dikkemick schreef: ↑14 okt 2024 16:46
HierEnNu
Begrijp je het echt niet??
Dat wat nu in Gaza (en straks in Libanon) gebeurt totaal abject en onmenselijk is. Inhumaan, schofterig en van alle goden los
Ik leef hier en nu, niet in de toekomst!
Jij en Mus worden kennelijk hysterisch als reactie op mijn koele en weldoordachte reactie op een schrijfsel van iemand die Iraanse kranten citeert om daarmee Israël in een kwaaddaglicht te stellen.
Op basis van direct uit Iran afkomstige disinformatie!
Miljaar nog aan toe zeg:
HEBBEN JULLIE DAN GEEN ENKEL RESPECT VOOR JEZELF???
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme. . . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet! .Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
HierEnNu schreef: ↑14 okt 2024 18:42
Ik stelde een vraag aan Gerard R.
waarna anderen overstuur raken vanwege hun [onterechte!] Cognitieve Dissonantie
doordat ze er in hun hoofd van alles van maken, behalve dat wat ik daadwerkelijk schreef.
Saillant detail: Gerard R. aan wie ik de vraag stelde reageert niet!
Voor alle duidelijkheid, dit is de enig correcte context:
Van kwaad tot erger.
Netanyahu bewerkt zijn tuintje Gaza heel grondig,
daar heeft het wel wat van wat mij betreft.
Kun je ook concretiseren WAT volgens jou zo kwaad is [en zelfs erger is] aan dat plan?
Ik zie daarmee namelijk kansen richting vrede ontstaan en zelfs de mogelijkheid tot een onafhankelijke en zelfstandige staat Gaza in de wat verdere toekomst.
Ik vind het werkelijk zorgwekkend dat je zelf niet ziet wat je met deze tekst impliceert. Het is toch helder wat er kwaadaardig is in de uitspraken van Netanyhu?
Jij ziet kansen richting vrede bij volkerenmoord. Ja die vrede zal idd ontstaan wanneer je iedereen die je als vijand ziet vermoord hebt. Ik zie alleen dat zelfstandige Gaza niet gebeuren wanneer je iedereen vermoord en/of verjaagd heb, jij kennelijk wel.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick schreef: ↑14 okt 2024 18:54
Weet je waar ik geen respect voor heb?
Dat jij zoals gewoonlijk van onderwerp verandert zodra blijkt dat al jouw krokodillentranen gebaseerd blijken te zijn op fakenews en je dus iets anders nodig hebt om Israël in een zo kwaad mogelijk daglicht te stellen met zoals gewoonlijk een niet onderbouwde one-liner?
Ja, DAN begrijp ik dat je geen enkel respect hebt voor jezelf!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme. . . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet! .Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick schreef: ↑14 okt 2024 16:46
HierEnNu
Begrijp je het echt niet??
Dat wat nu in Gaza (en straks in Libanon) gebeurt totaal abject en onmenselijk is. Inhumaan, schofterig en van alle goden los
Ik leef hier en nu, niet in de toekomst!
Jij en Mus worden kennelijk hysterisch als reactie op mijn koele en weldoordachte reactie op een schrijfsel van iemand die Iraanse kranten citeert om daarmee Israël in een kwaaddaglicht te stellen.
Op basis van direct uit Iran afkomstige disinformatie!
Miljaar nog aan toe zeg:
HEBBEN JULLIE DAN GEEN ENKEL RESPECT VOOR JEZELF???
Zie je dat zo? De staat Israël is er al mee bezig dus die krant zet Israël helemaal niet in een kwaad daglicht want dat kunnen ze zelf heel goed, het enige wat deze krant heeft gedaan is de staat Israël ontmaskeren. Maar goed het wordt nu wel duidelijk hoe het komt dat jij moet vragen wat er zo kwalijk is aan het handelen van de staat Israël en waarom jij een kans op vrede ziet bij het uitmoorden van een volk.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus schreef: ↑14 okt 2024 18:56Het is toch helder wat er kwaadaardig is in de uitspraken van Netanyhu?
Toon eerst eens aan dat die uitspraken van Netanyhu zijn!
Ik vind vooral kwaadaardig dat Israëlhaters steeds meer en meer van alles beginnen uit te kramen op basis van oorlogspropaganda van Iran en daar zelfs mee door blijven gaan nadat hier op gewezen is in plaats van te gaan factchecken of datgene wat ze na blijven papegaaien wel gebaseerd is op feiten!
Gezien jouw geringe mate van bereidheid tot lezen, nogmaals:
Toon eerst eens aan dat die uitspraken van Netanyhu zijn!
Hint: lees dat eens door, daar vind je van alles om Israël in een kwaad daglicht te stellen :
Mus schreef: ↑14 okt 2024 19:08
Zie je dat zo? De staat Israël is er al mee bezig
Toon dat dan aan, onderbouw wat je uitkraamt!
Mus schreef:Maar goed het wordt nu wel duidelijk hoe het komt dat jij moet vragen wat er zo kwalijk is aan het handelen van de staat Israël en waarom jij een kans op vrede ziet bij het uitmoorden van een volk.
Je gaat te ver!
Wegens verkeerd lezen, verkeerd begrip en oplaaiende emotie wordt het van kwaad tot erger.
Ik bespeur niet in de juiste proporties kunnen bevatten van sarcastische opmerkingen en zich laten leiden door emotie.
Elkaars uitingen betitelen als idioot gooit allen maar olie op het vuur,
Van onderwerp veranderen helpt ook niet.
Het gestechel is begonnen bij het engels talige artikel en reakties daarop.
Gezien het verloop van de laatste berichten vanaf hier acht ik het verstandig om even af te koelen.
Onderwerp tijdelijk gesloten.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu is examining a plan to seal off humanitarian aid to northern Gaza in an attempt to starve out hundreds of thousands of Palestinians unwilling or unable to leave their homes.
Under the proposed plan, seen by the Associated Press, civilians who remain in northern Gaza would be classified as combatants, allowing Israeli troops to kill them. They would be denied access to food, water, medicine, and fuel.
The plan proposed to Netanyahu by a group of retired generals, calls for Israel to maintain control over the north for an indefinite period to attempt to create a new administration, splitting the Gaza Strip in two. (..)
Van kwaad tot erger.
Netanyahu bewerkt zijn tuintje Gaza heel grondig, daar heeft het wel wat van wat mij betreft.
Kun je ook concretiseren WAT volgens jou zo kwaad is [en zelfs erger is] aan dat plan?
Ik zie daarmee namelijk kansen richting vrede ontstaan en zelfs de mogelijkheid tot een onafhankelijke en zelfstandige staat Gaza in de wat verdere toekomst.
<knip>
Dit is meer dan verkeerd lezen, het is feitelijk vragen wat er zo kwaad is aan een plan om Noord-Gaza af te sluiten voor humanitaire hulp en alle burgers die zich daar bevinden te doden en hen alle toegang tot voedsel , water, medicijnen en brandstof te ontzeggen. Wie die vraag nodig acht verdient de scheldwoorden die jegens hem gebruikt worden.
Anderzijds moet men niet aannemen dat iemand altijd bedoelt wat hij letterlijk zegt.
Waarschijnlijk bedoelde je alleen te beweren dat het in tweeën op splitsen van Gaza, niet erger is dan het uithongeren en doden van de bevolking die in Noord-Gaza zou achterblijven.
Maar je onderschrift zegt: "Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf"
En wat je schreef was, dat je wilde weten wat er kwaad is aan het beschreven plan. en alle drie de paragrafen zouden deel uit maken van een en hetzelfde plan.
Press TV kan het mis hebben wat betreft de inhoud van Netanyahu's voorstellen, maar een plan zoals omschreven zou niet alleen de mensenrechten negeren, maar - zover ik weet - ook de conventies van Genève.
Israël heeft zijn positie in het midden oosten tevens te danken aan de VN (1947)
Tot aan 1975 toen deze malle VN uitsprak dat zionisme een vorm van koloniaal racisme was/is.
Ja, dAt moet je tegen Israël niet zeggen natuurlijk. Nederzettingen in bezet gebied bouwen vond de VN niet zo netjes. Stomme VN!
Gaat die VN ook nog Palestijnse vluchtelingen helpen! Zijn ze nou helemaal gek geworden??
Gelukkig heeft Israël de juiste oplossing. Ik lees: Terwijl Israëlische militairen vrijdag VN-waarnemers in Libanon uit hun wachttorens schoten, maakte de regering-Netanyahu bekend dat het UNRWA-complex tegen de vlakte gaat. Hier verrijzen 1.440 Israëlische appartementen.
Hulporganisaties verwijderen en kolonisatie ervoor in de plaats!
Wederom: Chapeau!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Burgers die bewust weigeren te vertrekken uit een oorlogszone, terwijl hen dat is opgedragen, kunnen als legitieme militaire doelen worden beschouwd. Onder het internationaal humanitair recht, en met name de Geneefse Conventies, moeten alle partijen in een conflict de veiligheid van burgers respecteren. Echter, als er duidelijke waarschuwingen zijn om een gebied te verlaten vanwege militair gevaar, verandert de situatie.
En nogmaals, de VN betreft een stelletje staten, waaronder veel dictaturen, verkeerde regimes en vooral heel veel moslimstaten. De VN heeft weer eens aangetoond te hebben gefaald: in ruil voor terugtrekking van Israel uit Libanon, kreeg UNIFIL de taak om samen met het Libanese leger te zorgen dat Hezbollah niet zou opereren ten zuiden van de Litani-rivier volgens VN-Veiligheidsraad Resolutie 1701, aangenomen na de oorlog van 2006. Deze resolutie riep op tot een wapenstilstand en ontwapening van milities in Zuid-Libanon.
Die VN-sukkels hebben - zoals gebruikelijk - niets voor elkaar weten te krijgen, en nadat Hezbollah vanaf 8 october bijna 10.000 raketten op Israel heeft afgeschoten, gaan het IDF de zaak rechtzetten. Die kneuzen hebben zelfs toegestaan dat Hezbollah tunnels en wapenopslagplaatsen op zo'n 100 meter vanaf de bases bouwde. UNIFIL kan beter vetrekken voordat Israel de grote invasie begint.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 15 okt 2024 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Chaimnimsky, ik geef jou de opdracht naar de brandstapel te lopen. Doe je dat niet wordt je gevierendeeld.
Dan is het dus je eigen schuld als je gevierendeeld wordt?
En die VN. Israël heeft het bestaan o.a. aan deze organisatie te danken. Alleen zijn de verhoudingen wat afgekoeld omdat die stomme VN tegen kolonisatie was/is en bovendien Palestijnse burgers helpt!
Tsja, dat schiet bij Israël in het verkeerde keelgat.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑15 okt 2024 09:36
Burgers die weigeren te vertrekken...
Chaimnimsky, ik geef jou de opdracht naar de brandstapel te lopen. Doe je dat niet wordt je gevierendeeld.
Je komt weer met een nietszeggende stroman. Ze kunnen vertrekken naar relatief veiligere zones waardoor hun kans enorm toeneemt. Weigeren ze terwijl hen dat is opgedragen, kunnen als legitieme militaire doelen worden beschouwd. Ook als er terroristische strijders tussen zitten, zijn ze legitieme militaire doelen.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 15 okt 2024 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
dikkemick schreef: ↑15 okt 2024 09:36
Burgers die weigeren te vertrekken...
Je komt weer met een nietszeggende stroman. Ze kunnen vertrekken naar relatief veiligere zones waardoor hun kans enorm toeneemt. Weigeren ze terwijl hen dat is opgedragen, kunnen als legitieme militaire doelen worden beschouwd.
Wat nou stroman?
Het noorden (Jabalia) is aan alle kanten afgesloten door Israëlische militairen en wie daar vlucht wordt doodgeschoten. De kogel of uithongeren? Lastige humane keus! https://nos.nl/collectie/13959/artikel/ ... rgeschoten
"Iedereen die naar buiten gaat wordt neergeschoten "
Op de eerste dag van de Israëlische inval konden zo'n 55.000 Palestijnen zuidwaarts vluchten, vervolgt Vuylsteke. "Maar er is geen mogelijkheid voor de bevolking, of voor ziekenhuizen om in kritieke toestand verkerende patiënten te evacueren. Ook al wordt er gezegd dat het kan, er zijn geen veilige evacuatieroutes."
Vijf AZG-medewerkers verblijven in Jabalia, zegt Vuylsteke. Haar collega's melden dat het kamp volledig is omsingeld en dat "iedereen die naar buiten gaat wordt neergeschoten". Er is niet of nauwelijks nog water of voedsel.
Einstein/Mick