Ik ben HierEnNu

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Ik ben HierEnNu

Bericht door HierEnNu »

Ik had me voorgenomen en ook min of meer beloofd om nog terug te komen op:
HierEnNu schreef: 03 aug 2022 16:36'Dat wat is' accepteren zo zoals het is,
is een soort van leerproces waar ik in verstrengeld ben geraakt
en daar heb ik in het topic 'Verlichting' een poging toe ondernomen, daar:
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Antwoorden naar aanleiding van vragen

waar ik geen beter plekje voor weet dan hier:

Mus schreef: 23 sep 2024 15:10Mijn verwijzing naar jou bestaat slecht uit het gegeven dat jij iets psychologisch heb gestudeerd en derhalve mogelijk academisch gezien het meest geschikt bent ons daarin behulpzaam te zijn,
Als ik daar geschikt voor was lijkt me dat best leuk om me in te bekwamen, maar met het uurtarief wat ik dan zou vragen zou ik ongetwijfeld al ontslagen zijn nog voor ik aangenomen was. :mrgreen:

Ik ben niet academisch geschoold en dat wat ik aan psychologie bestudeerd heb was met name gericht op ontwikkelingspsycholgie, didactiek en pedagiek. De opleiding tot PSW [Psycho Sociaal Werker] was sterk gericht op Counseling en pragmatisch ondersteunen en zo passend mogelijk doorverwijzen. Zelf vond ik het interessantste dat er tijdens de opleiding veel ruimte was voor zelfonderzoek onder supervisie, omdat men er van uit ging dat men eerst zichzelf door en door moet kennen om een ander goed verder te kunnen helpen. Nadat mijn zoon de diagnose PDD-nos [vorm van Autisme] kreeg, ben ik me voornamelijk in Autisme gaan verdiepen.

Om op een forum anderen behulpzaam zijn om bij zichzelf te rade gaan waarom men het nodig vindt elkaar te vuur en te zwaard te bestrijden ben ik op dit moment totaal ongeschikt, en onder andere door het gemis aan non-verbale signalen en ontbreken van de mogelijkheid tot het opbouwen van een goede wederzijdse werkrelatie zou ik er niet eens aan willen beginnen al zou ik er geschikt voor zijn. Ik weet eerlijk gezegd ook helemaal niet of ik wellicht één of ander gebrek heb waardoor voor mij het gemis aan non-verbale signalen in de communicatie kennelijk een groter gemis is dan voor een ander, ik heb dat zelfs al bij telefonische geprekken terwijl ik daarbij eventuele emoties vanwege de intonatie zonder probleem oppik.

Wat is er volgens jou mis aan elkaar op een forum
te vuur en te zwaard bestrijden als je diametraal van mening verschilt?
Mus schreef:voornamelijk omdat je blijk geeft het allemaal zo goed te weten, of heb ik me daar in vergist, ik bedoel mijn idee dat je meent het allemaal zo goed te weten?
Ik schroom inderdaad niet om mijn feitenkennis, voor zover ik die heb, in te zetten als ik een mening ter discussie stel die ik verdedigingswaardig vind, maar ik ben toch vooral hier om te leren en wat dat betreft had ik vrij snel door dat ik hier veel meer leer als ik mijn eigen eigenwijze snater dichthoud en zwijg zodat er meer ruimte is om wat de ander brengt goed binnen te laten komen.
Makkelijker gezegd dan gedaan ... dat dan weer wel!

Wat goed weten betreft, ik heb geenszins de illusie dat ik 'het allemaal zo goed weet',
maar ik koester wel de illusie dat ik dat wat ik weet goed weet en om mij te doen inzien dat ik een denkfout maak zal zulks aangetoond moeten worden op een manier dat mij dat ook duidelijk is, want ik ga liever al bijlerend op mijn bek vanwege mijn eigen denkfouten
dan dat ik niets bijleer doordat ik veilig andermans briljante gedachtes opvolg. :idea:
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Quote en reactie van Mus verplaatst naar desbetreffend topic in discussie forum.
viewtopic.php?p=646167#p646167
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie