Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Ik vergelijk onnodige burgerslachtoffers met elkaar! En ik vergelijk inderdaad 2 dictators met elkaar die absoluut niet willen onderhandelen omdat ze anders hun positie kwijtraken en zelfs veroordeeld worden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
https://www.nu.nl/buitenland/6329563/is ... on-af.html
Israël heeft een internationaal voorstel om een bestand van 21 dagen te sluiten verworpen. Dat zegt de Israëlische buitenlandminister Israel Katz. Premier Benjamin Netanyahu meldt dat het Israëlische leger de opdracht heeft gekregen om op "volle kracht" door te vechten.
Goed zo! Ieder voorstel tot een vrede keihard bombarderen! Want dat is tenslotte waar Israël goed in is! Vechten!!! Eerst Gaza en westelijke Jordaan oever, dan Libanon, Iran, Jemen......etc
Israël heeft een internationaal voorstel om een bestand van 21 dagen te sluiten verworpen. Dat zegt de Israëlische buitenlandminister Israel Katz. Premier Benjamin Netanyahu meldt dat het Israëlische leger de opdracht heeft gekregen om op "volle kracht" door te vechten.
Goed zo! Ieder voorstel tot een vrede keihard bombarderen! Want dat is tenslotte waar Israël goed in is! Vechten!!! Eerst Gaza en westelijke Jordaan oever, dan Libanon, Iran, Jemen......etc
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Precies. Ben zelf ook zeer blij. Was bang dat ze Hezbollah de kans zouden geven zich te hergroeperen. Hezbollah heeft ruim de tijd gehad te stoppen met het afschieten van raketten voordat Israel overging tot de pieper- en Walky Talky-actie met massale bombardementen. Hezbollah kan nog steeds stoppen zodat de Israelische bewoners terug kunnen keren naar hun huizen in het noorden van Israel; dan zal Israel eveneens stoppen.dikkemick schreef: ↑26 sep 2024 12:40 https://www.nu.nl/buitenland/6329563/is ... on-af.html
Goed zo!
Nee, er kan gewoon onderhandeld worden; een staakt-het-vuren is nergens voor nodig. Zowel Hamas als Hezbollah hadden al een staakt-het-vuren, maar beiden hadden dat recentelijk geschonden. Nu zullen ze eerst moeten aantonen dat het hen ernst is voordat Israel hen de kans geeft zich te hergroeperen.Ieder voorstel tot een vrede keihard bombarderen!
Zionist
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Hoe moet je dan dealen met een organisatie die als enig standpunt heeft jou land en totale bevolking te vernietigen? Dat is zowel het standpunt van Hezbollah en Hamas! Waar onderhandel je over dan? En je weet dat zowel Hamas en Hezbollah totaal niets geven om burgerslachtoffers. Dat bewijzen ze telkens weer! Dus hoe zie jij die onderhandelingen dan?dikkemick schreef: ↑26 sep 2024 12:40 https://www.nu.nl/buitenland/6329563/is ... on-af.html
En buiten dat, Israel heeft Jemen nooit aangevallen, Iran en Libanon ook niet! Het waren juist Jemen, Iran en Libanon die Israel aangevallen hebben! Dus ik begrijp je standpunt niet zo goed!
Ben je het eigenlijk wel mee eens dat zowel Hamas als Hezbollah terroristische organisaties zijn?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- lost and not found yet!
- Bevlogen
100% mee eens! Hezbollah moet gewoon niet de mogelijkheid hebben om zich te hergroeperen!ChaimNimsky schreef: ↑26 sep 2024 13:43Precies. Ben zelf ook zeer blij. Was bang dat ze Hezbollah de kans zouden geven zich te hergroeperen. Hezbollah heeft ruim de tijd gehad te stoppen met het afschieten van raketten voordat Israel overging tot de pieper- en Walky Talky-actie met massale bombardementen. Hezbollah kan nog steeds stoppen zodat de Israelische bewoners terug kunnen keren naar hun huizen in het noorden van Israel; dan zal Israel eveneens stoppen.dikkemick schreef: ↑26 sep 2024 12:40 https://www.nu.nl/buitenland/6329563/is ... on-af.html
Goed zo!
Nee, er kan gewoon onderhandeld worden; een staakt-het-vuren is nergens voor nodig. Zowel Hamas als Hezbollah hadden al een staakt-het-vuren, maar beiden hadden dat recentelijk geschonden. Nu zullen ze eerst moeten aantonen dat het hen ernst is voordat Israel hen de kans geeft zich te hergroeperen.Ieder voorstel tot een vrede keihard bombarderen!
We will dance again!
- Peter van Velzen
- Site Admin
Wie durft er te onderhandelen, als het doden gewoon doorgaat?
De Jihadisten vermoorden mensen, maar geen onderhandelaars zover ik weet.
Israël heeft veel (20x) meer mensen gedood waaronder (bewust) de hoofd-onderhandelaar van Hamas, zover ik weet.
Israël heeft veel (20x) meer mensen gedood waaronder (bewust) de hoofd-onderhandelaar van Hamas, zover ik weet.
Ik wens u alle goeds
Hezbollah is ontstaan rond 1982, als gevolg van Israëls eerste invasie van Libanon. Ook toen wilden de Israëliërs een groepering verjagen uit het zuiden, namelijk de Palestijnse bevrijdingsbeweging PLO. Dat lukte, maar Israëls bloedige optreden leverde het land nieuwe vijanden op, waaronder het nieuw ontstane Hezbollah. De wapens voor de groepering kwamen rechtstreeks van het Iraanse bewind, dat instructeurs van de Revolutionaire Garde stuurde om de Hezbollah-beweging op poten te zetten.
Met dit feit zijn we bekend.
Wat denken we vervolgens dat er straks vanuit Gaza gaat ontstaan? Uit Gaza EN uit Libanon! Zou de Israël _haat er af of toenemen? Houd even in het achterhoofd dat annexaties op de Westelijke Jordaan oever natuurlijk gewoon doorgaan.
P.s. Lanfy: Ik reageer pas weer op je vragen als je je excuses aanbiedt voor het mij openlijk uitmaken voor antisemiet (hetgeen hier blijkbaar mag omdat ik het gemeld heb en het er nog steeds staat)
Met dit feit zijn we bekend.
Wat denken we vervolgens dat er straks vanuit Gaza gaat ontstaan? Uit Gaza EN uit Libanon! Zou de Israël _haat er af of toenemen? Houd even in het achterhoofd dat annexaties op de Westelijke Jordaan oever natuurlijk gewoon doorgaan.
P.s. Lanfy: Ik reageer pas weer op je vragen als je je excuses aanbiedt voor het mij openlijk uitmaken voor antisemiet (hetgeen hier blijkbaar mag omdat ik het gemeld heb en het er nog steeds staat)
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Moordenaars stoppen meteen met moorden nadat ze dood zijn.Peter van Velzen schreef: ↑26 sep 2024 04:04
Moordenaars stoppen niet met moorden,
zolang je hen jouwerzijds ook naar het leven staat.
Moordenaars laten stoppen met moorden door ze iets aan te bieden? Ja, nadat ze een goed gericht nekschot aangeboden kregen! De Moraal van jouw verhaal mag je mij uitleggen, ik snap daar geen ene jota van, want volgens mijn Moraal dienen moordenaars niet beloond te worden, maar te worden bestraft en die terroristen verdienen wat mij betreft de doodstraf.Peter van Velzen schreef:Dat doen ze slechts als je hen iets aanbiedt.
Waar heb jij het concreet over als je schrijft:Peter van Velzen schreef:Dat gezegd zijnde, zou Israël datgene moeten aanbieden aan "De palestijnen" waar deze, volgens de VN en volgens het Internationaal gerechtshof recht op hebben. En de VS zou dat financieel mogelijk moeten maken.
Wat bedoel je concreet met 'datgene' enPeter van Velzen schreef:zou Israël datgene moeten aanbieden aan "De palestijnen" waar deze, volgens de VN en volgens het Internationaal gerechtshof recht op hebben.
wie bedoel je concreet met "DE[?] Palestijnen"
En hebben zij daar naar jouw eigen overtuiging recht op en zo ja, waarom?
Waar is jouw overtuiging op gebaseerd?
Waarom zou Israël datgene moeten aanbieden aan diegenen die in woord en daad voor iedereen waarneembaar telkens opnieuw Israël blijven aanvallen en in woord en daad telkens opnieuw openlijk aangeven dat zij er naar streven om Israël te vernietigen, hetgeen ook naadloos aansluit bij de Islamistische Ideologie om ieder gebied wat ooit tot de Oemma hoorde terug te veroveren.
Ik weet ff geen beter woord dan 'wiederansluss' behalve 'reconquista', 'fatah' (فتح)[/i], wat letterlijk 'opening' of 'overwinning' betekent en historisch gebruikt werd voor de uitbreiding van islamitische gebieden, of 'tahrir' (تحرير), wat 'bevrijding' betekent, waarmee ze verwijzen naar het heroveren of bevrijden van gebieden die ooit tot de Islamitische wereld behoorden.
Waarom zou de VS financieel mogelijk moeten maken
dat terroristische organisaties beloond worden voor hun onmenselijke daden?
Laatst gewijzigd door HierEnNu op 27 sep 2024 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Israel. Onderhandelingen in oorlogstijd zijn niet abnormaal.Peter van Velzen schreef: ↑27 sep 2024 02:39 Wie durft er te onderhandelen, als het doden gewoon doorgaat?
Hezbollah heeft vele duizenden raketten op Israel afgevuurd, maar er is geen enkele Jood gedood. Israel heeft daarentegen in Libanon vele duizenden terroristen naar de andere wereld geholpen, waaronder alle Hezbollah leiders onder Nasrallah.Israël heeft veel (20x) meer mensen gedood waaronder (bewust) de hoofd-onderhandelaar van Hamas, zover ik weet.
Ismail Haniyeh speelde een belangrijke rol bij de planning van de aanval op op 7 oktober 2023. Eerst werden dan ook zijn broer, vrouw en al zijn kinderen gedood, daarna zijn kleinkinderen. Pas toen hij dat mee had gemaakt, werd hijzelf gedood.De Jihadisten vermoorden mensen, maar geen onderhandelaars zover ik weet.
Zionist
Mijns inziens toon je met jouw bovenstaande fantasievolle AlsDannetje niets aan,Peter van Velzen schreef: ↑25 sep 2024 02:56
Al het gerechtshof alom was erkend en er een Palestijnse staat was geweest, had die staat op 8 oktober kunnen worden aangeklaagd, en was verplicht geweest alle deelnemers van de (dan minder waarschijnlijke) aanval uit te leveren, dan wel zelf te berechten (die zouden waarschijnlijk ter dood worden veroordeeld) Alle 3.000 (of 9.000 als je de raketlanceerders meerekent) Altijd nog veel minder dan de veel groter aantallen vrouwen en kinderen die tot nu toe in de Gazastrook zijn omgekomen. Helaas nationalisme is troef, internationaal recht niet.
behalve dat nationalisme troef is en internationaal recht niet en verders dat jij
wat het bovenstaande betreft een naïef idealistisch mens bent.
Hoeveel AlsDannetjes die wel de realiteit van het hier en nu als uitgangspunt nemen zijn er te verzinnen die het diametraal tegenovergestelde zouden bewerkstelligen?
---------------
Netanyahu durft dat, want je kunt veel, van alles, over hem zeggen, maar het is geen lafaardPeter van Velzen schreef: ↑27 sep 2024 02:39 Wie durft er te onderhandelen, als het doden gewoon doorgaat?
die zijn land in nood verlaat als het er op aan komt, zoals die terroristenleiders plegen te doen
die de burgers waar ze zogenaamd voor vechten, maar in de praktijk medogenloos opofferen,
uitbuiten en rücksichtloos achterlaten in ellende,
terwijl zij zelf naar het verre buitenland vluchten
om daar in weelde te leven.
- 07:54
Netanyahu: Israël blijft praten over een wapenstilstand Libanon
Israël praat nog steeds over het Amerikaans-Franse voorstel voor een staakt-het-vuren tussen Israël en Hezbollah. Volgens premier Netanyahu werd er gisteren nog op hoog niveau over gesproken en zullen die gesprekken de komende dagen gevoerd blijven worden. Hij voegde eraan toe dat hij de inspanning van de VS waardeert. Israël zegt de veiligheid aan de noordgrens te willen herstellen, waardoor de tienduizenden geëvacueerde burgers terug kunnen keren naar hun huizen.
Tegelijkertijd heeft Hezbollah honderden raketten afgevuurd op doelen in Israël,
waaronder één op Tel Aviv. Aan de andere kant blijkt Hezbollah dus niet echt bereid
tot een wapenstilstand. De militante groepering zegt te zullen doorgaan
met raketbeschietingen op Israël zolang er geen staakt-het-vuren is in Gaza.
Netanyahu: 'Israël blijft in gesprek over wapenstilstand Libanon'
---------------
Weet je waarom ik niet durf te hopen dat Yahya Sinwar dood is ENB.S. schreef: ↑25 sep 2024 22:17 Yahya Sinwar zou zoek zijn, ook bij Hamas https://www.i24news.tv/en/news/israel-a ... -if-killed
zijn lijk heel snel gevonden wordt?
- Omdat hoop doet leven!
Misschien zou Israël toch beter voorzichtig zijn met Libanon en verder:
https://www.presstv.ir/Detail/2024/09/2 ... -newspaper
https://www.presstv.ir/Detail/2024/09/2 ... -newspaper
Volgens mij heeft de oud-generaal gelijk, ook al lijkt Israël onoverwinnelijk.An Israeli newspaper has warned Israel about the consequences of launching a ground invasion against Lebanon, describing it a “death trap” set up by the Lebanese resistance movement Hezbollah.
Hebrew-language daily Yedioth Ahronoth said on Friday that Israeli forces could be exposed to potential risks should Tel Aviv attempt a ground invasion of Lebanon.
(..)
Two Israeli wars waged against Lebanon in 2000 and 2006 were met with strong resistance from Hezbollah, resulting in the retreat of the regime in both conflicts.Meanwhile, retired Israeli general Itzhak Brik warned that if the regime’s campaign of genocide in the besieged Gaza Strip continues for another year and the conflict expands into a regional war, Israel will collapse.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!
Ga je ook uitleggen waarom volgens jou de oud-generaal gelijk heeft en heb je gefactchecked OF retired Israeli general Itzhak Brik zulks überhaupt zo heeft uitgekraamd?Gerard R. schreef: ↑27 sep 2024 15:16 Misschien zou Israël toch beter voorzichtig zijn met Libanon en verder:
https://www.presstv.ir/Detail/2024/09/2 ... -newspaperVolgens mij heeft de oud-generaal gelijk, ook al lijkt Israël onoverwinnelijk.An Israeli newspaper has warned Israel about the consequences of launching a ground invasion against Lebanon, describing it a “death trap” set up by the Lebanese resistance movement Hezbollah.
Hebrew-language daily Yedioth Ahronoth said on Friday that Israeli forces could be exposed to potential risks should Tel Aviv attempt a ground invasion of Lebanon.
(..)
Two Israeli wars waged against Lebanon in 2000 and 2006 were met with strong resistance from Hezbollah, resulting in the retreat of the regime in both conflicts.Meanwhile, retired Israeli general Itzhak Brik warned that if the regime’s campaign of genocide in the besieged Gaza Strip continues for another year and the conflict expands into a regional war, Israel will collapse.
Waarom baseer jij je mening op Iraanse nieuwsvoorziening,
nota bene een Engelstalige[!] Iraanse nieuwszender die in veel landen te ontvangen is en
wordt gefinancierd door de Iraanse overheid.
In jouw artikel staat bijvoorbeeld ook te lezen:
terwijl Haifa nooit 'occupied territory' is geweest! Haifa, een stad in het noorden van Israël, lag al binnen de grenzen van het door de Verenigde Naties voorgestelde Joodse gebied in het VN-verdelingsplan van 1947. In 1948, tijdens de Arabisch-Israëlische Oorlog, werd Haifa door Joodse strijdkrachten ingenomen na gevechten met Arabische milities, maar het behoorde niet tot de gebieden die Israël buiten het VN-plan veroverde. Haifa maakt dus"The group also fired dozens of rockets against Ramat David,
an Israeli air force base located in the northern partjust 20 kilometers (12 miles) southeast of Haifa."
- of the occupied territories,
sinds het begin van de oprichting van Israël deel uit van Israël.
De in het artikel aan retired Israeli general Itzhak Brik toegeschreven uitspraak:
neem je die ook klakkeloos voor waar aan, of heb je die wel ff gefactchecked? Let wel, een retired Israeli general die Israël expliciet van genocide beschuldigd EN voorspeld dat Israël ZAL instorten:"Meanwhile, retired Israeli general Itzhak Brik warned that if the regime’s campaign of genocide in the besieged Gaza Strip continues for another year and the conflict expands into a regional war, Israel will collapse."
hoe geloofwaardig is dat artikel dan nog voor jou?
In het artikel staat "An Israeli newspaper has warned Israel ", kennelijk 'Hebrew-language daily Yedioth Ahronoth'. Misschien eerst ff factchecken en dan bijvoorbeeld het originele artikel van 'Yedioth Ahronoth' plaatsen? Lijkt me fraaier dan dubieuze artikelen uit dubieuze Iraanse nieuwsvoorziening plaatsen en vervolgens daar jouw mening op baseren, toch?
BTW: zulk soort misinformatie wordt door Press_TV gretig verspreid:
Wikipedia schreef:
Controverses
Press TV publiceerde in 2008 een stuk van holocaustontkenner Nicholas Kollerstrom op haar website. In dit stuk stelt Kollerstrom dat de gaskamer weliswaar bestaan hebben, maar ze waren er niet om mensen te vergassen maar voor de hygiëne. De bewoners (niet gevangenen maar bewoners aldus Kollerstrom) van concentratiekampen zouden niet zijn omgekomen door het naziregime maar doordat de geallieerden de Duitse spoorwegen bombardeerden waardoor de concentratiekampen niet meer bevoorraad konden worden, waardoor de kampbewoners zouden zijn verhongerd. Publicatie van dit stuk leverde veel kritiek op, onder andere van de zijde van Israël. Het stuk is later verplaatst naar een andere website.
Press TV bracht in 2008 een verhaal naar buiten dat de Libanese regering het Palestijnss vluchtelingenkamp Nahr al-Bared om zou willen vormen tot een Amerikaanse legerbasis. Het verhaal zou uit anonieme bronnen komen, maar het bleek niet juist. Het Canadese weekblad Macleans stelde daarop de journalistieke betrouwbaarheid van Press TV ter discussie.
Nick Ferrari, een Britse radiopresentator, stopte op 30 juni 2008 met zijn show bij Press TV omdat de zender volgens hem partijdig was in de verslaggeving rond de Iraanse presidentsverkiezingen 2009. Ferrari zei dat het TV-station redelijk objectief verslag had gedaan over de aanloop naar de verkiezingen, maar rond de rellen na de verkiezingen had Press TV de zijde van het zittende regime en president Ahmadinejad gekozen, aldus Ferrari. De zender wordt er regelmatig van beschuldigd tv-interviews en paneldiscussies partijdig te monteren.
Weer een illusie minder?Peter van Velzen schreef: ↑27 sep 2024 02:39
Jihadisten vermoorden ook rücksichtloos onderhandelaars:
Wikipedia schreef:
Moord op Burhanuddin Rabbani
Rabbani kwam op 20 september 2011 om het leven tijdens een bomaanslag in zijn eigen huis,Naast Rabbani kwamen vier van zijn lijfwachten om en
- waar hij op dat moment een overleg had met twee Taliban.
Een van zijn gasten had een bom in zijn tulband verstopt en
liet die ontploffen op het moment dat hij zich naar Rabbani boog.
raakte een van zijn adviseurs zwaargewond.
@HierEnNu
Ik heb net even zitten kijken naar Netanyahu bij de VN.
Alles en iedereen buiten Israël is 'fout tot een vloek (vooral Iran is dat)'.
En landen in de wereld "moeten maar eens kiezen voor of tegen Israël".
De werkelijkheid is zoveel ingewikkelder.
Al deze ellende komt niet uit de lucht vallen, extremistisch geweld van kolonisten tot onteigeningen etc. etc. liggen
daaraan mede ten grondslag. En ja, verzet is ook niet aardig. Dat weet de hele wereld. Ook (juist) de VN.
Veel gegadigden daar zijn vandaag tijdens de toespraak van Netanyahu opgestapt.
Ik hoor en lees heel graag de volle diversiteit van wat voorligt en ik zal daar ook wel eens via een artikel
of een statement van iemand hier op wijzen. Ook als dat een oud militair van Israël is.
Dat hoort bij vrijheid, zoals we die hier (nog wel) hebben, hoewel sommige kanalen tegenwoordig worden afgesloten
voor de smartphone of pc... Ik laat graag zien wat in mijn ogen beter niet geblokkeerd zou moeten worden.
Ik heb net even zitten kijken naar Netanyahu bij de VN.
Alles en iedereen buiten Israël is 'fout tot een vloek (vooral Iran is dat)'.
En landen in de wereld "moeten maar eens kiezen voor of tegen Israël".
De werkelijkheid is zoveel ingewikkelder.
Al deze ellende komt niet uit de lucht vallen, extremistisch geweld van kolonisten tot onteigeningen etc. etc. liggen
daaraan mede ten grondslag. En ja, verzet is ook niet aardig. Dat weet de hele wereld. Ook (juist) de VN.
Veel gegadigden daar zijn vandaag tijdens de toespraak van Netanyahu opgestapt.
Ik hoor en lees heel graag de volle diversiteit van wat voorligt en ik zal daar ook wel eens via een artikel
of een statement van iemand hier op wijzen. Ook als dat een oud militair van Israël is.
Dat hoort bij vrijheid, zoals we die hier (nog wel) hebben, hoewel sommige kanalen tegenwoordig worden afgesloten
voor de smartphone of pc... Ik laat graag zien wat in mijn ogen beter niet geblokkeerd zou moeten worden.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Is dat wel zo? Is dat statement van die oud militair van Israël wel correct weergegeven?
Dat jij jouw mening baseert op dubieuze info uit dubieuze bronnen is uiteraard geheel jouw eigen zaak en voor mij een eye-opener EN een waarschuwing, maar dat jij dan jouw mening, die dan mijns inziens ook dubieus is, vervolgens gaat onderbouwen door hier die dubieuze info uit dubieuze bronnen te plaatsen zonder ff de moeite te doen om te factchecken en de originele bron te plaatsen, dat vind ik niet kies, zeker niet voor een Vrijdenker!
Op de kernvraag in mijn reactie geef je geen antwoord, dus ik herhaal:
- "Waarom baseer jij je mening op Iraanse nieuwsvoorziening,
nota bene een Engelstalige[!] Iraanse nieuwszender die in veel landen te ontvangen is en
wordt gefinancierd door de Iraanse overheid."