Mus schreef: ↑15 sep 2024 10:15
1.Het is een kwestie van focus. Wanneer je focus op het horizontale vlak ligt dan mis het vertikale vlak en omgekeerd. De kunst is om je focus in het kruispunt op beiden te hebben, in dat geval klopt het wat Roeland vind en tgt klopt het wat ik zeg. Dat kruispunt is echter ook het lastige punt omdat daar realiteiten door elkaar beginnen te lopen. De meeste mensen blijven dan dus of in het horizontale vlak of in het vertikale vlak want het kruispunt is te angstaanjagend.
horizontaal....verticaal....quantum.....Dit is m.i. taalmisbruik. Vage termen die niets uitleggen. Ik zit op een horizontaal vlak....??? Moet me meer verdiepen in een verticaal vlak....etc. etc. Wollig taalgebruik dat weinig toevoegt.
2.Dat is dus een lastige vraag omdat een kwestie van bewustzijn is, een bewustzijn dat nog niet in onze realiteit voor handen is.
Mijn vraag blijft: Wie moeten we de kans geven om hier een antwoord op te vinden? Deepak Chopra? Of toch misschien de neurowetenschappers?
3.Ja, lichaam en geest zijn aan elkaar verbonden. Dat wat in de geest gebeurd heeft zijn weerslag op het lichaam en omgekeerd evenredig
Dit is een lastige....tenminste.....het brein (geest) IS lichaam. Is materie. Dus e.e.a. staat absoluut in verbinding en negatieve gedachten zullen een spoedig herstel wellicht enigszin in de weg staan, OF het is hoe de positief ingestelde zieke er mee omgaat. Waar de 1 zegt: "Ik sterf van de pijn en ben doodongelukkig" zal de ander positiever in het leven staan en zeggen: "Ik heb weliswaar pijn, maar kan nog dit-en-dat doen"
4.Nee, dat is niet mogelijk, genezing komt vanuit het zelf, het kan wel zijn dat zelfgenezingsmechanisme getriggert wordt door een externe factor en men dat vervolgens denkt dat dat de genezing heeft gebracht. Daar zit dan dus ook het “gevaar” dat men ziel en zaligheid in de handen van een ander legt, waarbij men dan gemakkelijk “slachtoffer” wordt van bv charlatans.
Dit vind ik dan een typische Deepak uitspraak. Wat wijst erop dat mensen zichzelf genezen? Kunnen mensen met een stollingsziekte zelf er voor zorgen dat bloed stolt?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick