Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 28 sep 2024 23:25
Gerard R. schreef: 28 sep 2024 23:15
B.S. schreef: 28 sep 2024 20:54 Gerard R.: die Syrische vluchtelingen in Libanon staan helemaal onderaan in de samenleving daar en zullen echt geen gevoelige info hebben over de Hezbollah top. Nee, info zal vanuit Libanese kringen (politiek, militair, sectarisch) komen.
Nee, dat is waar. Maar aangezien daar een soort ´top' werd gehouden is er wellicht toch iets doorgekomen?
Inlichtingen is een vreemd iets heh? :) Het kan overal vandaan komen...
Ze wisten precies wie er waren. Dat moet een belangrijke insider zijn geweest. Ze hebben het eveneens zo georganiseerd dat de aanval tegelijk met Bibi's VN-speech werd uitgevoerd.
Ja, niet gering.

(Bijizondere post overigens: viewtopic.php?p=643406#p643406 :wink: )
** ¥ **
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Naar mijn bescheiden mening zijn Hamas en Hezbollah nog steeds terroristische organisaties die gewoon bestreden moeten worden! Waar iedereen het hier over eens is, is dat zowel Hamas als Hezbollah totaal niets geven om burgerslachtoffers, gezien de tactiek hoe ze oorlog voeren! Maar moet je Israel dat in de schoenen schuiven dat er teveel burgerslachtoffers vallen? Oke, je kunt het hebben over de vluchtelingen die vanuit Libanon naar Syrië gaan, maar dat neemt niet weg dat er in Israel minimaal 80.000 ontheemden zijn die niet naar hun thuis terug kunnen keren! In mijn ogen is het enige doel van Hamas en Hezbollah om Israel te vernietigen. En Israel is momenteel een buffer naar de westerse wereld, zodra dat wegvalt denk ik dat we een groot probleem hebben en we in Eurabië leven! De islamitische aanslagen vergeten de laatste jaren in Europa? Ga weer lekker theedrinken, linkse deugmensen!

Ps, waarom is iedereen de doelstellingen van IS, Hamas, Hezbollah en andere Islamitische extremistische organisaties opeens vergeten?? Ga lekker als homo naar Libanon, of naar Gaza! Je bent dood voor je er erg in hebt!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Geen groot feest in Israel, maar gisteren werd er in Israel wel veel op dit liedje gedanst dat zijn dood voorspelde:
(Jalla ja Nasrallah -- "Kom op, Nasrallah!").

Overigens is de dood van Nasrallah door het hele Midden Oosten heen feestelijk gevierd, al zal het Jihadistische tuig en hun aanhangers er ongetwijfeld diep om rouwen.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Hoor nu ook dat het IDF zich voorbereidt Libanon binnen te vallen met grondtroepen. Men wordt verwend in Israel met telkens al dat goede nieuws en een enorme, onophoudelijke opeenstapeling aan successen. En Israel wist ook allang dat Nasrallah's neef Sajjied Hasjiem Safi al-Din binnenkort zijn opvolger zal worden, terwijl de NOS zich nu pas afvraagt hoe het nu verder zal gaan met Hezbollah en wie de opvolger van Nasrallah zou kunnen gaan worden.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 28 sep 2024 16:51
Peter van Velzen schreef: 25 sep 2024 02:56 :scissors:
Al het gerechtshof alom was erkend en er een Palestijnse staat was geweest, had die staat op 8 oktober kunnen worden aangeklaagd, en was verplicht geweest alle deelnemers van de (dan minder waarschijnlijke) aanval uit te leveren, dan wel zelf te berechten (die zouden waarschijnlijk ter dood worden veroordeeld) Alle 3.000 (of 9.000 als je de raketlanceerders meerekent) Altijd nog veel minder dan de veel groter aantallen vrouwen en kinderen die tot nu toe in de Gazastrook zijn omgekomen.
Nogmaals:
  • Mijns inziens toon je met jouw bovenstaande fantasievolle AlsDannetje aan
    dat jij wat dat betreft een naïef idealistisch mens bent.
Jij lijkt in veel opzichten op mijn - helaas overleden zwager.

Die stelde ook dat ik een idealist was, en indertijd was ik inderdaad een naïef idealistisch mens.
Hij noemde zichzelf een realist, maar dat was enigszins twijfelachtig. Hij was in bepaalde opzichten net zo naïef.

Je kunt de politiek die je aanhangt niet verdedigen, met "zo is het nu eenmaal"
Je kunt het slechts verdedigen door aan te voeren dan als je een andere politiek had gevoerd, dat geen verbetering had gebracht.

Ik stel dat een Palestijnse staat die het internationaal gerechtshof erkent, geen groot gevaar vormt voor haar buren. Ook Israël wordt immers door de VN erkent, en derhalve zou een politiek die er op uit is haar te vernietigen, door het gerechtshof worden veroordeeld. Ik besef heel goed dat Israël desondanks niet zal toelaten dat zo'n staat wordt gesticht. Maar dat wil niet zeggen dat Israël daarmee realistischer is dan ik. Het wil alleen zeggen dat haar huidige regering haar politiek niet wil wijzigen.

Je mag denken, dat ik een dromer ben, maar ik ben niet de enige.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Peter van Velzen schreef: 29 sep 2024 04:16 Je mag denken, dat ik een dromer ben, maar ik ben niet de enige.
John Lennon. De tekst nodigt uit om te dromen van een wereld in vrede, zonder grenzen of verdeeldheid,... dromen
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 29 sep 2024 04:30
Peter van Velzen schreef: 29 sep 2024 04:16 Je mag denken, dat ik een dromer ben, maar ik ben niet de enige.
John Lennon. De tekst nodigt uit om te dromen van een wereld in vrede, zonder grenzen of verdeeldheid,... dromen.
Dromen die pas verwezenlijkt worden als iedereen (met enige macht) ze koestert
Jij daarentegen accepteert dat de pasgeborenen van een andere groep mensen onder de muren van wat eens hun huis was, bedolven worden, en sprak de hoop uit dat dergelijke bombardementen nog even doorgaan,.... Nachtmerries.
Een nachtmerrie die nog altijd dagelijks plaatsvindt zolang er wél verdeeldheid is en de machthebbers en hun rivalen de prettiger dromen wreed verstoren.
In 2023 waren er 20 gewapende conflicten die meer dan duizend mensen het leven hebben gekost. zie hier
Ik verwacht dat dit jaar daar niet zo veel van zal verschillen.
Dromen van een betere wereld is voor mij de enige manier om daar niet depressief van te worden.
Ik wens u alle goeds
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 29 sep 2024 05:06 Jij daarentegen accepteert dat de pasgeborenen van een andere groep mensen onder de muren van wat eens hun huis was, bedolven worden, en sprak de hoop uit dat dergelijke bombardementen nog even doorgaan,.... Nachtmerries.
ter herinnering
ChaimNimsky schreef: 27 jul 2024 12:27
HierEnNu schreef: 14 jul 2024 15:38 De grootste vijand van de Gazaanse bevolking worden mijns inziens
gekoesterd en beschermd onder de rokken van en door Gazaanse moeders
terwijl ze hun kroost de borst geven ...
... waarbij die Gazaanse moeders hun kroost gelijkertijd met de moedermelk
hun kids Israëlhaat voeden opdat organisaties als Hamas&Co voort blijven leven!
Klopt.
https://edition.cnn.com/2023/12/08/midd ... index.html
het IDF, Palestijnse ziekenhuizen en hoe Israel met baby's in een couveuse omgaat
Flies and maggots are visibly crawling across the skin of one child.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Peter van Velzen schreef: 29 sep 2024 04:16
Ik stel dat een Palestijnse staat die het internationaal gerechtshof erkent, geen groot gevaar vormt voor haar buren. Ook Israël wordt immers door de VN erkent, en derhalve zou een politiek die er op uit is haar te vernietigen, door het gerechtshof worden veroordeeld. Ik besef heel goed dat Israël desondanks niet zal toelaten dat zo'n staat wordt gesticht. Maar dat wil niet zeggen dat Israël daarmee realistischer is dan ik. Het wil alleen zeggen dat haar huidige regering haar politiek niet wil wijzigen.
Gaza wordt al sinds 2006 bestuurd door de Palestijnen, en bleek wel degelijk een bedreiging te zijn.

Jihadisten hebben helemaal niets met het internationaal recht.
Dat is immers door mensen bedacht en niet door Allah.

Je mag denken, dat ik een dromer ben, maar ik ben niet de enige.
Het lijkt mij inderdaad naief om ervan uit te gaan dat internationaal recht beschermt tegen jihadisten.
Een oplossing van dit conflict kan niet gevonden worden zonder iets te doen aan gedachtegoed van enerzijds jihadisten en anderzijds zionisten die Israel willen uitbreiden.

Dat neemt overigens niet weg dat idealisme een hele mooie eigenschap is.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

gerard_m schreef: 29 sep 2024 11:47 Dat neemt overigens niet weg dat idealisme een hele mooie eigenschap is.
Dat is tot op zekere hoogte zeker waar, met name op weg naar een betere toekomst toe,
maar om überhaupt een toekomst mogelijk te maken zal je toch eerst ff heel pragmatisch
moeten zorgen dat er een toekomst is: door te overleven.

Idealisme welk zich richt op het verleden met behulp van AlsDannetjes en dan jezelf overtuigen dat als dat AlsDannetjes geen illusie zou zijn maar waar gebeurd, dat er dan nu een betere wereld zou zijn, dan is dat soort idealisme geenszins een mooie eigenschap, maar veeleer zelfmisleiding:
  • het hier en nu kan niet verbeterd worden met pogingen het verleden te veranderen.
Zodra idealisme er voor zorgt dat dromen van een betere wereld
de enige manier is om niet depressief te worden, dan winnen de medogenlozen tirannen
die zonder zelf te dromen alle idealisten nachtmerries bezorgen ... en erger!

---------------
appelfflap schreef: 29 sep 2024 10:45
HierEnNu schreef: 14 jul 2024 15:38 De grootste vijand van de Gazaanse bevolking worden mijns inziens
gekoesterd en beschermd onder de rokken van en door Gazaanse moeders
terwijl ze hun kroost de borst geven ...
... waarbij die Gazaanse moeders hun kroost gelijkertijd met de moedermelk
hun kids Israëlhaat voeden opdat organisaties als Hamas&Co voort blijven leven!
Dat is historie, er verstoppen zich geen 'moedige' Hamasstrijders meer onder de rokken
van Gazaanse moeders terwijl die moeders hun kroost de borst geven ...
... want die vijand, Hamas, heeft nauwelijks tot geen macht meer, omdat dat adderengebroed zo goed als verslagen is. Jammer dat de kop van die slang, Yahya Sinwar,
nog niet verbrijzeld is teruggevonden!

Ik hoop dat die Gazaanse moeders die in het verleden hun kroost gelijkertijd met de moedermelk
hun kids Israëlhaat voeden opdat organisaties als Hamas&Co voort konden leven, gebruik gaan maken van de afwezigheid van vijand Hamas, die ook de vijand van het Gazaanse volk was, en dat die Gazaanse moeders gaan ijveren voor een leefbare toekomst voor hun kinderen in plaats van hun eigen kids offeren in de kampen van de Hamasjeugd voor de idealen van de Islamistische terroristen!

Het is hartstikke belangrijk dat die kids uit die oorlog gehaald worden,
maar ik vind het zeker zo belangrijk dat oorlog uit die kids gehaald wordt ...
... of beter nog: dat oorlog niet meer in die kids geïndoctrineerd wordt!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

De vredelievendheid van de Israëlische jeugd.

Israeli tiktokkers embattled Palestinians goes viral

Tot zover de vredelievende Israëlische jeugd ( we kunnen nu gelijk invoelen wat deze jeugd, pijnlijk genoeg, op hun scholen leert). Laten we zeggen dat de haat wederzijds is gezien het belachelijk maken van mensen die al meer dan ruimschoots met de rug op de grond liggen ( dood, uitgehongerd, ziek en/of gewond, zwaar getraumatiseerd vanwege o.a. de ongekende wreedheid van de Israëlische staat de Palestijnse bevolking de meest fundamentele levensbehoeften te onthouden door humanitaire hulptroepen systematisch te traineren )terwijl de Israëlische bezetter comfortabel liggend op hun strandbedje juichend viert dat de vijand een kopje kleiner is gemaakt. Zullen we vragen of de onschuldige Palestijnse burger daar ook tijd voor heeft?
We hoeven het antwoord niet alvast aan de Israëlische jeugd voor te schotelen want die dansen zonder het zelf in de gaten te hebben de jolige horlepiep op het graf de duivel. Laten we ondertussen maar bidden en hopen dat de duivel zich verder kalm zou houden en niet op enig moment toch nog als een duveltje uit een doosje te voorschijn zal komen. Arme Israëli…
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 29 sep 2024 04:16:scissors:
Je kunt de politiek die je aanhangt niet verdedigen, met "zo is het nu eenmaal"
Je kunt het slechts verdedigen door aan te voeren dan als je een andere politiek had gevoerd, dat geen verbetering had gebracht.
Mijns inziens zou de te voeren politiek gericht moeten zijn op verbeteren in de toekomst en
dat is een idealistisch doel, maar pragmatisch uitgangspunt moet
het hier en nu zijn en dat hier en nu is nu eenmaal zo, precies zo zoals het is en
zulks verandert niet door te dromen over verzonnen AlsDannetjes
dat als in het verleden dingen anders waren verlopen
we dan een betere toekomst zouden hebben.

Peter van Velzen schreef:Ik stel dat een Palestijnse staat die het internationaal gerechtshof erkent, geen groot gevaar vormt voor haar buren. Ook Israël wordt immers door de VN erkent, en derhalve zou een politiek die er op uit is haar te vernietigen, door het gerechtshof worden veroordeeld.
Serieus? Een voorspelling als stelling? Hoe en wanneer ga je die stelling aantonen?
Zo van, "de tijd zal het aantonen!"?
Besef je overigens dat ook Iran het ICJ erkent? Geen gevaar voor haar buren?
Ook landen als India en Pakistan staan op de lijst van landen die de ICJ erkennen:
Peter van Velzen schreef:Ik besef heel goed dat Israël desondanks niet zal toelaten dat zo'n staat wordt gesticht. Maar dat wil niet zeggen dat Israël daarmee realistischer is dan ik. Het wil alleen zeggen dat haar huidige regering haar politiek niet wil wijzigen.
Serieus? Jij beseft? Nog een voorspelling als stelling? Hoe en wanneer ga je die stelling aantonen?
Zo van, "de tijd zal het aantonen!"?

Dan durf ik te voorspellen dat de regering van Israël haar politiek
niet alleen en wel degelijk wil wijzigen, maar ook dat zij haar politiek ZAL wijzigen:
  • de tijd zal het aantonen! :idea:
Peter van Velzen schreef: Je mag denken, dat ik een dromer ben, maar ik ben niet de enige.
Ik droom er zelfs van dat Gaza een zelfstandige, onafhankelijke welvarende staat wordt,
dat Gaza de Rivièra van het Midden-Oosten wordt! Kun je nagaan ...
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 29 sep 2024 14:22 De vredelievendheid van de Israëlische jeugd.
:scissors:
Je orakelt er nogal op los zeg, maar wel goed dat je het hartje ff lucht! Pfffttt ...
... wat stel je eigenlijk ter discussie? Dat je Israël haat?

Kennelijk ben je wel van mening veranderd,
want eerder was je nog van mening:
Mus schreef: 24 sep 2024 23:48
HierEnNu schreef: 24 sep 2024 22:56
Kan natuurlijk ook best zijn dat het niveau van mijn post niet hoog was,
In elk geval blij dat je dat zelf erkent,
want een zak patat van die onsmakelijke kwaliteit hoort in de prullenbak.
Of geldt zulks niet voor patat van onsmakelijke kwaliteit die jij zelf bakt?
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 29 sep 2024 15:33
Mus schreef: 29 sep 2024 14:22 De vredelievendheid van de Israëlische jeugd.
:scissors:
Je orakelt er nogal op los zeg, maar wel goed dat je het hartje ff lucht! Pfffttt ...
... wat stel je eigenlijk ter discussie? Dat je Israël haat?

Kennelijk ben je wel van mening veranderd,
want eerder was je nog van mening:
Mus schreef: 24 sep 2024 23:48
HierEnNu schreef: 24 sep 2024 22:56
Kan natuurlijk ook best zijn dat het niveau van mijn post niet hoog was,
In elk geval blij dat je dat zelf erkent,
want een zak patat van die onsmakelijke kwaliteit hoort in de prullenbak.
Of geldt zulks niet voor patat van onsmakelijke kwaliteit die jij zelf bakt?
Wat ik ter discussie stel? Ik ga die vraag niet eens beantwoorden je eigen vredelievendheid in acht genomen. En ja het klopt de Israëlische staat en hoe die handelt met als achtergrond dat men zich ergens heeft gevestigd zonder consent van de omgeving en dan vervolgens beginnen te schreeuwen dat geen consent is en dat dat wel zou moeten, met open armen het liefst, blabla want de internationale gemeenschap blablabla en dus gaan we zwaar bewapenen blablabla, en klagen dat er zo en zoveel raketten op ons geweldige afweer geschut wordt afgeschoten terwijl wij haast niks terug doen, nee ze doen niet veel terug terug want één bom is genoeg om hele flat met de grond gelijk te maken, het gaat om verhoudingen, maakt dat zij niet bovenaan mijn favorietenlijstje staan. Voor mij heeft de Israëlische staat een gigantische berg, niet al te beste kwaliteit, boter op hun hoofd. Ik zeg overigens niet de de ander zoveel beter is maar dat wordt al meer dan genoeg breed uitgemeten.
Met andere woorden: jij kan mijn post wel onsmakelijk vinden, en dat verbaast me ook niks bij een vervent pro-Israël aanhanger, ik vond echter dat het wel gerechtigd was een ietwat evenwicht terug te brengen bij de onsmakelijke horlepiep die ik o.a. jou zag dansen over Palestijnse moeders die hun kinderen tot terroristen (vrijheidsstrijders) op zouden voeden, blablabla, één stapje verder en je gaat vertellen dat al die vrouwen en kinderen die door de Israëli zijn vermoord terecht vermoord zijn.

Ik hoop dat jij je nu beter voelt HierEnNu.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

In Idlib, het spreekwoordelijke kleine dorpje (want een stuk groter) in (het noordwesten van) Syrië dat nog niet heroverd is door Assad leidde de dood van Nasrallah tot grote vreugde en het uitdelen van zoetigheid op straat https://youtu.be/U0OhE111U0g?si=G6bq-xYI3vSXPjOA
Met dankbetuiging aan Allah én Netanyahu...
Gesloten