Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!
Dit is nu zo’n post HierEnNu die voor mij de moeite van het reageren niet waard is.HierEnNu schreef: ↑24 sep 2024 14:24
Johan Cruijff zou toevoegen:
- "Je gaat het pas zien als je het doorhebt!"
Als er daar al een Israëlisch kind zou vragendan vermoed ik dat het kind als antwoord krijgt:
- "Waarom haten Palestijnen ons zo?",
Als je het nu doorhebt, dan zul je die tegenspraak ook zien ...
- " 'De Palestijnse Identiteit' bestaat helemaal niet of nauwelijks, hooguit in wording,
en 'Het Palestijnse Volk' als volk met één nationale identiteit bestaat dus ook niet en
daarom noemen we hen Arabieren.
Wel nu, die Arabieren haten ons zo, omdat ... [zie historieles]
]![]()
Heb jij zulke verhalen wel als geschiedenisles gehad? Was de leerkracht een Islamist of zo.
Hoezo zogenaamde oprichting van de staat Israël? Heeft jullie Islamitische geschiedenisleraar jullie destijds wijsgemaakt dat de staat Israël niet echt is opgericht? En geloof jij zulks nog steeds?
Want? Al zou het waar zijn:Wat houd je tegen? Doe grondig onderzoek en houd ons hier op de hoogte?
- ben jij van mening dat zulks legitieme redenen zijn om kinderen te haten?
Ik heb wel enig onderzoek gedaan naar lesmateriaal van de kinderen van die Arabieren en diverse Arabische zenders in die regio zenden zulks schaamteloos als dagelijkse indoctrinatiekost voor de Arabische kids uit. Op diverse Arabische zenders in die regio valt voor de Israëliërs in Israël dagelijks te horen dat de Joden dood moeten, dat Arabieren veel kinderen moeten krijgen als offer voor hun Jihad, dat vanaf hun vroegste jaren de Arabische kids worden opgevoed om de jihad lief te hebben, AllaH te willen ontmoeten en te vechten, dat hun ouders, broers, zussen en toekomstig nageslacht martelaren worden met hun dood omwille van AllaH. Kinderen daar krijgen met de paplepel ingegoten dat het goed is de Joden te doden, op te blazen, trots te zijn op hun wapens die Israel vernietigen, via kinderprogramma's, kinderliedjes, kinderspelletjes, kinderboeken, kinderpuzzels, en kijkluister zelf maar naar enkele voorbeelden zoals die dagelijks op de diverse Arabische zenders in die regio te volgen zijn: Hier en hier
De gymlessen en soortgelijke zomerkampen van de kinderen van die Arabieren zijn ook heel speciaal. Het doet mij denken aan de Hitlerjugend, maar het is hier niet passend om ze HamasJugend te noemen vanwege de onterechte link met de Nazi Ideologie, daarom noem ik ze HamasJeugd:
VIDEO duurt 3 minuten:
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Toch bijzonder dat je dan toch de moeite neemt om te reageren!
Voor wat het waard is:
- je stelt me geenszins teleur hoor, maar ja,
als een verwachting uitkomt kan de uitkomst me zelden teleurstellen!
want ik was namelijk tevens bezig met frites bakken,
- die overigens heel goed gelukt waren volgens mijn zoon,
Maakt niets uit: fijn dat je wel de moeite, tijd en energie hebt genomen om de post te lezen.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Hoezo onschuldigen?? Hezbollah is identiek aan Hamas! Zich verschuilen achter de burgerbevolking! Zie je dat echt nog steeds niet?? Munitieopslagplaatsen midden in een woonwijk! En dat vind jij MENSELIJK? Om ook effe in hoofdletters te schrijven! Nogmaals de vraag: heb je enig idee hoeveel wapens Hezbollah heeft en wat de intentie van deze terreurorganisatie is? Dus jij bent voor het vernietigen van de staat Israel? Dat is eigenlijk het enige wat ik uit jou standpunten kan opmaken! Zoals vele malen eerder gezegd, inhoudelijk ga je er niet op in! Alleen je onderbuikgevoelens spelen telkens weer op! Aan je posts te zien moet niet Greta Thunberg uitgeroepen worden tot antisemiet van de week maar jij! Hoelang blijf je Hamas en Hezbollah verdedigen! Je bent echt het klassieke voorbeeld van een “deugmensch”!dikkemick schreef: ↑24 sep 2024 06:39De hoofdletters is om mijn menselijke woede te onderstrepen. Het is inderdaad een teken van onmacht. Dat ik er niets aan kan doen dat onschuldigen meer en meer afgeslacht worden.lost and not found yet! schreef: ↑23 sep 2024 22:08Hey! Hallo weer! Enig idee hoeveel wapens Hezbollah heeft?
PS, je schrijft dus nog steeds in hoofdletters!? Wordt je dan beter begrepen of ben ik te lang weggeweest?
Excuses dat ik de menselijke kant van deze waanzin nog probeer te zien.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- Bevlogen
Haha! Wat jij poneert is echt belachelijk! Dus Hezbollah gooit stenen naar het noorden van Israel? Ben je zo dom of doe je je zo dom voor? En wederom ga je niet in op mijn argumentatie! Maar dat kennen we ondertussen wel van jou! Ga vooral zo door en het wordt nooit vrede in het midden-oosten! Mijn vraag wat jou oplossing zou zijn heb je trouwens ook nooit beantwoord!dikkemick schreef: ↑24 sep 2024 06:43Verhoudingenlost and not found yet! schreef: ↑23 sep 2024 22:15 Dus? Hezbollah mag wel raketten naar Israel schieten maar Israel mag niets terug doen? Stel je voor: Hezbollah verovert Texel en schiet raketten af op Den Helder. En Den Helder schiet niet terug? Raar toch? En om in overleg te gaan heb je twee partijen nodig! Denk je dat Hezbollah in overleg wil? En daarbij, als jij getergd wordt, echt getergd, dan wordt ook jij agressief!
Proportionaliteit
Collaterale nevenschade
In jouw voorbeeld: Als iemand vanaf Texel een steen naar den Helder gooit (en mist of de steen wordt onderschept), dan gooit den Helder ALLE Waddeneilanden plat!
We will dance again!
- Bevlogen
Dus? Israelisch kunnen vluchten? Wat een kulargument! Waarheen dan? Er zijn 80.000 ontheemden in Israel, veroorzaakt door de aanval van Hamas op 7 oktober 2023! En nu door de aanvallen van Hezbollah op Israel! Waar moeten de Israelisch naar toe vluchten dan? Volgens mij ben jij zo vervuld van haat dat je het plaatje niet meer helemaal helder ziet. En dat is al door anderen eerder aangegeven in deze discussie! Doe er je voordeel mee man! Meen ik!dikkemick schreef: ↑24 sep 2024 06:45Er is 1 heel klein mini-verschilletje. De Israëliërs kunnen vluchten, de Palestijnen niet!lost and not found yet! schreef: ↑23 sep 2024 22:19 Dikkemick schreef:
Geef nou eens een eerlijk antwoord! Veroorzaakt door? Wat vind je trouwens van de 80.000 mensen in Israel die ontheemd zijn en niet naar hun thuis in het noorden terug kunnen? Door de bombardementen van Hezbollah? Ouders met kinderen op de arm die vanuit noord israel een heenkomen moeten zoeken naar een andere plek! Voor al bijna een jaar! Is dat minder erg?NAAR WAAR??
Niets is veilig! Israël gaat steeds een stap verder en weet van geen ophouden. Trieste beelden op het journaal weer van een volgend land/grondgebied dat door bommen verwoest wordt. Ouders met kinderen op de arm om een veilig heenkomen te zoeken.
We will dance again!
Nou, omdat jij het bent.HierEnNu schreef: ↑24 sep 2024 20:23Nee dat begrijp jij niet goed en ik heb het ook helemaal niet overMus schreef: ↑24 sep 2024 17:28Begrijp ik nu goed dat je de oprichting van de PLO nu aangrijptHierEnNu schreef: ↑24 sep 2024 14:58
De Palestijnse Identiteit werd pas na 1964 geboren!
![]()
Vanuit het perspectief van het internationaal Recht en de Verenigde Naties
wordt het Palestijnse Volk erkend en heeft het recht op zelfbeschikking.
Daar sta ik achter, want ieder volk heeft recht op zelfbeschikking.
als de geboorte van de Palestijnse identiteit HierEnNu?
de oprichting van de PLO gehad, dus waar haal je dat vandaan?!
Hetgeen ik bedoelde verwoordde ik zoals ik het bedoelde, lees het nog eens?
Wat is daar onduidelijk aan:
HierEnNu schreef: ↑24 sep 2024 14:58
De Palestijnse Identiteit werd pas na 1964 geboren!
![]()
Dat was terroristenleider Yasser Arafrat die de Palestijnse Identiteit verwekte met zijn
- Wie de 'vader' of beter 'verwekker' was
van die Palestijnse Identiteit die pas na 1964 geboren werd?
gewelddadige op vernietiging en zelfverrijking gerichte moordlust waardoor zijn nalatenschap
de naam 'Giftig Adderengebroed' niet eens waardig is.Maar natuurlijk mag jij hartelijk lachen, graag zelfs want lachen is gezond!Mus schreef:In dat geval, sta mij toe, even hartelijk te lachen
want dat is natuurlijk iets van de hoogste flauwekul.
Besef je wel dat je om je eigen ignorantie lacht?![]()
Omdat je denkt dat ik iets bedoelde, terwijl ik het daar niet eens over heb gehad?
inderdaad, hilarisch: ik lach gezellie met jou mee!![]()
Ook dat weer gehoord van jouw Islamistische geschiedenislelraar?Mus schreef:Palestina heet al sinds jaar en dag Palestina en in Palestina wonen Palestijnen.
Jij bent daar echt van overtuigd hé? Goh ...
Bronnen en of verwijzingen waar je die onwaarheid uit hebt afgeleid ga je ook geven?
Dan kunnen we daar eventueel wat dieper op ingaan ...
Héhé, zie je nou eindelijk zelf ook in waartoe jouw fantasievolle plannetjes om alle Joden uit de Levant te deporteren naar Schotland of zo toe zou leiden? Mooi zo ...Mus schreef:En verder de Palestijnen die sinds jaar en dag daar wonen, verjaagd en op alle mogelijke manieren verguist, ik ben nog vriendelijk, door die zgn staat Israël die vond dat, zodra die staat werd uitgeroepen, de Palestijnen maar moesten oprotten, waarbij sommigen bij de gratie Gods tot Israëlisch staatsburger werden gekroond, halleluja, mogen volgens jou best in dat wat nog over is van Palestina blijven wonen maar liever nog zouden ze oprotten want dat geeft tenminste vrede voor ze, echt, serieus?
Slechts fantasievol door mij gespiegeld aan jouw fantasievolle plannetjes om alle JodenMus schreef:Dat zou dan toch de omgekeerde wereld zijn vind je niet?
Tot zover het recht op zelfbeschikking, met excuses.
uit de Levant te deporteren naar Schotland of zo, ja, volstrekt logisch dat jij zulks ervaart
als 'de omgekeerde wereld', maar tevens vele malen realistischer dan jouw plan
om alle Joden uit de Levant te deporteren naar Schotland of zo!![]()
Nogmaals:
- Vanuit het perspectief van het internationaal Recht en de Verenigde Naties
worden zowel het Palestijnse Volk alsook het Israëlische Volk erkend en
hebben beide volken recht op zelfbeschikking.
- Daar sta ik achter, want ieder volk heeft recht op zelfbeschikking.
Yasser Arafat is zo’n beetje de voorman van de PLO (Palestinian Libertion Organisation) wat dus zoveel wil zeggen als een organisatie ter bevordering van de bevrijding van de Palestijnen, Dus jou voortdurende geroep van de Palestijnse indentiteit pas 1964 ontstaan is is grote onzin, die identiteit was er al, al dan niet door jou ontkent.
Verder gaat het er niet om of jij de PLO al dan niet benoemd heb, op zichzelf begrijpelijk dat je hen niet benoemd hebt want dat zou je hele verhaal in een klap onderuit hebben gehaald want wat is er nu mooier dan de bevolkingsgroep met een eigen identiteit die door de oprichting van de Israëlische staat verdreven werd cq als derderangs burgers werden behandeld te ontkennen tot zeg 1964. Het gaat er om dat ik het benoemd hebt. Met andere woorden ik ga het niet nalaten dingen te benoemen enkel en alleen omdat jij het er niet over hebt gehad. Ik ben namelijk mijn eigen mens die in staat is verbanden te leggen tussen één en ander.
En verder,
Ik mag dan wel dom lijken maar ik had je echt wel door hoor dat je meende mij met mijn eigen fantasietje om de oren te moeten slaan. Maar ook mbt dat fantasietje heb je niet goed gelezen, want ik heb het nergens over deporteren gehad, dat is wat jij in je haast meende gezien te hebben. Wanneer je goed gelezen had, en het was een fantasietje over wat ten tijde van de oprichting van de staat Israël een leuk voorstel zou zijn geweest, echter het ontbreekt mij op generlei wijze aan realiteitszin dat ik ook wel snap dat het niet (let op het woordje ‘niet’) realistisch zou zijn geweest dat alle, let vooral op het woordje ‘alle’ , partijen daar volmondig ja op zouden hebben gezegd wanneer dat voorstel al op tafel zou zijn gelegd door de een of andere onverlaat, wat natuurlijk al nooit gebeurd zou zijn. Ik heb mezelf slechts toegestaan een vredelievend droompje te delen, een grote misdaad zo begrijp ik.
En nee wat jij voorstelt is niet realistischer, de mensen die daar nu wonen zijn nazaten van mensen die er woonden voor de staat Israël werd uitgeroepen. De staat Israël is een bezetter en dus de agressor veel mooier kan ik het niet maken.
Ik snap natuurlijk ook wel dat Israël zichzelf niet als de oorspronkelijke agressor, daar zijn ze naar mijn idee te blind voor. Ik bedoel ik zou niet zo blij zijn wanneer iemand ( Israël ) s’nachts mijn huis komt binnen geslopen met zijn hele hebben en houen, die mij dan vervolgens de deur uitzet omdat de insluiper (de staat Israël) toevallig een stukje sterker is dan mijzelf en mij daarom neerknuppelt wanneer ik poog de insluiper (de staat Israel )weg te jagen. Dat is zo’n beetje in het kort wat de staat Israël heeft gedaan met goedvinden van de internationale gemeenschap, en dan ben ik ( als Palestijn ) plots de kwaaie pier omdat ik graag mijn huis terug wil, tja, het kan verkeren in de wereld natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Mus op 25 sep 2024 00:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
In elk geval blij dat je dat zelf erkent, want een zak patat van die onsmakelijke kwaliteit hoort in de prullenbak.
Dank voor de uitleg Gerard.Gerard R. schreef: ↑24 sep 2024 18:15Heel veel olie en gas gaat door de straat van Hormuz met tankers. De Houti's doen alreeds de rest in de Rode Zee.Mus schreef: ↑24 sep 2024 18:08Ja, dat snap ik wel Gerard, ik snap alleen niet zo goed hoe die lijnen dan lopen in het geval van Iran. De olie gaat maar mondjesmaat naar het westen zeg je en het merendeel gaat naar China, ik neem aan dat dat via een pijpleiding gaat, toch? Dus wat heeft die straat daar dan mee te maken? Of met andere woorden over wat voor een schepen, met welke inhoud bv en hoe belangrijk is die inhoud dan voor de wereld in zijn algemeenheid, gaat het dan die door een afsluiting van die straat niet verder kunnen want dat is me totaal niet duidelijk.
Ik ben echt een totale dummie op dit gebied
Als Iran heel vervelend zou gaan doen dan laten ze wellicht geen vreemde mogendheden meer door.
Dat kan wereldwijd (hier, maar ook bv. in China e.d.) enorm veel last veroorzaken.
En het zou heel inflatoir werken, wereldwijd.
Dus zou de VS mogelijk gaan ingrijpen met hun smaldelen. Grooote oorlog. Zo kán het gaan.
Die reactie vond ik beloftevol:
Stop daar dan mee! Deed ik ook: heerlijk! Dus
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Alhoewel zowel Hamas als Hezbollah etc., net als (in mindere mate) alle Moslims een waanidee koesteren (Allah), is het aantal slachtoffers van geweld dat zij maken in Israël (ja zelfs al vermoordden ze op één dag bijna 1200 personen) doorgaans minder dat het aantal slachtoffers van het geweld dat Israël (vervolgens) toepast. Dat is op zich te verklaren doordat ze zich tussen de ongewapende burgers ophouden. Maar dat wil niet zeggen dat dat (tegen)geweld noodzakelijk is. Wat als er enkele duizenden vijandelijke strijders het er levend van afbrengen? Is dat zo erg? Alleen als je ze niet als mensen beschouwt, wat ze ondanks hun waandenkbeelden (of wellicht juist dankzij?) wél zijn. Ik ben bereid ze in leven te laten, als ik vermoed dat ze zullen ophouden met moorden. Netanyahu is van mening dat je ze beter "prefentief" kunt doden. Dat betekent nog eens evenveel doden in Libanon als in Gaza, en dat terwijl ze minder slachtoffers maken dan wat Hamas&co bereikten met hun waanzinnige Operatie.
Dan beweren er ook nog mensen dat het internationaal gerechtshof niet goed functioneert, en dat tegen háár gebruikt wordt, en niet tegen hen, die haar niet erkennen terwijl de machtigste onder hen, zelfs bereid is de Haag aan te vallen om hún oorlogsmisdadigers te beschermen. Al het gerechtshof alom was erkend en er een Palestijnse staat was geweest, had die staat op 8 oktober kunnen worden aangeklaagd, en was verplicht geweest alle deelnemers van de (dan minder waarschijnlijke) aanval uit te leveren, dan wel zelf te berechten (die zouden waarschijnlijk ter dood worden veroordeeld) Alle 3.000 (of 9.000 als je de raketlanceerders meerekent) Altijd nog veel minder dan de veel groter aantallen vrouwen en kinderen die tot nu toe in de Gazastrook zijn omgekomen. Helaas nationalisme is troef, internationaal recht niet.
Dan beweren er ook nog mensen dat het internationaal gerechtshof niet goed functioneert, en dat tegen háár gebruikt wordt, en niet tegen hen, die haar niet erkennen terwijl de machtigste onder hen, zelfs bereid is de Haag aan te vallen om hún oorlogsmisdadigers te beschermen. Al het gerechtshof alom was erkend en er een Palestijnse staat was geweest, had die staat op 8 oktober kunnen worden aangeklaagd, en was verplicht geweest alle deelnemers van de (dan minder waarschijnlijke) aanval uit te leveren, dan wel zelf te berechten (die zouden waarschijnlijk ter dood worden veroordeeld) Alle 3.000 (of 9.000 als je de raketlanceerders meerekent) Altijd nog veel minder dan de veel groter aantallen vrouwen en kinderen die tot nu toe in de Gazastrook zijn omgekomen. Helaas nationalisme is troef, internationaal recht niet.
Ik wens u alle goeds
27.500 mensen ontvluchten het zuiden richting Beiroet. Ruim 550 mensen zijn gedood.
Ik zie mogelijkheden.
Beiroet met de zeer geavanceerde wapens bombarderen
En het zuiden van Libanon annexeren.
En ja hoor! Dit zal ze breken.
NOT!
Er zal een nog agressiever verzet opstaan. Een eindeloze geweldsspiraal.
Er wordt massaal opgeroepen tot De-escalatie maar Israël is stokdoof en gaat verder met verwoesten. Retoriek van Netanyahu is hetzelfde als in Gaza.
Ik zie mogelijkheden.
Beiroet met de zeer geavanceerde wapens bombarderen
En het zuiden van Libanon annexeren.
En ja hoor! Dit zal ze breken.
NOT!
Er zal een nog agressiever verzet opstaan. Een eindeloze geweldsspiraal.
Er wordt massaal opgeroepen tot De-escalatie maar Israël is stokdoof en gaat verder met verwoesten. Retoriek van Netanyahu is hetzelfde als in Gaza.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
In het onderstreepte zit het probleem.Peter van Velzen schreef: ↑25 sep 2024 02:56 Alhoewel zowel Hamas als Hezbollah etc., net als (in mindere mate) alle Moslims een waanidee koesteren (Allah), is het aantal slachtoffers van geweld dat zij maken in Israël (ja zelfs al vermoordden ze op één dag bijna 1200 personen) doorgaans minder dat het aantal slachtoffers van het geweld dat Israël (vervolgens) toepast. Dat is op zich te verklaren doordat ze zich tussen de ongewapende burgers ophouden. Maar dat wil niet zeggen dat dat (tegen)geweld noodzakelijk is. Wat als er enkele duizenden vijandelijke strijders het er levend van afbrengen? Is dat zo erg? Alleen als je ze niet als mensen beschouwt, wat ze ondanks hun waandenkbeelden (of wellicht juist dankzij?) wél zijn. Ik ben bereid ze in leven te laten, als ik vermoed dat ze zullen ophouden met moorden . Netanyahu is van mening dat je ze beter "prefentief" kunt doden. D
Met Hamas is het in feite precies wat jij zegt al geprobeerd vanaf 2006: alle Joden weg, Hamas bestuurt.
We hebben op 7 oktober het resultaat gezien.
Hezbollah vuurt elke dag raketten af op Israel.
Ook dat is niet direct een hoopvol signaal dat ze vanzelf stoppen met moorden.
Doel van beide organisaties is om Israel te vernietigen.
Kortom: waar moet het vertrouwen vandaan komen?
Overigens denk ik dat de huidige escalatie tegen Hezbollah de verkeerde weg is.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Israël in oorlog met hun eigen creatie!
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... srael.html
Hezbollah is opgericht in de jaren tachtig tijdens een burgeroorlog in Libanon. "De oprichting was een reactie op de Israëlische invasie en bezetting van Zuid-Libanon."
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... srael.html
Hezbollah is opgericht in de jaren tachtig tijdens een burgeroorlog in Libanon. "De oprichting was een reactie op de Israëlische invasie en bezetting van Zuid-Libanon."
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Mwa. De inval in Libanon was ook weer een reactie op wat daarvoor gebeurde.
Maar belangrijker: Israel trok zich in 2006 definitief uit Libanon terug. Daarna bleef Hezbollah bestaan, bewapende zich steeds verder en bleef Israël met raketten bestoken.
Het is zoiets als het Nederlands verzet tegen Duitsland tijdens de 2e wereldoorlog dat zich in de jaren 50 en 60 verder bewapend en Duitsland blijft bestoken, hopend het land ooit te kunnen vernietigen. Daarvan zou Duitsland de schuld krijgen van jou, immers: het verzet begon tijdens de Duitse bezetting.
Hezbollah is vooral een vooruitgeschoven post van Iran, dat zijn theocratie verder in het middenoosten wil exporteren. Maar natuurlijk ligt dat niet aan Iran, maar aan Israel.
Maar belangrijker: Israel trok zich in 2006 definitief uit Libanon terug. Daarna bleef Hezbollah bestaan, bewapende zich steeds verder en bleef Israël met raketten bestoken.
Het is zoiets als het Nederlands verzet tegen Duitsland tijdens de 2e wereldoorlog dat zich in de jaren 50 en 60 verder bewapend en Duitsland blijft bestoken, hopend het land ooit te kunnen vernietigen. Daarvan zou Duitsland de schuld krijgen van jou, immers: het verzet begon tijdens de Duitse bezetting.
Hezbollah is vooral een vooruitgeschoven post van Iran, dat zijn theocratie verder in het middenoosten wil exporteren. Maar natuurlijk ligt dat niet aan Iran, maar aan Israel.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)