Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 06 okt 2024 16:27 En nóg een kleinigheidje: nu is de Arabische wereld militair niet zo machtig als wat tegenover ze staat.
Het is niet gezegd, dat dit zo zal blijven.
Eigen veel krachtiger wapens maken, dat zie ik ze niet op kortere termijn, en Israël zou er samen mer de
VS wat tegen doen. Maar.. handel in kernwapens bijvoorbeeld is niet ondenkbaar. Al verbiedt hun religie dat.
Erg Westers gezind zijn ze niet, dus zijn ze van die andere groep, En haat klotst nu over de rand van de teil...
Klinkt bijna als een oproep om het niet zo ver te laten komen ... :idea:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Rereformed schreef: 06 okt 2024 16:35
Gerard R. schreef: 06 okt 2024 16:27 En nóg een kleinigheidje: nu is de Arabische wereld militair niet zo machtig als wat tegenover ze staat.
.. handel in kernwapens bijvoorbeeld is niet ondenkbaar. Al verbiedt hun religie dat.
Erg Westers gezind zijn ze niet, dus zijn ze van die andere groep, En haat klotst nu over de rand van de teil...
De afstand van Israel tot Cairo is maar 400 km en naar Amman of Damascus of Beirut maar 200 km.
Een Arabische atoomaanval op Israel is jezelf de das om doen.

Maar Israel staat bovendien allang niet meer op voet van oorlog met de buurlanden.
Nou.. als de existentie wordt bedreigd kunnen de raarste dingen gebeuren.
Het Westen is er niet voor niets zo bang voor. Hoeveel Amerikaanse smaldelen liggen daar al?
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed,

Ook jij bent verblind door het (joodse) verleden en hierdoor kan Israël alles uitvreten.

Verder verafschuw ik het terroristische handelen dus ook dat is een verkeerde inschatting van je.

Ten derde willen DE Palestijnen heel Israël? Alle Palestijnen of alleen die terror-reli idioten? Nu worden DE Palestijnen vermoord. Gezinnen uit elkaar gerukt zoals dat vroeger bij de joden gebeurde. Toen volkomen fout, nu heet het collateral damage.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 06 okt 2024 16:36
Eigen veel krachtiger wapens maken, dat zie ik ze niet op kortere termijn, en Israël zou er samen mer de
VS wat tegen doen. Maar.. handel in kernwapens bijvoorbeeld is niet ondenkbaar. Al verbiedt hun religie dat.
Nou... ik vindt wat er in Gaza is gebeurd, op de Westbank en in Libanon veel te ver gaan. Maar dat heb ik
al aardig wat geventileerd.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 06 okt 2024 16:44:scissors:
Het Westen is er niet voor niets zo bang voor. Hoeveel Amerikaanse smaldelen liggen daar al?
Waarom leg je zulks uit als angst in plaats van moedige preventie om erger te voorkomen? Aan de vijand klip en klaar duidelijk tonen dat men bereid is om zichzelf en bondgenoten tot het uiterste te verdedigen voorkomt eerder oorlog dan een appeasement politiek zoals Chamberlain voerde! :idea:
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 06 okt 2024 17:32
Gerard R. schreef: 06 okt 2024 16:44:scissors:
Waarom leg je zulks uit als angst in plaats van moedige preventie om erger te voorkomen? Aan de vijand klip en klaar duidelijk tonen dat men bereid is om zichzelf en bondgenoten tot het uiterste te verdedigen voorkomt eerder oorlog dan een appeasement politiek zoals Chamberlain voerde! :idea:
Moed is het je realiseren hoe bang je zou moeten zijn, het aan de kant te schuiven en dan moed te laten prevaleren.
Als je je niet het gevaar realiseert bestaat de kans op roekeloosheid en dus verlies (misschien wel van veel).
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 06 okt 2024 16:48 Rereformed,

Ook jij bent verblind door het (joodse) verleden en hierdoor kan Israël alles uitvreten.
Ik heb het wel eens eerder uitgelegd, maar het komt nog steeds niet bij je aan: ik treed niet op als iemand die pro Israel is of pro Palestijnen. Ik analyseer de zaak.
Verder verafschuw ik het terroristische handelen dus ook dat is een verkeerde inschatting van je.
Ik geloof je best.
Ik merk eenvoudig op dat het een jaar lang je koud laat wat de Palestijnen Israeliërs aandeden. Je geeft van begin af aan, dagelijks, een jaar lang, enkel de Israeliërs de schuld van alles. Dit was jouw eerste reaktie na de gruwelijke gebeurtenis: "Wat mij betreft heeft Israël dit aan zichzelf te wijten." Geen greintje verafschuwing voor wat de Palestijnse terroristen deden. Dit was jouw tweede reaktie na de Palestijnse terreuraktie: "Israël is geen haar beter dan de daders van de Holocaust van weleer." Je spreekt dat uit als reaktie op de dag dat de grootste afslachting van Joden sinds de tweede wereldoorlog plaatsvindt! Daaruit zal niemand kunnen opmaken dat je ook maar één gedachte had aan de afschuwelijkheid van wat de Palestijnse barbaren deden.

En je bent blind voor het feit dat de Palestijnen hun eigen kansen op een onafhankelijke staat hebben verpest door ieder compromis af te wijzen. En door willens en wetens deze huidige catastrofe op hun hals te halen door die verschrikkelijke terreuraanval op Israel uit te voeren.
Ten derde willen DE Palestijnen heel Israël? Alle Palestijnen of alleen die terror-reli idioten? Nu worden DE Palestijnen vermoord. Gezinnen uit elkaar gerukt zoals dat vroeger bij de joden gebeurde. Toen volkomen fout, nu heet het collateral damage.
Dat is een dooddoener.
Alle Duitsers waren ook geen Nazi's en alle Russen staan ook niet achter Poetin en alle Israeliërs staan ook niet achter Netanjahoe en alle Joden staan ook niet achter Israel en niet alle Amerikanen staan achter Trump, en niet alle christenen zijn fundamentalisten en Trump-aanhangers. En veel Iraniërs haten Israel helemaal niet, zoals je in de commentaren op deze video kunt lezen.
Dat is allemaal bekend en doet er niet toe voor het verloop van de geschiedenis. Een minderheid kan het volkomen verpesten voor allemaal, zoals de Joden ook ondervonden toen de Romeinen een eind maakten aan hun land.

Wanneer één vinger van je flink verbrandt voel je alleen nog maar pijn en maakt het je hele leven zuur.
En wanneer je één vinger in een wespennest steekt krijg je een stuk of honderd of duizend wespen die je de gevolgen ervan laten ondervinden.

Zo zit het leven nu eenmaal in elkaar.
Born OK the first time
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 06 okt 2024 16:50
Nou... ik vindt wat er in Gaza is gebeurd, op de Westbank en in Libanon veel te ver gaan.
Maar dat heb ik al aardig wat geventileerd.
Ik veronderstelde dat jij het had over een mogelijke atoomaanval door
de Islamistische wereld [Iran&Co] op hun vijand 'het Westen'. Had ik het mis?

De haat van de Islamistische wereld [Iran&Co] heeft niets van doen met de momentele 50.000 slachtoffers in de Levant want zelf maken ze vele malen meer Moslims af als zulks ff in hun kraam te pas komt. De Levant moet en zal terug geIslamiseerd worden en omdat zulks maar niet wil lukken wordt de haat jegens Israël en het Westen aangewakkerd, want er is niets bedreigender voor de politieke Islam, het Islamisme, dan vrijheid, want leven in vrijheid betekent het einde van gedwongen Submission en daarmee tevens de onmogelijkheid
van het bereiken van de Islamistische idealen.
.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

HierEnNu schreef: 06 okt 2024 17:50

Nou... ik vindt wat er in Gaza is gebeurd, op de Westbank en in Libanon veel te ver gaan.
Gerard R had het uitdrukkelijk over "de Arabische wereld". Iran behoort daar niet toe.
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Dat gaat ook veel te ver. Je veronderstelt maar. :)
De haat van de Islamistische wereld [Iran&Co] heeft niets van doen met de momentele 50.000 slachtoffers in de Levant want zelf maken ze vele malen meer Moslims af als zulks ff in hun kraam te pas komt. De Levant moet en zal terug geIslamiseerd worden en omdat zulks maar niet wil lukken wordt de haat jegens Israël en het Westen aangewakkerd, want er is niets bedreigender voor de politieke Islam, het Islamisme, dan vrijheid, want leven in vrijheid betekent het einde van gedwongen Submission en daarmee tevens de onmogelijkheid
van het bereiken van de Islamistische idealen.
Het spiegelen is handig, ik zie het vaak hanteren, maar het helpt niet.
Errug is errug. Punt. :!:
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Rereformed schreef: 06 okt 2024 17:52
Gerard R had het uitdrukkelijk over "de Arabische wereld". Iran behoort daar niet toe.
Zij vinden van wel hoor. :) Of anders hun proxies wel.
En Islam. https://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Iran
Maar formeel heb je gelijk.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 06 okt 2024 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed

Jij analyseert.

Hoe analyseer je de laatste bombardementen op Beiroet? Wederom vele burgerslachtoffers!

Hoe analyseer je het laatste verwoesten van een (vluchtelingen) moskee in Gaza?

Hoe analyseer je de toekomst nu steeds meer mensen Israël veroordelen omdat ze van geen ophouden weten?

Hoe analyseer je de toekomst van de kinderen die nu ouders verliezen?

Hoe analyseer je verdedigen doorgaans?

Overigens heb je gelijk dat ik Israël veroordeel zoals ik ook de terroristen veroordeel. Maar Israël MOET een keer stoppen met dat annexeren en de superieure overmacht spelen. Weet je hoeveel kwaad bloed dit zet? Je kunt in militair opzicht heer en meester zijn in een gebied, maar gedraag je! Geef zelf het goede voorbeeld.
Dat is mijn analyse nl en die zal er volgens jou volkomen naast zitten.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

Rereformed schreef: 06 okt 2024 17:52:scissors:
I stand corrected: thanks!

---------------

Gerard R. schreef: 06 okt 2024 17:35 :scissors:
Moed is het je realiseren hoe bang je zou moeten zijn, het aan de kant te schuiven en dan moed te laten prevaleren. Als je je niet het gevaar realiseert bestaat de kans op roekeloosheid en dus verlies (misschien wel van veel).
De moed zoals jij die meent te moeten definiëren,
dat is precies het soort[!] 'moed' welk de Palestijnen zouden moeten gebruiken ... :idea:

Gerard R. schreef: 06 okt 2024 17:55
HierEnNu schreef: 06 okt 2024 17:50 :scissors:
Dat gaat ook veel te ver. Je veronderstelt maar. :)

:scissors:

Het spiegelen is handig, ik zie het vaak hanteren, maar het helpt niet.
Errug is errug. Punt. :!:
Bedankt voor je duidelijkheid!

Ik meende al een tijdje te merken dat je bij voorkeur kiest voor deprimerende beschouwingen in plaats van over het hier en nu [maar dan elders :wink: ] van mening te wisselen, jammer want aan deprimerende beschouwingen die niet ter discussie worden gesteld heb ik geen behoefte, ik bedoel, de werkelijkheid zoals die zich de laatste jaren aan ons allemaal aanbiedt
is wat mij betreft hallucinant genoeg! :arrow:

Freethinker Sorry.jpg
Freethinker Sorry.jpg (10.8 KiB) 635 keer bekeken
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

De realiteit is buitengewoon verschrikkelijk HierEnNu.
Ik ga niet opgeruimd doen voor nop.
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 06 okt 2024 14:00
Rereformed schreef: 06 okt 2024 10:08
dikkemick schreef: 05 okt 2024 19:03 Ja, geen speld tussen te krijgen.
Hoewel....Stel dat Rusland nog delen van Finland bestuurt en langs die delen grote muren plaatst, of als de Finnen minder rechten hebben?
O ja, zo nu en dan komen ze je bezit innemen.
Terwijl je het met me eens bent probeer je tegelijkertijd een excuus te vinden om tóch de houding van de Palestijnen te vergoelijken. Blijkbaar omdat je nooit bereid bent geweest om toe te geven dat de instelling van de Palestijnen om ieder compromis af te wijzen volkomen dwaas is.
De houding van de Palestijnen vergoelijken? Nee, ik verfoei de houding van Netanyahu 's oorlogskabinet. Die denkt werkelijk dat hij met al zijn wapengekletter de weerstand van Hamas en Hezbollah kan breken. Nou, NEE dus. Het is bekend dat de onderdrukten steeds feller en geniepiger in hun verzet zullen worden. De kinderen in Gaza, westbank, Libanon en Iran die deze Israëlische bommen zien neervallen op hun familie zijn de volgende strijders.
Er MOET gepraat en onderhandeld worden omdat we niet met Finnen te maken hebben. En ja! De Palestijnen moeten onderhandelingen gaan accepteren maar die moeten redelijk zijn. Ook jij laat je door een Rus je huis niet uitzetten.
Even een kleine opmerking: kinderen in Iran? Maar het was toch Iran die de burgers in Israël aanviel met hun bijna 200 raketten? Toch??
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Gesloten