Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Je bedoelt dezelfde Olmert die veroordeeld is voor omkoping?
Ik moet me in deze reddende engel gaan verdiepen. De Oslo akkoorden heb ik hierboven uitgelegd, Olmert moet nog even geduld hebben.
Misschien bedoelde Peter dit? Een jaar voor Olmert....
In de jaren 2000 verhardde en verzuurde de relatie tussen Israël en de PA alsmaar. Een bezoek van de Likud-leider Ariel Sharon aan de Tempelberg gaf voor Arafat de aanleiding om een nieuwe Palestijnse revolte te ontketenen.
Ik moet me in deze reddende engel gaan verdiepen. De Oslo akkoorden heb ik hierboven uitgelegd, Olmert moet nog even geduld hebben.
Misschien bedoelde Peter dit? Een jaar voor Olmert....
In de jaren 2000 verhardde en verzuurde de relatie tussen Israël en de PA alsmaar. Een bezoek van de Likud-leider Ariel Sharon aan de Tempelberg gaf voor Arafat de aanleiding om een nieuwe Palestijnse revolte te ontketenen.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
-
ChaimNimsky
- Superposter
En weer zo'n reactie die helemaal nergens ingaat op m'n posting.
Zoals je had kunnen weten, diende Olmert als premier van Israel van 2006 tot 2009.Misschien bedoelde Peter dit? Een jaar voor Olmert....
Zionist
Ik ken die hele Olmert niet. Enige dat ik weet is dat het vanaf het prille begin ellende is geweest en ik denk niet dat dat alleen maar aan die Arabische Palestijnen ligt. Jij doet die suggestie maar de nieuwsberichten lijken anders te suggereren.
Wordt vervolgd tot er vrede is....
De wijzen kwamen immers uit het oosten
Hier weer zo'n misleidend nieuwsbericht uit het westen.
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... denis.html
In 1948 wordt de staat Israël uitgeroepen. Dat gaat onder meer gepaard met veel geweld tegen de Palestijnse bevolking. Zo'n 750.000 Palestijnen slaan op de vlucht of worden van hun land verdreven, wat bekendstaat als de Nakba (de Catastrofe). Direct na het uitroepen van de Israëlische onafhankelijkheid verklaart een groep Arabische staten de oorlog aan Israël.
En we zitten nu in 2024 weer met 2 haantjes opgescheept.
Zo dreigde de Israëlische premier Benjamin Netanyahu de Libanese hoofdstad Beiroet te zullen veranderen in Gaza als Hezbollah het waagt aan te vallen. De leider van Hezbollah, Hassan Nasrallah, zei dat Israël een gevecht "zonder rode lijnen" kan verwachten als het tot een oorlog tussen Israël en Libanon komt.
Als reactie op de Israëlische invasie richt een groep Libanese sjiitische geestelijken datzelfde jaar Hezbollah ('Partij van God') op.
Reactie op reactie op reactie op reactie op reactie ad infinitum
Wordt vervolgd tot er vrede is....
De wijzen kwamen immers uit het oosten
Hier weer zo'n misleidend nieuwsbericht uit het westen.
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... denis.html
In 1948 wordt de staat Israël uitgeroepen. Dat gaat onder meer gepaard met veel geweld tegen de Palestijnse bevolking. Zo'n 750.000 Palestijnen slaan op de vlucht of worden van hun land verdreven, wat bekendstaat als de Nakba (de Catastrofe). Direct na het uitroepen van de Israëlische onafhankelijkheid verklaart een groep Arabische staten de oorlog aan Israël.
En we zitten nu in 2024 weer met 2 haantjes opgescheept.
Zo dreigde de Israëlische premier Benjamin Netanyahu de Libanese hoofdstad Beiroet te zullen veranderen in Gaza als Hezbollah het waagt aan te vallen. De leider van Hezbollah, Hassan Nasrallah, zei dat Israël een gevecht "zonder rode lijnen" kan verwachten als het tot een oorlog tussen Israël en Libanon komt.
Als reactie op de Israëlische invasie richt een groep Libanese sjiitische geestelijken datzelfde jaar Hezbollah ('Partij van God') op.
Reactie op reactie op reactie op reactie op reactie ad infinitum
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
@ Dikkemick:
De laatste paar bladzijden ben je druk bezig om te laten zien dat Israël op de verkeerde plek ligt en de geschiedenis vol onrecht is geweest. Maar wat is de zin hier precies van?
We kunnen pagina's lang betogen dat Amerika nooit opgericht had mogen worden op Indiaans gebied, of recenter: dat grote delen van Duitsland zijn ingenomen na WO II, waarbij miljoenen Duitsers een Nakba beleefden. Verschil met de Palestijnse kwestie is dat men de geschiedenis is gaan accepteren en vooruit is gaan kijken. Geen Duitser wordt na 3 generaties nog als vluchteling gezien en voormalige Pruisers zijn geen heilige oorlog begonnen om de Polen en Russen de zee in te drijven.
Zoals ChaimNinsky naar mijn idee terecht zegt, zijn er ook in het huidige Israel niet-Joodse groepen die de realiteit zijn gaan accepteren, zoals de Druzen. Dat kan prima, het is immers een democratisch land waarin minderheden aanzienlijk meer rechten hebben dan elders in het middenoosten.
Blijven mokken over het verleden, lost niets op.
De laatste paar bladzijden ben je druk bezig om te laten zien dat Israël op de verkeerde plek ligt en de geschiedenis vol onrecht is geweest. Maar wat is de zin hier precies van?
We kunnen pagina's lang betogen dat Amerika nooit opgericht had mogen worden op Indiaans gebied, of recenter: dat grote delen van Duitsland zijn ingenomen na WO II, waarbij miljoenen Duitsers een Nakba beleefden. Verschil met de Palestijnse kwestie is dat men de geschiedenis is gaan accepteren en vooruit is gaan kijken. Geen Duitser wordt na 3 generaties nog als vluchteling gezien en voormalige Pruisers zijn geen heilige oorlog begonnen om de Polen en Russen de zee in te drijven.
Zoals ChaimNinsky naar mijn idee terecht zegt, zijn er ook in het huidige Israel niet-Joodse groepen die de realiteit zijn gaan accepteren, zoals de Druzen. Dat kan prima, het is immers een democratisch land waarin minderheden aanzienlijk meer rechten hebben dan elders in het middenoosten.
Blijven mokken over het verleden, lost niets op.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Mokken lost niks op. Klopt!
Dan maar vol goede moed de toekomst in met Israël?
De indianen zijn inmiddels zo goed als uitgemoord dus daar valt weinig protest meer van te verwachten. Een zelfde lot moet de Palestijnen bespaard blijven in die zin dat er plannen waren ze in de Sinaï te dumpen.
Houd ik dit tegen? Nee
Houd Chaimnimsky dit tegen? Nee
We moeten alleen wel verder met de toekomst en met al die haantjes in t m.oosten zie ik dat zwaar in. Iedereen wijst naar elkaar.
We kunnen dit onderwerp laten rusten maar Chaimnimsky geeft het idee dat we hierbij het westen volkomen verkeerd geïnformeerd worden. En dat vind ik nogal wat. Krijgt hij daar alle informatie op juiste wijze binnen?
Hij neemt het ons bijna kwalijk dat we te doen hebben met de Palestijnse burgers.
En dat vind ik wel een reden om over van gedachten te wisselen.
En dat verleden. Amerika was 500 jaar, dit krap 80 jaar en het heden is niet los te zien van dat verleden
O ja, ik wil ook aantonen dAt Israël niet zo zuiver op de graat is. Dit keer de 'grens' met Libanon
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -daar.html
Er bestaan ook zorgen over de mogelijke annexatie van Ghajar door Israël. Het zuidelijke deel van het dorp valt wel onder de Blauwe Linie, maar het noordelijke gedeelte niet", zegt Hoetjes. Dat ligt aan Libanese zijde. "Israël is bezig een muur aan te leggen. De angst bestaat dat het hele dorp wordt geannexeerd."
https://www.nu.nl/nujij/6326029/israeli ... splan.html
Volgens Israëlische demonstranten is een staakt-het-vuren de enige manier om een einde te maken aan de oorlog in Gaza en om de door Hamas gegijzelde landgenoten vrij te krijgen. Ben jij het met de demonstranten eens? Discussieer tot 21.00 uur mee.
Denk niet dat Chaimnimsky mee loopt?
Volgens Israëlische demonstranten is een staakt-het-vuren de enige manier om een einde te maken aan de oorlog in Gaza en om de door Hamas gegijzelde landgenoten vrij te krijgen. Ben jij het met de demonstranten eens? Discussieer tot 21.00 uur mee.
Denk niet dat Chaimnimsky mee loopt?
-
ChaimNimsky
- Superposter
Zoals altijd, pleur je gewoon je argumentloze statements en artikeltjes neer en kom je nergens met tegenargumenten op andermans' postings. Je noemt telkens m'n naam in tegenreacties aan anderen, maar gaat een discussie met argumenten met me continu uit de weg.
Vandaag heeft Israel een Bedoeïenen-Palestijn bevrijd uit de handen van die Jihadistische moslim Palestijnen. En nogmaals, ook met de Druzen Palestijnen heeft Isael een goede relatie opgebouwd door hen te integreren in het leger, politieke vertegenwoordiging te geven, culturele autonomie te respecteren, sociaal-economische verbeteringen te realiseren, en door het land dat aan Druzen Palestijnen is toegewezen te waarborgen, wat heeft geleid tot stabiele en vredige verhoudingen.
Ook de Arabische moslim-Palestijnen hadden alles kunnen hebben om vreedzaam naast Israel te kunnen leven, inclusief de verwijdering van de nederzettingen en landruil, maar het werd telkens afgewezen en er volgden meteen weer terreuraanslagen en raketaanvallen door Hamas en andere groepen. Heb meer te doen met de Palstijnen die vreedzaam in gesprek gingen en met wie we nu goede relaties hebben, zoals de Aramese Palestijnen, de Druzen-Palestijnen en Bedoeïenen-Palestijnen, dan met dat Jihadistische moslim tuig.
Ga eindelijk eens inhoudelijk in op m'n posting die je telkens negeert, in plaats van er gewoon weer een statement of artikeltje neer te plempen.
Zionist
- Peter van Velzen
- Site Admin
Klopt, Ik reageer beter niet totdat die weer werktRereformed schreef: ↑27 aug 2024 06:15
Peter heeft het moderatorteam laten weten dat de stroomvoorziening hapert en zijn PC van slag is.
Ik wens u alle goeds
De Druzen Palestijnen.
Maken 1.6 procent van de bevolking uit. Ik moest toch even denken aan de Amish in Amerika. Die zullen ook weinig aanslagen plegen.
Uitstekend dat er deze vredelievende Palestijnen zijn.
Zo zullen er ook diverse Israëliërs zijn, van uitermate vreedzaam tot bloeddorstig toe.
En helaas zitten die laatsten in de regering. Israëliërs die van geen ophouden weten.en ja, dat geldt ook voor de Palestijnse kant Hamas/Hezbollah.
Gaan we er dan middels uitroeien en decimeren voor zorgen dat zij ook Druzen worden (als dat überhaupt al mogelijk is)?
Of (en dat lijkt me waarschijnlijker) wordt de haat dusdanig opgekweekt dat weerstand alleen maar groter wordt?
Kijk, heel Israël krijgen ze niet.
Het grondgebied dat ze nu 'hebben' is verwoest of wordt steeds verder geannexeerd.
En dat afspraken in het verleden geklapt zijn wil niet zeggen dat je tot het oneindige door moet gaan met BURGERS decimeren. Ook moet het annexeren stoppen en de criminelen die grondgebied veroverd hebben om nederzettingen te bouwen moeten opzouten.
Daarna gaan we in gesprek en zorgen we ervoor dat oik de fatsoenlijke Palestijnse bevolking een hekel aan Hamas krijgt.
Nu voedt Israël de sympathie alleen maar (door zoals gezegd te blijven annexeren en bombarderen)
Dus, ja ze hebben misschien kansen gehad maar misschien moet die grootste rechtse militaire overmacht eens wat water bij de wijn gaan doen voor een langdurige vrede met uitzicht op....
VREDE!
Maken 1.6 procent van de bevolking uit. Ik moest toch even denken aan de Amish in Amerika. Die zullen ook weinig aanslagen plegen.
Uitstekend dat er deze vredelievende Palestijnen zijn.
Zo zullen er ook diverse Israëliërs zijn, van uitermate vreedzaam tot bloeddorstig toe.
En helaas zitten die laatsten in de regering. Israëliërs die van geen ophouden weten.en ja, dat geldt ook voor de Palestijnse kant Hamas/Hezbollah.
Gaan we er dan middels uitroeien en decimeren voor zorgen dat zij ook Druzen worden (als dat überhaupt al mogelijk is)?
Of (en dat lijkt me waarschijnlijker) wordt de haat dusdanig opgekweekt dat weerstand alleen maar groter wordt?
Kijk, heel Israël krijgen ze niet.
Het grondgebied dat ze nu 'hebben' is verwoest of wordt steeds verder geannexeerd.
En dat afspraken in het verleden geklapt zijn wil niet zeggen dat je tot het oneindige door moet gaan met BURGERS decimeren. Ook moet het annexeren stoppen en de criminelen die grondgebied veroverd hebben om nederzettingen te bouwen moeten opzouten.
Daarna gaan we in gesprek en zorgen we ervoor dat oik de fatsoenlijke Palestijnse bevolking een hekel aan Hamas krijgt.
Nu voedt Israël de sympathie alleen maar (door zoals gezegd te blijven annexeren en bombarderen)
Dus, ja ze hebben misschien kansen gehad maar misschien moet die grootste rechtse militaire overmacht eens wat water bij de wijn gaan doen voor een langdurige vrede met uitzicht op....
VREDE!
-
ChaimNimsky
- Superposter
De Aramese Palestijnen, de Druzen-Palestijnen, Bedoeïenen-Palestijnen, etc., er zijn stabiele en vredige verhoudingen met alle Palestijnen, behalve met die Jihadisten.
Er zitten ook Palestijnen in de Knesset.En helaas zitten die laatsten in de regering.
Exact, ook de Arabische moslim-Palestijnen hadden alles kunnen hebben om vreedzaam naast Israel te kunnen leven, Israel deed enorme concessies aan hen - net als met de andere Palestijnen -, inclusief de verwijdering van de nederzettingen en landruil, maar het werd telkens afgewezen en er volgden meteen weer terreuraanslagen en raketaanvallen door Hamas en andere Jihadistische groepen.Dus, ja ze hebben misschien kansen gehad...
Maar, als gezegd, hebben die Jihadisten door het hele Midden Oosten heen voor grote problemen gezorgd en niemand wil ze. Jordanië is grotendeels een Palestijns land, de meerderheid bestaat uit Palestijnen en ook daar hebben ze de boel gewapend over willen nemen met guerrillagroepen die in Jordanië steeds meer invloed en macht kregen, wat uitmondde in een grootschalig conflict nadat ze hadden geprobeerd de Jordaanse monarchie te ondermijnen en een eigen staat binnen Jordanië op te richten. Velen werden Jordanië uitgezet en gingen naar Libanon.
Velen trokken naar Libanon, maar eveneens in Libanon kwamen deze Palestijnen gewapend in opstand, wat leidde tot conflicten met Libanese milities en de regering en tot het uitbreken van de Libanese Burgeroorlog.
Ook in Egypte grepen ze naar de wapens. De 400.000 Palestijnen erden Koeweit uitgezet omdat ze Koeweit verraadden om bij de inval Saddam Hoessein te steunen. Toen Saddam vluchtte, vluchtten eveneens de meeste Palestijnen uit Irak. Die Jihadistische zooi zorgt overal voor problemen en overal worden ze sterk beperkt in hun rechten omdat ze er overal misbruik van hebben gemaakt.
Zionist
Maar dan blijft ik hameren op de wijze waarop je de jihadistische zooi moet/kan uitroeien?
Door onbegrip te gaan kweken (wereldwijd inmiddels) middels maar blijven bombarderen en executeren?
Is dat de manier om begrip te gaan kweken bij b.v dd burger Palestijnen in Gaza?
Kweek je begrip als je enerzijds zegt boeven (jihadisten) te willen en gaan vernietigen om tegelijkertijd vreedzame Palestijnen uit hun huizen te jagen?
Kweekt dag begrip?
Want WIJ in het westen,ien dit:
Bombardementen en verwoesting in Gaza met radeloze burgers.
En
Annexaties op de westelijke Jordaan oever die doorgaan.
Dan is in het westen 1+1, 2 Dan is Israël de agressor. En geschiedkundig mag dit wellicht niet correct zijn, wij zien dit en dit is wel onderdeel van die waarheid, ook jouw waarheid.
Want ik besef dat niet alle Palestijnen Druzen zijn en ik besef ook dat de regering Israël niets slechts bestaat uit vredesduiven.
Door onbegrip te gaan kweken (wereldwijd inmiddels) middels maar blijven bombarderen en executeren?
Is dat de manier om begrip te gaan kweken bij b.v dd burger Palestijnen in Gaza?
Kweek je begrip als je enerzijds zegt boeven (jihadisten) te willen en gaan vernietigen om tegelijkertijd vreedzame Palestijnen uit hun huizen te jagen?
Kweekt dag begrip?
Want WIJ in het westen,ien dit:
Bombardementen en verwoesting in Gaza met radeloze burgers.
En
Dan is in het westen 1+1, 2 Dan is Israël de agressor. En geschiedkundig mag dit wellicht niet correct zijn, wij zien dit en dit is wel onderdeel van die waarheid, ook jouw waarheid.
Want ik besef dat niet alle Palestijnen Druzen zijn en ik besef ook dat de regering Israël niets slechts bestaat uit vredesduiven.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Ja, behalve dat we ditmaal niet voortijdig moeten stoppen om weer eens een staakt-het-vuren aan te gaan die de Jihadisten tot dusver altijd hebben geschonden nadat ze hun terroristische infrastructuur weer op orde hadden, zoals na Operatie Regenboog, Operatie Zomerregen, Operatie Warme Winter, Operatie Cast Lead, Operatie Wolkkolom, Operatie Beschermende Rand, Operatie Zwarte Gordel, Operatie Bewaker van de Muren en Operatie Ochtendstond. Nu, met Operatie IJzeren Zwaarden, moeten we doorgaan totdat ze zijn gedecimeerd, hetgeen in Gaza al bijna het geval is op wat pockets na. Vervolgens komen de infanterie-eenheden om de veiligheid te handhaven, patrouilles uit te voeren en de situatie te controleren. Daarna Stabilisatie-eenheden om basisdiensten te herstellen en de openbare veiligheid te bewaken. En tenslotte overheidsfunctionarissen die het gebied overnemen, zorgen voor administratieve processen en deradicalisatie -- een proces dat nog zo'n een tot twee jaar zal doorgaan.
Heb vannacht op een militair kanaal de omsingeling van Jenin en Tulkarm live gevolgd en ben zeer verheugd te zien dat nu ook daar de Jihadistische terreur wordt aangepakt. Ja, dat zal ongetwijfeld gepaard gaan met doden -- de prijs van het Jihadisme dat zich tussen de burgers verschuilt.
Nogmaals, ook de Arabische moslim-Palestijnen hadden alles kunnen hebben om vreedzaam naast Israel te kunnen leven; Israel deed enorme concessies aan hen - net als met de andere Palestijnen -, inclusief de verwijdering van de nederzettingen en landruil, maar het werd telkens afgewezen en er volgden meteen weer terreuraanslagen en raketaanvallen door Hamas en andere Jihadistische groepen.Bombardementen en verwoesting in Gaza met radeloze burgers.
En
Met alle Palestijnen - de Aramese Palestijnen, de Druzen-Palestijnen, Bedoeïenen-Palestijnen, etc. - heeft Israel stabiele en vredige verhoudingen, behalve met die Jihadisten.Want ik besef dat niet alle Palestijnen Druzen zijn...
Zionist
Dan blijft alleen volledig uitroeien van de Palestijnen als strategie over. Ik meen dat het woord daarvoor genocide is.ChaimNimsky schreef: ↑28 aug 2024 08:50 ...Ja, behalve dat we ditmaal niet voortijdig moeten stoppen om weer eens een staakt-het-vuren aan te gaan die de Jihadisten tot dusver altijd hebben geschonden nadat ze hun terroristische infrastructuur weer op orde hadden, ...
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
-
ChaimNimsky
- Superposter
Dat vind je misschien de enige oplossing, maar - als gezegd - zijn er alternatieven: in plaats van voortijdig een nieuw staakt-het-vuren aan te gaan, dat de Jihadisten tot dusver altijd - zonder uitzondering - hebben geschonden nadat ze hun terroristische infrastructuur weer op orde hadden, zal men nu, met Operatie IJzeren Zwaarden, doorgaan totdat de Jihadisten zijn gedecimeerd, hetgeen in Gaza al bijna het geval is op wat pockets na. Vervolgens komen de infanterie-eenheden om de veiligheid te handhaven, patrouilles uit te voeren en de situatie te controleren. Daarna Stabilisatie-eenheden om basisdiensten te herstellen en de openbare veiligheid te bewaken. En tenslotte overheidsfunctionarissen die het gebied overnemen, zorgen voor administratieve processen en deradicalisatie -- een proces dat nog zo'n een tot twee jaar in beslag zal nemen.Mullog schreef: ↑28 aug 2024 09:16Dan blijft alleen volledig uitroeien van de Palestijnen als strategie over. Ik meen dat het woord daarvoor genocide is.ChaimNimsky schreef: ↑28 aug 2024 08:50 ...Ja, behalve dat we ditmaal niet voortijdig moeten stoppen om weer eens een staakt-het-vuren aan te gaan die de Jihadisten tot dusver altijd hebben geschonden nadat ze hun terroristische infrastructuur weer op orde hadden, ...
Een ander alternatief is de miitaire strategie kisoeach desh'e ("grasmaaien"), die erop gericht is de vijand militair intact te houden en slechts te kortwieken indien ze een gevaar voor Israel vormen. Het militaire- en inlichtingen-apparaat heeft daar belang bij en zij zijn dan ook degenen die druk uitoefenen om tot een staakt-het-vuren te komen. De strategie is gericht op het herhaaldelijk verzwakken van vijandige groeperingen door hun militaire middelen, infrastructuur en leiderschap aan te vallen om de dreiging te beheersen in plaats van te elimineren. Net zoals gras dat steeds opnieuw groeit na het maaien, zullen vijandige groeperingen na verloop van tijd weer sterker worden, zodat deze operaties periodiek kunnen worden herhaald: Operatie Regenboog, Operatie Zomerregen, Operatie Warme Winter, Operatie Cast Lead, Operatie Wolkkolom, Operatie Beschermende Rand, Operatie Zwarte Gordel, Operatie Bewaker van de Muren, Operatie Ochtendstond, en nu Operatie IJzeren Zwaarden. Israel heeft een toonaangevende wapenindustrie en om een voorpsrong te blijven houden, is het essentieel wapens in een echte oorlogsomgeving uit te kunnen blijven testen. Daarvoor is Hamas nodig.
Genocide is wellicht een oplossing, maar Israel is geen Hamas.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 28 aug 2024 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Chaimnimsky
Je zegt Zelf dat Hamas zich verschuilt onder burgers. Onderscheid lijkt me niet te maken, dus volgt hieruit inderdaad uitroeien van heel Gaza.
Is daarmee de ideologie uitgeroeid? Nou, integendeel zou ik willen zeggen. Dit zet kwaad bloed bij de nu nog vreedzame bevolking.
Deradicaliseren als je tegelijkertijd toestaat dat er geannexeerd wordt. Welk voorbeeld geef je dan?
Wees een vent als regering en trek alle kolonisten terug uit de westelijke Jordaan oever. Laat zien dat je echt vrede wilt.
Dan en pas dan kan deradicaliseren beginnen.
Een politie behoort het goede voorbeeld te geven. Een brandweerman kan zich niet als pyromaan gedragen. Een politicus die zelf steeds buiten de lijnen opereert wordt niet serieus genomen (tenzij hij Wilders of Trump heet).
Vreedzaam samenleven MOET mogelijk zijn op deze aarde maar soms begint dat met een handreiking. En soms nou aub niet nogmaals op wat er al gedaan is, want JA, Hamas hoort hier niet in thuis zoals IS er ook niet hoort te zijn in een democratie.
Maar die democratie houdt zich aan de grondwet en ik weet niet of daarin vermeld staat dat je andermans bezit mag inpikken. Stop daar eerst mee, ook als je meent dat 7 oktober niets met de annexaties te maken heeft.
Je zegt Zelf dat Hamas zich verschuilt onder burgers. Onderscheid lijkt me niet te maken, dus volgt hieruit inderdaad uitroeien van heel Gaza.
Is daarmee de ideologie uitgeroeid? Nou, integendeel zou ik willen zeggen. Dit zet kwaad bloed bij de nu nog vreedzame bevolking.
Deradicaliseren als je tegelijkertijd toestaat dat er geannexeerd wordt. Welk voorbeeld geef je dan?
Wees een vent als regering en trek alle kolonisten terug uit de westelijke Jordaan oever. Laat zien dat je echt vrede wilt.
Dan en pas dan kan deradicaliseren beginnen.
Een politie behoort het goede voorbeeld te geven. Een brandweerman kan zich niet als pyromaan gedragen. Een politicus die zelf steeds buiten de lijnen opereert wordt niet serieus genomen (tenzij hij Wilders of Trump heet).
Vreedzaam samenleven MOET mogelijk zijn op deze aarde maar soms begint dat met een handreiking. En soms nou aub niet nogmaals op wat er al gedaan is, want JA, Hamas hoort hier niet in thuis zoals IS er ook niet hoort te zijn in een democratie.
Maar die democratie houdt zich aan de grondwet en ik weet niet of daarin vermeld staat dat je andermans bezit mag inpikken. Stop daar eerst mee, ook als je meent dat 7 oktober niets met de annexaties te maken heeft.