Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 31 aug 2024 14:16
Gerard R. schreef: 31 aug 2024 13:19 In WO2, toen de Duitsers hier het leven van de burger akelig maakten was er ultiem tenminste éen troost.
Ze werden er door de geallieerden na een paar jaren uitgetrapt. Terug naar je eigen hok.

Dat is voor wat de Palestijnse burger heel anders.
Wees gerust. Dat is nu met de Palestijnse jihadisten ook het geval zoals toen met de Nazi's -- beiden hongerig naar de vernietiging van de Joden, worden beiden zelf afgeslacht.

Ken je Manneken Piep nog? Ook die is gisteren naar de andere wereld geholpen.
Ik heb het over de burger, ChaimNimsky, en daarvan zijn er toch al aardig wat van om zeep geholpen al is dat 'niet veel' in de
ogen van Israëlis.
En als ik de vernielingen (nu op de Westbank) zie, dan is ook dat voor Palestijse burgers om doodsbang te zijn voor Israëlis de rest van je leven.
Naast wat er al allemaal wás.
Ik ben blij dat dit nog niet wereldwijd de mores is... Hoewel.. de VS werkt er hard aan, zo lijkt het wel.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 31 aug 2024 15:08 Ik heb het over de burger, ChaimNimsky, en daarvan zijn er toch al aardig wat van om zeep geholpen al is dat 'niet veel' in de
ogen van Israëlis.
En als ik de vernielingen (nu op de Westbank) zie, dan is ook dat voor Palestijse burgers om doodsbang te zijn voor Israëlis de rest van je leven.
Ik ben blij dat dit nog niet wereldwijd de mores is... Hoewel.. de VS werkt er hard aan, zo lijkt het wel.
Het gaat de goede kant op. Na de jihadisten vele kansen te hebben gegeven op een vreedzaam leven naast Israel, die allemaal af werden gewezen, worden ze na 7 oktober eindelijk overal gedecimeerd. We maken geschiedenis mee, net als tijdens de Jom Kippoer Oorlog, tijdens de Zesdaagse Oorlog en nu de Gaza- & Westbank Oorlog om af te rekenen met de jihadisten en de Palestijnse burgers te deradicaliseren, zoals ook met de Nazi's is afgerekend en de burgers zijn gedenazificeerd.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 31 aug 2024 13:31
dikkemick schreef: 31 aug 2024 12:46 Gerard_m

Hoeveel Arabieren zijn er destijds verjaagd?
Hoeveel zij er in de tussentijd verjaagd?
Hoeveel worden er nog steeds verjaagd?

Het is de underdog! En ik kan vaak enigszins begrip opbrengen voor een underdog.
Als de Arabieren massaal Israel aanvallen om het te vernietigen, maar de Israeliers blijken te sterk, moet de sympathie dan toch gaan naar de zwakste partij?

Als destijds Israel -net als Jordanie- gewoon met rust was gelaten, waren de oorlogen niet gevoerd en waren de Palestijnen niet verjaagd.
En als de Arabische landen voor al hun inwoners hadden gezorgd, dan waren de kleinkinderen van de vluchtelingen nu gewoon staatsburgers, zoals wereldwijd heel normaal is.
Ik heb sympathie voor jou als jij in je schuurtje in opstand komt tegen de bezetter van jouw eigen huis.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 31 aug 2024 15:17
Gerard R. schreef: 31 aug 2024 15:08 Ik heb het over de burger, ChaimNimsky, en daarvan zijn er toch al aardig wat van om zeep geholpen al is dat 'niet veel' in de
ogen van Israëlis.
Het gaat de goede kant op. Na de jihadisten vele kansen te hebben gegeven op een vreedzaam leven naast Israel, die allemaal af werden gewezen, worden ze na 7 oktober eindelijk overal gedecimeerd. We maken geschiedenis mee, net als tijdens de Jom Kippoer Oorlog, tijdens de Zesdaagse Oorlog en nu de Gaza- & Westbank Oorlog om af te rekenen met de jihadisten en de Palestijnse burgers te deradicaliseren, zoals ook met de Nazi's is afgerekend en de burgers zijn gedenazificeerd.
Nou, als die burgers allemaal gederadicaliseerd moeten worden, dan zal dat ook wel met mij moeten zeker?
Ik zie gewoon een ongelooflijke hoop ellende over toch aardig wat gebied en Israël voegt daar nieuwe feiten aan toe,
b,v. met stratenploegers en nieuwe vernielingen van infra op de Westbank. En ieder is vogelvrij. (Ja... Jihadist...??)
Het was al niet veel voor Palestijnse burgers, het is nog zo veel minder geworden en ík ben bang dat het ook nooit wat zal
worden met Israël in de buurt. Want hoe gaat het nu verder met die armoedzaaierij? Hoe moet Pally Miep de badlap
nu haar boodschapjes doen enzo...?
Nog even mijn nieuwsgierigheid: zouden Israëlis niet ook gederadicaliseerd moeten worden?
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 31 aug 2024 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 31 aug 2024 13:47
dikkemick schreef: 31 aug 2024 13:22Lees de geschiedenis uit mijn vorige bericht.
[-X
Ik ben niet hier om jouw eenzijdige bevooroordeelde historie colleges te volgen!

Ik ben hier om te leren door middel van discussie, en daartoe is het nodig dat men elkaars schrijfsel eerst goed leest vóór men daar op reageert. Jij leest echter kennelijk niets terwijl je wel telkens hele pagina's quote, dus waarom zou ik jouw versie van de geschiedenis lezen? Ik bedoel,
je bent toch niet van plan om te reageren op wat ik daar dan vervolgens over schrijf ...
Deze discussie kun je niet los zien van de geschiedenis!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 31 aug 2024 14:10
dikkemick schreef: 31 aug 2024 12:07 De geschiedenis van zionist -kolonist Israël. ZIJ bepalen, zij bepalen en zij bepalen.
Nee, er zijn die jihadisten genoeg kansen aangeboden en allemaal afgewezen. Ook Ehoed Olmert aanzienlijke concessies aan de Arabische moslim-Palestijnen door voor te stellen dat Israel zich zou terugtrekken uit 94% van de Westelijke Jordaanoever, Oost-Jeruzalem te delen, financiële compensatie en landruil aan te bieden voor de resterende 6%, een Palestijnse hoofdstad in Oost-Jeruzalem te accepteren, de terugkeer van Arabische moslim-Palestijnse vluchtelingen voor te stellen, en te investeren in economische samenwerking met de Arabische moslim-Palestijnen.

Ze hadden alles kunnen hebben om vreedzaam naast Israel te kunnen leven, inclusief de verwijdering van de nederzettingen en landruil, maar de Jihadisten hebben andere prioriteiten. Na 7 oktobeer worden ze eindelijk afgeslacht.
Waarom zijn de jihadisten ontstaan? Dat is de eerste vraag die je moet stellen. PLO idem

En wat betreft die akkoorden:
Een deel van de Palestijnen, onder wie de bekende schrijver Edward Said,[12] en Farouk Kaddoumi, stond negatief tegenover deze akkoorden, als een uitverkoop van Palestijnse rechten.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 31 aug 2024 16:27
Waarom zijn de jihadisten ontstaan? Dat is de eerste vraag die je moet stellen. PLO idem
Precies.
De eerste Jihad vond plaats in de 7e eeuw, na de oproep van profeet Mohammed om de Joden en Christenen van het Arabische schiereiland te verdrijven. Aldus de islamitische bronnen zelf (ahadith).

Niet alleen het huidige Israel wrd tijdens deze jihad veroverd. De veroveraars kwamen tot in Zuid Frankrijk en India.

Israel ontstond 13 eeuwen later en kan dus nooit de oorzaak zijn van de jihadisten.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 31 aug 2024 16:47
dikkemick schreef: 31 aug 2024 16:27
Precies.
De eerste Jihad vond plaats in de 7e eeuw, na de oproep van profeet Mohammed om de Joden en Christenen van het Arabische schiereiland te verdrijven. Aldus de islamitische bronnen zelf (ahadith).

Niet alleen het huidige Israel wrd tijdens deze jihad veroverd. De veroveraars kwamen tot in Zuid Frankrijk en India.

Israel ontstond 13 eeuwen later en kan dus nooit de oorzaak zijn van de jihadisten.
Ergo, Israël zit daar uitermate ongelukkig. Gedragen ze zich ook nog eens duivels. Dat lijkt me olie op t vuur.
Overigens denk ik dat de meeste moslims en Palestijnen geen jihadist zijn.
Het gaat er dus om: Hoe ga je om met deze MENSEN? Ik denk dat Israël daar de afgelopen 80 jaar wat steekjes heeft laten vallen. Superioriteitsgevoel wellicht?

https://rightsforum.org/opinie/een-rech ... chien-wel/

Als ‘Fremdkörper’ in het Midden-Oosten is Israël vanouds geobsedeerd met zijn veiligheid. Israëls structurele misdragingen staan vrede echter in de weg, betoogt voormalig diplomaat Nikolaos van Dam.

De Palestijnen werden niet alleen tijdens de oorlog van 1948-1949 op grote schaal ‘etnisch gezuiverd’, maar ook na 1967 op de Westelijke Jordaanoever en in Oost-Jeruzalem; en de mensen in Gaza konden in 2023 geen kant op omdat ze al jaren lang vrijwel hermetisch zaten opgesloten. Desondanks probeerde Israël in reactie op de Hamas-aanvallen van 7 oktober 2023 hun vertrek daar af te dwingen in de vorm van een tweede Nakba, met behulp van Israëls bloedigste aanvallen sinds die van 1948. Zo werd Gaza niet alleen de grootste openluchtgevangenis, maar ook de grootste begraafplaats ter wereld.

De veronderstelling dat de Palestijnen door het Israëlische gewelddadige optreden hun verzet wel zouden opgeven bleek – zoals te verwachten viel – onjuist. Het tegendeel bleek waar: het verzet werd alleen maar groter.

Vrede kan alleen worden bereikt onder dwang
Israël heeft in het verleden menigmaal betoogd dat het geen geschikte Palestijnse partner had om mee te onderhandelen, maar het valt zeer te betwijfelen of Israël zelf met al zijn oorlogsmisdaden dat omgekeerd wel is.

Kortom: er valt onder de huidige omstandigheden geen vrede met Israël te verwachten, ook niet op de langere termijn. Het accepteren door de Palestijnen en de Arabische landen van het Israël van voor juni 1967 mag al een wonder heten, en Israël zou eigenlijk op zijn knieën dankbaar moeten zijn als het als zodanig kan worden geaccepteerd. Maar Israël is daarvoor te arrogant, ook vanwege zijn militaire suprematie, en wil alles behouden, liefst met zo weinig mogelijk of helemaal geen Palestijnen. En alleen al daardoor is echte vrede met Israël uitgesloten, behalve als Israël daartoe wordt gedwongen. Maar dat wil het niet, want daar heeft het geen vertrouwen in, omdat anderen dan zouden meebepalen wat Israël moet doen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Voldoet bovenstaande motivatie Chaimnimsky? Of krijg ik weer een opsomming welke schitterende kansen de Palestijnen allemaal hebben gehad?
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 31 aug 2024 16:27 Waarom zijn de jihadisten ontstaan? Dat is de eerste vraag die je moet stellen.
Heel lang geleden. De strijd tegen Joden en christenen komt in zowel de Koran en de Hadith voor. Vooral Sahih Moesliem, Boek 41, Hadith 6985 wordt vaak door de Palestijnse jihadiisten aangehaald:
"Het Laatste Uur zal niet komen totdat de moslims tegen de joden zullen vechten en de moslims hen zullen doden, totdat de joden zich zullen verschuilen achter stenen en bomen, en de stenen of bomen zullen zeggen: 'O Moslim, dienaar van Allah, er is een jood achter mij; kom en dood hem.'"
dikkemick schreef: 31 aug 2024 17:22 Voldoet bovenstaande motivatie Chaimnimsky? Of krijg ik weer een opsomming welke schitterende kansen de Palestijnen allemaal hebben gehad?
Noch jij,noch je artikeltje gaat in op m'n posting. Je ontwijkt de discussie telkens.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 31 aug 2024 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 31 aug 2024 17:27
dikkemick schreef: 31 aug 2024 16:27 Waarom zijn de jihadisten ontstaan? Dat is de eerste vraag die je moet stellen.
Heel lang geleden. De strijd tegen Joden en christenen komt in zowel de Koran en de Hadith voor. Vooral Sahih Moesliem, Boek 41, Hadith 6985 wordt vaak door de Palestijnse jihadiisten aangehaald:
"Het Laatste Uur zal niet komen totdat de moslims tegen de joden zullen vechten en de moslims hen zullen doden, totdat de joden zich zullen verschuilen achter stenen en bomen, en de stenen of bomen zullen zeggen: 'O Moslim, dienaar van Allah, er is een jood achter mij; kom en dood hem.'"
Het is dat het zo dodelijk kan zijn, maar wat is het toch allemaal een kleutergedoe in die boeken.
En maar niet volwassen worden, hè?...
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 31 aug 2024 17:31
ChaimNimsky schreef: 31 aug 2024 17:27
Het is dat het zo dodelijk kan zijn, maar wat is het toch allemaal een kleutergedoe in die boeken.
Dat moet je die Jihadistische moslims vragen. Ben slechts een atheïstische Jood.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 31 aug 2024 17:35
ChaimNimsky schreef: 31 aug 2024 17:27 Heel lang geleden. De strijd tegen Joden en christenen komt in zowel de Koran en de Hadith voor. Vooral Sahih Moesliem, Boek 41, Hadith 6985 wordt vaak door de Palestijnse jihadiisten aangehaald:
Dat moet je die Jihadistische moslims vragen.
Ja, en Israël ook...
Zo wordt het toch nooit wat?
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 31 aug 2024 17:38
Ja, en Israël ook...
Het merendeel van Israel bestaat uit atheïstische Joden en liberale Joden (al krijgen de meest orthodoxe Joden zeer veel kinderen, dus dat zou kunnen zijn veranderd). Het zijn echter de jihadisten die telkens hebben geweigerd om vreedzaam naast Israel te leven en het was Israel die het hen meerdere malen aanbood. Ehoed Olmert was de laatste.

Ik denk dat het nu te laat is; nu - na 7 oktober - wordt er definitief een eind aan gemaakt.
Indien er een voortijdig staakt-het-vuren komt en Hamas intact wordt gehouden, dan zal het over een tijdje weer hetzelfde verhaaltje zijn met heel veel doden. Indien de laatste losse Hamas-pockets worden opgeruimd en er wordt gederadicaliseerd, dan zal er een nieuwe tijd kunnen aanbreken.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 31 aug 2024 17:57
Gerard R. schreef: 31 aug 2024 17:38
Ja, en Israël ook...
Het merendeel van Israel bestaat uit atheïstische Joden en liberale Joden (al krijgen de meest orthodoxe Joden zeer veel kinderen, dus dat zou kunnen zijn veranderd). Het zijn echter de jihadisten die telkens hebben geweigerd om vreedzaam naast Israel te leven en het was Israel die het hen meerdere malen aanbood. Ehoed Olmert was de laatste.

Ik denk dat het nu te laat is; nu - na 7 oktober - wordt er definitief een eind aan gemaakt.
Ja, zij zullen zich wel 'verdreven' voelen.
En dan weet je het wel...
Gesloten