Dit is wetenschappelijk vaststelbaar: negatieve correlatie tussen EEG en bewustzijn

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

MaartenV
Bevlogen

Re: Dit is wetenschappelijk vaststelbaar: negatieve correlatie tussen EEG en bewustzijn

Bericht door MaartenV »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 06 nov 2024 12:01 Er is nooit dat gevonden wat jij beweert dat er zou zijn.
Kan je deze claim uitleggen of onderbouwen? Want ik gaf in het verleden toch telkens de wetenschappelijke referenties?
Ps: neem regel E5 van de forumregels in acht: regel E5 beschrijft dat forumleden hun standpunten goed moeten onderbouwen en inhoudelijk moeten reageren op vragen van andere gebruikers. Als een deelnemer stelselmatig weigert om reacties en vragen inhoudelijk te beantwoorden, kan dit resulteren in een waarschuwing of beperkingen in hun deelname aan het forum. Dus ik vraag je om meer uitleg, want ik heb toch telkens de wetenschappelijke referenties gegeven?
Extra-ordinary evidence needs extra-ordinary funding... (Avi Loeb)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Dit is wetenschappelijk vaststelbaar: negatieve correlatie tussen EEG en bewustzijn

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

MaartenV schreef: 06 nov 2024 18:39
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 06 nov 2024 12:01 Er is nooit dat gevonden wat jij beweert dat er zou zijn.
Kan je deze claim uitleggen of onderbouwen? Want ik gaf in het verleden toch telkens de wetenschappelijke referenties?
Ps: neem regel E5 van de forumregels in acht: regel E5 beschrijft dat forumleden hun standpunten goed moeten onderbouwen en inhoudelijk moeten reageren op vragen van andere gebruikers. Als een deelnemer stelselmatig weigert om reacties en vragen inhoudelijk te beantwoorden, kan dit resulteren in een waarschuwing of beperkingen in hun deelname aan het forum. Dus ik vraag je om meer uitleg, want ik heb toch telkens de wetenschappelijke referenties gegeven?
Die heb je al heel wat keren gekregen.

Ze staven inhoudelijk niet wat jij beweert.
Je hebt dat namelijk nooit kunnen aantonen.

PS.
Er zijn ook zat rapporten over UFO's die ze voor waar verklaren.
Ook die maken het echter niet waar.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 06 nov 2024 19:20
MaartenV schreef: 06 nov 2024 18:39
Die heb je al heel wat keren gekregen.

Ze staven inhoudelijk niet wat jij beweert.
Je hebt dat namelijk nooit kunnen aantonen.

PS.
Er zijn ook zat rapporten over UFO's die ze voor waar verklaren.
Ook die maken het echter niet waar.

Feit is dat de wetenschappelijke papers waarnaar ik verwees aantoonden wat ik zei.
Wat tegenwoordig voor UAP's doorgaat of Unidentified Anomalous Phenomena, zijn wel degelijk bewezen aanwezig in het luchtruim.
Radar, sensoren allerhande, ooggetuigen van getrainde waarnemers binnen het leger, enzovoort.
Laatst gewijzigd door MaartenV op 07 nov 2024 07:08, 1 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Het blijft gaan om conclusies, niet om fenomenen zelf. De aarde leek ooit plat.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

dikkemick schreef: 07 nov 2024 07:08 Het blijft gaan om conclusies, niet om fenomenen zelf. De aarde leek ooit plat.
Maar jij hebt ook een conclusie in je hoofd die je aanneemt voor zoete koek: de materialistische conclusie. Die onbewezen is.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

MaartenV schreef: 07 nov 2024 07:10
dikkemick schreef: 07 nov 2024 07:08 Het blijft gaan om conclusies, niet om fenomenen zelf. De aarde leek ooit plat.
Maar jij hebt ook een conclusie in je hoofd die je aanneemt voor zoete koek: de materialistische conclusie. Die onbewezen is.
Hoe kom je daar bij?
Ik vind het de meest plausibele aannemelijke conclusie voor zeer veel fenomenen. Maar of het DE conclusie is denk ik niet.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

MaartenV schreef: 07 nov 2024 07:06 ...
Wat tegenwoordig voor UAP's doorgaat of Unidentified Anomalous Phenomena, zijn wel degelijk bewezen aanwezig in het luchtruim.
Radar, sensoren allerhande, ooggetuigen van getrainde waarnemers binnen het leger, enzovoort.
Dat lijkt mij correct. Maar dat betekent niet meer dan dat er uap's zijn. Dat wil nog niet zeggen dat het groene mannetjes van Mars zijn laat staan dat die bestaan. En volgens mij is het dat waar het om draait. Als er een negatieve correlatie is tussen hersenactivieit en psychedelische ervaringen dan is er een negatieve correlatie is tussen hersenactivieit en psychedelische ervaringen. Dat wil nog niet zeggen dat er een negatieve correlatie is tussen EEG en bewustzijn.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 07 nov 2024 15:52 Als er een negatieve correlatie is tussen hersenactivieit en psychedelische ervaringen dan is er een negatieve correlatie is tussen hersenactivieit en psychedelische ervaringen. Dat wil nog niet zeggen dat er een negatieve correlatie is tussen EEG en bewustzijn.
Het gaat om de interpretatie/uitleg/verklaring van het fenomeen hersenactiviteit versus psychedelica.
De conclusie trekken dat bewustzijn dan extra dimensionaal oid is, is een stap te ver.
Spuit Elf.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 07 nov 2024 16:06
Mullog schreef: 07 nov 2024 15:52 Als er een negatieve correlatie is tussen hersenactivieit en psychedelische ervaringen dan is er een negatieve correlatie is tussen hersenactivieit en psychedelische ervaringen. Dat wil nog niet zeggen dat er een negatieve correlatie is tussen EEG en bewustzijn.
Het gaat om de interpretatie/uitleg/verklaring van het fenomeen hersenactiviteit versus psychedelica.
De conclusie trekken dat bewustzijn dan extra dimensionaal oid is, is een stap te ver.
Daar heb je natuurlijk gelijk in.

Probleem is dat Maarten V dit wel (zonder bewijs) uit de waarnemingen concludeert.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Dat is precies wat ik schrijf
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 07 nov 2024 18:51
Dat is precies wat ik schrijf
:lol: Ik wilde het nog even benadrukken
Spuit Elf.
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

Wat ook opmerkelijk is, is dat er extra stoffen nodig zijn om het bewustzijn te verminderen. Het lijkt er op dat de default state van het bewustzijn waak is.

Wanneer het donker wordt, ontvangt een deel van de hersenen (de suprachiasmatische nucleus) signalen van de ogen dat het tijd is om te rusten. Dit activeert de productie van melatonine. Melatonine helpt je lichaam om zich voor te bereiden op slaap door de lichaamstemperatuur te verlagen en je slaperig te maken.
In de ochtend neemt de melatonineproductie af om je wakker en alert te maken.

Daarnaast zijn er ook andere processen
Overdag bouwt een stof genaamd adenosine zich op in de hersenen, wat een gevoel van slaperigheid veroorzaakt tegen de avond. Adenosine wordt tijdens de slaap weer afgebroken.
GABA: Tijdens de nacht helpen stoffen zoals gamma-aminoboterzuur (GABA) om de hersenactiviteit te vertragen, waardoor je in slaap kunt blijven.

Dus het lichaam moet actief stoffen aanmaken om ons bewustzijn het zwijgen op te leggen.

Dat betekent dat onze default bewustzijnstoestand er één is van constante waak (ookal hebben we dan delusies).
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

MaartenV,

Beter eerst even afchecken:
https://herseninstituut.nl/over-het-bre ... %20lichaam.
Veel processen in ons lichaam volgen een dagelijks ritme van 24 uur, zoals bijvoorbeeld het slaap-waakritme. Het mechanisme wat verantwoordelijk is voor dit ritme wordt de biologische klok of circadiane klok genoemd.
Anders verzeil je met je wensimpulsen te snel in het drijfzand van de Chinese Orgaanklok!
https://holistik.nl/orgaanklok-gezondheid/
Chinese orgaanklok: volg het ritme van jouw organen en blijf gezond

Voor wie nog nooit van een orgaanklok heeft gehoord, beginnen we bij het begin. De Chinezen gaan uit van 12 hoofdmeridianen of orgaansystemen. De energie van ieder orgaan is 2 uren per etmaal optimaal.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

heeck schreef: 26 nov 2024 20:55 MaartenV,

Beter eerst even afchecken:
https://herseninstituut.nl/over-het-bre ... %20lichaam.
Veel processen in ons lichaam volgen een dagelijks ritme van 24 uur, zoals bijvoorbeeld het slaap-waakritme. Het mechanisme wat verantwoordelijk is voor dit ritme wordt de biologische klok of circadiane klok genoemd.
Anders verzeil je met je wensimpulsen te snel in het drijfzand van de Chinese Orgaanklok!
https://holistik.nl/orgaanklok-gezondheid/
Chinese orgaanklok: volg het ritme van jouw organen en blijf gezond

Voor wie nog nooit van een orgaanklok heeft gehoord, beginnen we bij het begin. De Chinezen gaan uit van 12 hoofdmeridianen of orgaansystemen. De energie van ieder orgaan is 2 uren per etmaal optimaal.

Roeland
Wil je nu zeggen dat mijn geschrijf over het vormen van melatonine en adenosine en gabba in de hersenen om de slaap te bewerkstellen volgens de wetenschap gelijk kan worden gesteld aan claims over de Chinese Orgaanklok?
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

“MaartenV” schreef: Wil je nu zeggen dat mijn geschrijf over het vormen van melatonine en adenosine en gabba in de hersenen om de slaap te bewerkstellen volgens de wetenschap gelijk kan worden gesteld aan claims over de Chinese Orgaanklok?
Daar heeft het inderdaad veel van weg want je samenvattende suggestie luidt dat dat constante “waak” onze bewustzijnstoestand is. Ook al hebben we dan delusies.

Je vergeet je achterliggende VERGEETDOOS en je vergeet dat er nog vele -door mij per link aangetipte- andere aansturende ritmes zijn dan die door jou uitgelichte, zodat je conclusie niet meer gewicht heeft dan de voorbarige waarop de chinese orgaanklok is gefantaseerd.

Roeland
PS
Inmiddels vernomen *) dat de proeven door Parnia met het waarnemen door buiten kennis zijnden van buiten hun zicht geplaatste objecten, geen surprises opleverden. Maw geen buitengewone waarnemingen van de soort waar jij op hoopte.
*)
Interview Steven Laureys afgelopen maand.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Plaats reactie