Als iemand een ander bij empathische uitingen over vele doden en verwoeste levens in een oorlog een of andere hater gaat noemen, dan krijg ik een heel naar gevoel daarover. Dat geldt voor Ukrainers, voor Joden, voor vroeger Duitse burgers, Britten, Amerikanen enz. Er dringt voldoende bij mij door.lost and not found yet! schreef: ↑19 okt 2024 23:24Weer een keer, zolang terroristische organisaties zich verschuilen achter hun eigen burgers, de mensen die verwachten dat ze verdedigt worden, maar die gewoon opgeofferd worden zijn en blijven het lafaards! Niks meer en niks minder! Dus ik blijf bij mijn standpunt tot iemand het weerlegt: degenen die in Gaza en Libanon de meeste bijkomende schade veroorzaken zijn Hamas & Hezbollah! Lees mijn onderschrift nog een keer, misschien dat het dan hopelijk een keer doordringt!
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
-
ChaimNimsky
- Superposter
Je wordt volgens mij helemaal geen hater genoemd; in ieder geval niet door mij. Er is echter een essentieel verschil tussen enerzijds empathie voor de slachtoffers van de terroristische menselijke schild-strategie om d.m.v. zoveel mogelijk burgerdoden druk uit te oefenen op Israel en anderzijds het toeschuiven van de schuld ervan aan de Joodse staat voor wie burgerslachtoffers juist een strategisch nadeel vormen. Dat verschil wordt je uitgelegd.Gerard R. schreef: ↑19 okt 2024 23:59Als iemand een ander bij empathische uitingen over vele doden en verwoeste levens in een oorlog een of andere hater gaat noemen, dan krijg ik een heel naar gevoel daarover. Dat geldt voor Ukrainers, voor Joden, voor vroeger Duitse burgers, Britten, Amerikanen enz. Er dringt voldoende bij mij door.lost and not found yet! schreef: ↑19 okt 2024 23:24 Weer een keer, zolang terroristische organisaties zich verschuilen achter hun eigen burgers, de mensen die verwachten dat ze verdedigt worden, maar die gewoon opgeofferd worden zijn en blijven het lafaards! Niks meer en niks minder! Dus ik blijf bij mijn standpunt tot iemand het weerlegt: degenen die in Gaza en Libanon de meeste bijkomende schade veroorzaken zijn Hamas & Hezbollah! Lees mijn onderschrift nog een keer, misschien dat het dan hopelijk een keer doordringt!
Zionist
lost and not found yet! schreef: ↑19 okt 2024 22:52 HierEnNu schreef:
Moordaanslag op Netanyahu mislukt: hij was niet thuis ...![]()
Hij is gelukkig wat slimmer als Hasrallah en consorten!
Ik zag een filmpje op X waarin hij ff na de aanslag een ontspannen wandelingetje
door een park maakte in vrije tijdskleding en heel relaxed wat retoriek uitkraamde:
Barak Ravid op X - 12:42 PM · Oct 19, 2024 schreef:
Netanyahu's response to the drone attack that hit his private residence earlier today:
VIDEO duurt 30 seconden
Wat die moordaanslag op Netanyahu betreft durf ik zomaar een false flag te vermoeden
om een legitieme[?] reden te creëren om nou ook de beslissing er doorheen te drukken
om Iran heel hard te grazen te nemen:
- Het Israëlische veiligheidskabinet zal zondag om 19:30 lokale tijd
bijeenkomen op het IDF-hoofdkwartier in Tel Aviv.
#BREAKING: The Israeli security cabinet will convene
on Sunday 19:30 local time at the IDF HQ in Tel Aviv
Aanstaande maandag wird es knallen? Ik hoop sowieso dat het Iranse volk er goed op is voorbereid om de aanstaande kans om de macht naar zichzelf toe te trekken adequaat te benutten!
---------------
Zuid Gaza krijgt van Israël de kans op vrede aangeboden en,
mits de resterende gegijzelden terugkeren naar Israël,
mogen zelfs de resterende terroristen vertrekken en in vrede leven:
- 17:54
Israëlische vliegtuigen hebben pamfletten met een foto van de dode
Hamasbaas Yahya Sinwar gedropt boven Zuid-Gaza. Op het blaadje valt te lezen
dat 'Hamas niet langer over Gaza regeert'.
Volgens persbureau AP is de tekst op het pamflet in het Arabisch. Er staat verder:- 'Wie de wapens laat vallen en de gijzelaars overhandigt,
mag vertrekken en in vrede leven.'
- 'Wie de wapens laat vallen en de gijzelaars overhandigt,
LIVE Midden-Oosten
---------------
Israëlische voorbereidingen voor een vergeldingsaanval op Iran zijn mogelijk gelekt.
De documenten zouden afkomstig zijn van de Amerikaanse geheime diensten.
Volgens CNN heeft een anonieme bron de authenticiteit ervan bevestigd.
Dat gaat het niet gemakkelijker maken ...
- 00:12
Geheime documenten over Israëlische voorbereidingen voor een vergeldingsaanval op Iran zijn mogelijk gelekt. Dat melden verschillende Amerikaanse media.
Het gaat om twee documenten die volgens nieuwssite Axios werden gelekt op een Telegramaccount die vaak pro-Iraanse inhoud publiceert. De documenten zouden afkomstig zijn van de Amerikaanse geheime diensten. Volgens CNN heeft een anonieme bron de authenticiteit ervan bevestigd.
Geheime info over Israëlische voorbereiding voor vergeldingsaanval op Iran mogelijk gelekt
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Ik acht potentiële mogelijkheden hoger
dan de waarneembare werkelijkheid.
.
. . . . . . . . . . . . .
Ik acht potentiële mogelijkheden hoger
dan de waarneembare werkelijkheid.
.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Weer die Amerikanen met een lek in hun organisatie. Het is juist om die reden dat Israel geen info meer met de VS deelt aangaande toekomstplannen en aanvallen. Ik vind Biden een sukkel, dat 'ie vindt dat Israel in ieder geval niet de plaatsen moet aanvallen waar Iran aan een atoombom werkt, terwijl de vernietiging van het Iraanse atoomprogramma precies hetgeen is dat hoogste prioriteit heeft -- zeker nu Iran Israel daar de kans toe geeft. En Biden heeft Trump daarmee tevens de kans gegeven hem daarop aan te spreken; iets waarvan de oranje dictator in spe maar wat graag gebruik van heeft gemaakt.HierEnNu schreef: ↑20 okt 2024 00:46Geheime documenten over Israëlische voorbereidingen voor een vergeldingsaanval op Iran zijn mogelijk gelekt. Dat melden verschillende Amerikaanse media.
Het gaat om twee documenten die volgens nieuwssite Axios werden gelekt op een Telegramaccount die vaak pro-Iraanse inhoud publiceert. De documenten zouden afkomstig zijn van de Amerikaanse geheime diensten. Volgens CNN heeft een anonieme bron de authenticiteit ervan bevestigd.
[/list]
BRON: AD - 20-10-24, 00:16
Geheime info over Israëlische voorbereiding voor vergeldingsaanval op Iran mogelijk gelekt
Laten we hopen dat Israel zich - zoals gebruikelijk in deze oorlog - niets aantrekt wat de VS zegt.
Zionist
- Peter van Velzen
- Site Admin
Goed opgemerkt. Ik begrijp haar standpunt prima, maar als ze wie niet voor een 'joodse"staat zijn, als "anti-semitisch" beschouwd, dan voel ik mij - als voorstander van seculiere - samenwerkende - staten en vrij verkeer onafhankelijk van nationaliteit daar enigszins door aangevallen.lost and not found yet! schreef: ↑19 okt 2024 09:54Wat vind je van haar toespraak? Want daar gaat het uiteindelijk om.Peter van Velzen schreef: ↑19 okt 2024 01:49Helaas, Brigitte Gabriel is een Trump supporter. Dus helemaal koosjer is ze niet.lost and not found yet! schreef: ↑18 okt 2024 23:09 Dit is de speech van Brigitte Gabriel, een Libanees-Amerikaanse journaliste, schrijfster en activiste tegen radicale vormen van islam, 10 jaar geleden bij een bijeenkomst van de UN:
https://youtu.be/KUO00memvQs?feature=shared
Duurt 13 minuten maar nog steeds, speciaal nu, heel actueel!
Ik wens u alle goeds
-
ChaimNimsky
- Superposter
De Joodse staat kan heel goed seculier zijn en heeft een seculiere grondwet en seculiere wetgeving. Heel veel Joden zijn niet religieus.Peter van Velzen schreef: ↑20 okt 2024 01:38 Goed opgemerkt. Ik begrijp haar standpunt prima, maar als ze wie niet voor een 'joodse"staat zijn, als "anti-semitisch" beschouwd, dan voel ik mij - als voorstander van seculiere - samenwerkende - staten en vrij verkeer onafhankelijk van nationaliteit daar enigszins door aangevallen.
Zelf beschouw ik anti-zionisme overigens ook als een vorm van antisemitisme, aangezien het afnemen van het recht op een eigen staat voor de Joden de ontkenning van de nationale identiteit en het recht op zelfbeschikking betreft. Antisemitisme omvat niet alleen haat of discriminatie tegen Joden als individuen, maar ook tegen hun collectieve rechten en geschiedenis.... maar als ze wie niet voor een 'joodse"staat zijn, als "anti-semitisch" beschouwd, dan ...
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 20 okt 2024 02:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Zionist
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik ben slechts rond middernacht (dat is hier 's morgen vroeg) actief op het forum, dus een reageer doorgaans slechts eens in de 4 uur. Maar je stelt wel intelligente vragen, dus deze zal ik ook beantwoorden. Er zijn wellicht universele waarheden, maar ik weet niet welke dat zijn. Als ze er zijn kan ieder ze vertellen, maar ook universele leugens.lost and not found yet! schreef: ↑19 okt 2024 23:14Ik vraag het gewoon nog een keer! Het is een toespraak van 10 jaar geleden van haar, toen ze nog geen Trumpsupporter was, dus wat vind je van haar toespraak wat betreft de huidige situatie in het Midden-Oosten? En waarom zou het überhaupt een helaas zijn als iemand een Trump aanhanger is? Kunnen die geen universele waarheden vertellen?Peter van Velzen schreef: ↑19 okt 2024 01:49Helaas, Brigitte Gabriel is een Trump supporter. Dus helemaal koosjer is ze niet.lost and not found yet! schreef: ↑18 okt 2024 23:09 Dit is de speech van Brigitte Gabriel, een Libanees-Amerikaanse journaliste, schrijfster en activiste tegen radicale vormen van islam, 10 jaar geleden bij een bijeenkomst van de UN:
https://youtu.be/KUO00memvQs?feature=shared
Duurt 13 minuten maar nog steeds, speciaal nu, heel actueel!
Men is er in het algemeen erg makkelijk mee iemand om zijn jeugdzondes te veroordelen. Maar wie pas later in de fout gaat, acht ik persoonlijk onbetrouwbaarder. Dus denk ik dat haar wantrouwen jegens moslims - hoewel volslagen begrijpelijk als je haar verhaal op wikipedia leest - iets te ver gaat en gemakkelijk tot discriminatie en erger kan leiden. Dus wantrouw ik haar toespraak van vroeger ook. Islam (onderwerping) is een verkeerde levenshouding, zeker als men zinloze Jihad's(in de betekenis van oorlog) voert, maar denken dat er een messias is (geweest) die voor jouw zonden lijdt óók, en dat kan tot net zulke zinloze kruistochten leiden.
Ik wens u alle goeds
Ik zal reageren binnen het topic dat je hier noemt.HierEnNu schreef: ↑19 okt 2024 12:51Hier volkomen Off-Topic uiteraard, maar wel bere-interessant! Voor mij althans ...Yours schreef: ↑18 okt 2024 14:05
Ook ik ben ervan overtuigd dat er vlak voor de dood een levensschouw, zoals ik het noem, plaatsvindt. De gevoelservaringen op basis hiervan worden meegenomen, hetzij in het geval van een Bijna Dood Ervaring in het huidige leven, dan wel in een volgende reïncarnatie.
Zou je daarover wat willen/kunnen uitweiden in een daartoe bedoeld topic? Met name hoe je tot die overtuiging bent gekomen, want ik heb begrepen dat je een soort van ervaringsdeskundige bent, dus ik hoop dat je vanuit dat wat je ervaren hebt daar wat meer over kwijt wilt.
Echter bij voorkeur niet in hoofdstuk 'Wetenschap' dus, eerder in
'Occultisme, Newage, Alpha-cursus en sektarisme.' in topic Bij voorbaat dank: ik vind zulks oprecht interessant!![]()
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Militaire duider Preston Stewart laat nog eens zien wat er zo allemaal op Hezbollah is aan te merken - en dat is best veel - 'The Dark(er) side of Hezbollah', zo'n 18 minuten kijktijd https://youtu.be/eT6Pfiz8-OQ?si=Th71GLsz24AL41e5
En ook: de Irakese Yezidi-vrouw gered na als minderjarige als slavin naar Gaza onder Hamas te zijn gebracht, die organisatie van dappere legitieme verzetsstrijders zo gebrand op vrijheid en gerechtigheid https://youtu.be/s1rVk5TKAO8?si=oqLcegqmaBE-bDkW
En ook: de Irakese Yezidi-vrouw gered na als minderjarige als slavin naar Gaza onder Hamas te zijn gebracht, die organisatie van dappere legitieme verzetsstrijders zo gebrand op vrijheid en gerechtigheid https://youtu.be/s1rVk5TKAO8?si=oqLcegqmaBE-bDkW
Herhaling:
Hezbollah en Hamas zijn afschuwelijke mensonterende terroristische organisaties die beter gisteren hadden kunnen verdwijnen dan vandaag.
Tot zover zijn we het allemaal eens denk ik.
De aanhangers kun je allemaal om zeep helpen maar de vraag blijft: Help je hiermee het gedachtegoed om zeep? Waarom haten zoveel Palestijnen Israël? Puur religieus motief??
Misschien als je ALLE Palestijnen uithongert of dood is het gedachtegoed verdwenen, Maar zelfs dan kweek je haat omdat je laat zien dat je zelf ook niet om mensenlevens geeft.
Gaza wordt straks volledig verwoest en geannexeerd en dan zou het probleem opgelost zijn??
Sweat dreams!
De ultra extreem rechtse regering Netanyahu wil absoluut niet praten. Al staat de hele wereld op z'n kop. Die heeft 1 doel voor ogen: 1 Groot machtig militair Israël waarin hij koning/president/ayatollah wordt (niet letterlijk HierEnNu!
)
En dit is een regering waar velen van jullie achter staan. 10 doden....100.....1000.....100.000.... Hoeveel gebroken gezinnen? Hoeveel nieuwe intense Israël -haat wordt hier gekweekt? Hoeveel nieuwe terroristen ontstaan hierdoor als Israël maar blijft onderdrukken en annexeren en arresteren en doden??
Eindeloos op deze wijze. En dat blijkt, want er is al gelazer vanaf de kolonisatie in 1948.
Ik lees nu al dat Sinwar een rolmodel wordt voor de jeugd OP HET PAD NAAR DE BEVRIJDING VAN PALESTINA.
Hezbollah en Hamas zijn afschuwelijke mensonterende terroristische organisaties die beter gisteren hadden kunnen verdwijnen dan vandaag.
Tot zover zijn we het allemaal eens denk ik.
De aanhangers kun je allemaal om zeep helpen maar de vraag blijft: Help je hiermee het gedachtegoed om zeep? Waarom haten zoveel Palestijnen Israël? Puur religieus motief??
Misschien als je ALLE Palestijnen uithongert of dood is het gedachtegoed verdwenen, Maar zelfs dan kweek je haat omdat je laat zien dat je zelf ook niet om mensenlevens geeft.
Gaza wordt straks volledig verwoest en geannexeerd en dan zou het probleem opgelost zijn??
Sweat dreams!
De ultra extreem rechtse regering Netanyahu wil absoluut niet praten. Al staat de hele wereld op z'n kop. Die heeft 1 doel voor ogen: 1 Groot machtig militair Israël waarin hij koning/president/ayatollah wordt (niet letterlijk HierEnNu!
En dit is een regering waar velen van jullie achter staan. 10 doden....100.....1000.....100.000.... Hoeveel gebroken gezinnen? Hoeveel nieuwe intense Israël -haat wordt hier gekweekt? Hoeveel nieuwe terroristen ontstaan hierdoor als Israël maar blijft onderdrukken en annexeren en arresteren en doden??
Eindeloos op deze wijze. En dat blijkt, want er is al gelazer vanaf de kolonisatie in 1948.
Ik lees nu al dat Sinwar een rolmodel wordt voor de jeugd OP HET PAD NAAR DE BEVRIJDING VAN PALESTINA.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 20 okt 2024 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
-
appelfflap
- Banned
in dit topic niet meer eigenlijk
de hele top van hezbollah is dood, de hele top van hamas is dood en wat zien we? je zou denken dat het tijd om te stoppen is
de genocide in gaza gaat onverminderd door, hetzelfde zien we ook in Libanon en de westbank
hier is het onderwerp plots 2 leden die zich respectloos behandeld voelen, 2 leden die nota bene 100% achter de genocide op de palestijnen staan.
Mick vraagt hoeveel burgers er ondertussen gestorven zijn
aangezien elke palestijn bureaucratisch en administratief gelabeld werd met als conclusie dat zijn dood ok is ...
menselijk schild, collateral damage, hamasjeugd, islamist, salafisten,... uiteraard zijn ze allemaal schuldig maar dat weten we al sinds 9 of 10 oktober 2023, er leven maw geen burgers in gaza
Zeggen dat je tegen religieuze staten bent, zeggen dat je tegen religieuze invloeden in staten bent maar dan el dwepen dat 1 geloof dit wel zou mogen hebben is niet consistent. eens staat dient democratisch en seculier te zijn die alle onderdanen gelijk behandelt.
Ik ben tegne de massamoord op oekraiense kinderen net als ik tegen de massamoord op Palestijnse kinderen bent
ik ga de massamoord/genocide op oekraiense kinderen niet goedpraten, of van rusland afschuiven, met als argument dat het de schuld van oekraiense nazi's is die tegen poetin blijven vechten
ik ga de genocide op Palestijnse kinderne neit vergoelijken met argumenten als hamasjeugd of zelfverdediging
ik ben, net als iedereen hier, 100% pro oekraine en tegen e agressor Rusland die oa Mariupol met de grond gelijk gemaakt heeft.
Ik ben dus consistent als ik tegen Israel ben die Gaza met de grond gelik heeft gemaakt.
Haar ik Rusland? waarom zou ik? ben ik nu een anti russisch orthodox christen die heel dat geloof wil uitroeien? neen
haat ik Israel? waarom zou ik? wil ik nu alle Joden uitroeien? volgens sommige hier lots wel
Sinwar is dood en ngo steeds verbrandt Israel Palestijnse zieken en gewonden levend. blijkbaar was het tentenkamp aan het ziekenhuis een hamas commandocentrum. uiteraard zijn die levend verbrandde zieken een existentiële dreiging voor de staat israel.
dat het geweld doorgaat is perfect logisch
Geweld stopt niet vanzelf, ik ben benieuwd wie na Hamas, hezbollah, PLO in de westbank, Iran, de VN blauwhelmen straks de nieuwe vijand wordt
Israel is broken en voor sommige leden hier gaat hetzelfde op.
Soms past stilte nu eenmaal beter dan woorden, en dat ervaar ik in dit geval.HierEnNu schreef: ↑16 okt 2024 07:05Die uitzending van 'Bar Laat' was niet op 25 okt 2024,Mus schreef: ↑16 okt 2024 00:58 Ik raad iedereen hier in dit topic aan de uitzending van bar laat van 25 okt 2024 ( dat was dus gisteren) via uitzending gemist te kijken vanaf ongeveer 27 min 17 wordt het interessant mbt tot de Israël/palestina kwestie. Ik heb gepoogd een link te geven wat niet gelukt is dus daarom maar zo. Tijdens het kijken zal vanzelf duidelijk worden waarom het interessant is.
Groet mus.
want gisteren was het 15 oktober.
Zie eventueel:Wat is jouw reden om hier niet zelf, gewoon ff in jouw eigen woorden[!], te verwoordenBar Laat - Afl. 30•Gisteren 22:40 schreef:
vanaf ongeveer minuut 27
Zowel Ramsey Nasr als Raoul Heertje maakte vorig jaar indruk
met hun woorden over de oorlog tussen Israël en Hamas. Ze zijn beiden te gast.
VIDEO [klik op klink vanaf ongeveer minuut 27] duurt tot minuut 56:
waarom jij iedereen hier in dit topic die betreffende uitzending van 'Bar Laat' aanraadt?
Dank voor de verbetering van de datum.
Ondertussen blijf ik hopen dat de oorlogzuchtigen hier gekeken hebben naar het genoemde deel van de de uitzending
Groet mus.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Dat is iets wat door de oorlogzuchtigen hier maar niet schijnt te worden gesnapt, de in den beginne oorzaak van deze ellende.dikkemick schreef: ↑20 okt 2024 08:22 Hoeveel nieuwe intense Israël -haat wordt hier gekweekt? Hoeveel nieuwe terroristen ontstaan hierdoor als Israël maar blijft onderdrukken en annexeren en arresteren en doden??
Je kunt nu eenmaal niet ongestraft op gewelddadige wijze een volk verjagen van het eigen grondgebied, tot derderangs burgers zonder rechten verklaren, vervolgens opsluiten, mishandelen en dat door de jaren heen een soortement van ongestraft blijven doen zonder dat de de verjaagde en/of in het nauw gedrevene een keer in verzet zal komen en zullen blijven komen tegen de een tirannieke overheerser/onderdrukker en vanzelfsprekend dat zullen doen met bondgenoten,
zoals ook de andere kant die nog altijd heeft en gebruikt.
Kort gezegd, blijf een hond slaan en je wordt vanzelf een keer gebeten, of met andere woorden oorzaak en gevolg.
Laatst gewijzigd door Mus op 20 okt 2024 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
…… Dus dat gezanik de hele tijd dat Israël al het recht heeft zich te verdedigen? Israël verdedigd zich tegen iets wat hij in eerste instantie zelf veroorzaakt heeft, dus in plaats van verder meppen en te dansen op andermans graf zou ik zeggen dat het eens wat tijd wordt voor introspectie wanneer men daar al eens van heeft gehoord natuurlijk.
De iron-dome zal ze die tijd wel geven zou ik zo denken moeten ze ondertussen niet de fout maken maken alarmsignalen te negeren mbt stront aan knikker vanaf de ‘vijand’ wat mij vervolgens doet denken aan het gegeven dat ze in hun eigen fouten maar blijven afreageren op anderen.
De iron-dome zal ze die tijd wel geven zou ik zo denken moeten ze ondertussen niet de fout maken maken alarmsignalen te negeren mbt stront aan knikker vanaf de ‘vijand’ wat mij vervolgens doet denken aan het gegeven dat ze in hun eigen fouten maar blijven afreageren op anderen.
Mus
Maar ik zie het verweer al komen:
Hamas gebruikt de burgers als schild. Ze hebben enorm veel schitterende kansen gehad maar die steeds ondankbaar afgewezen en... Palestijnen hebben stemrecht in Israël.
En dat bij elkaar rechtvaardigt alle burgerslachtoffer en annexaties. En met dat laatste bedoel ik ook de toekomstige annexatie van Gaza en wellicht de noordstrook van Libanon. Weer mooie plaatsen om nederzettingen te bouwen.
Maar ik zie het verweer al komen:
Hamas gebruikt de burgers als schild. Ze hebben enorm veel schitterende kansen gehad maar die steeds ondankbaar afgewezen en... Palestijnen hebben stemrecht in Israël.
En dat bij elkaar rechtvaardigt alle burgerslachtoffer en annexaties. En met dat laatste bedoel ik ook de toekomstige annexatie van Gaza en wellicht de noordstrook van Libanon. Weer mooie plaatsen om nederzettingen te bouwen.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.