Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

Mus schreef: 11 nov 2024 00:59
ChaimNimsky schreef: 11 nov 2024 00:10
Trouwens de hele tijd maar dat gezanik over die zielige losers die er niet eens in slagen naast Israel in vrede en voorspoed te leven, hangt me de keel uit.
Wauw, het wordt die ‘losers’ ook wel mogelijk gemaakt in vrede naast een bezetter die voortdurend bezig is hun het leven zuur te maken te leven idd. Ga jij lekker door met het brengen van het positieve nieuws aan de Palestijnen, ze zullen blij met je zijn, wel even waarschuwen dat je er aan komt zodat ze nog net even kunnen vluchten voor dat zgn ‘positieve’ nieuws. Verhip dat kon niet want dat positieve nieuws verplaatst zich eenvoudigweg met hen, tja, ze komen niet onder dat positieve nieuws uit idd, toppie hoor, trots zijn op jezelf. 👍🏻
Jaja, die loosers (synoniem voor: zogenaamd zielige Palestijntjes) willen zich niet eens laten wegsturen en hebben moeite met de koloniale bezetter die ze uit hun huis flikkert.

Gelukkig zijn er nog wat loosers om zeep geholpen.
https://search.app?link=https%3A%2F%2Fw ... s%2Fm2%2F4

Israël heeft zondag verschillende luchtaanvallen uitgevoerd in Gaza, Libanon en Syrië. Daarbij zijn ruim zestig mensen gedood.

Nu de westbank en Iran nog! Ook daar leven heel veel loosers.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Trouwens de hele tijd maar dat gezanik over die zielige losers die er niet eens in slagen naast Israel in vrede en voorspoed te leven, hangt me de keel uit.
Wauw, het wordt die ‘losers’ ook wel mogelijk gemaakt in vrede naast een bezetter die voortdurend bezig is hun het leven zuur te maken te leven idd. Ga jij lekker door met het brengen van het positieve nieuws aan de Palestijnen, ze zullen blij met je zijn, wel even waarschuwen dat je er aan komt zodat ze nog net even kunnen vluchten voor dat zgn ‘positieve’ nieuws. Verhip dat kon niet want dat positieve nieuws verplaatst zich eenvoudigweg met hen, tja, ze komen niet onder dat positieve nieuws uit idd, toppie hoor, trots zijn op jezelf. 👍🏻
Zielige Losers:

Zo'n typering is bepaald niet fris en heeft iets racistisch.
Dat kan kennelijk hier gezegd worden als het om Palestijnen gaat.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 11 nov 2024 09:09
Zielige Losers:

dit laten passeren en je dan afvragen of de tijd van een zinvol freethinkerforum voorbij is.
als dit, zoals we al 13 maanden zien, aanvaardbaar is op het forum dan heeft dit forum inderdaad nog weinig zin

het hangt nimsky de keel uit dat we over tienduizenden afgeslachte Palestijnen praten, het zijn zielige losers
racistischer kan het echt niet meer worden
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

appelfflap schreef: 11 nov 2024 23:16
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 11 nov 2024 09:09
Mus schreef: 11 nov 2024 00:59 Wauw, het wordt die ‘losers’ ook wel mogelijk gemaakt in vrede naast een bezetter die voortdurend bezig is hun het leven zuur te maken te leven idd. Ga jij lekker door met het brengen van het positieve nieuws aan de Palestijnen, ze zullen blij met je zijn, wel even waarschuwen dat je er aan komt zodat ze nog net even kunnen vluchten voor dat zgn ‘positieve’ nieuws. Verhip dat kon niet want dat positieve nieuws verplaatst zich eenvoudigweg met hen, tja, ze komen niet onder dat positieve nieuws uit idd, toppie hoor, trots zijn op jezelf. 👍🏻
Zielige Losers:

dit laten passeren en je dan afvragen of de tijd van een zinvol freethinkerforum voorbij is.
als dit, zoals we al 13 maanden zien, aanvaardbaar is op het forum dan heeft dit forum inderdaad nog weinig zin

het hangt nimsky de keel uit dat we over tienduizenden afgeslachte Palestijnen praten, het zijn zielige losers
racistischer kan het echt niet meer worden
Het probleem is ook dat kritiek hierop je wel op een terechtwijzing kan komen te staan.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

Hoe is het nu in Gaza (in Nederland horen en zien we niet veel)? =>

https://www.cbc.ca/news/world/gaza-dest ... -1.7343234
As relentless fighting and Israeli airstrikes continue to devastate Gaza one year after war between Hamas and Israel began, Palestinians like Mohamed Khaleel Al-Zaneen are beginning to lose hope that their homeland will ever look like it once did — at least not in the foreseeable future.
Meer dan 43.000 doden, ongeveer 100.000 min of meer zwaar gewonden, vrijwel geen ziekenhuizen, te weinig water
en te eten, geen medicijnen, weinig elektriciteit, weinig brandstof en de winter is in aantocht. Dit is nood.

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/02/16/ga ... t-a4189850
https://www.rtl.nl/nieuws/video/video/f ... n-langzaam

Het is in feite veel te laat, maar ik hoop toch nog dat de wereld met wapenleverancier de VS voorop er iets aan zal doen.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 12 nov 2024 17:16 Hoe is het nu in Gaza (in Nederland horen en zien we niet veel)? =>

As relentless fighting and Israeli airstrikes continue to devastate Gaza one year after war between Hamas and Israel began, Palestinians like Mohamed Khaleel Al-Zaneen are beginning to lose hope that their homeland will ever look like it once did — at least not in the foreseeable future.
Meer dan 43.000 doden, ongeveer 100.000 min of meer zwaar gewonden, vrijwel geen ziekenhuizen, te weinig water
en te eten, geen medicijnen, weinig elektriciteit, weinig brandstof en de winter is in aantocht. Dit is nood.

Het is in feite veel te laat, maar ik hoop toch nog dat de wereld met wapenleverancier de VS voorop er iets aan zal doen.
Vergeet dat laatste maar.
De Biden regering heeft al aangekondigd dit niet te zullen doen.
Meer dan lippen dienst voor de Palestijnen zit er niet in.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Blijkbaar dom om kritiek te hebben.

De linkse Israëlische parlementariër Ofer Cassif is zes maanden geschorst vanwege zijn kritiek op de oorlog in Gaza. Hij noemt de aanpak van Israël 'genocide' en steunt de zaak die Zuid-Afrika tegen Israël heeft aangespannen bij het Internationaal Gerechtshof.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 15 nov 2024 07:24 Blijkbaar dom om kritiek te hebben.

De linkse Israëlische parlementariër Ofer Cassif is zes maanden geschorst vanwege zijn kritiek op de oorlog in Gaza. Hij noemt de aanpak van Israël 'genocide' en steunt de zaak die Zuid-Afrika tegen Israël heeft aangespannen bij het Internationaal Gerechtshof.
Een ernstige zaak deze schorsing, het geeft aan dat het meer en meer blijkt een pseudodemocratie te zijn.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 nov 2024 09:16
Gerard R. schreef: 12 nov 2024 17:16 Hoe is het nu in Gaza (in Nederland horen en zien we niet veel)? =>

Ja.
En als je het hele verhaal ziet, dan is het werkelijk niet vreemd dat Iran en andere landen in die buurt gaarne kernwapens zouden hebben. Gaza kennen we nu wel, Westbank nauwelijks maar daar is 't ook niet mooi en armoedzaaier Libanon zit ook al met vele miljarden schade en duizenden doden en gewonden. We bebrijpen nu ook met een beetje goede wil waarom Netanyahu al jaren met of zonder presentatiekartonnetjes aandringt op vernietiging in Iran van alle mogelijkheid kernwapens te maken. Die ze dan mogelijk gaan kopen van Noord-Korea of de Russen. Ik hoop van niet, maar daar kan ik niets over zeggen uiteraard, want daar heb ik geen zicht op. :cry:
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 15 nov 2024 11:44
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 nov 2024 09:16

Ja.
En als je het hele verhaal ziet, dan is het werkelijk niet vreemd dat Iran en andere landen in die buurt gaarne kernwapens zouden hebben. Gaza kennen we nu wel, Westbank nauwelijks maar daar is 't ook niet mooi en armoedzaaier Libanon zit ook al met vele miljarden schade en duizenden doden en gewonden. We bebrijpen nu ook met een beetje goede wil waarom Netanyahu al jaren met of zonder presentatiekartonnetjes aandringt op vernietiging in Iran van alle mogelijkheid kernwapens te maken. Die ze dan mogelijk gaan kopen van Noord-Korea of de Russen. Ik hoop van niet, maar daar kan ik niets over zeggen uiteraard, want daar heb ik geen zicht op. :cry:
De Zionisten hebben al kernwapens en houden zich aan geen enkel verdrag.
De bescherming van het verdrag tegen kernwapens is in deze waardeloos daar er nooit echt door het Westen tegen de Zionisten zal worden opgetreden, als deze kernwapens inzetten. De wens dus om zelf ook kernwapens te hebben lijkt me dus heel begrijpelijk en mogelijk zelfs legitiem.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 15 nov 2024 11:53 De Zionisten hebben al kernwapens en houden zich aan geen enkel verdrag.
De bescherming van het verdrag tegen kernwapens is in deze waardeloos daar er nooit echt door het Westen tegen de Zionisten zal worden opgetreden, als deze kernwapens inzetten. De wens dus om zelf ook kernwapens te hebben lijkt me dus heel begrijpelijk en mogelijk zelfs legitiem.
Wil ik beide partijen wel adviseren eerst het Hiroshima museum te bezoeken. Mag Poetin mee als begeleider.
Spuit Elf.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De lange arm van Israël.

Ik lees zojuist dat het Israëlische ministerie van Diaspora en Bestrijding Antisemitisme deze week voorafgaand aan het Kamerdebat over de aanvallen op Maccabi- supporters in Amsterdam een 'speciaal rapport' met een eigen analyse naar politici stuurde.

Uit dat document zou blijken dat Nederlandse organisaties die achter de aanvallen in Amsterdam zaten, nauwe banden onderhouden met de militante Palestijnse organisatie Hamas.

Moeten we hier soms ook hamas_bolwerken gaan bombarderen?
Waarschijnlijk propaganda. Van je vrienden moet je het hebben Geert!
Spuit Elf.
Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 16 nov 2024 09:49 De lange arm van Israël.

Ik lees zojuist dat het Israëlische ministerie van Diaspora en Bestrijding Antisemitisme deze week voorafgaand aan het Kamerdebat over de aanvallen op Maccabi- supporters in Amsterdam een 'speciaal rapport' met een eigen analyse naar politici stuurde.
Typisch, voorafgaand...
Uit dat document zou blijken dat Nederlandse organisaties die achter de aanvallen in Amsterdam zaten, nauwe banden onderhouden met de militante Palestijnse organisatie Hamas.
O, vast. Vergeet niet dat wij het al jaren heel erg vinden, dat Palestijnen op alle extreem-rechtse manieren worden
gekoeioneerd tot ze niks meer hebben dan verdriet.
Moeten we hier soms ook hamas_bolwerken gaan bombarderen?
Waarschijnlijk propaganda. Van je vrienden moet je het hebben Geert!
En dat is dan ook weer een beetje overdreven. :)

Dit is ook wel interessant. Een wat andere insteek dan Nederlandse media.
Media bias, inaccuracy and the violence in Amsterdam
What one night of violence revealed about the western media’s failings on Israel and Palestine.
In the wake of an ugly eruption of violence on the streets of Amsterdam, the media coverage of the story has been put under the microscope with editors scrambling to revise headlines, rework narratives, and reframe video content.
https://www.aljazeera.com/program/the-l ... source=rss
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Eindelijk wordt het glas geheven op de Westelijke Jordaanoever!

Rechts Israël gelooft nl dat het team van Donald Trump de annexatie van de Westoever dichterbij zal brengen. Uit blijdschap is er alvast een wijn vernoemd naar de aanstaande president van de Verenigde Staten.

En daar komen de 2 nieuwe namen al weer om de hoek kijken.

Mike Huckabee, de man die binnenkort de Amerikaanse ambassadeur in Israël zal worden: een evangelische christen, die gelooft dat de komst van de Messias wordt bespoedigd als het Joodse volk weer in het Bijbelse Israël woont, en de bouw van nederzettingen in bezet gebied om die reden
Weigert dan ook het gebied de Westelijke Jordaanoever te noemen en spreekt liever over Judea en Samaria.

Gaat de goede kant op! Proost!!
Spuit Elf.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

n.b. ik heb een dubbelpost van Gerard in dit topic (over Oekraïne, dat in dit topic off-topic is) op zijn verzoek verwijderd (en ook enkele reacties hierop).

Dit is de post in kwestie.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Plaats reactie