Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 20 sep 2024 01:08
We verschillen daarover van mening, want mijns inziens hebben [te!] veel mensen de neiging om de problemen en de discussie rondom het Israël/Palestina conflict juist complexer te maken door fantasievolle tijdreizen te ondernemen en aldoende hetgeen historie is volgens de eigen bias revisionistisch zo te kleuren dat ze de simplistische verzinsels en hersenspinsels qua uit de losse pols gefabriceerde oplossingen enigszins bij het door hun in hun fantasie veranderde verleden passen. Echter, het verleden is het verleden en daar heb je mee te dealen! Toch?
Dus een deel.van Oekraïne hoort nu weer bij Rusland? Je moet niet te ver terug gaan in de tijd tenslotte en Rusland heeft grote delen geannexeerd.
Lekker makkelijk.
Want ja, als we wel teruggaan in de tijd dan weten we dat er vele Palestijnen verdreven en gedood zijn zodat de staat Israël kon ontstaan.
Niet zeuren dus, zielige Palestijntjes! Het gebied is er nu eenmaal ongelukkig ingepikt en dus moet er samengeleefd worden. En dat betekent praten, praten en onderhandelingen. Niet binnen, piepers, oorlogen op alle fronten en annexaties.

Verder lees ik dat er inmiddels meer bommen op Gaza zijn gevallen dan in Hamburg, Dresden en Londen samen. Wel uit zelfverdediging natuurlijk #-o
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 20 sep 2024 08:27
Verder lees ik dat er inmiddels meer bommen op Gaza zijn gevallen dan in Hamburg, Dresden en Londen samen. Wel uit zelfverdediging natuurlijk #-o
Weer een nietszeggende vergelijking natuurlijk.
Op Hiroshima viel slechts 1 bom.

Verder blijf je hameren op " annexeren" terwijl de Joden zich uit Gaza (en Zuid Libanon, en Sinai) juist teruggetrokken hadden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 20 sep 2024 12:23

Verder blijf je hameren op " annexeren" terwijl de Joden zich uit Gaza (en Zuid Libanon, en Sinai) juist teruggetrokken hadden.
Ach, hoe dan ook, we moeten weer terug naar de (een) basis. Een basis waarin iedereen kan LEVEN. Een basis waar iedereen
elkaar met RUST laat. En dan ontkom je er niet aan om een stap in het verleden te maken omdat de Palestijnse bevolking nu
eenmaal verdreven is en nog steeds wordt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 20 sep 2024 12:27
gerard_m schreef: 20 sep 2024 12:23

Ach, hoe dan ook, we moeten weer terug naar de (een) basis.
Zo is het altijd, dat helpt, maar we vergeten dit heel snel weer...
Een basis waarin iedereen kan LEVEN.
Dat is best al zo min of meer. Maar sommige elementen liggen daaraan 24/7 te knagen.
Een basis waar iedereen elkaar met RUST laat.
O ja...
Forget it, Idealist. :wink:
En dan ontkom je er niet aan om een stap in het verleden te maken omdat de Palestijnse bevolking nu
eenmaal verdreven is en nog steeds wordt.
Als het aan groepen in het Westen ligt blijft er geen Islamiet of Arabische broeder over.
En ik zie niet hoe dat ooit zal veranderen. Er is n.l. geen compassie, empathie, liefde, er is haat.
Zal in het Middeleeuwse denken wel wat met de kruistochten te maken hebben. Kunnen ze in het Westen niet vergeten,
schat ik. En wellicht is dat wel wederzijds.
** ¥ **
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 20 sep 2024 13:33

Een basis waarin iedereen kan LEVEN.
Dat is best al zo min of meer. Maar sommige elementen liggen daaraan 24/7 te knagen.

Het is natuurlijk flauwekul om te stellen dat het al min of meer het geval is dat iedereen ( iedereen is hier het toverwoord ) een goede basis heeft om in of mee te leven, was dat wel het geval dan werd er niet 24/7 geknaagd door sommige elementen. Elementen die zich in de basis kennelijk dan toch niet voldoende gehoord cq. begrepen ( ook “terroristen” zijn mensen en reageren dus als mensen ) voelen en dat op die manier laten weten. Met andere woorden knaagt er wat dan is het wat aan de hand. In Palestina is het zo erg dat men zelfs bereid is de eigen bevolking op te offeren om aan de wereld te laten weten dat er niet geleefd kan worden met de huidige omstandigheden. Dus dat min of meer kunnen we echt wel vergeten voorlopig.

Toevoegend en met andere woorden halfslachtig oplossingen zijn geen oplossingen, dat zal zich keer op keer, zowel op individueel niveau of grootschalig niveau, laten zien.

Het is net psychologie :angel12:
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 20 sep 2024 14:06
Gerard R. schreef: 20 sep 2024 13:33

Het is natuurlijk flauwekul om te stellen dat het al min of meer het geval is dat iedereen ( iedereen is hier het toverwoord ) een goede basis heeft om in of mee te leven, was dat wel het geval dan werd er niet 24/7 geknaagd door sommige elementen. Elementen die zich in de basis kennelijk dan toch niet voldoende gehoord cq. begrepen ( ook “terroristen” zijn mensen en reageren dus als mensen ) voelen en dat op die manier laten weten. Met andere woorden knaagt er wat dan is het wat aan de hand. In Palestina is het zo erg dat men zelfs bereid is de eigen bevolking op te offeren om aan de wereld te laten weten dat er niet geleefd kan worden met de huidige omstandigheden. Dus dat min of meer kunnen we echt wel vergeten voorlopig.

Toevoegend en met andere woorden halfslachtig oplossingen zijn geen oplossingen, dat zal zich keer op keer, zowel op individueel niveau of grootschalig niveau, laten zien.
Ik bekijk het juist van de andere kant en jij begrijpt mij niet, denk ik, ook dat komt voor. Geeft niks. :wink:

Er zijn meer mensen en gebieden, waar min of meer redelijk kan worden geleefd of waar de basis min of meer goed is, meer dan niet. Maar áls dat zo is dan kan dat ook heel snel veranderen. Russen vallen dan binnen, Hamas pleegt een enorme aanval op een aardsvijand, vroeger Hitler die wel eens even de zaken op rij wilde zetten, Israël besluit een regionale oorlog te zullen ontketenen nadat ze een landstrook met Gazanen hebben omgeploegd. En er zíjn mensen, die immer met dat soort zaken bezig zijn. Soms met de achterliggende gedachte: als je vrede wil, bereid je dan voor op oorlog. Soms omdat ze paranoïde zijn geworden in onze wereld. Bang voor het andere, bang voor de aanval. En dat is zéker zo als de dagelijkse gang onder druk staat, kortom doordat men zich ongelukkig en bedreigd voelt (sóms zelfs zonder het te weten). Sommigen gaan dan een 24/7 terroristische inslag vertonen. En nóg een stapje verder en het kan suicidaal worden...

Verder is het credo: 'anything goes', er zijn velen, die redelijk gelukkig zijn, maar minder die het grote ongeluk kennen.
Daartusse is alles mogenlijk. Generaliseren is nl. onjuist.
O ja.. en hoe harder de oplossingen hoe groter de haat, dus de kans dat het weer of dat het meer keren fout gaat.
Er zijn nóg mensen, die Duitsers (Moffen) niet kunnen luchten of zien. Terwijl je zou denken dat dát nu wel klaar is.
Oorlog richt meer ellende aan dan je lief is. En het leeft langer voort dan gedacht.
** ¥ **
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 20 sep 2024 13:33 Ik bekijk het juist van de andere kant en jij begrijpt mij niet, denk ik, ook dat komt voor. Geeft niks. :wink:
Ik denk er anders over :D . Ik denk dat we het van de zelfde kant bekijken wanneer ik jou schrijven van hier onder zie. Je schrijft namelijk precies waar ik op doel.
Er zijn meer mensen en gebieden, waar min of meer redelijk kan worden geleefd of waar de basis min of meer goed is, meer dan niet. Maar áls dat zo is dan kan dat ook heel snel veranderen. Russen vallen dan binnen, Hamas pleegt een enorme aanval op een aardsvijand, vroeger Hitler die wel eens even de zaken op rij wilde zetten, Israël besluit een regionale oorlog te zullen ontketenen nadat ze een landstrook met Gazanen hebben omgeploegd. En er zíjn mensen, die immer met dat soort zaken bezig zijn. Soms met de achterliggende gedachte: als je vrede wil, bereid je dan voor op oorlog. Soms omdat ze paranoïde zijn geworden in onze wereld. Bang voor het andere, bang voor de aanval. En dat is zéker zo als de dagelijkse gang onder druk staat, kortom doordat men zich ongelukkig en bedreigd voelt (sóms zelfs zonder het te weten). Sommigen gaan dan een 24/7 terroristische inslag vertonen. En nóg een stapje verder en het kan suicidaal worden...

Verder is het credo: 'anything goes', er zijn velen, die redelijk gelukkig zijn, maar minder die het grote ongeluk kennen.
Daartusse is alles mogenlijk. Generaliseren is nl. onjuist.
O ja.. en hoe harder de oplossingen hoe groter de haat, dus de kans dat het weer of dat het meer keren fout gaat.
Er zijn nóg mensen, die Duitsers (Moffen) niet kunnen luchten of zien. Terwijl je zou denken dat dát nu wel klaar is.
Oorlog richt meer ellende aan dan je lief is.
Zeer eens met het laatste. Hoe staat het met de oorlog op dit forum in dit topic die tot op zekere hoogte (met gelukkig alleen verbaal geweld) mogelijk een kopie genoemd kan worden van de oorlog daar, maak die ook meer kapot dan ons lief is?
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Gerard R.
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Gerard R. »

@Mus
In mijn ogen is oorlog destructief. En het veroorzaakt haat. En dat geeft oorlog. Enz.
Er zijn mensen die dan zeggen, dat het veel oplost en dat dáar dan weer wat goeds uit kan komen (Trump is er zo een..)
Ik geloof dat niet.
En in een wat langere termijn-context hebben niet meer de hulpbronnen om dit soort evenementen te organiseren.
Maar ja, overtuig de meute maar weer.... "O... uw kinderen....". "Niks mee te maken..." :roll:

Verder hebben we wel wat beters te doen bv. opwarming aan te pakken. Onze vervuiling op aarde en zelfs in de ruimte.
Anders zijn die oorlogen futiel, als ze dat toch al niet zijn. En het verdriet kent weer geen grenzen.

Mensen... bah.
** ¥ **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 20 sep 2024 01:24 Het is al goed HierEnNu ik zal jou verder niet lastig vallen
:shock:

Freethinker Sorry.jpg
Freethinker Sorry.jpg (10.8 KiB) 361 keer bekeken
Bekijkluister eventueel mijn bericht in topic 'YouTube':
---------------
Gerard R. schreef: 20 sep 2024 15:05 Mensen... bah.
Nou, nou, bij die groep zoogdieren daar hoor ik ook bij hoor! Dankjewel?
De meeste mensen deugen wel hoor!
Verbeter de wereld, begin bij jezelf ...
... of nog beter:

---------------
dikkemick schreef: 20 sep 2024 08:27 :scissors:
Dus een deel.van Oekraïne hoort nu weer bij Rusland?
Dus? Ik begrijp de logica achter jouw dus niet, maar dat is begrijpelijk ...
... en bovendien nogal off-topic, vandaar een korte reactie.

Afhankelijk van het door jou daarbij verzonnen AlsDannetje is het antwoord mijns inziens ja, nee, misschien of ik weet het niet, alhoewel jij vast wel een AlsDannetje weet te verzinnen welk je dermate met cynistische [poe :wink: ] hebt overgoten dat het antwoord daarop zou kunnen zijn:
  • ALS
    • Zelensky en Putin met elkaar in gemeenschap van goederen trouwen
    EN
    • vervolgens Oekraïne en Rusland weer vreedzaam in elkaar overvloeien
      tot de staat Киевская Русь oftewel het Kievse Rijk
    DAN
    • horen zowel Oekraïne als ook Rusland weer bij Киевская Русь oftewel het Kievse Rijk.

Een dergelijk AlsDannetje kan jij zelf vast wel voor Israël/Palestina verzinnen, dus:
  • ALS
    • jij het verder over Oekraïne en Rusland wilt hebben
    DAN
    • kan dat in het betreffende topic.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

ALS Israël zich aan het internationaal recht houdt
DAN gooit het geen Palestijnen van daken.

ALS Israël Hamas en Hezbollah wil decimeren
DAN mag ze een tegenreactie blijven verwachten.

ALS Israël vrede wil
DAN gaat Israël in gesprek
DAN blijft het niet annexeren en verwoesten
DAN zetten ze Netanyahu af
DAN laten ze een derde partij interveniëren/controleren.
DAN moeten ze alle Palestijnen erkennen als mensen
DAN moeten ze bijna wel gaan denken aan 2 staten.

Ooit in een ver verleden leefden Filistijnen/Palestijnen en Israëlisch samen in de levant
ALS dat vroeger mogelijk was
DAN zou dat anno 2024 ook moeten kunnen.

Praten, praten, onderhandelen en.....water bij de wijn doen. Voor alle partijen beter!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 20 sep 2024 15:33
... of nog beter:
Vrijwel alle mensen die je in de bankschroef zet of anderszins onder zware druk brengt, angst, frustratie enz., doen
echt de raarste dingen. En oorlog hoort daarbij ja. Alle aardige kreten ten spijt. Immer hetzelfde liedje.
En weet je? IK ben daar heel eerlijk over.
Ik ken n.l. veel anderen.. en.. ik ken mijzelf, hoewel ik toch nogal vredelievend ben. :? :wink:
** ¥ **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Water bij de wijn doen?

Ik hoef dat mengsel niet en zeg proost tegen ieder die zulks wel wil!

Mag ik kiezen, dan kies ik voor de onverdunde wijn en
deel die eventueel met ieder die ik zulks gun en
als die ander mag kiezen en voor de onverdunde wijn kiest
dan neem ik genoegen met dat ongemengde water!

Ongemengd zijn beide heerlijk, gemengd hoef ik dat niet ... :idea:

---------------
Gerard R. schreef: 20 sep 2024 17:04
... of nog beter:
Vrijwel alle mensen die je in de bankschroef zet of anderszins
onder zware druk brengt, angst, frustratie enz., doen
echt de raarste dingen.
:scissors:
Is DAT de reden dat je schrijft:
omdat mensen menselijk zijn?
Dat menselijk zijn is een evolutionaire verworvenheid,
beoordeel jij ook de evolutie als
  • "Evolutie ... bah!"?
    :?: :?: :?:
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 20 sep 2024 18:23
---------------
Gerard R. schreef: 20 sep 2024 17:04

... of nog beter:
Vrijwel alle mensen die je in de bankschroef zet of anderszins
onder zware druk brengt, angst, frustratie enz., doen
echt de raarste dingen.
:scissors:
Is DAT de reden dat je schrijft:
omdat mensen menselijk zijn?
Dat menselijk zijn is een evolutionaire verworvenheid,
beoordeel jij ook de evolutie als
  • "Evolutie ... bah!"?
    :?: :?: :?:
Dat is mooi associëren... :roll:
Nee, omdat het zo onmógelijk veel leed brengt.
** ¥ **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 20 sep 2024 18:34 Nee, omdat het zo onmógelijk veel leed brengt.
Integendeel, de evolutie brengt slechts mogelijk leed te weeg want onmogelijk veel leed is onmogelijk :mrgreen: , en ALLes wat leeft en daardoor onderdeel uitmaakt en produkt is van de evolutie neemt onmogelijk te voorkomen leed met zich mee.
  • Niets kan tot leven komen en/of in leven blijven
    alvorens daartoe ander leven sterft!

Wellicht is het vraagstuk of oorlog een evolutionaire verworvenheid is, geschikt voor een topic?

Of kan de mensheid dit verschikkelijke onmenselijke fenomeen 'oorlog'
hebben voortgebracht zonder dat de evolutie daar ook maar ene jota mee te maken had?
  • Is de mensheid slecht omdat oorlog bestaat?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 20 sep 2024 19:16
Gerard R. schreef: 20 sep 2024 18:34 Nee, omdat het zo onmógelijk veel leed brengt.
Integendeel, de evolutie brengt slechts mogelijk leed te weeg want onmogelijk veel leed is onmogelijk :mrgreen: , en ALLes wat leeft en daardoor onderdeel uitmaakt en produkt is van de evolutie neemt onmogelijk te voorkomen leed met zich mee.
  • Niets kan tot leven komen en/of in leven blijven
    alvorens daartoe ander leven sterft!

Wellicht is het vraagstuk of oorlog een evolutionaire verworvenheid is, geschikt voor een topic?

Of kan de mensheid dit verschikkelijke onmenselijke fenomeen 'oorlog'
hebben voortgebracht zonder dat de evolutie daar ook maar ene jota mee te maken had?
  • Is de mensheid slecht omdat oorlog bestaat?
Nee hoor, de mens is zo onstabiel als de neten.
Het kan alle kanten op en soms wereldwijd. En dan kán het reuze lelijk worden, dat weet jij natuurlijk ook wel.
Het is om doodmoe van te worden naar mijn idee.
** ¥ **
Gesloten