ik was niet van plan op deze post te reageren vanwege alle bullshit die aan mijn adres in terug te vinden is, echter….
HierEnNu schreef: ↑21 okt 2024 15:37
Mus schreef: ↑21 okt 2024 12:47 
Mag ik vragen uit wat jij precies uit opmaakt dat ik onze Joodse medemens zou haten om wat de staat Israël doet? Ik ervaar namelijk geen haat voor onze Joodse medemens om wat de staat Israël doet. Ik ben, godzijdank, heel goed in staat om het één van het ander te onderscheiden.
Dus bij jou lukt het de staat Israël niet om antiSemitisme in te zaaien, maar bij al
die andere mensen op de wereld wel? Fijn dat je nu gewoon voor jezelf spreekt
in plaats van voor al die mensen die je helemaal niet kent!
HierEnNu, om maar gelijk stevig met de deur in huis te vallen,
ben je nu helemaal van de pot gerukt of hoe zit dat? Ik heb gezegd dat dankzij het handelen van de Israëlische staat het anti-semitisme groeit, gewoon een beetje de actualiteiten volgen waar we ook met regelmaat onze Joodse medemens aan het woord zien komen die aangeven dat sinds de Israëlische staat deze oorlog is begonnen zij meer anti-semitisme ervaren, daarmee zeg ik dus niet dat alle mensen op de wereld, behalve ik, gevoelig zouden zijn voor anti-semitisme. Met andere woorden ik neem wat onze Joodse medemens verteld serieus waar jij je vooral lijkt te verliezen persoonlijke aanvallen vanwege het gegeven dat ik onze Joodse medemens serieus neem mbt wat zij ervaren.
Mijn vraag:
- "Waarom haat jij Joden om datgene wat jij de Israëlische staat verwijt?"
was naar aanleiding van jouw schrijfsel:
Mus schreef: ↑21 okt 2024 09:55 
De Israëlische staat zaait momenteel anti-semitisme bij de vleet
met hun gedrag en zal deze dan ook oosten
Ik veronderstelde dat jij je zelf ook bij die vleet telde, omdat je gewoonlijk vanuit jouw eigen ervaring schrijft en niet vanuit mensen die je helemaal niet kent, maar misschien ga je veel om met antiSemieten waardoor je zo goed op de hoogte bent van wat hun voelen. Aan de hand van wat je zoal uitkraamt hier zou me dat ook helemaal niets verbaasd hebben hoor, maar het verheugt me dat zulks kennelijk op een vooroordeel mijnerzijds berust en jij jezelf ziet
als een soort van uitgesproken anti-antiSemiet zonder enige Jodenhaat
Stop maar liever met veronderstellen HierEnNu want die veronderstelling en wat daar vervolgens, ook hier weer, uit voortvloeit staat je niet zo mooi. Zoals gezegd gewoon een beetje de actualiteiten volgen dan kom je al een heel eind.
Misschien kun je zelfs mijn onderschrift steunen?
- Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Wetende vanuit welk motivatie jij juist dit specifieke onderschrift bent gaan voeren, een motivatie die alles behalve liefdevol was, zoals je zelf ook wel weet, en daarom niet zuiver op de graat, kan ik niet in mee gaan.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.