Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter_1
Forum fan

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Peter_1 »

Rereformed schreef: 23 okt 2024 14:42
gerard_m schreef: 23 okt 2024 13:45 Zou Israel zich beschaafder gedragen, proportioneel reageren, stoppen met kolonisatie van de Westbank, dan zou een belangrijke voedingsbodem voor deze ideologie van haat wegvallen.
Dat is wensdenken. Want het Palestijnse verzet roept al 75 jaar lang op tot verovering van heel het land en afschaffing van de staat Israel. Talloze keren is je aangezegd dat Palestijnen in het verleden nooit genoegen hebben genomen met een compromis. Waarom komt dat niet aan?

Ook sta je er niet bij stil dat voor de Joden het gebied van de westbank onafscheidelijk tot het begrip Israel behoort. Ik heb geen glazen bol, maar dit kan ik met zekerheid voorspellen: de Joden zullen nooit stoppen met kolonisatie van de westbank. Integendeel, Israel is één van de landen die kan rekenen op een flinke bevolkingsgroei. Het zal de komende decennia uitgroeien van 10 tot 15 miljoen inwoners.

De terreuraanslag heeft het voor Israel ook glashelder gemaakt dat een onafhankelijke Palestijnse staat een onmogelijkheid is. Een tweestatenoplossing is volledig van de baan.

De Palestijnse zaak wordt nu definitief en letterlijk de grond in geboord. Het lijkt mij, na een jaar, nogal duidelijk dat Israel met deze oorlog doorgaat totdat het alle weerstand en mogelijkheid tot hernieuwde weerstand heeft gebroken, inclusief de weerstand die vanuit Iran komt.

Daarna zal Israel, denk ik zelf, zowel Gaza als de Westbank geheel en officieel annexeren. En alle Palestijnen binnen dat gebied zullen onderdeel van dat ene land Israel worden.
Zelf zie ik het als de enige oplossing voor het probleem.
Wat is dit nu? Een statenoplossing waar Joden een beduidende minderheid vormen tegenover een overgrote meerderheid waarvan op zijn minst een groot deel antisemitisch is?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed

Je eerste reactie: [-X Dat hoort jou als zeer kritisch analytics natuurlijk wel te interesseren.
Je tweede: Ik help je hopen dat ze dit kunnen verwezenlijken na alles wat ze kapot gemaakt hebben. En dan bedoel ik niet alleen materiële schade.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nog even een analytische aanvulling m.b.t "joden'haat.
Ik lees in het NRC dat Israëlische politici pleiten voor nederzettingen in Gaza. Het gebied wordt overigens ook aangeduid als Judea en Samaria (door deze politici)

Zullen we het in het vervolg dan ook maar hebben over Israël -haat? Ze maken zich steeds minder populair zo en geven blijk van maar 1 oplossing.

Palestijnen eruit, zij erin.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Rereformed schreef: 23 okt 2024 15:20
dikkemick schreef: 23 okt 2024 15:14 1. Wat vindt jij van de geschiedenis mbt de oprichting van Hamas en Hezbollah (zie vorige bijdrage)
Interesseert mij niet.
2. Wat zou volgens jou DE oplossing in dit langslepende conflict zijn?
Precies waar het nu naar toegaat. Ik heb je die ontwikkeling net geschetst. Eén land Israel waar de Palestijnen gewoon in opgenomen zijn.
Dit is de eerste fase. De annexatie van Gaza en de Westbank is de tweede fase. De derde fase is de opbouw en zorg voor die Palestijnen (opbouw van Gaza, gezondheidszorg, educatie, integratie).
Er zijn talloze landen waar verschillende volken tot één land behoren.
Dat is mooi, hoewel het hier wel erg opgedrongen is op die manier.
Maar er zijn ook landen waar mensen zeggen "ammenooitniet". Of landen waar Apartheid is.
Of strijd tussen die groepen. Wat dän?
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Rereformed schreef: 23 okt 2024 14:42
gerard_m schreef: 23 okt 2024 13:45 Zou Israel zich beschaafder gedragen, proportioneel reageren, stoppen met kolonisatie van de Westbank, dan zou een belangrijke voedingsbodem voor deze ideologie van haat wegvallen.
Dat is wensdenken. Want het Palestijnse verzet roept al 75 jaar lang op tot verovering van heel het land en afschaffing van de staat Israel. Talloze keren is je aangezegd dat Palestijnen in het verleden nooit genoegen hebben genomen met een compromis. Waarom komt dat niet aan?
In de basis zijn wij het volledig eens.

Echter, "de palestijnen" is een verzameling individuen met verschillende meningen.
Er zijn vredesactivisten en hardliners, gematigde moslims en radicalen (en nog een handjevol niet gelovigen of christenen). De aantrekkelijkheid van de radicale islam wordt minder als er redelijke alternatieven zijn. En Israel neemt die voor een deel weg.

In het verleden hebben gematigde palestijnen wel degelijk compromissen gesloten. Helaas zijn gematigden zwaar in de minderheid.
Ook omliggende landen met gematigde regimes zoals Jordanie, hebben vrede met Israel gesloten. Zelfs Saoedi Arabie was hard op weg tot eind vorig jaar.

Ook sta je er niet bij stil dat voor de Joden het gebied van de westbank onafscheidelijk tot het begrip Israel behoort. Ik heb geen glazen bol, maar dit kan ik met zekerheid voorspellen: de Joden zullen nooit stoppen met kolonisatie van de westbank. Integendeel, Israel is één van de landen die kan rekenen op een flinke bevolkingsgroei. Het zal de komende decennia uitgroeien van 10 tot 15 miljoen inwoners.
Ook onder "de Joden" zijn natuurlijk hardliners en pragmatisch denkende mensen.
1 staat (of annexatie) levert een mega probleem op: de Palestijnse bevolking groeit veel harder. Dit is precies de reden dat Israel en Palestina naar mijn idee NIET een staat gaan worden. Demografisch zullen niet-moslims een minderheid worden, en Israel wordt daarmee alsnog een Islamitisch land zoals de buurlanden. In het gunstigste geval ontstaat zoiets als Libanon, met vastgelegde machtsverdeling maar inmiddels een andere demografische verhouding.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ruim 6 uur volgehouden! Yippie!
Hierna dus minstens 7 uur volhouden ... pfffttt ...

dikkemick schreef: 23 okt 2024 16:58 Nog even een analytische aanvulling m.b.t "joden'haat.
Ik lees in het NRC dat Israëlische politici pleiten voor nederzettingen in Gaza. Het gebied wordt overigens ook aangeduid als Judea en Samaria (door deze politici)
Wat is jouw 'analytische aanvulling m.b.t "joden'haat' in jouw schrijfsel?
Of komt dat ter aanvulling later nog?

Toen Netanyahu geboren werd, werd er al door Israëlische politici gepleit voor nederzettingen in Gaza. maar waarschijnlijk zelfs al vóór de stichting van Israël. Maar een zelfverklaarde historisch onderlegde Vrijdenker als jij leest dit vandaag voor het eerst ... in de krant? :shock:

ff Nog dit, zodat je historische EN geografische kennis verder up-to-date wordt:
  • Het district Judea en Samaria (Hebreeuws: אֵזוֹר יְהוּדָה וְשׁוֹמְרוֹן, Ezor Yehuda VeShomron; Arabisch: يهودا والسامرة, Yahuda was-Sāmerah) is een administratief bestuursgebied van Israël, dat de bezette Westelijke Jordaanoever exclusief Oost-Jeruzalem omvat.
Heb jij er misschien zelf Gaza van gemaakt terwijl in die krant gewoon correct stond geschreven
dat het de op de WestBank gelegen gebieden Judea en Samaria betreft?
Snap je nou ook eindelijk het nut van een bijgaande link?
Niets te danken hoor, graag gedaan hoor! :angel12:

dikkemick schreef:Zullen we het in het vervolg dan ook maar hebben over Israël -haat?
Ze maken zich steeds minder populair zo en geven blijk van maar 1 oplossing.
Om misverstanden te voorkomen zal ik schrijven wat ik er uit begrijp,
dan kun jij vervolgens reageren met wat jij daadwerkelijk met dat schrijfsel bedoelt:
  • omdat er Israëlische politici zijn die pleiten voor nederzettingen in Gaza en
    omdat het gebied door deze politici ook aangeduid wordt als Judea en Samaria en
    omdat deze politici blijk geven voor slechts 1 oplossing open te staan,
    om die redenen stel jij voor dat we het hier in het vervolg
    dan ook maar moeten hebben over Israël-haat.
Was het jou dan ontgaan dat het in dit topic vanaf pagina 1 ook over Israël-haat gaat?
En ik maar denken dat juist jij zulks in eigen lijf had ervaren ... :idea:

dikkemick schreef:Palestijnen eruit, zij erin.
Vertaald naar mijn begrip:
  • er zijn Israëlische politici die de WestBank willen anexeren,
zoiets? En ook dat was nieuws voor jou?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu

Wat dat analytisch betreft: Eerst goed inlezen, dan had je dit begrepen.

Verder lijkt me mijn visie (en een heel groot deel van de wereldbevolking op dit moment) wel overduidelijk. Ik ga daar niet nogmaals over uitweiden. Natuurlijk is het de regering Israël die continu te ver gaat. Overal bommen op gooien onder het mom van zelfverdediging of Hamas tunnels.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En nog 1 speciaal voor Rereformed

https://www.amnesty.nl/wordt-vervolgd/i ... an%20jongs,'

In de media verschijnen Palestijnen alleen als ‘terreurelementen’, zelden als gewone mensen. Israëlische kinderen leren van jongs af aan dat de Arabieren – zo noemen Israëli’s de Palestijnen consequent – hun vijanden zijn. Maar die vijand is voor hen praktisch onzichtbaar

Want ja....die stinkende Arabieren zitten achter grote hekken.

Het huidige schoolboek voor eindexamenleerlingen, Tijdreizen. Een staat bouwen in het Midden-Oosten (2003), is neutraler dan het vorige. Daarin kregen Palestijnen steevast kwalificaties als ‘plunderaars’, ‘bendeleden’ en ‘wilden’. Maar het huidige boek noemt de Westelijke Jordaanoever, door Israël in 1967 bezet, wel structureel ‘Judea’ en ‘Samaria’, naar de twee Joodse stammen die er dik tweeënhalfduizend jaar geleden verbleven.

De inmiddels ruim 700 duizend Israëlische kolonisten in zo’n driehonderd nederzettingen op Palestijns land worden in de schoolboeken niet genoemd. De honderd outposts, nederzettingen die de Israëlische regering niet heeft goedgekeurd, evenmin. ‘De bezetting wordt niet gecensureerd’, zucht Ben-Amos. ‘Maar wel genegeerd en genormaliseerd, zelfs door politiek linkse mensen.’

Tot voor kort mocht de Nakba niet worden vermeld in geschiedenislessen. Maar in november zei de minister dat het leger ‘een nieuwe Nakba in de Gazastrook voor elkaar zou krijgen

Verdediging van het vredelievende Israël, kom er maar in! Amnesty zal bevooroordeeld zijn? Wordt misschien gerund door Hamas? Zeg het maar!
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 23 okt 2024 16:58 Nog even een analytische aanvulling m.b.t "joden'haat.
Kun je zien hoe ontzettend debiel deze zogenaamde politici zijn! Wordt Gaza aangeduid als Judea & Samaria in het NRC? Check het zelf even voordat je weer onzin op dit forum gooit! Je bent gewoon een lullende papegaai zonder te checken wat je schrijft!
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Ik lees in het NRC dat Israëlische politici pleiten voor nederzettingen in Gaza. Het gebied wordt overigens ook aangeduid als Judea en Samaria ...
:lol:
Zionist
lost and not found yet!
Superposter

dikkemick schreef: 23 okt 2024 19:55 HierEnNu

Wat dat analytisch betreft: Eerst goed inlezen, dan had je dit begrepen.

Verder lijkt me mijn visie (en een heel groot deel van de wereldbevolking op dit moment) wel overduidelijk. Ik ga daar niet nogmaals over uitweiden. Natuurlijk is het de regering Israël die continu te ver gaat. Overal bommen op gooien onder het mom van zelfverdediging of Hamas tunnels.
Je snapt het nog steeds niet! 526 pagina’s speel je de Israel tegenstander maar je feiten kloppen gewoon niet! Indien Israël niet uitgedaagd was op 07-10-2023 hadden de Gazanen er heel wat comfortabeler bij gezeten en de Libanezen ook! Wat Rereformed al zei, en waar je niet op reageert is dat zowel Hamas als Hezbollah geen water bij de wijn doen! Waarom zou Israël dat wel doen dan? Onderhandelen met terroristen is onbegonnen werk en dan heb je wapens nodig en dat is wat er nu gebeurd! Zelfde als in Libanon, de meeste Libanezen HATEN Hezbollah, en terecht! Maar ze zijn door de zogenaamde UNIFIL in de steek gelaten! Onder toezicht van de UNIFIL heeft Hezbollah de mogelijkheid gekregen om hun wapens op te slaan en hun tunnels te bouwen! En waar? Juist! Burgerwoonwijken! Dat kun je elke dag op het nieuws zien! Of wou je dat ontkennen?

Ps, ook al reageer je niet, het blijft, ook voor buitenstaanders, leesbaar op dit forum.
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

ChaimNimsky schreef: 23 okt 2024 22:33
Ik lees in het NRC dat Israëlische politici pleiten voor nederzettingen in Gaza. Het gebied wordt overigens ook aangeduid als Judea en Samaria ...
:lol:
:D :D Zei ik toch al!

En dat dat met jodenhaat te maken heeft? Heb jij een idee? :lol:

Maar het is wel een “analytische aanvulling”! WTF is dat dan?
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

dikkemick schreef: 23 okt 2024 21:02 En nog 1 speciaal voor Rereformed

https://www.amnesty.nl/wordt-vervolgd/i ... an%20jongs,'

In de media verschijnen Palestijnen alleen als ‘terreurelementen’, zelden als gewone mensen. Israëlische kinderen leren van jongs af aan dat de Arabieren – zo noemen Israëli’s de Palestijnen consequent – hun vijanden zijn. Maar die vijand is voor hen praktisch onzichtbaar

Want ja....die stinkende Arabieren zitten achter grote hekken.

Het huidige schoolboek voor eindexamenleerlingen, Tijdreizen. Een staat bouwen in het Midden-Oosten (2003), is neutraler dan het vorige. Daarin kregen Palestijnen steevast kwalificaties als ‘plunderaars’, ‘bendeleden’ en ‘wilden’. Maar het huidige boek noemt de Westelijke Jordaanoever, door Israël in 1967 bezet, wel structureel ‘Judea’ en ‘Samaria’, naar de twee Joodse stammen die er dik tweeënhalfduizend jaar geleden verbleven.

De inmiddels ruim 700 duizend Israëlische kolonisten in zo’n driehonderd nederzettingen op Palestijns land worden in de schoolboeken niet genoemd. De honderd outposts, nederzettingen die de Israëlische regering niet heeft goedgekeurd, evenmin. ‘De bezetting wordt niet gecensureerd’, zucht Ben-Amos. ‘Maar wel genegeerd en genormaliseerd, zelfs door politiek linkse mensen.’

Verdediging van het vredelievende Israël, kom er maar in! Amnesty zal bevooroordeeld zijn? Wordt misschien gerund door Hamas? Zeg het maar!
Als een volk niet bestaan heeft in een bepaalde periode in een bepaald gebied kan daar toch ook geen geschiedenis van bestaan? Wat probeer je aan te tonen?
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

dikkemick schreef: 23 okt 2024 16:06 Rereformed

Je tweede: Ik help je hopen dat ze dit kunnen verwezenlijken na alles wat ze kapot gemaakt hebben. En dan bedoel ik niet alleen materiële schade.
Duidelijk, maar wat bedoel je ermee wie wat kapot gemaakt hebben? Bedoel je dat ook de mentale schade die Hamas bij de aangevallen Israëlisch heeft aangericht?
We are dancing again!
🔱
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 23 okt 2024 03:31 Baby's die borstvoeding krijgen zijn nog helemaal niet in staat om te bevatten wat Israël is, en derhalve kun je ze geen haat ertegen bijbrengen. Het is een onlogische emotionele uitbarsting. het bewijst evenwel niet dat de schrijver er van Palestijnen niet als mensen ziet. Wel dat hij even niet tot een rationele discussie in staat was. Het doet ook vermoeden dat de schrijver er moeite mee heeft onderscheid te maken tussen een terroristische organisatie en een onschuldige baby.
we meoten dus empathie en compassie hebben met iemand die geen onderscheid maakt tussen baby's en terroristen en eventjes een emotionele uitbarsting had toen hij meende dat israelhaat met de moedermelk wordt doorgegeven?
d

we zien ook hoe men suggereert dat ouders van leden nsb'ers waren, lanfy richting Mick. ook verbaal Geweld kent geen grenzen en dat dit ook geruisloos passeert bewijst opnieuw het verval hier
Gesloten