriginals zullen wel boos op mij zijn dat ik nooit eens aandacht aan hen besteed.

Ja ChaimNimsky, ik ben ook zo'n persoon die zich legitiem bezorgd maakt, maar antisemitisme werp ik verre van mij.
Laatst gewijzigd door Ronaldus67 op 25 aug 2024 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

De regering ISRAËL is dus fout. Knuppel die kolonisten eruit!
Pure Nazi-taal. En telkens de Joodse staat onevenredig beschuldigen zonder ooit met een inhoudelijk argument te komen. De aap komt eindelijk uit de mouw.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Kolonisatie Chaimnimsky.

Kolonisatie is het vestigen van een deel van de eigen bevolking in een omgeving die nog niet door het eigen volk bewaard wordt. Bij kolonisatie heb je ontdekking, verovering, kolonisatie en ten slotte dekolonisatie.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 25 aug 2024 11:20
De regering ISRAËL is dus fout. Knuppel die kolonisten eruit!
Pure Nazi-taal. En telkens de Joodse staat onevenredig beschuldigen zonder ooit met een inhoudelijk argument te komen. De aap komt eindelijk uit de mouw.
Niks Nazi-taal. Het verjagen van bewoners, hun spullen vernielen en vervolgens het gebied koloniseren is een Nazi-praktijk.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 25 aug 2024 11:13
De kolonisten kunnen hun goddelijke gang gaan. De regering ISRAËL is dus fout. Knuppel die kolonisten eruit! Laat zien dat je als regering diefstal niet tolereert.
Dat jij wilt dat er geweld wordt gebruikt tegen specifieke bevolkingsgroepen
heb je al eerder verkondigd, maar ze er uitknuppelen? Nou, nou ...

Ik ben het overigens wel met je eens dat zowel die kolonisten die zich schuldig maken aan verdrijving van Palestijnen op de West Bank als ook die politici, ministers zelfs, die zulks stimuleren en/of zelfs daartoe oproepen veroordeeld en opgesloten zouden moeten worden.

Het is echter onjuist om te stellen dat Israël niets onderneemt
tegen kolonisten die op die manier de fout in gaan:
  • Het Israëlische leger en de politie grepen uiteindelijk in en één Israëliër werd aangehouden. Het leger heeft de aanval veroordeeld en gezegd dat het geweld ordetroepen afleidt van andere taken. Verder zei het leger de dood van de Palestijn te onderzoeken.

Kabinet veroordeelt het geweld

Ook het Israëlische kabinet heeft de aanval afgekeurd, wat niet vaak gebeurt bij dergelijke incidenten op de bezette Westoever. Premier Netanyahu stelt dat "degenen die verantwoordelijk zijn voor welke aanval dan ook zullen worden opgepakt en vervolgd".

De ultrarechtse minister van Financiën Smotrich spreekt op X van "criminelen die door de autoriteiten met de kracht van de wet keihard moeten worden aangepakt". Volgens hem gaat het om "anarchistisch crimineel geweld" en heeft de groep "geen enkele relatie met de nederzetting en de kolonisten".
BRON: NOS Nieuws - vrijdag 16 augustus, 10:27
Zeker één dode bij aanval kolonisten Westoever, Israëlisch kabinet veroordeelt geweld
Allemaal beloften en taal! Knuppel die kolonisten eruit. Ze hebben het recht niet op die diefstal. Heg zal jou zelf maar gebeuren HierEnNu!
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Het verschil zit 'm in normale menselijkheid.
Verdriet en woede over de doden, de onderliggers, de gemolesteerden.

Of niet, en dan komen met formaliteiten, militaire noodzakelijkheden, wetten, regelingen, bureaucratie, je eigen gelijk etc.

Die twee zijn niet verenigbaar volgens mij.
Vandaar honderden pagina's forumtekst.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 25 aug 2024 11:49 De kolonisten kunnen hun goddelijke gang gaan. De regering ISRAËL is dus fout. Knuppel die kolonisten eruit! Laat zien dat je als regering diefstal niet tolereert.
Het Israëlische leger en de politie grepen uiteindelijk in en één Israëliër werd aangehouden. Het leger heeft de aanval veroordeeld en gezegd dat het geweld ordetroepen afleidt van andere taken. Verder zei het leger de dood van de Palestijn te onderzoeken.
Ben je zo verblind door een anti-Israel obsessie dat je niet door hebt dat je jezelf tegenspreekt?

Heb je door dat de aanval op 7/10/2023 kwam uit een gebied waar alle Israelische nederzettingen ontruimd zijn en al 17 jaar zelfbestuur bestaat?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 25 aug 2024 11:49:scissors:
Allemaal beloften en taal! Knuppel die kolonisten eruit.
Ze hebben het recht niet op die diefstal.
Je radicaliseert en slaat fascistoïde taal uit terwijl er ook vredelievender mogelijkheden voor handen zijn. Er zijn bijvoorbeeld Nederlanders die naar de WestBank trekken en Palestijnen ondersteunen, onder andere door vrijwillig als Human Shield te dienen.
Niks voor een vredelievend mens met hogere Moraal zoals jij?
Als jij de reis betaalt ga ik met je mee ...
... gezellie thee drinken met dappere Maartje!
Oorlog Hamas-Israël - NOS Nieuws - zaterdag 17 augustus, 13:17 schreef:

Maartje (24) beschermt Palestijnse boeren tegen Israëlische kolonisten

Nederlandse vrijwilligers, onder wie de Leidse student Maartje,
beschermen Palestijnse boeren tegen Israëlische kolonisten
die hen steeds vaker en met meer geweld van hun land jagen en wegpesten.

VIDEO duurt 2.5 minuut
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 25 aug 2024 12:08 Het verschil zit 'm in normale menselijkheid.

Of niet, en dan komen met formaliteiten, militaire noodzakelijkheden, wetten, regelingen, bureaucratie, je eigen gelijk etc.

Waar jij ook nu weer aan bijdraagt, dus:
  • wat is jouw punt?
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 25 aug 2024 12:16
dikkemick schreef: 25 aug 2024 11:49 De kolonisten kunnen hun goddelijke gang gaan. De regering ISRAËL is dus fout. Knuppel die kolonisten eruit! Laat zien dat je als regering diefstal niet tolereert.
Het Israëlische leger en de politie grepen uiteindelijk in en één Israëliër werd aangehouden. Het leger heeft de aanval veroordeeld en gezegd dat het geweld ordetroepen afleidt van andere taken. Verder zei het leger de dood van de Palestijn te onderzoeken.
Ben je zo verblind door een anti-Israel obsessie dat je niet door hebt dat je jezelf tegenspreekt?

Heb je door dat de aanval op 7/10/2023 kwam uit een gebied waar alle Israelische nederzettingen ontruimd zijn en al 17 jaar zelfbestuur bestaat?
Ik heb geen anti-Israel obsessie, ik houd van regels en wetgeving en ik.houd niet van koloniseren.
Wil je met je laatste alinea beweren dat de westelijke Jordaan oever zsm gekoloniseerd dient te worden? 1 Groot rechts nationalistisch Israël waar Palestijnen om het minste geringste opgepakt worden!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 25 aug 2024 12:48
dikkemick schreef: 25 aug 2024 11:49:scissors:
Allemaal beloften en taal! Knuppel die kolonisten eruit.
Ze hebben het recht niet op die diefstal.
Je radicaliseert en slaat fascistoïde taal uit terwijl er ook vredelievender mogelijkheden voor handen zijn. Er zijn bijvoorbeeld Nederlanders die naar de WestBank trekken en Palestijnen ondersteunen, onder andere door vrijwillig als Human Shield te dienen.
Niks voor een vredelievend mens met hogere Moraal zoals jij?
Als jij de reis betaalt ga ik met je mee ...
... gezellie thee drinken met dappere Maartje!
Oorlog Hamas-Israël - NOS Nieuws - zaterdag 17 augustus, 13:17 schreef:

Maartje (24) beschermt Palestijnse boeren tegen Israëlische kolonisten

Nederlandse vrijwilligers, onder wie de Leidse student Maartje,
beschermen Palestijnse boeren tegen Israëlische kolonisten
die hen steeds vaker en met meer geweld van hun land jagen en wegpesten.

VIDEO duurt 2.5 minuut
Het feit dat er Maartjes nodig zijn is natuurlijk totaal absurd. Ben benieuwd wat Chaimnimsky van het fenomeen 'Maartje' vindt.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 25 aug 2024 12:51
Gerard R. schreef: 25 aug 2024 12:08 Het verschil zit 'm in normale menselijkheid.

• wat is jouw punt?
Let er maar niet op. Even een kreet over iets macabers.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 25 aug 2024 13:16

• wat is jouw punt?
Sorry, ik kan het maar niet laten jouw bijdrages serieus te nemen ...
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 25 aug 2024 13:32
Gerard R. schreef: 25 aug 2024 13:16

• wat is jouw punt?
Sorry, ik kan het maar niet laten jouw bijdrages serieus te nemen ...
Dank je. 🙂
Gesloten