Gerard R. schreef: ↑27 sep 2024 17:16Ik hoor en lees heel graag de volle diversiteit van wat voorligt en
ik zal daar ook wel eens via een artikel of een statement van iemand hier op wijzen.
Ook als dat een oud militair van Israël is.
Is dat wel zo? Is dat statement van die oud militair van Israël wel correct weergegeven?
Dat jij jouw mening baseert op dubieuze info uit dubieuze bronnen is uiteraard geheel jouw eigen zaak en voor mij een eye-opener EN een waarschuwing, maar dat jij dan jouw mening, die dan mijns inziens ook dubieus is, vervolgens gaat onderbouwen door hier die dubieuze info uit dubieuze bronnen te plaatsen zonder ff de moeite te doen om te factchecken en de originele bron te plaatsen, dat vind ik niet kies, zeker niet voor een Vrijdenker!
Op de kernvraag in mijn reactie geef je geen antwoord, dus ik herhaal:
"Waarom baseer jij je mening op Iraanse nieuwsvoorziening,
nota bene een Engelstalige[!] Iraanse nieuwszender die in veel landen te ontvangen is en
wordt gefinancierd door de Iraanse overheid."
Israeli troops deploy in an area in the Upper Galilee region in northern occupied territories on September 27, 2024. (Photo by AFP)
An Israeli newspaper has warned Israel about the consequences of launching a ground invasion against Lebanon, describing it a “death trap” set up by the Lebanese resistance movement Hezbollah.
Hebrew-language daily Yedioth Ahronoth said on Friday that Israeli forces could be exposed to potential risks should Tel Aviv attempt a ground invasion of Lebanon.
nota bene een Engelstalige[!] Iraanse nieuwszender die in veel landen te ontvangen is en
Ook dié wil ik horen en lezen en al helemaal als er wat van Israëlis wordt geciteerd, zéker! Interessant.
Verder:
Daniël Hagari, de woordvoerder van de Israëlische militairen, heeft gemeld dat Israël in Zuid-Beirut het centrale hoofdkwartier van Hezbollah heeft vernietigd met zeer zware precisie-explosieven. Enorme rookwolken hangen
daar. Over slachtoffers is nog weinig bekend. Gemeld o.m. door diverse kanalen. Er zijn meerdere gebouwen getroffen.
Israëlische media hebben het over bunkerbusterbommen. Die penetreren diep.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Gerard R. schreef: ↑27 sep 2024 17:16Ik hoor en lees heel graag de volle diversiteit van wat voorligt en
ik zal daar ook wel eens via een artikel of een statement van iemand hier op wijzen.
Is dat wel zo? Is dat statement van die oud militair van Israël wel correct weergegeven?
Dat jij jouw mening baseert op dubieuze info uit dubieuze bronnen is uiteraard geheel jouw eigen zaak en voor mij een eye-opener EN een waarschuwing, maar dat jij dan jouw mening, die dan mijns inziens ook dubieus is, vervolgens gaat onderbouwen door hier die dubieuze info uit dubieuze bronnen te plaatsen zonder ff de moeite te doen om te factchecken en de originele bron te plaatsen, dat vind ik niet kies, zeker niet voor een Vrijdenker!
Israeli troops deploy in an area in the Upper Galilee region in northern occupied territories on September 27, 2024. (Photo by AFP)
An Israeli newspaper has warned Israel about the consequences of launching a ground invasion against Lebanon, describing it a “death trap” set up by the Lebanese resistance movement Hezbollah.
Hebrew-language daily Yedioth Ahronoth said on Friday that Israeli forces could be exposed to potential risks should Tel Aviv attempt a ground invasion of Lebanon.
Wat daar onder mijn naam staat heb ik zo niet geschreven,
je hebt mijn schrijfsel verhaspelt.
Nieuwe poging?
Humor is overwonnen droefheid
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet! .Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Ook dié wil ik horen en lezen en al helemaal als er wat van Israëlis wordt geciteerd, zéker! Interessant.
Verder:
Daniël Hagari, de woordvoerder van de Israëlische militairen, heeft gemeld dat Israël in Zuid-Beirut het centrale hoofdkwartier van Hezbollah heeft vernietigd met zeer zware precisie-explosieven. Enorme rookwolken hangen
daar. Over slachtoffers is nog weinig bekend. Gemeld o.m. door diverse kanalen. Er zijn meerdere gebouwen getroffen.
De schade is enorm. Er zijn een aantal (minstens 6) woonblokken zwaar beschadigd.
De explosies zijn zo enorm geweest, dat alles aan de andere kant van de stad voelbaar was. Daar schudde de aarde.
Nog steeds zijn er geen behoorlijke meldingen over slachtoffers, maar er wordt wel gemeld, dat ambulances
veel kinderen afvoeren.
Volgens waarnemers is dit een enorme escalatie van het conflikt in Libanon en dus in het MO.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 27 sep 2024 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Verder:
De schade is enorm. Er zijn een aantal (minstens 6) woonblokken zwaar beschadigd.
De explosies zijn zo enorm geweest, dat alles aan de andere kant van de stad voelbaar was. Daar schudde de aarde.
Nog steeds zijn er geen behoorlijke meldingen over slachtoffers, maar er wordt wel gemeld, dat ambulances
veel kinderen afvoeren.
Volgens waarnemers is dit een enorme escalatie van het conflikt in Libanon en dus in het MO.
Klopt niks meer van zo, volgens mij duw je te vlug op verstuur!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet! .Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Gerard R. schreef: ↑27 sep 2024 19:16
Ik heb niets verhaspeld, HierEnNu.
Ik heb het hele blok geciteerd.
Je hebt iets toegevoegd op een manier zodat het onder mijn naam staat geschreven,
terwijl ik dat niet geschreven heb!
Gerard R. schreef: ↑27 sep 2024 19:32
Maria had het over "update van de software" met dat vorige grapje. Misschien is het dat. Ik heb niets bijzonders gedaan.
OK, dat zou kunnen, ik zie alleen het resultaat staan.
Time Of Israël schreef:IDF conducts massive strike on Hezbollah HQ in Beirut; Nasrallah may have been target
Terror leader’s fate unclear; reports of many casualties in multiple strikes that shook Lebanese capital; IDF says plans ready for Lebanon ground op
By Emanuel Fabian,
Agencies and ToI Staff Today, 8:25 pm
Underlining the extraordinary nature of the strike, IDF Spokesman Rear Adm. Daniel Hagari gave an on-camera statement minutes after the strike. Hagari said the main command center was built underneath civilian buildings in the Dahiyeh suburb, a known Hezbollah stronghold in Beirut.
He did not mention whether Nasrallah was a target or was believed to be present at the site.
Nasrallah de pijp uit? Wat nu?
Time Of Israël schreef:IDF conducts massive strike on Hezbollah HQ in Beirut; Nasrallah may have been target
Terror leader’s fate unclear; reports of many casualties in multiple strikes that shook Lebanese capital; IDF says plans ready for Lebanon ground op
By Emanuel Fabian,
Agencies and ToI Staff Today, 8:25 pm
Underlining the extraordinary nature of the strike, IDF Spokesman Rear Adm. Daniel Hagari gave an on-camera statement minutes after the strike. Hagari said the main command center was built underneath civilian buildings in the Dahiyeh suburb, a known Hezbollah stronghold in Beirut.
He did not mention whether Nasrallah was a target or was believed to be present at the site.
Hezbollah security sources have informed Press TV that Sayyed Hassan Nasrallah, leader of the resistance movement, is in a secure location and has not been harmed by the recent Israeli airstrikes on the southern suburbs of Beirut.
En je weet: iedereen is vervangbaar. Zéker in oorlog.
BEIRUT, September 27. /TASS/. Sheikh Hassan Nasrallah, secretary general of the Hezbollah Shia movement, was not hurt in Israel’s attack on the group’s underground headquarters in Beirut, Al Hadath TV reports, citing sources.
Hezbollah sources confirmed that "Sheikh Nasrallah is safe and sound." The broadcaster added that the movement’s leadership would make a statement on Israel’s act of aggression against Lebanon in the coming hours.
(..)
Al Hadath said, citing Israeli sources, that the attack on the Hezbollah headquarters involved powerful aerial bombs designed to hit bunkers. At least six buildings collapsed at the site of the strike. According to preliminary reports, the attack caused numerous casualties. (..)
Dit wordt door waarnemers gezien als een zeer ernstige escalatie van de oorlog in het Midden Oosten.
New York, SANA- Chinese Foreign Minister Wang Yi denounced the indiscriminate attacks carried out by the Israeli forces on Lebanese territory, stressing China’s strong and steadfast support for Lebanon in preserving its sovereignty.
(..)
No matter how the situation changes, we will always stand on the side of justice, on the side of our Arab brothers, including Lebanon,” Wang told Abdallah Bou Habib.”
“Armed force does not represent truth, and might only undermine peace,” Wang added.
Als de Chinezen er nou ook zo over denken met Ukraine... dan schiet het wellicht lekker op...
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 27 sep 2024 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
ChaimNimsky schreef: ↑27 sep 2024 21:06
Het IDF heeft succesvol met een bombardement het hoofdkwartier van Hezbollah vernietigd (Bron: IDF).
Ja, dat blijkt in de voorgaande berichten.
Het was een reuzeknal. Eigenlijk wel meerdere knallen. Bunkerbusters... op flats enzo.
Dis geeft heel veel slachtoffers.
BEIRUT, September 27. /TASS/. Sheikh Hassan Nasrallah, secretary general of the Hezbollah Shia movement, was not hurt in Israel’s attack on the group’s underground headquarters in Beirut, Al Hadath TV reports, citing sources.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 27 sep 2024 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Het IDF heeft succesvol met een bombardement het hoofdkwartier van Hezbollah vernietigd (Bron: IDF).
Het IDF heeft het niet over een aanval op Nasrallah, maar op het hoofdkwartier van Hezbollah. Nu zijn alle ervaren leiders onder Nasrallah geneutraliseerd en vele duizenden andere Hezbollah terroristen. Er is er geen enkele meer over. Zoveel ervaring is onmogelijk te vervangen. Ook Hamas is reeds gedecimeerd op wat pockets na en geheel afgesloten van wapentoevoer.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 27 sep 2024 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Het IDF heeft het niet over een aanval op Nasrallah, maar op het hoofdkwartier van Hezbollah. Nu zijn alle ervaren leiders onder Nasrallah geneutraliseerd en duizenden anderen. Zoveel ervaring is onmogelijk te vervangen.
Hamas is reeds gedecimeerd op wat pockets na en geheel afgesloten van wapentoevoer.
O ja, op die manier. Dat denk ik ook.
Maar weg zijn ze niet uiteraard.
Nu is de vraag wat Iran evt. gaat doen.