Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door lost and not found yet! »

Mus schreef: 02 nov 2024 10:42
lost and not found yet! schreef: 01 nov 2024 23:16

Lanfy schreef:
Internationaal Strafhof vaardigt arrestatiebevel uit tegen Poetin voor kinderdeportaties. Hij had in Zuid Afrika gearresteerd kunnen worden. Zuid Afrika die het arrestatiebevel van het internationaal strafhof gewoon naast zich neerlegt maar wel een proces tegen Israël begint bij het internationaal strafhof!

En wie wordt samen gespot op de BRICS top? Een opvallende aanwezige is secretaris-generaal Antonio Guterres van de Verenigde Naties. Secretaris-generaal van wat??? Ja, dat dus!
Dat dus, om het over moraliteit te hebben! Nogmaals, er is geen rekbaarder begrip! Of vind je het wel oke dat Zuid-Afrika, ondanks de uitspraken van het Internationaal Strafhof Poetin NIET heeft gearresteerd?
Bovenstaande klopt niet, zie onderstaande link.

Poetin afwezig op top in Zuid-Afrika uit vrees voor arrestatie

Je kan je afvragen of hij uberhaubt zou zijn gegaan ook zonder overleg. Ik denk van niet.
Excuses, je hebt helemaal gelijk Mus! Door mij niet goed onderzocht. Maar dat neemt niet weg dat mijn stelling dat moraliteit een
rekbaar begrip is klopt.

Deze vind ik wat moraliteit betreft een tikkie erger:

Wie worden er samen gespot op de BRICS top? Poetin & Guterres. En wie is Guterres ook al weer? Dat dus!
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
Mus
Forum fan

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 02 nov 2024 22:06
Excuses, je hebt helemaal gelijk Mus! Door mij niet goed onderzocht. Maar dat neemt niet weg dat mijn stelling dat moraliteit een
rekbaar begrip is klopt.

Wie worden er samen gespot op de BRICS top? Poetin & Guterres. En wie is Guterres ook al weer? Dat dus!
Wat dat laatste betreft, dat kan, ik weet het niet. Ik heb geen idee wat Guterres voor’n iemand is en wat zijn motivatie is geweest. Mogelijk ging hij daar naar toe om de temperatuur te peilen. M.a.w. je kunt je ‘vijanden’ maar liever na aan het hart houden dan ze vanaf een afstand moeten bekijken.
Geen idee verder… Wat mij betreft is makkelijk oordelen of bedenken wanneer je dus geen idee hebt van iemands motivatie om iets wel of niet te doen. Wat we wel weten is dat ‘machthebbers’ om verschillende redenen en over het algemeen nooit het achterste van hun tong laten zien aan de goegemeente, of dat moreel verantwoord is? Ach ja, wat zullen we daar van zeggen….?

Met betrekking tot dat eerste: dat klopt.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 02 nov 2024 23:07
lost and not found yet! schreef: 02 nov 2024 22:06
rekbaar begrip is klopt.

Wat dat laatste betreft, dat kan, ik weet het niet. Ik heb geen idee wat Guterres voor’n iemand is en wat zijn motivatie is geweest. Mogelijk ging hij daar naar toe om de temperatuur te peilen. M.a.w. je kunt je ‘vijanden’ maar liever na aan het hart houden dan ze vanaf een afstand moeten bekijken.
Geen idee verder… Wat mij betreft is makkelijk oordelen of bedenken wanneer je dus geen idee hebt van iemands motivatie om iets wel of niet te doen. Wat we wel weten is dat ‘machthebbers’ om verschillende redenen en over het algemeen nooit het achterste van hun tong laten zien aan de goegemeente.

Met betrekking tot dat eerste: dat klopt.
Waarom zou hij zijn neus niet laten zien op de BRICS-top?
Het Westen met daarin de EU en ook wel een beetje Israël is ook zoiets.
En wij en zij zijn niet heilig, dat is waar.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Lanfy:
Dat moraliteit een rekbaar begrip
Is , lijkt me ook geen reden om het begrip maar te laten varen. Het was mij derhalve niet duidelijk, wat je er - on topic - mee wilde zeggen.

HierEnNu:
Ik ben inderdaad van plan niet veel door de vingers te zien in dit onderwerp.
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 03 nov 2024 02:34:scissors:
HierEnNu:
Ik ben inderdaad van plan niet veel door de vingers te zien in dit onderwerp.
Dankjewel voor de helderheid.
Een nachtje over slapen werkt best wel goed, vooral omdat ik het als concept opsla en dan is het de dag erna tijdens het nalezen vaak niet eens de moeite waard om op verstuur te klikken, terwijl als ik meteen reageer ik me daarna toch weer mee laat slepen.

Kom ik in aanmerking voor een vrijwillige ban van een week of zo, en dan maar
gelijk voor ieder Israël topic? Dan kan ik wel een beetje bij blijven met lezen,
maar ga ik niet de fout in doordat ik niet kan plaatsen.
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Israël Overvallen door operatie al-Aqsa storm?

Echt?
Overvallen?
Hebben ze dit nu echt helemaal niet zien aankomen?
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/d ... van-geweld

Palestina. Dit gebied is verdeeld in twee werelden, namelijk de wereld van gekoloniseerden - met een gebrek aan bestaansmiddelen en basisvoorzieningen - en de wereld van bezetters die niets tekortkomen. De scheiding tussen deze twee werelden wordt bewaakt door militairen en politieagenten, die ervoor moeten zorgen dat de gekoloniseerden uit de wereld van de bezetters blijven.

De aanval van Hamas en de wijze waarop die heeft plaatsgevonden (gijzelingen, doden) is ten zeerste af te keuren.
Toch komt zo een uitbarsting van geweld niet uit de lucht vallen. Mensenrechtenorganisaties rapporteren al jarenlang dat militairen en politieagenten grove mensenschendingen plegen. Niet alleen volwassenen zijn daarvan het slachtoffer. Er is ook sprake van aanhoudend geweld tegen en misbruik van Palestijnse kinderen die worden vastgehouden door militairen. Op videobeelden is regelmatig te zien hoe de Palestijnen als vee worden behandeld. Een recent beeld dat is blijven hangen toont Israëlische soldaten die inslaan op de begrafenisstoet van de doodgeschoten Palestijns-Amerikaanse journalist Shireen Abu Akleh.
Ook is bekend dat de ultranationalistische regering van Benjamin Netanyahu tegen alle afspraken in Palestijns gebied annexeert door joodse kolonisten de vrije hand te laten om er hun illegale nederzettingen te vestigen. Palestijnen raken alles kwijt en hebben geen toekomst.

Dus echt overvallen? Deze derde Nakba zat er gewoon aan te komen. En het wordt tijd dit in te gaan zien en niet alles af te schuiven op Hamas en op bijbelse (koran)-wraak!
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 03 nov 2024 10:19 Israël Overvallen door operatie al-Aqsa storm?

Echt?
Overvallen?

:scissors:

Dus echt overvallen? Deze derde Nakba zat er gewoon aan te komen. En het wordt tijd dit in te gaan zien en niet alles af te schuiven op Hamas en op bijbelse (koran)-wraak!
Ik ban mezelf wel voor een week of zo ...
... al was het maar om een ban te voorkomen door te reageren! :idea:

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 03 nov 2024 10:34
dikkemick schreef: 03 nov 2024 10:19 Israël Overvallen door operatie al-Aqsa storm?

Echt?
Overvallen?

:scissors:

Ik ban mezelf wel voor een week of zo ...
... al was het maar om een ban te voorkomen door te reageren! :idea:
Nee HierEnNu, hier hoor je op in te gaan.
Hadden/hebben de Palestijnen nu echt helemaal geen recht of motivatie om zich onderdrukt te voelen? Leefden ze in een walhalla?
Ik doel dan op de periode voor 7 oktober. Zeg maar de afgelopen 100 jaar of zo.
Nu worden ze immers nog rotter dan slachtvee behandeld.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 03 nov 2024 10:39:scissors:
Nee HierEnNu, hier hoor je op in te gaan.
Vergeef me als ik me vergis, maar ...

Ik herken in jou een lotgenoot, en als recovering addict kan ik verder niets voor jou doen dan je te adviseren om ook af te kicken. Mocht ik me vergissen en jij wel gelukkig wordt van jouw gedrag en wat je zoal schrijft hier, ga daar dan vooral mee door, maar ik ben wel op het punt beland dat ik begin in te zien dat ik af en toe de controle kwijtraak en al gereageerd heb nog voordat ik heb besloten dat ik ga reageren.

Voor mij als recovering addict een herkenbaar patroon
wat alarmbellen doet afgaan
die in het Nederlands vertaald schreeuwen:
  • "doorbreek die vicieuze cirkel voor het te laat is!"
Wat jij doet moet jij verder zelf weten, je bent tenslotte een grote jongen, toch?
  • Maar vertel mij niet dat ik op jouw schrijfsels in hoor te gaan
    terwijl zulks ten koste zou kunnen gaan van mijn gezondheid! :idea:

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m »

Dikkemick schreef:De aanval van Hamas en de wijze waarop die heeft plaatsgevonden (gijzelingen, doden) is ten zeerste af te keuren.
Toch komt zo een uitbarsting van geweld niet uit de lucht vallen. Mensenrechtenorganisaties rapporteren al jarenlang dat militairen en politieagenten grove mensenschendingen plegen.
Deze redenering heb je in dit topic al een keer of 26 gehouden.
Nog nooit ben je ingegaan op het feit dat vergelijkbare vormen van onderdrukking elders niet tot terrorisme leiden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 03 nov 2024 11:55
Dikkemick schreef:De aanval van Hamas en de wijze waarop die heeft plaatsgevonden (gijzelingen, doden) is ten zeerste af te keuren.
Toch komt zo een uitbarsting van geweld niet uit de lucht vallen. Mensenrechtenorganisaties rapporteren al jarenlang dat militairen en politieagenten grove mensenschendingen plegen.
Deze redenering heb je in dit topic al een keer of 26 gehouden.
Nog nooit ben je ingegaan op het feit dat vergelijkbare vormen van onderdrukking elders niet tot terrorisme leiden.
Ik begrijp de opstand van de Palestijnen, ik begrijp de niet-opstand van onderdrukten niet.
Enige frustrerende aan een dergelijke (terechte) opstand is dat de onderdrukker vaak oppermachtig is en alles direct weer neerSLAAT.
Spuit Elf.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 03 nov 2024 14:45
gerard_m schreef: 03 nov 2024 11:55 Nog nooit ben je ingegaan op het feit dat vergelijkbare vormen van onderdrukking elders niet tot terrorisme leiden.
Ik begrijp de opstand van de Palestijnen, ik begrijp de niet-opstand van onderdrukten niet.
Enige frustrerende aan een dergelijke (terechte) opstand is dat de onderdrukker vaak oppermachtig is en alles direct weer neerSLAAT.
Maar hiermee geef je toch de reden aan waarom vergelijkbare vormen niet tot terrorisme leiden?
Indien een opstand geen kans maakt is het volslagen dwaas om er eindeloos mee door te gaan.

De enige uitleg die hiervoor te geven is is religieuze waan: dat je voor het martelaarschap in het hiernamaals beloond zal worden. En dat is nu net de kracht waarop het Palestijnse terrorisme drijft.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nee, ik wil hiermee zoveel zeggen dat het toch uitermate laf is als je jezelf als tweederangs burger laat misbruiken. Dat jij minder rechten hebt, Omdat je Fin of Palestijn bent, terwijl je geografische gezien evenveel rechten (en plichten) zou moeten hebben als, in dit geval, de kolonisator.

Wil je zeggen dat de Palestijnen zich bij hun koloniale overheerser hadden moeten neerleggen? Hadden ze beter kunnen buigen omdat Israël nu toevallig degene is met de zwaarste wapens?
Ik zie dan moderne slavernij herleven. De ander heeft maar te voegen naar wat de overheerser wil.

P.s: Keur jij onderdrukking goed ALS de ander dit accepteert?
Spuit Elf.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Verdediging deel.....

https://nos.nl/artikel/2543097-mensenre ... orden-gaza

Verenigde Naties en mensenrechtenorganisaties slaan alarm vanwege de aanhoudende belegering door het Israëlische leger van het noorden van Gaza. Het gedwongen vertrek van Palestijnen, het tegenhouden van humanitaire hulp en het grove geweld dat gebruikt wordt, wijzen op een etnische zuivering, zegt onder meer de Israëlische organisatie B'tselem.

Bagatellisereer er maar weer op los.
Spuit Elf.
Peter_1
Geregelde verschijning

Bericht door Peter_1 »

dikkemick schreef: 03 nov 2024 18:44 Verdediging deel.....

https://nos.nl/artikel/2543097-mensenre ... orden-gaza

Verenigde Naties en mensenrechtenorganisaties slaan alarm vanwege de aanhoudende belegering door het Israëlische leger van het noorden van Gaza. Het gedwongen vertrek van Palestijnen, het tegenhouden van humanitaire hulp en het grove geweld dat gebruikt wordt, wijzen op een etnische zuivering, zegt onder meer de Israëlische organisatie B'tselem.

Bagatellisereer er maar weer op los.
Er valt niets te bagatalliseren. Israel gaat Noord Gaza etnisch zuiveren. Daar maken ze zelf al sinds 7 oktober geen geheim van.

Alleen de VN kan waarschuwen tot ze een ons wegen. Conflicten, oorlog draait om recht van de sterkste. Internationaal-recht, oorlogsrecht is er enkel als de machtigste factor het goed uitkomt, om het te gebruiken.
Plaats reactie