Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door ChaimNimsky »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 aug 2024 15:16 Gezien je cartoons heb je geen enkel recht van spreken in deze.
Je doet aantoonbaar 2 vreselijke beschuldigingen zonder enig bewijs aan het adres van de Joodse staat: 1) Het is genocide, 2) Men zal Hamas gewoon opzettelijk niet uitschakelen, want dan valt de legitimatie van deze moorden op burgers weg.

Dat heeft helemaal niets te maken met de cartoons die trouwens gewoon overeenkomen met hetgeen de NAVO zegt over de strategie van Hamas: Hamas gebruikt z'n burgers als schild.
Zionist
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

ChaimNimsky schreef: 28 aug 2024 15:23
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 aug 2024 15:16 Gezien je cartoons heb je geen enkel recht van spreken in deze.
Je doet aantoonbaar 2 vreselijke beschuldigingen zonder enig bewijs aan het adres van de Joodse staat: 1) Het is genocide, 2) Men zal Hamas gewoon opzettelijk niet uitschakelen, want dan valt de legitimatie van deze moorden op burgers weg.

Dat heeft helemaal niets te maken met de cartoons die trouwens gewoon overeenkomen met hetgeen de NAVO zegt over de strategie van Hamas: Hamas gebruikt z'n burgers als schild.
Het zijn gore haatzaaiende walgelijke cartoons met een racistische ondertoon.
De NAVO is zelf een kwaadaardige organisatie, die de wandaden van de Zionisten mogelijk maakt.

Je ene cartoon is trouwens volgens precies de zelfde stijl gemaakt zoals de Duitse nazies de Joden afschilderden.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
ChaimNimsky
Superposter

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 aug 2024 15:34 De NAVO is zelf een kwaadaardige organisatie, die de wandaden van de Zionisten mogelijk maakt.

Je ene cartoon is trouwens volgens precies de zelfde stijl gemaakt zoals de Duitse nazies de Joden afschilderden.
Dus jij zegt dat de Joodse staat genocide pleegt zonder bewijs.

Jij zegt zonder bewijs dat we Hamas gewoon opzettelijk niet uitschakelen, omdat anders de legitimatie van deze moorden op burgers wegvalt.

Jij zegt zonder bewijs dat de De NAVO een kwaadaardige organisatie is die de wandaden van de Zionisten mogelijk maakt.

Maar je discrimineert niet... tsja :|
Zionist
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

ChaimNimsky schreef: 28 aug 2024 15:40
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 aug 2024 15:34 De NAVO is zelf een kwaadaardige organisatie, die de wandaden van de Zionisten mogelijk maakt.

Jij zegt zonder bewijs dat de Joodse staat Hamas gewoon opzettelijk niet uitschakelen, omdat anders de legitimatie van deze moorden op burgers wegvalt.

Jij zegt zonder bewijs dat de De NAVO een kwaadaardige organisatie is die de wandaden van de Zionisten mogelijk maakt.

Maar je discrimineert niet... tsja :|
Wat er gebeurt is overduidelijk, alleen mensen die het NIET willen zien, die zien het niet.
Je gebruikt een oude gore truc, namelijk gerechtvaardigde kritiek op de misdaden tegen de menselijkheid van de Zionisten af te doen als discriminatie.

Verder bekijk je het maar.
Je bent niets anders als een spreekbuis van het Zionistische propaganda apparaat.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
ChaimNimsky
Superposter

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 aug 2024 15:58 Je gebruikt een oude gore truc, namelijk gerechtvaardigde kritiek op de misdaden tegen de menselijkheid van de Zionisten af te doen als discriminatie.

Verder bekijk je het maar. Je bent niets anders als een spreekbuis van het Zionistische propaganda apparaat.

Jij zegt zonder bewijs dat de Joodse staat Hamas gewoon opzettelijk niet uitschakelen, omdat anders de legitimatie van deze moorden op burgers wegvalt.

Jij hebt het over een "oude gore truc" kritiek op de Zionisten af te doen als discriminatie, hetgeen juist een oud en schadelijk stereotype is.

Je zegt dat ik niets anders ben dan een spreekbuis van het Zionistische propaganda apparaat.

Maar je discrimineert nog steeds niet... :|
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 aug 2024 14:26
HierEnNu schreef: 28 aug 2024 14:21
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 aug 2024 11:09Men is gewoon met genocide bezig.
Men zal Hamas gewoon opzettelijk niet uit uitschakelen,
want dan valt de legitimatie van deze moorden op burgers weg.

PS.
Men is nu ook met uitgebreide acties op de West Bank begonnen
om daar Palestijnen te verdrijven.
Die standpunten dien je goed te onderbouwen met concrete bewijzen!
Tenzij jouw uitingen slechts gebaseerd zijn op jouw vooroordelen,
maar dan zijn het toch echt racistische uitingen:
  • Regel E1 :: Racistische en discriminerende uitingen zijn verboden
Het was vanochtend in het nieuws bij de NPO.
Ik denk dat jij en ChaimNimsky heel wat racistiser zijn dan ik.
Waarom betrek je ChaimNimsky erbij? Regel je vete met hem zelf aub?

Ik beweerde niet dat jij racistisch bent, maar dat die standpunten van jou goed onderbouwd dienen te worden met concrete bewijzen, tenzij jouw uitingen slechts gebaseerd zijn op jouw vooroordelen:
  • want dan zijn het toch echt racistische uitingen!

Dat ik een zelfverklaarde racist ben heeft verder niets te maken met jouw uitingen, ik ben nou eenmaal een xenofiel en zulks werkt door op mijn geaardheid waardoor ik voorkeur heb voor het andere, voor dat wat anders is, en zulks geldt ook voor mijn voorkeur voor andere rassen ook al bestaan er wetenschappelijk gezien geen andere rassen. Maar ook wat mijn xenofobie betreft probeer ik mij hier te onthouden van racistische uitingen
omdat zulks nou eenmaal verboden is volgens
  • Regel E1 :: Racistische en discriminerende uitingen zijn verboden.

Het punt is echter dat jij standpunten verkondigt die jij niet onderbouwt,
dus nogmaals:
  • Ga je die standpunten goed onderbouwen met concrete bewijzen?
    :?: :?: :?:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Israël en genocide. Een meni g/overtuiging:

https://www.amnesty.nl/wordt-vervolgd/f ... den-israel

Volgens Francesca Albanese, speciaal rapporteur van de VN voor de bezette Palestijnse gebieden, ontkent de westerse wereld dat er genocide plaatsvindt in Gaza. Ze ziet dat het internationale systeem verlamd is. ‘De VN zijn opnieuw niet in staat om genocide te voorkomen.’

Al sinds het begin van haar mandaat (mei 2022) roept Albanese op tot een eind aan de ‘koloniale bezetting en het apartheidsregime van Israël’. Ze is internationaal jurist, academicus en een van de meest uitgesproken stemmen als het gaat over de oorlog in Gaza.

https://rightsforum.org/israel-pleegt-g ... jeruzalem/

Het in New York gevestigde Lemkin Institute for Genocide Prevention gaf in april een waarschuwing af voor genocide in alle door Israël bezette Palestijnse gebieden: Gaza, de Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem. Het gerenommeerde instituut wordt algemeen beschouwd als kanarie in de kolenmijn. Het slaat alarm op het moment dat nog kan worden ingegrepen voordat alle mijnwerkers het loodje leggen.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 28 aug 2024 16:40, 2 keer totaal gewijzigd.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 28 aug 2024 15:10 HierEnNu

In het boek Leviticus staat: "En wanneer een vrouw een vloeiing heeft, en haar vloeiing in haar vlees bloed is, zal zij zeven dagen afgezonderd worden; en al wie haar aanraakt, zal onrein zijn tot de avond. En al wat zij in haar afzondering heeft gelegen, zal onrein zijn; ook al wat zij zit, zal onrein zijn. En al wie haar bed aanraakt, zal zijn kleren wassen, en zichzelf in water baden, en onrein zijn tot de avond." ( 15:19-21 )

Zoveel refo's zoveel interpretaties en dat geldt ook voor moslims.
Vele Heilige Boeken van patriarchale religies behandelen vrouwen [die al dan niet ongesteld zijn] als minderwaardig dan de man. Waarom je dat feit gelijkstelt met de daadwerkelijk heden ten dage gebruikelijke handelwijzen rondom het terroristische Jihadisme is mij een raadsel.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 28 aug 2024 16:37 Vele Heilige Boeken van patriarchale religies behandelen vrouwen [die al dan niet ongesteld zijn] als minderwaardig dan de man. Waarom je dat feit gelijkstelt met de daadwerkelijk heden ten dage gebruikelijke handelwijzen rondom het terroristische Jihadisme is mij een raadsel.
Het leek erop (ik interpreteerde dit zo) dat je alle moslims op 1 hoop wilde gooien. Hoe de koran geïnterpreteerd dient te worden, waarop ik probeer aan te geven: Zoveel moslims zoveel interpretaties.
Net mensen soms.

Ik bedoelde deze k.t-opmerking:
Wie geboren wordt binnen de Islam is inderdaad tot op zekere hoogte een geboren Jihadist. Wie volgens de Islamitische voorschriften wil leven dient zich bezig te houden met de Jihad, waarbij men kan kiezen voor de innerlijke grote en/of uiterlijke kleine Jihad.

Jihadisme is een vorm van islamisme die met geweld of gewapende strijd ernaar streeft om een bepaalde versie van de islam op te leggen aan de samenleving, wat zal resulteren in de vestiging van een islamitische staat of kalifaat.

Aperte waanzin dus, je opmerking!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 28 aug 2024 16:35 Israël en genocide. Een meni g/overtuiging:
:scissors:
Je eigen mening onderbouwen met de mening van een ander die het met jou eens is? Kom op! Zeg, zelfverklaarde Vrijdenker, daarmee onderbouw jij jouw mening op basis van de autoriteit die je die ander toekent! Pas maar op hoor, dat neigt naar dogmatisch 'denk'werk ...

In jouw schrijfsel is overigens sprake van 'genocide voorkomen' en dat betekent dat er geen sprake is van daadwerkelijk genocide, maar van een vermoeden dat het genodice zou kunnen worden!
Beschuldigingen van de bedoeling hebben tot genocide over te willen gaan zonder daarvoor de bewijslast te leveren? En daarmee onderbouw jij de beschuldiging van genocide? Kom op!

Indien Israël daadwerkelijk genocide aan het plegen zou zijn, waarom is het percentage dode burger slachtoffers ten opzichte van de nog in leven zijnde Gazanen dan zo klein?

Indien Israël daadwerkelijk genocide wilde plegen had de IDF met meer gemak 1.5 miljoen doden alleen al in RafaH kunnen veroorzaken indien de inval in RafaH volgens plan begin november was doorgegaan, maar nee, de IDF wachtte tot de toen aanwezige 2 miljoen burgers aldaar geëvacueerd waren naar veiliger oorden. Zulks is in de menselijke geschiedenis de meest vreemde vorm van genocide plegen die ooit is voorgekomen ...

---------------
dikkemick schreef: 28 aug 2024 16:42 Aperte waanzin dus, je opmerking!
Mijn omschrijving is helemaal correct en to-the-point:
HierEnNu schreef: 28 aug 2024 15:05:scissors:
Wie geboren wordt binnen de Islam is inderdaad tot op zekere hoogte een geboren Jihadist. Wie volgens de Islamitische voorschriften wil leven dient zich bezig te houden met de Jihad, waarbij men kan kiezen voor de innerlijke grote en/of uiterlijke kleine Jihad.
  1. Jihad
    De basisbetekenis in de Koran is ‘een inspanning voor een verdienstelijk doel’. Het heeft in eerste aanleg een ethische betekenis: de mens heeft de goddelijke opdracht zich in te spannen tegen het kwaad in zichzelf. Een tweede betekenis is: zich inzetten voor het belang van de islam en de geloofsgemeenschap.
    Een derde betekenis is die van de gewapende strijd.
  2. Jihadisme
    Een stroming binnen de politieke islam die op basis van een specifieke invulling van de salafistische leer en op basis van het gedachtengoed van Sayyid Qutb door middel van een gewapende strijd (jihad) streeft naar een mondiale heerschappij van de islam en daarmee naar de heroprichting dan wel instandhouding van de islamitische staat (kalifaat).
    De jihadist is een aanhanger van deze stroming.
BRON: NCTV [Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid]
Definities gebruikt in het Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland

Helaas kan ook de vredelievende Moslim[a] die kiest voor de grote innerlijke Jihad en zich TEVENS conformeert aan de andere verplichtingen die de Heilige Islamitische Geschriften opleggen zich niet onttrekken aan medeplichtigheid aan Jihadisme, want zodra een Islamistische terrorist een beroep doet op een willekeurige andere Moslim[a] voor bescherming schrijft de Islam voor dat Jihadisten ten alle tijden bescherming,
verzorging en onderdak moet worden geboden.

Dat jij zulks niet begrijpt en toch probeert te weerleggen met Bijbelse citaten
duidt eerder op waanzin en zulks weerlegt bovendien niets van wat ik beweerde ...
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

M n de eerste link staaft mijn mening HierEnNu. Ik zie hoe en waar Israël allemaal "opereert". En ik krijg via de kranten en journaals door dat er continu vele burgerslachtoffers vallen.
That's all. Weinig denkwerk voor nodig.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 28 aug 2024 17:48 M n de eerste link staaft mijn mening HierEnNu. Ik zie hoe en waar Israël allemaal "opereert". En ik krijg via de kranten en journaals door dat er continu vele burgerslachtoffers vallen.
"Dat er continu vele burgerslachtoffers vallen" ontkent niemand zover ik weet en
bovendien bepaalt de hoeveelheid slachtoffers niet of er sprake is van genocide:
  • Het gaat bij genocide niet alleen om misdrijven begaan tegen een groep,
    maar tevens geldt het aanvullend vereiste dat deze misdrijven zijn begaan
    met de intentie om de groep als zodanig te vernietigen.

In de context van het Statuut van Rome is hieraan nog toegevoegd dat het ook moet gaan om misdrijven die plaatsvinden op basis van een duidelijk patroon,
    waarbij het voortbestaan van de groep als zodanig daadwerkelijk wordt bedreigd
    .
BRON: Centrum voor Internationaal Recht
Wanneer is sprake van genocide?

Of bedoel jij dat er genocide wordt gepleegd op Hamas&Co?
Zulks zal toch slechts beweerd worden door voorstanders van Jihadistisch terrorisme?
.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

ChaimNimsky schreef: 28 aug 2024 13:49
Mullog schreef: 28 aug 2024 12:37
ChaimNimsky schreef: 28 aug 2024 09:24 Dat vind je misschien de enige oplossing, maar - als gezegd - zijn er alternatieven: in plaats van voortijdig een nieuw staakt-het-vuren aan te gaan, dat de Jihadisten tot dusver altijd - zonder uitzondering - hebben geschonden nadat ze hun terroristische infrastructuur weer op orde hadden, zal men nu, met Operatie IJzeren Zwaarden, doorgaan totdat de Jihadisten zijn gedecimeerd, ...
Natuurlijk, want die jihadisten zijn eenvoudig te herkennen. Ze hebben allemaal paars haar en in het Arabisch "Ik ben jihadist" op hun voorhoofd. Zo worden ze geboren.
Het militaire- en inlichtingen-apparaat weet vrij precies groepen terroristen op te sporen via drones, signals intelligence, menselijke inlichtingen, cyber intelligence, satellietbeelden, radarsystemen, etc., en een proportionaliteitsevaluatie uit te voeren. En zijn zo'n 20.000 terroristen geneutraliseerd op de 40.000 slachtoffers (inclusief de terroristen), wat ongeveer 1 op 1 is. John Spencer, de top-expert op het gebied van stedelijke oorlogsvoering & oorlogsvoering in dichtbevolkte gebieden, en voorzitter van het Urban Warfare Studies bij het Modern War Institute van de United States Military Academy in West Point, noemt het aantal slachtoffers gezien de omstandigheden abnormaal laag.
Sorry, maar met circa 1.200 Israëlische slachtoffers op 7 oktober staan die tienduizenden, en de en passant vernietigde infrastructuur, in geen verhouding.

En voor de goede orde, ik wil daarmee wat Hamas gedaan heeft op geen enkele wijze goed praten.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 28 aug 2024 17:48 M n de eerste link staaft mijn mening HierEnNu. Ik zie hoe en waar Israël allemaal "opereert". En ik krijg via de kranten en journaals door dat er continu vele burgerslachtoffers vallen.
Tja, je gaat nooit in op tegenargumenten en ontwijkt telkens een inhoudelijke discussie.

8.000 onschuldige burgers doelgericht afslachten in slechts 5 dagen zoals in Bosnië, of doelbewust 800.000 onschuldige burgers afslachten in slechts 100 dagen zoals in Oeganda, of 1200 onschudige burgers doelgericht afslachten in een middag, zoals Hamas deed op 7 oktober dat is genocide.

Israel doet het tegengestelde: het IDF jaagt op Hamas-terroristen die in burger tussen de burgers opereren, hun burgers als menselijk schild gebruiken in een toch al dichtbevolkt gebied, terwijl Hamas toegeeft dat burgerslachtoffers een noodzakelijk offer zijn. Bovendien waarschuwt Israel burgers met roof-knocks, miljoenen digitale- en telefoonberichten, probeert burgers zoveel mogelijk naar veiligere gebieden te loodsen, allemaal om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te voorkomen. Daarmee heeft het een ratio bereikt van ongeveer 1 op 1! dat is ongelovelijk knap en het is niet voor niets dat John Spencer, de top-expert op het gebied van stedelijke oorlogsvoering & oorlogsvoering in dichtbevolkte gebieden, en voorzitter van het Urban Warfare Studies bij het Modern War Institute van de United States Military Academy in West Point, dit aantal slachtoffers gezien de omstandigheden abnormaal laag noemt.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mullog schreef: 28 aug 2024 18:05Sorry, maar met circa 1.200 Israëlische slachtoffers op 7 oktober staan die tienduizenden,
en de en passant vernietigde infrastructuur, in geen verhouding.

En voor de goede orde, ik wil daarmee wat Hamas gedaan heeft
op geen enkele wijze goed praten.
Waarom zou het aantal slachtoffers en de en passant vernietigde infrastructuur
in verhouding met elkaar moeten staan? Waar baseer je die stelling op?

Hamas&Co bestond [bij benadering!] uit circa 30.000 Jihadisten, dat zou betekenen dat de IDF moet wachten met Hamas&Co militair te vernietigen tot dat Hamas&Co 30.000 Israëliërs heeft vermoord. Israël heeft het recht zichzelf te verdedigen en de plicht haar burgers te beschermen. Om te voorkomen dat Hamas&Co waar kunnen maken dat zij 7 oktover zullen blijven herhalen en telkens zoveel mogelijk slachtoffers te maken, zal Hamas&Co militair vernietigd moeten worden,
zelfs als dat nog eens 100.00 slachtoffers zou gaan kosten.

Echter, Hamas&Co kunnen beslissen te stoppen met Israël aan te vallen, [zoals ze nog steeds doen!] alle gegijzelden vrij te geven en onvoorwaardelijk te capituleren. Aldoende redden ze dan niet slechts hun eigen leven, maar ook dat van vele Gazanen en is tevens de oorlog voorbij!
Het lot van Gaza ligt op de eerste plaats in handen van Hamas&Co en
zij zijn ook degenen die verantwoordelijk zijn voor deze door hun gestarte oorlog!
.
Gesloten