Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 04 nov 2024 18:04
HierEnNu schreef: 04 nov 2024 17:52
Gerard R. schreef: 04 nov 2024 16:47:scissors:
Dat had toch niemand kunnen denken.
Een legertje van de andere kant van de wereld,
dat in een Russische militaire operatie meevecht.
En ze hebben nog kernwapens ook, al zijn die waarschijnlijk nog in Noord-Korea.
Ikke allang hoor! Het is al tijden geleden dat ik uitsprak dat ik uitkeek naar het moment dat een legertje van de andere kant van de wereld mee ging vechten tegen die Russische militaire operatie. En dat legertje heeft nog kernwapens ook en die liggen klaar, vlakbij in Europa, sterker nog:
  • die kernwapens liggen hier en nu bij 'ons' in Nederland! :idea:
Maar ik vergat er ook bij te vermelden dat wij hier op het forum wél zo iemand hebben die dat denkt. Mea culpa.
We vergeten genieën te snel. :D
:lol:

Héhé ... eindelijk! Nou houd ik weer van jou!
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 04 nov 2024 18:47
Gerard R. schreef: 04 nov 2024 18:04
HierEnNu schreef: 04 nov 2024 17:52

Ikke allang hoor! Het is al tijden geleden dat ik uitsprak dat ik uitkeek naar het moment dat een legertje van de andere kant van de wereld mee ging vechten tegen die Russische militaire operatie. En dat legertje heeft nog kernwapens ook en die liggen klaar, vlakbij in Europa, sterker nog:
  • die kernwapens liggen hier en nu bij 'ons' in Nederland! :idea:
Maar ik vergat er ook bij te vermelden dat wij hier op het forum wél zo iemand hebben die dat denkt. Mea culpa.
We vergeten genieën te snel. :D
:lol:

Héhé ... eindelijk! Nou houd ik weer van jou!
Nou, mijn dag is weer goed. :lol:

Extreem gevaarlijke ontwikkeling.
Voor hetzelfde geval sturen ze een paar honderdduizend soldaten.
Ik denk, dat de Navo érg wakker zal zijn geworden.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Is de indruk verkeerd dat het 'Westen' Oekraïne al behoorlijk heeft opgegeven? Amper tien procent van het Amerikaanse steunpakket heeft tot nu toe Oekraïne bereikt, toestemming om met ATACAM's e.d diep in Rusland toe te slaan blijft maar uit, er lijkt eigenlijk geen reactie op de komst van de Noord-Koreaanse troepen te zijn, Duitsland wil eigenlijk niets meer doen en Scholz heeft tegenover Rutte als Secretaris-Generaal van de Navo verklaart Oekraïne niet in de Navo te zien, maar in een soort 'Finse' status...'Finse' status...
Opgepikt van de nodige duidingsksnalen afgelopen dagen.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 06 nov 2024 15:53 Is de indruk verkeerd dat het 'Westen' Oekraïne al behoorlijk heeft opgegeven? Amper tien procent van het Amerikaanse steunpakket heeft tot nu toe Oekraïne bereikt, toestemming om met ATACAM's e.d diep in Rusland toe te slaan blijft maar uit, er lijkt eigenlijk geen reactie op de komst van de Noord-Koreaanse troepen te zijn, Duitsland wil eigenlijk niets meer doen en Scholz heeft tegenover Rutte als Secretaris-Generaal van de Navo verklaart Oekraïne niet in de Navo te zien, maar in een soort 'Finse' status...'Finse' status...
Opgepikt van de nodige duidingsksnalen afgelopen dagen.
Misschien gaat het nog veranderen, er zijn wel meer desastreuze dips in steun geweest, maar het heeft er inderdaad veel
van dat wij Ukraine zachtjes het onderspit laten delven. Mogelijk wil Trump een dealtje met zijn vriend Putin?
Anderszijds zijn de veroveringen van de Russen relatief klein. Dus verplaatst het front in het Oosten van het land weinig.
Het ontbreekt Ukraine ook niet direkt aan materiaal, meer aan militairen.
En Ukraine in de Navo kan ik me eigenlijk nauwelijks voorstellen op dit moment. Ook riskant uiteraard.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Is er iemand al op de gedachte gekomen hoeveel Noord-Koreaanse deserteurs er in de komende tijd asiel zullen zoeken in het Westen?
https://en.wikipedia.org/wiki/North_Korean_defectors
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Maria schreef: 06 nov 2024 21:37 Is er iemand al op de gedachte gekomen hoeveel Noord-Koreaanse deserteurs er in de komende tijd asiel zullen zoeken in het Westen?
Dat ligt er volgens mij aan hoeveel soldaten Noord-Korea zal sturen.
Nu zijn het er wat meer dan 10.000 maar ze hebben daar heel veel militairen...
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Zo, de oorlog tussen Ukraine en Noord-Korea is een feit.

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... gTKCUzBmDL
Pentagon bevestigt inzet Noord-Koreanen in Koersk
Noord-Korea heeft 10.000 troepen naar Rusland gestuurd, waarvan de meesten zijn ingezet in de westelijke Koersk Oblast en deelnemen aan gevechtshandelingen, zei een woordvoerder van het Pentagon tijdens een persbriefing gisteren. Washington herhaalt eerdere waarschuwingen uit Kyiv dat troepen uit Pyongyang zijn ingezet in het oorlogsgebied in een ongekende escalatie van de oorlog van Rusland tegen Oekraïne. 'Vandaag kan ik bevestigen dat meer dan 10.000 (Noord-Koreaanse) soldaten naar het oosten van Rusland zijn gestuurd, en de meesten van hen zijn verhuisd naar het uiterste westen van Koersk Oblast, waar ze zijn begonnen met gevechtsoperaties met Russische troepen', aldus woordvoerder Vedant Patel.(..)
Commentaar overbodig.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Slechts 24 uur heeft Trump nodig en de soldaten kunnen Kim weer gaan aanbidden.

Maar serieus. Om een einde aan deze ellende te maken: Geef het overwegend Russisch sprekende gedeelte van Oekraïne (dat deel dat nu bezet is) weer aan Rusland. Een grote neutrale zone ertussen en de rest van Oekraïne kont, als de corruptie verleden tijd is, bij de EU.
Krijgt Rusland een vrijwel volledig verwoest deel Oekraïne met alle mijnen er gratis bij.
Het westen gaat vervolgens het grootste deel van Oekraïne helpen er weer bovenop te komen.
En Poetin? Zodra die ook maar 1 voet buiten t Kremlin zet, wordt opgepakt en berecht.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 13 nov 2024 14:56 Slechts 24 uur heeft Trump nodig en de soldaten kunnen Kim weer gaan aanbidden.

Maar serieus. Om een einde aan deze ellende te maken: Geef het overwegend Russisch sprekende gedeelte van Oekraïne (dat deel dat nu bezet is) weer aan Rusland. Een grote neutrale zone ertussen en de rest van Oekraïne kont, als de corruptie verleden tijd is, bij de EU.
Krijgt Rusland een vrijwel volledig verwoest deel Oekraïne met alle mijnen er gratis bij.
Het westen gaat vervolgens het grootste deel van Oekraïne helpen er weer bovenop te komen.
En Poetin? Zodra die ook maar 1 voet buiten t Kremlin zet, wordt opgepakt en berecht.
Jij bent een opitmist. :wink:
Ik denk niet dat Putin of zijn opvolger het laat bij zo'n vreedzame toestand.
Ik denk dat de verdekte opdracht in Rusland is: doorlopen, op minst tot de Poolse grens enz..

En Noord-Korea heeft nog wel een appeltje te schillen met Zuid-Korea. Alles op z'n tijd. Dus als het gunstig is voor ze.
Het alles onder het motto: "samen zijn we sterk". China, N. Korea, Rusland, Briks enz.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

De Russen hebben iets door die oorlog waar ook het Westen last van heeft. Ik weet niet wie de meeste last heeft.
Ik denk de Russen met hun niet zo ruime inkomen.

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... -kopzorgen
Voedselprijzen in Rusland rijzen de pan uit, en dat bezorgt het Kremlin hoofdbrekens, aldus Bloomberg. Russen worden geconfronteerd met een forse stijging van de voedselprijzen. Zo is een kilo aardappelen minstens 73 procent duurder dan aan het begin van het jaar, is de prijs van boter met meer dan 30 procent gestegen en moeten Russen voor groenten als uien en bieten 20 procent meer betalen. Producten als zure room, melk, brood en vis zijn allemaal 12 tot 15 procent duurder dan in 2023.
Nu nog een hoop boze Russen, dag oorlogszucht (Putin) wellicht, en dan vrede... ?? :?
Moeten ze eerst nog naar huis met hun legers.

Zo, het was een mooie droom, wah? :D
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Oekraïne lijdt het meest onder de rakketten. Rusland onder de economie.
De Russische economie zit in zwaar weer. De inflatie en extreem hoge rente van 21 procent zijn de boosdoeners. Het aantal wanbetalers stijgt tot 6,2 miljoen. ,,Als we zo doorgaan zullen de meeste bedrijven failliet gaan.”
https://www.ad.nl/buitenland/russische- ... ~a90c1680/

De inflatie is zo'n 8% en lijkt niet meer op verhoging van de rente te reageren.
Andere voorspellers zeggen dat er tegen het eind van de eeuw nog maar de helft van de aantal Russen zal zijn als dat er nu is.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Bonjour schreef: 17 nov 2024 09:25 Oekraïne lijdt het meest onder de rakketten. Rusland onder de economie.
De Russische economie zit in zwaar weer. De inflatie en extreem hoge rente van 21 procent zijn de boosdoeners. Het aantal wanbetalers stijgt tot 6,2 miljoen. ,,Als we zo doorgaan zullen de meeste bedrijven failliet gaan.”
https://www.ad.nl/buitenland/russische- ... ~a90c1680/

De inflatie is zo'n 8% en lijkt niet meer op verhoging van de rente te reageren.
Andere voorspellers zeggen dat er tegen het eind van de eeuw nog maar de helft van de aantal Russen zal zijn als dat er nu is.
Ik moet het allemaal nog zien en ik hoop erop. Maar weet je nog, bij het begin van die oorlog? Hoe er werd gesteld, dat Putin heel ziek zou zijn? Speculeren is een mooie bezigheid als het juist is.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Russian lawmaker Maria Butina said on Monday that the administration of President Joe Biden was risking World War Three if it had allowed Ukraine to use US-made weapons to strike deep into Russia.
https://www.ndtv.com/world-news/ukraine ... ia-7046543
https://www.ndtv.com/world-news/joe-bid ... er-7046438

Ukraine wordt de laatste tijd nogal zwaar beschoten. Vooral elektriciteit willen de Russen treffen.
Aan te nemen valt dat het akkoord over deze lange afstandsraketten een en ander zou kunnen veranderen.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Biden lijkt deze beslissing (ATAMC's dieper in Rusland inzetten) genomen als reactie op de komst van Noord-Koreaanse troepen, daar is een goede maand overheen gegaan (en verkiezingen...), het is niet gerelateerd aan de verwoestende Russische bombardementen in Oekraïne van afgelopen weekend.
Een maand om daarover te besluiten...als het maanden eerder gebeurt was...

Olaf Scholz, de Duitse Bondskanslier, is ook een steeds dubieuzer figuur. Bellen met Poetin, de dag daarna lanceert deze een verwoestende aanval op vooral burgerdoelen en de energievoorziening met de winter in aantocht. Scholz zou zich willen presenteren als 'Friedenskanzler' voor de aankomende verkiezingen, en zo wordt Oekraïne weer inzet van een binnenlandse politiek steekspel van een Navo-lidstaat.
Scholz is behoorlijk in zijn hemd gezet door Poetin, maar zal wel onverdroten doorgaan met naar 'dialoog' en 'oplossingen' zoeken...
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 18 nov 2024 16:56 Biden lijkt deze beslissing (ATAMC's dieper in Rusland inzetten) genomen als reactie op de komst van Noord-Koreaanse troepen, daar is een goede maand overheen gegaan (en verkiezingen...), het is niet gerelateerd aan de verwoestende Russische bombardementen in Oekraïne van afgelopen weekend.
Een maand om daarover te besluiten...als het maanden eerder gebeurt was...

Olaf Scholz, de Duitse Bondskanslier, is ook een steeds dubieuzer figuur. Bellen met Poetin, de dag daarna lanceert deze een verwoestende aanval op vooral burgerdoelen en de energievoorziening met de winter in aantocht. Scholz zou zich willen presenteren als 'Friedenskanzler' voor de aankomende verkiezingen, en zo wordt Oekraïne weer inzet van een binnenlandse politiek steekspel van een Navo-lidstaat.
Scholz is behoorlijk in zijn hemd gezet door Poetin, maar zal wel onverdroten doorgaan met naar 'dialoog' en 'oplossingen' zoeken...
Merkel was al niet zo'n superkracht, maar Scholz vind ik ronduit een zwakke man.
Heel vervelend, want ik acht Duitsland DE motor van de EU. Het gaat daar economisch ook niet best.
Ik begin in de huidige flitsende, gewelddadige wereld steeds meer twijfel te voelen over zomaar onze
'recht toe, recht aan' democratie.
Plaats reactie