ChaimNimsky schreef: ↑31 aug 2024 15:17
Gerard R. schreef: ↑31 aug 2024 15:08
Ik heb het over de burger, ChaimNimsky, en daarvan zijn er toch al aardig wat van om zeep geholpen al is dat 'niet veel' in de
ogen van Israëlis.
En als ik de vernielingen (nu op de Westbank) zie, dan is ook dat voor Palestijse burgers om doodsbang te zijn voor Israëlis de rest van je leven.
Naast wat er al allemaal wás.
Ik ben blij dat dit
nog niet wereldwijd de mores is... Hoewel.. de VS werkt er hard aan, zo lijkt het wel.
Het gaat de goede kant op. Na de jihadisten vele kansen te hebben gegeven op een vreedzaam leven naast Israel, die allemaal af werden gewezen, worden ze na 7 oktober eindelijk overal gedecimeerd. We maken geschiedenis mee, net als tijdens de Jom Kippoer Oorlog, tijdens de Zesdaagse Oorlog en nu de Gaza- & Westbank Oorlog om af te rekenen met de jihadisten en de Palestijnse burgers te deradicaliseren, zoals ook met de Nazi's is afgerekend en de burgers zijn gedenazificeerd.
Nou, als die burgers allemaal gederadicaliseerd moeten worden, dan zal dat ook wel met mij moeten zeker?
Ik zie gewoon een ongelooflijke hoop ellende over toch aardig wat gebied en Israël voegt daar nieuwe feiten aan toe,
b,v. met stratenploegers en nieuwe vernielingen van infra op de Westbank. En ieder is vogelvrij. (Ja... Jihadist...??)
Het was al niet veel voor Palestijnse burgers, het is nog zo veel minder geworden en ík ben bang dat het ook nooit wat zal
worden met Israël in de buurt. Want hoe gaat het nu verder met die armoedzaaierij? Hoe moet Pally Miep de badlap
nu haar boodschapjes doen enzo...?
Nog even mijn nieuwsgierigheid: zouden Israëlis niet ook gederadicaliseerd moeten worden?
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **