Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 22 sep 2024 17:47 HierEnNu

Op jouw verzoek....
In mijn woorden.

Ik vind het kut om eerlijk en objectief over deze langdurige
Israël/Hamas/Hezbollah/Iran/Syrië situatie met jou van gedachten te wisselen.
Ik stel jouw eerlijkheid oprecht op prijs, dankjewel!
Ik neem aan dat wat jou betreft die deal dus akkoord is:
HierEnNu schreef: 22 sep 2024 16:20Dus, om onzinnige discussie te voorkomen: :arrow:

Laat mij erbuiten, buiten jouw anti-Israël propaganda campagne,
dan laat ik jou ook buiten mijn uitkraamsels, deal?
Zulks bespaart Moderatie EN medeforummers een hoop onnodige ergernis!
:?: :?: :?:

dikkemick schreef:'Wat het moeilijk maakt is dat we hierbij het westen tot voor kort slechts pro-israel berichten te lezen kregen. Bijna Pravda-achtig omdat het westen bijna onvoorwaardelijk achter Israël stond (staat). Was het schuldgevoel? Ik weet het niet.

Van zelfverdediging is inmiddels al lang geen sprake meer.
Israël valt nu alles en iedereen aan en weet van geen ophouden met z'n militaire overmacht.
Netanyahu kan ook niet stoppen, want dat zou einde carrière zijn. Dus dan maar piepers,
semafoons, scholen bombarderen en de hele levant erin betrekken.

Dus wat ik zei, Ilja verwoord het beter.
'verwoord' [SIC] Dient in dit geval met dt geschreven te worden: verwoordt :wink:

Voor wat het waard is, ik ben van mening dat jij jouw mening veel beter zelf verwoord. Voor mij helemaal helder en to-the-point EN tevens discussiewaardig, dus laat Ilja en al die andere broodschrijvers opiniërende stukjes schrijven waarvan de inhoud met name bepaald wordt door hun opdrachtgevers[!] en bijkomende advertentieinkomsten, jouw mening in jouw eigen woorden als lid van Freethinkers is wat betreft de discussie hier een veelvoud waardevoller dan alles wat Ilja zoal bijmekaar geschreven heeft om zijn boterham te verdienen. :idea:

Voor wat het waard is, en ik heb jou dat al meermaals letterlijk geschreven, onze meningen liggen helemaal niet zo ver uit elkaar als jij schijnt te veronderstellen, het is met name onze manier van communiceren en vanuit welk oogpunt we de problematiek benaderen wat al die terugkerende arousal tussen ons telkens veroorzaakt, ook bij andere onderwerpen dan Israël/Palestina.
We lijken af en toe wel een kibbelend getrouwd stel! :angel12:

Johan Cruijff zou toevoegen:
  • "Je gaat het pas zien als je het doorhebt!"
typo op verzoek gecorrigeerd — chromis
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

HierEnNu schreef: 22 sep 2024 18:32 We lijken af en toe wel een kibbelend getrouwd stel! :angel12:
...en jullie houden het vol, tot het bittere eind! :mrgreen: :lol:
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

chromis schreef: 22 sep 2024 19:20
HierEnNu schreef: 22 sep 2024 18:32 We lijken af en toe wel een kibbelend getrouwd stel! :angel12:
...en jullie houden het vol, tot het bittere eind! :mrgreen: :lol:
:lol:

Help me?

Help Me.jpg
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 22 sep 2024 15:38
dikkemick schreef: 22 sep 2024 14:53 Ik denk dat Israël nooit heel lang hoeft na te denken over hoe te reageren.
Dat is gewoon met bommen! Iedere keer weer.
Gelukkig gaat Chaimnimsky er van zingen. The more the better!
Aperte leugens op basis van jouw eigen vooroordelen!
Jij denkt? Hahahah, vanuit je historische kennis zeker?
Indien je echt historische kennis hebt dan ben je bekend met al die keren dat Israël niet slechts wachtte met reageren maar helemaal niet reageerde en dus al helemaal niet
In hoeverre zijn dit aperte leugens?
Heb heb je dit bericht niet gelezen?
Ik denk dat jullie betere dingen te doen hebben dan je tijd te verspillen met de ander van van alles te beschuldigen!
Het is nogal potsierlijk om iemand die schrijf: "Ik denk ..." van leugens te beschuldigen. Hoe kun jij weten wat een ander denkt?
Ik raad overigens beide kemphanen aan, om een volle dag te wachten, teneinde na te denken over de logica van je initiële reactie.
Ik wens u alle goeds
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 20 sep 2024 15:05
In mijn ogen veroorzaken oorlogen indirekt hier of elders altijd weer nieuwe oorlogen.
En het komt voor een aardig deel door haat en angst. En dingen als graaizucht, non-empathie,
territoriumdrang/-dwang, aso-dom etc.
Of dat eerste zo is durf ik niet te zeggen. Dat conflict, groot of klein, voornamelijk voorkomt uit angst ben ik met je eens in die zin dat voor mij bovenstaande zaken die je noemt over het algemeen voortkomen uit angst voor het eigen voortbestaan.
Ik ben toch voorstander van een wat beschaafder traject. (Maar ik geef toe.... wat is nog beschaafd.)
Ik ben ook voorstander van de beschaafder traject, helaas, zoals we kunnen zien in de wereld, hebben de meeste individuen daar geen keuze in en zijn er ander individuen waardoor de rest zich laat meeslepen in hun idiotie en dan is een van de weinige dingen die je in mijn ogen als als ‘beschaaft’ mens in zo’n situatie nog kan doen mogelijk je eigen getriggerde angst onder ogen komen cq onderzoeken. Een getriggerde angst die naar mijn idee vooral doodsangst is waardoor het en meestal een jij of ik verhaal wordt, de vraag is dan; wil je daar al dan niet in mee gaan? Vanzelfsprekend gemakkelijke gezegd dan gedaan.
Onze wereld is kleiner geworden dan wij zo vaak beseffen...
Zeker, in meerdere opzichten sinds we beschikken over het world wide web.
Ook al denken sommigen daar wat aan te kunnen rommelen.
Dat heb je als je steeds maar door blijft fokken.
Breek me de bek niet open, ik vind er wat van.
Dus als Iran wat doet en vervelend gaat doen, dan zullan wij dat wellicht wel merken. Oorlog? Israël? De spanning
stijgt alweer en het goud wordt hard gekocht... Dat idee.
Ja, mensen zijn in staat een slaatje te slaan uit de meest vreselijke omstandigheden. Buiten dat mogen we ook de polarisatie in de verschillende landen via het web steeds kleiner wordende wereld ook niet vergeten, ook hier gaan voorstanders en tegenstanders een felle strijd met elkaar de strijd aan.
Eén troost: ik denk dat we de planeet al voor een goed deel kwijt zijn. Daar hoeven we niets meer aan te doen.
Het huidige proces zal nog zeker 20 jaar doorgaan. Ook als we fors ingrijpen, wat we natuurlijk niet doen. Zie 1973 de brandstofcrisis en wat we daarna deden. Niets tot mijn ergernis toen al. Ondanks de Club van Rome.
Maar we hoeven niet alles te versnellen met oorlogen, explosies en branden. (Wij kunnen ook in vrede 'gekookt worden'. :) )
Tja, ik heb eens iemand horen zeggen dat de mens op een domme manier intelligent is, daar sluit ik me volledig bij aan. Wat dat betreft zit de evolutie dom in elk. Het brein ontwikkelen maar het reptielenbrein aktief laten, een beproeft recept voor veel ellende.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 22 sep 2024 14:53 Fijn dat je besloten hebt om mij niet met rust te laten, maar hetgeen je schrijft over mij is erg fantasievol en bezijden de waarheid. Ik heb nergens geschreven dat ik jou
  • fantasietjes verwijt waar niemand wat aan heeft in het midden-oosten en
    dat jij dus jouw mond er verder maar over dicht moest houden tenzij ..."
Kennelijk heb jij iets wat ik schreef wel zo begrepen? Dan snap ik nu je irratie wat beter, dus ondanks dat je onbedoeld onwaarheden over mij verspreid: toch bedankt daarvoor ...
Dat je nergens letterlijk geschreven hebt dat ik mijn mond maar moest dichthouden tenzij…. is helder, het ging me dan ook om de impliciete boodschap die er naar mijn mening onder verborgen lag en dat onder meerdere postings door jou gericht aan mijn personage, en dat was ik zat. Naar mijn mening kwam je met in mijn ogen oneigenlijke argumenten om maar niet de andere kant van het verhaal te hoeven te hoeven kijken. Je had ook gewoon kunnen zeggen:” weet je mus, ik wil niet kijken naar wat me hier voorschotelt, laat staan dat ik het wil eten, je kan niet koken dus dit is veel te eenvoudig allemaal, mijn voorkeur gaat uit naar complex en graag met een recept erbij”. Helaas ik sta in een patatzaak, aan recepten doen we niet, we gaan voor eenvoud zonder alle fratsen, met uw welnemen.
Mocht je wat ik daadwerkelijk schreef beter willen begrijpen dan je nu kennelijk doet waardoor je dus onbedoeld onwaarheden over mij de wereld in helpt, quote dan datgene waar je het bovenstaande uit afleidde met een link die verwijst naar de context,
dan kan en zal ik het je proberen uit te leggen.
Sorry, dat gaat niet, e.e.a. ligt in het verleden, daar naar teruggrijpen is voor mij veel te ingewikkeld.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 22 sep 2024 15:07
Mus schreef: 22 sep 2024 13:35:scissors:
wat het nut voor midden-oosten is om hier in Nederland een topic te openen waar ze in het midden-oosten uiteindelijk ook niks aan hebben, anders dan dat het er uiteindelijk alleen maar om gaat om onze eigen onmacht met betrekking tot wat daar gebeurd te kunnen uiten. Hoe gaan we daar dan mee om, hoe gaan we dat goed onderbouwen met theorietjes vraag ik aan HierEnNu, die ruimhartig zijn excuses heeft aangeboden,
waarvoor dank en aangenomen, dan Nu verder.
Ik begrijp niet wat je concreet aan mij vraagt.

Toevallig ben ik de Topic Opener, maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met mijn insomnia dan grotere betrokkenheid dan andere forummers. Ik had en heb geen enkele illusie dat dit topic openen en/of mijn verdere bijdrages hier nut voor het Midden-Oosten zullen hebben.

Wat bedoel je concreet met:
Mus schreef:Hoe gaan we daar dan mee om,
hoe gaan we dat goed onderbouwen met theorietjes vraag ik aan HierEnNu
:?: :?: :?:
1. Volgens mij heb ik nergens geschreven dat je meer dan gemiddeld betrokken zou zijn, staat dat er wel letterlijk dan was dat zeker niet de bedoeling dat dat er stond, het zou een interpretatie zijn die nergens op berust. Hoe dan ook je hebt het topic geopend omdat je oog er op viel en je dat kennelijk wilde delen. Nu is het zo dat er in dit topic door sommige leden, naar mijn mening, onsmakelijke manier op dit conflict wordt gereageerd en wanneer je goed had gelezen, zeker omdat dit topic niet direct van enig nut is voor de situatie in het midden-oosten, men mogelijk, het was slechts een suggestie, eens bij zichzelf te rade zou kunnen gaan waardoor men het nodig vindt elkaar te vuur en te zwaard te bestrijden.

Mijn verwijzing naar jou bestaat slecht uit het gegeven dat jij iets psychologisch heb gestudeerd en derhalve mogelijk academisch gezien het meest geschikt bent ons daarin behulpzaam te zijn, voornamelijk omdat je blijk geeft het allemaal zo goed te weten, of heb ik me daar in vergist, ik bedoel mijn idee dat je meent het allemaal zo goed te weten?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 23 sep 2024 14:20
Gerard R. schreef: 20 sep 2024 15:05
(..)
Dus als Iran wat doet en vervelend gaat doen, dan zullan wij dat wellicht wel merken. Oorlog? Israël? De spanning
stijgt alweer en het goud wordt hard gekocht... Dat idee.
Ja, mensen zijn in staat een slaatje te slaan uit de meest vreselijke omstandigheden. Buiten dat mogen we ook de polarisatie in de verschillende landen via het web steeds kleiner wordende wereld ook niet vergeten, ook hier gaan voorstanders en tegenstanders een felle strijd met elkaar de strijd aan.
Ja.
Maar ik bedoel: als Iran de Straat van Hormuz dichtgooit, dan zal de energievoorziening van het Westen flink moeizamer worden. Vele dingen zijn verweven. Ergens ellende, elders de neerslag. Bijvoorbeeld inflatie. Dit principe zie je overal.
** ¥ **
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Gerard R. schreef: 23 sep 2024 15:50 Ja.
Maar ik bedoel: als Iran de Straat van Hormuz dichtgooit, dan zal de energievoorziening van het Westen flink moeizamer worden. Vele dingen zijn verweven. Ergens ellende, elders de neerslag. Bijvoorbeeld inflatie. Dit principe zie je overal.
Dat klopt helemaal, dit conflict is helaas snel aan het escaleren en kan wereldwijd gaan ontwrichten.

Nu wordt er al vanaf het uitbreken van de oorlog in Oekraïne gespeculeerd op de 3e wereldoorlog (volgens sommige mensen is die allang aan de gang) maar deze ellende in het Middenoosten lijkt mij nog veel enger. Diverse tot de tanden toe gewapende partijen die door zeer fanatieke leiders worden bestuurd.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 23 sep 2024 15:10:scissors:
1. Volgens mij heb ik nergens geschreven dat je meer dan gemiddeld betrokken zou zijn, staat dat er wel letterlijk dan was dat zeker niet de bedoeling dat dat er stond, het zou een interpretatie zijn die nergens op berust. Hoe dan ook je hebt het topic geopend omdat je oog er op viel en je dat kennelijk wilde delen. Nu is het zo dat er in dit topic door sommige leden, naar mijn mening, onsmakelijke manier op dit conflict wordt gereageerd en wanneer je goed had gelezen, zeker omdat dit topic niet direct van enig nut is voor de situatie in het midden-oosten, men mogelijk, het was slechts een suggestie, eens bij zichzelf te rade zou kunnen gaan waardoor men het nodig vindt elkaar te vuur en te zwaard te bestrijden.

Mijn verwijzing naar jou bestaat slecht uit het gegeven dat jij iets psychologisch heb gestudeerd en derhalve mogelijk academisch gezien het meest geschikt bent ons daarin behulpzaam te zijn, voornamelijk omdat je blijk geeft het allemaal zo goed te weten, of heb ik me daar in vergist, ik bedoel mijn idee dat je meent het allemaal zo goed te weten?
Vanwege hier off-topic antwoord ik in mijn voorstel topic:
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 22 sep 2024 14:53 Ik denk dat Israël nooit heel lang hoeft na te denken over hoe te reageren. Dat is gewoon met bommen! Iedere keer weer.
Dat is dus inderdaad een aperte leugen. Heb nergens gezegd dat ik des te meer bommen des te beter vind en daarvan zou gaan dansen; integendeel. Waarvan ik ga dansen, is dat de hele commandastructuur met alle allerhoogste leiders onder Nasrallah in een klap naar de andere wereld zijn gewerkt en de dag daarvoor de communicatiestructuur was vernietigd. Dit heb ik expliciet gesteld. Dat jij daar vervolgens van maakt dat het de bommen zijn en "The more the better!", is een verdraaide weergave.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Mensen als Dikkemick zullen nou nooit eens zeggen Hezbollah hoeft ook nooit lang na te denken: raketten.
Vanaf 7 oktober vorig jaar (en al langer) beschiet Hezbollah dagelijks Israël, maar dat is ok uiteraard...
Nu gaan ze serieus aangepakt worden.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 23 sep 2024 19:17
dikkemick schreef: 22 sep 2024 14:53 Ik denk dat Israël nooit heel lang hoeft na te denken over hoe te reageren. Dat is gewoon met bommen! Iedere keer weer.
Dat is dus inderdaad een aperte leugen. Heb nergens gezegd dat ik des te meer bommen des te beter vind en daarvan zou gaan dansen; integendeel. Waarvan ik ga dansen, is dat de hele commandastructuur met alle allerhoogste leiders onder Nasrallah in een klap naar de andere wereld zijn gewerkt en de dag daarvoor de communicatiestructuur was vernietigd. Dit heb ik expliciet gesteld. Dat jij daar vervolgens van maakt dat het de bommen zijn en "The more the better!", is een verdraaide weergave.
Jaja
En nu dus Libanon weer inclusief Beirut waar mensen in paniek de auto in te stappen om te vluchten naar....

NAAR WAAR??
Niets is veilig! Israël gaat steeds een stap verder en weet van geen ophouden. Trieste beelden op het journaal weer van een volgend land/grondgebied dat door bommen verwoest wordt. Ouders met kinderen op de arm om een veilig heenkomen te zoeken.

Chaimnimsky, excusez le mot, maar ik KOTS inmiddels op dat agressieve oorlogs-wanbeleid van Israël.
Dit heeft NIETS meer met verdedigen te maken, dit is
AGRESSIE. Een niets en niemand ontziende AGRESSIE.

Nogmaals: Zum kotzen!
Kappen ermee! Ga in overleg. Toon bereidheid tot vrede. Maar NEE, dat wil Netanyahu en Co niet.
Dood en verderf is hun motto

BAH!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 23 sep 2024 19:47 Mensen als Dikkemick zullen nou nooit eens zeggen Hezbollah hoeft ook nooit lang na te denken: raketten.
Vanaf 7 oktober vorig jaar (en al langer) beschiet Hezbollah dagelijks Israël, maar dat is ok uiteraard...
Nu gaan ze serieus aangepakt worden.
De verhoudingen zijn COMPLEET ZOEK! Het is een dolk tegen een waterstofbom.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 23 sep 2024 19:47Chaimnimsky, excusez le mot, maar ik KOTS inmiddels op dat agressieve oorlogs-wanbeleid van Israël.
Die Hezbollah-terroristen zijn de oorlog zelf begonnen door vanaf 8 oktober dagelijks een regen aan raketten op Israel af te vuren. Hen is meermalen vriendelijk gevraagd te stoppen met hun agressie, maar ze zijn dagelijks raketten op Israel blijven afvuren. Ben trots op Israel dat ze hen zo lang de kans hebben gegeven, maar het is nu hoog tijd voor actie; zeker nu Hamas in de Gazastrook is gedecimeerd en er daar nog slechts een paar pockets over zijn.

De baanbrekende technologische innovaties, revolutionaire medische doorbraken, de ontwikkeling van de meest geavanceerde militaire defensiesystemen, hoogstaande wetenschappelijke prestaties, internationaal erkende culturele successen en de innovatieve bijdrage aan duurzame water- en landbouwtechnologieën zijn allen uitstekende redenen om reuzentrots op Israel te zijn, maar om te zien hoe Israel deze oorlogen voert tegen een overvloed aan nietsontziende tegenstanders, maakt me het meest trots.
Zionist
Gesloten