Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Mus »

B.S. schreef: 21 okt 2024 02:17 Verblindt door westerse blik, Mus? Ik schrijf toch dat Israël nooit zal kunnen ophouden met vechten?
De Israëlische staat kan best ophouden met vechten, deze staat doet het alleen niet vanwege het vermeende recht dat Palestina aan de Israëli behoort en als gevolg daarvan bij voortduring de bijbehorende misdaden pleegt tegen met name de Palestijnen. Dat mag hé maar dat blijft dan niet zonder consequenties zoals we allen luid en duidelijk hebben kunnen waarnemen. Dat gemekker dat zij het slachtoffer zijn? Ik vind er wat van.
Maar objectief blijft dat Sinwar voornamelijk puin nalaat, waar hij ook nog eens tussen stierf. En zijn 'eigen' mensen zonder problemen met zich meenam.
Afgezien van het feit dat jij niet kan weten wat een ander mens al dan niet zonder problemen doet, zullen we de verantwoordelijkheid met betrekking tot al dat menselijke leed in de Palestina daar laten waar die hoort en dat is bij Israël. Deze staat heeft besloten als een beest te keer te gaan en allerlei onschuldige mensen, en deze ook in de eerste instantie willen raken middels het willen ontzeggen van de eerste levensbehoefden en er alles aan willen blijven doen middels het traineren van hulp aan de Palestijnen van buitenaf, met al hun fysieke bezit naar de filistijnen te schieten en te blijven schieten want Hamas…..
De staat Israël had ook de hand in eigen boezem kunnen steken in het besef dat zij de afschuwelijkheden van 7 okt mogelijk wel eens aan zichzelf te danken zou kunnen hebben vanwege hun eigen gedrag daar in de omgeving.
Als je deze mens ergens voor verantwoordelijk wilt maken dan is dat slecht voor de ongeveer 1400 doden/gewonden en gegijzelden op 7 okt en niet meer of minder en de rest ligt op de schouders van de Israëlische staat.

Dit gehad hebbende: Mij frapeert het dat je kennelijk alleen de materiële schade belangrijk vindt en geen oog hebt voor de geestelijke schade. De Israëlische staat zaait momenteel anti-semitisme bij de vleet met hun gedrag en zal deze dan ook oosten, iets waarvan vooral de Joodse mens last zal hebben, iets dat, vermoedelijk voor jou minder belangrijk, dan ook zien gebeuren.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 21 okt 2024 08:27
HierEnNu schreef: 20 okt 2024 21:55
dikkemick schreef: 20 okt 2024 21:10 :scissors:
Een menselijke reactie ontbreekt doorgaans.
Misschien omdat Palestijnen geen mensen zijn?
Hoezo "Een menselijke reactie ontbreekt doorgaans."?
Zijn alleen jouw soort van reacties menselijk, bedoel je dat?

Impliceert jouw opmerking dat er onmenselijke reacties zijn en
uit welke concrete schrijfsels meen je zulks af te kunnen leiden?

Je insinueert dat sommige medeforummers Palestijnen niet als mensen zouden beschouwen:
  • uit welke concrete schrijfsels meen je zulks af te kunnen leiden?
Omdat ALLE acties van Israël ALTIJD goedgekeurd of gebagatelliseerd worden. Daarom denk ik dat.

IDF is humaan
IDF flyert
Hamas gebruikt mensen als schild

Hoe vaak heb ik dit niet gelezen? Maar:
IDF flikkert Palestijnen van daken en wordt bijna wereldwijd veroordeeld omdat ze van geen ophouden weten.
IDF flyert inderdaad maar bombardeert vervolgens het gebied waarheen de Palestijnen moesten vluchten.
Een heel leefgebied wordt afgesloten van water en voedsel.

Hoe humaan kan oorlog überhaupt zijn? Maar Israël.....dat is Israël, DUS humaan!

P.s. Iran, maak je borst maar nat. Alles wijst erop dat dit het volgende humane project ( :wink: ) van Israël wordt!
Die concrete schrijfsels waar ik naar vraag zie ik niet.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Ik acht potentiële mogelijkheden hoger
dan de waarneembare werkelijkheid.

.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 21 okt 2024 10:07 Die concrete schrijfsels waar ik naar vraag zie ik niet.
al 11 maanden lang praat je consequent over collateral damage en menselijke schilden (al vrees ik dat e dit nu ook ontkent)
dit is textbook ontmenselijking om massamoord en genocide te vergemakkelijken en goed te praten
dezelfde techniek als mensen degraderen tot dieren. een dier slacht je nu eenmaal makkelijker als mensen.
een rat die een vlektyfus sterft is minder erg als een kind dat vlektyfus krijgt en daaraan sterft
jij praat over schilden, die vernietig je ook makkelijker als onschuldige moeders, vaders, kinderen, broers en zussen.
hamasjeugd bestrijden klinkt heldhaftig als verdediging, dat het gewoon ordinaire kindermoord is zoals Dutroux 6 kinderen vermoord heeft? Ook het IDF verkracht kinderen
https://www.youtube.com/watch?v=R4lIPF6Vh-E
en jij zult dit niet veroordelen

uiteraard zie jij het niet
net zoals in de jaren 30 de film der ewige Jude talloze waarheden over de Joden bevatte, volgens de Duitsers althans
zo bevatten de Israelische uitspraken over de Palestijnen ook talloze waarheden volgens jou
zelfde mechanisme, enkel een eeuw verschil

dat jij de regeerlijst mist en Lanfy nu medeforummers bedreigt is hetzlefde mechanisme
mensen met een andere mening wil je niet zien en moeten verdwijnen.
autoritaire regimes hebben daarvoor opvoedingskampen, kampen die dan heel makkelijk evolueren naar concentratie- of zelfs vernietigingskampen.
Gaza begon als vluchtelingenkamp en is nu verveld tot vernietigingskamp,

uiteraard zie jij het niet.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En ik ga niet het hele topic af om aan te tonen dat HierEnNu pro-israel is en vindt dat IDF humaan is of dat Hamas burgers als schild gebruikt etc.....
ZULKS lijkt me nl. overduidelijk.

Of moet ik nu ook posts met het veelvuldig gebruik van het woordje 'zulks' gaan aantonen?
Israël kan in een aantal ogen hier geen kwaad doen, zelfs niet als ze
En Gaza
En Libanon
En straks Iran in de vernieling storten.

Alles onder het mom van zelfverdediging!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 21 okt 2024 10:52 En ik ga niet het hele topic af om aan te tonen dat HierEnNu pro-israel is en vindt dat IDF humaan is of dat Hamas burgers als schild gebruikt etc.....
ZULKS lijkt me nl. overduidelijk.
Ga je nou net doen alsof ik vroeg om dat aan te tonen? :lol:
Ga je het nou over die boeg gooien? Veel plezier verder!
Ken je de metafoor dat iemand zich gedraagt als een paling in een emmer snot? Datte!

---------------
appelfflap schreef: 21 okt 2024 09:23 Ik ken je uitleg
die Gazaanse moeders hun kroost gelijkertijd met de moedermelk
hun kids Israëlhaat voeden
voor jou een accuraat en inhoudelijk correcte uitspraak gebaseerd op feiten,
Waarom blijf je er dan op terugkomen als je mijn uitleg kent? Binnen de context waarin ik het schreef vind ik dat nog steeds een correcte metafoor, maar als jij het nou wil doen voorkomen alsof ik het als een feit beschouw dat die haat in die Moedermelk zou zitten, dan is dat jouw probleem, want dan heb je die metafoor niet begrepen.

Ik ga er echter van uit dat je die metafoor binnen die context heel goed begrijpt,
maar los daarvan, daar sta ik binnen die context nog steeds achter:
HierEnNu schreef: 14 jul 2024 15:38 :scissors:
Met dien verstande dat het niet Israël is die zulks doet, waarbij ik nog wil opmerken dat de leiders van Hamas&Co zulks in de praktijk wel al jarenlang flikken, en daar met hun verwerpeijke gedrag tijdens de huidige oorlog in Gaza meer dan ooit openlijk blijk van geven!

De grootste vijand van de Gazaanse bevolking worden mijns inziens
gekoesterd en beschermd onder de rokken van en door Gazaanse moeders
terwijl ze hun kroost de borst geven ...
... waarbij die Gazaanse moeders hun kroost gelijkertijd met de moedermelk
hun kids Israëlhaat voeden opdat organisaties als Hamas&Co voort blijven leven!
Ik kan er bijvoorbeeld nog aan toevoegen dat de Islamisten de baarmoeders van de Palestijnse vrouwen inzetten als wapen ten behoeve van de bevrijding van Palestina van de rivier tot de zee.
Jij doet het voorkomen alsof jij in mijn schrijfsels haat ziet die in Moedermelk zit en dat Islamisten met baarmoeders lopen smijten, maar in dat geval
  • vertrek ik per schip van de woestijn!
    • Zie je me nou per schip vertrekken of
      zie je me nou [niet?] per kameel vertrekken?

----------
appelfflap schreef: 21 okt 2024 10:32
HierEnNu schreef: 21 okt 2024 10:07 Die concrete schrijfsels waar ik naar vraag zie ik niet.
al 11 maanden lang praat je consequent over collateral damage en menselijke schilden (al vrees ik dat e dit nu ook ontkent)
dit is textbook ontmenselijking om massamoord en genocide te vergemakkelijken en goed te praten
dezelfde techniek als mensen degraderen tot dieren. een dier slacht je nu eenmaal makkelijker als mensen.
een rat die een vlektyfus sterft is minder erg als een kind dat vlektyfus krijgt en daaraan sterft
jij praat over schilden, die vernietig je ook makkelijker als onschuldige moeders, vaders, kinderen, broers en zussen.
hamasjeugd bestrijden klinkt heldhaftig als verdediging, dat het gewoon ordinaire kindermoord is zoals Dutroux 6 kinderen vermoord heeft? Ook het IDF verkracht kinderen
https://www.youtube.com/watch?v=R4lIPF6Vh-E
en jij zult dit niet veroordelen

uiteraard zie jij het niet
net zoals in de jaren 30 de film der ewige Jude talloze waarheden over de Joden bevatte, volgens de Duitsers althans
zo bevatten de Israelische uitspraken over de Palestijnen ook talloze waarheden volgens jou
zelfde mechanisme, enkel een eeuw verschil

dat jij de regeerlijst mist en Lanfy nu medeforummers bedreigt is hetzlefde mechanisme
mensen met een andere mening wil je niet zien en moeten verdwijnen.
autoritaire regimes hebben daarvoor opvoedingskampen, kampen die dan heel makkelijk evolueren naar concentratie- of zelfs vernietigingskampen.
Gaza begon als vluchtelingenkamp en is nu verveld tot vernietigingskamp,

uiteraard zie jij het niet.
Collateral Damage en Human Shields zijn termen
uit het Humanitair Recht en zijn dus bepaald geen
  • "textbook ontmenselijking om massamoord en genocide
    te vergemakkelijken en goed te praten"
Ben je me nou alweer omfloerst aan het beschuldigen van ontmenselijking om massamoord en genocide te vergemakkelijken en goed te praten zonder zulks goed te onderbouwen? Foei!
Voor jouw duidelijkheid, ik ben tegen ontmenselijking, massamoord en genocide!

Ik lees onder meer dat je het hebt over
  1. dieren slachten
  2. een rat die een vlektyfus sterft is minder erg
    als een kind dat vlektyfus krijgt en daaraan sterft
  3. zoals Dutroux 6 kinderen vermoord heeft
  4. dat ik het verkrachten van kinderen niet zou veroordelen
  5. de film der ewige Jude
  6. dat ik de negeerlijst mis
  7. dat Lanfy nu medeforummers zou bedreigen
  8. en nog veel meer wat ik volgens jou allemaal niet zie.
en bij deze beken ik dat ik aan punt 6 schuldig ben:
  • ja, edelachtbare ik beken dat ik de negeerlijst mis, wat is uw vonnis?

.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 21 okt 2024 09:55 :scissors:
De Israëlische staat zaait momenteel anti-semitisme bij de vleet met hun gedrag en zal deze dan ook oosten, iets waarvan vooral de Joodse mens last zal hebben, iets dat, vermoedelijk voor jou minder belangrijk, dan ook zien gebeuren.
AntiSemitisme wordt ingezaaid door de Israëlische staat?
  • Zover mij bekend werd de term antiSemitisme 1879 bedacht door de Duitse journalist Wilhelm Marr, die de term gebruikte om de moderne, op racisme gebaseerde haat jegens Joden te beschrijven, in tegenstelling tot de eerder religieus gemotiveerde vijandigheid.
De oorsprong van antiSemitisme kan dus nooit door de staat Israël veroorzaakt zijn, hooguit zou de Israëlische staat haat tegen de Israëlische staat kunnen veroorzaken.

Waarom haat jij Joden om datgene wat jij de Israëlische staat verwijt?

.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ik lees net Peters oproep

waarin hij eenieder oproept zich twee- liefst drie maal te bedenken alvorens men
diens eigen verbale diarree op het forum doet neerkomen.

Die oproep neem ik mij ter harte!

.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 21 okt 2024 12:16
AntiSemitisme wordt ingezaaid door de Israëlische staat?
  • Zover mij bekend werd de term antiSemitisme 1879 bedacht door de Duitse journalist Wilhelm Marr, die de term gebruikte om de moderne, op racisme gebaseerde haat jegens Joden te beschrijven, in tegenstelling tot de eerder religieus gemotiveerde vijandigheid.
De oorsprong van antiSemitisme kan dus nooit door de staat Israël veroorzaakt zijn, hooguit zou de Israëlische staat haat tegen de Israëlische staat kunnen veroorzaken.
Dank voor de geschiedenisles. Vervolgens, jij ziet niet hoe het huidige gedrag van de Israëlische staat anti-semitisme in de hand werkt in de wereld? Dan zijn al die zorgen van onze Joodse medemens mbt een door hun ervaren verergering van het anti-semitsme in de wereld waarschijnlijk ontsproten aan een verdwaalde geest. Verbazingwekkend, aangezien ik hun zorgen serieus nam. Blij dat je me uit de droom geholpen hebt.

Waarom haat jij Joden om datgene wat jij de Israëlische staat verwijt?
Mag ik vragen uit wat jij precies uit opmaakt dat ik onze Joodse medemens zou haten om wat de staat Israël doet? Ik ervaar namelijk geen haat voor onze Joodse medemens om wat de staat Israël doet. Ik ben, godzijdank, heel goed in staat om het één van het ander te onderscheiden.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus, wen eraan
Deze kaart blijft getrokken worden
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 21 okt 2024 12:47 :scissors:
Mag ik vragen uit wat jij precies uit opmaakt dat ik onze Joodse medemens zou haten om wat de staat Israël doet? Ik ervaar namelijk geen haat voor onze Joodse medemens om wat de staat Israël doet. Ik ben, godzijdank, heel goed in staat om het één van het ander te onderscheiden.
Dus bij jou lukt het de staat Israël niet om antiSemitisme in te zaaien, maar bij al
die andere mensen op de wereld wel? Fijn dat je nu gewoon voor jezelf spreekt
in plaats van voor al die mensen die je helemaal niet kent!

Fijn ook dat jij geen haat ervaart voor jouw Joodse medemens, waar ik nog aan toe wil voegen dat ik wel haat voel voor sommige Joodse medemensen binnen deze context, met name voor dat roedel ultra rechtse fascistische politici die ik gewoonlijk samenvat onder de noemer Netanyahu&Co.
Los daarvan voel ik ook trots voor de wijze waarop de IDF deze oorlog afhandelt.

Mijn vraag:
  • "Waarom haat jij Joden om datgene wat jij de Israëlische staat verwijt?"
was naar aanleiding van jouw schrijfsel:
Mus schreef: 21 okt 2024 09:55 :scissors:
De Israëlische staat zaait momenteel anti-semitisme bij de vleet
met hun gedrag en zal deze dan ook oosten
Ik veronderstelde dat jij je zelf ook bij die vleet telde, omdat je gewoonlijk vanuit jouw eigen ervaring schrijft en niet vanuit mensen die je helemaal niet kent, maar misschien ga je veel om met antiSemieten waardoor je zo goed op de hoogte bent van wat hun voelen. Aan de hand van wat je zoal uitkraamt hier zou me dat ook helemaal niets verbaasd hebben hoor, maar het verheugt me dat zulks kennelijk op een vooroordeel mijnerzijds berust en jij jezelf ziet
als een soort van uitgesproken anti-antiSemiet zonder enige Jodenhaat

Misschien kun je zelfs mijn onderschrift steunen?
  • Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
    doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
    aan bestrijding van antiSemitisme.
Ik ben wat fragiel jegens racistische en antiSemitische uitingen,
maar daar ga ik geen excuses voor aanbieden, integendeel: daar ben ik trots op!

---------------
dikkemick schreef: 21 okt 2024 13:33 Mus, wen eraan
Deze kaart blijft getrokken worden
Deze niet meer:

.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 21 okt 2024 15:37

waarin hij eenieder oproept zich twee- liefst drie maal te bedenken alvorens men

Waarna:
Deze niet meer:

=D> Lang volgehouden!
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 21 okt 2024 12:23

Dan ben je dat ter harte nemen van die oproep alweer snel vergeten dan.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Asbest. Tsja, dat is logisch...
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 21 okt 2024 10:53 Ik kan er bijvoorbeeld nog aan toevoegen dat de Islamisten de baarmoeders van de Palestijnse vrouwen inzetten als wapen
en je doet gewoon verder
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 21 okt 2024 17:45
HierEnNu schreef: 21 okt 2024 10:53 Ik kan er bijvoorbeeld nog aan toevoegen dat de Islamisten
de baarmoeders van de Palestijnse vrouwen inzetten als wapen
en je doet gewoon verder
Dat is een juiste constatering!

Waarom kies je er niet voor om mijn mening[!] te weerleggen in plaats van telkens
af te geven op Moderating omdat die mij niet monddood maakt, terwijl mijns inziens Moderating
voorbeeldig acteert gezien de omstandigheden waaronder zij moeten opereren door de enigszins
[te?] vileine schrijfsels van forummers zoals wij [=jij+ik].
Vóór de Gaza oorlog begon was je in weerlegggen vaak best sterk in!

---------------
Mus schreef: 21 okt 2024 16:13
HierEnNu schreef: 21 okt 2024 12:23

Dan ben je dat ter harte nemen van die oproep alweer snel vergeten dan.
Nee hoor, waarom denk je dat? Ik had geen eigen verbale diarree op het forum doen neerkomen.
Bovendien: ik kan me vrij snel 10x bedenken hoor, jij niet dan?
In dat geval is er eerst een nachtje over slapen voor jou wellicht een beter idee? :idea:

---------------
dikkemick schreef: 21 okt 2024 15:59 :scissors:
Lang volgehouden!
Hoezo? Ik had me 10x bedacht hoor alvorens dat plaatje te plaatsen, bovendien, zie jij een plaatje als 'eigen verbale diarree op het forum doen neerkomen?' 8*) Nee toch? Gezien jouw eigen onderschrift zou jij moeten weten wat 'eigen verbale diarree' is, ja toch? [poe :wink: ]

dikkemick schreef: 21 okt 2024 15:59
HierEnNu schreef: 21 okt 2024 15:37

Waarna:
Deze niet meer:

=D> Lang volgehouden!
Jij hebt die quote waarin je mij citeert verhaspelt!
Dat door mij groen gemaakte woordje 'Waarna:' schreef ik niet!
Valsheid in geschrifte stel ik niet op prijs hoor ... [poe :wink: ]

.
Gesloten