Wij bouwen onszelf.
Moderator: Moderators
Re: Wij bouwen onszelf.
De Humanen worden niet vervangen!
De PostHumanen zullen echter wel gaan domineren.
Vergelijkbaar met apen[?] waar de Humanen van afstammen ook niet zijn vervangen,
maar dat de Humanen wel zijn gaan domineren.
Als ik de kans krijg om te 'evolueren' [geupgrade kan worden tot ] tot een Transhumaan
die honderd jaar extra te leven krijgt op een voor mij prettige manier,
dus met veel genieten tijdens die honderd jaar, dan zal ik die kans grijpen!
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie
Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie
Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Ooit al gehoord over het concept dichterlijke vrijheid of zoiets?Peter van Velzen schreef: ↑26 okt 2024 00:58 Antwoord op de vraag van Levin: Ik wordt niet door "iets" vervangen hoor! Ik ben namelijk geen "species". De vraag moet je ook niet over mij stellen maar over ons: "Door wat zou je willen, daar ons soort wordt vervangen?"
Ik ben steeds geïntegreerd door het concept van "lenzen" zoals altijd zo mooi omkaderd door Levin. Ik ga ervan uit dat een geen standaard concept is in biologie/ chemie maar echt een concept uit "computational biologie"?
Degrowth is a civilation-killer. The degrowth mindset is the little death that brings total annihilation, mass scale demoralization from a cultural steering.
Growth is life, degrowth is death. It's that simple.
Vetgedrukt door mij.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑08 jul 2024 09:07Het eerste, wel zijn dat cellen van de zelfde soort.Peter van Velzen schreef: ↑08 jul 2024 03:23Wat bedoel je met samensmelten? Dat twee cellen samenkomen en samen één enkele cel vormen, of dat twee of meer simpele cellen een cel vormen met een kern en met mitochondriën? of dat een groot aantal cellen een - ongedifferentieerde - eenheid vormen?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑07 jul 2024 15:11
Dat zichzelf reproduceren verschillend is van de opbouw van een geheel had ik al gemeld.
Er is echter nog iets wat nu nog geen plaats heeft.
Eencelligen kunnen ook samensmelten, het is nogal zeldzaam maar met enorme hoeveelheden.......................
Ook bij dit proces zouden meercelligen kunnen zijn ontstaan.
Daarna weer delen dan zijn de eigenschappen her verdeeld.
Dag Tiberius Claudius,
Klopt het dat in jouw visie het begin van de opbouw van ons mensen tot stand is gekomen door de destijds paarsgewijze samensmelting van identieke eencelligen en daarna weer splitsen daarvan waardoor de eigenschappen herverdeeld werden?
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik begrijp je vraag niet goed.Yours schreef: ↑26 okt 2024 10:05Vetgedrukt door mij.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑08 jul 2024 09:07Het eerste, wel zijn dat cellen van de zelfde soort.Peter van Velzen schreef: ↑08 jul 2024 03:23
Wat bedoel je met samensmelten? Dat twee cellen samenkomen en samen één enkele cel vormen, of dat twee of meer simpele cellen een cel vormen met een kern en met mitochondriën? of dat een groot aantal cellen een - ongedifferentieerde - eenheid vormen?
Dag Tiberius Claudius,
Klopt het dat in jouw visie het begin van de opbouw van ons mensen tot stand is gekomen door de destijds paarsgewijze samensmelting van identieke eencelligen en daarna weer splitsen daarvan waardoor de eigenschappen herverdeeld werden?
Slaat het op hoe de soort mens is ontstaan of hoe een mens na de conceptie wordt opgebouwd?
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
In eerste instantie om hoe de mens is ontstaan.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑26 okt 2024 11:03Ik begrijp je vraag niet goed.Yours schreef: ↑26 okt 2024 10:05Vetgedrukt door mij.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑08 jul 2024 09:07
Het eerste, wel zijn dat cellen van de zelfde soort.
Dag Tiberius Claudius,
Slaat het op hoe de soort mens is ontstaan of hoe een mens na de conceptie wordt opgebouwd?
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
De mens behoort tot de primaten en die zijn waarschijnlijk z'n 85 miljoen jaar geleden ontstaan.Yours schreef: ↑26 okt 2024 11:12In eerste instantie om hoe de mens is ontstaan.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑26 okt 2024 11:03Ik begrijp je vraag niet goed.Yours schreef: ↑26 okt 2024 10:05
Vetgedrukt door mij.
Dag Tiberius Claudius,
(Dis nog in de tijd van de Dinosauriërs)
Hieruit is de mens door evolutie voortgekomen.
Zie hiervoor: https://en.wikipedia.org/wiki/Primate
PS.
Mijn verhaal sloeg op zelfstandige eencellige organismen.
(De tijd dat ze er alleen waren is veel langer dan de tijd dat er meercellige zijn.)
Maar het primaire leven ontstond dus wel uit die zelfstandige eencellige organismen die samensmolten.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑26 okt 2024 11:28De mens behoort tot de primaten en die zijn waarschijnlijk z'n 85 miljoen jaar geleden ontstaan.Yours schreef: ↑26 okt 2024 11:12In eerste instantie om hoe de mens is ontstaan.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑26 okt 2024 11:03
Ik begrijp je vraag niet goed.
(Dis nog in de tijd van de Dinosauriërs)
Hieruit is de mens door evolutie voortgekomen.
Zie hiervoor: https://en.wikipedia.org/wiki/Primate
PS.
Mijn verhaal sloeg op zelfstandige eencellige organismen.
(De tijd dat ze er alleen waren is veel langer dan de tijd dat er meercellige zijn.)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
De eerste waren heel wat primitiever als de huidige.
Ook is het vaak moeilijk om te zeggen of je iets als levend moet beschouwen.
(Sommigen vinden virussen geen levende organismen)
Ik ben er dan ook voor om de term leven te laten vallen en te vervangen door het begrip: 'Organisatie Graad'.
Wij mensen zijn dan een hoog georganiseerd eiwit.
OK. Bedankt voor je antwoorden.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑26 okt 2024 12:44De eerste waren heel wat primitiever als de huidige.
Ook is het vaak moeilijk om te zeggen of je iets als levend moet beschouwen.
(Sommigen vinden virussen geen levende organismen)
Ik ben er dan ook voor om de term leven te laten vallen en te vervangen door het begrip: 'Organisatie Graad'.
Wij mensen zijn dan een hoog georganiseerd eiwit.
....uit anderen ...vond het gewoon een interessant weetje ,
Degrowth is a civilation-killer. The degrowth mindset is the little death that brings total annihilation, mass scale demoralization from a cultural steering.