Israël en het internationaal recht

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

B.S.
Bevlogen

Re: Israël en het internationaal recht

Bericht door B.S. »

Een ander geluid een keer https://youtu.be/-MLToP2YJ1s?si=XqTn0Lxb1tHSaLso
Helemaal interessant wordt het na 48. min. in de video - komt erop neer: de staat Israël is de enige rechtsopvolger van het Mandaafgebied Palestina zoals dat tot 14 mei 1948 bestond - de voorstellen om met name (delen van) de West-Bank aan eerst Jordanië en later 'de Palestijnen' te geven zijn een gebaar van Israël over territorium waar het in principe recht op heeft, ja u leest het goed, m.a.w. de 'nederzettingen' zijn niet 'illegaal'
Van de Rivier tot Zee... :D
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En het verweer van Netanyahu op het arrestatiebevel?

U raadt het al!

Antisemitisme!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 21 nov 2024 21:58 En het verweer van Netanyahu op het arrestatiebevel?

U raadt het al!

Antisemitisme!
Uiteraard.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 21 nov 2024 21:58 En het verweer van Netanyahu op het arrestatiebevel?

U raadt het al!

Antisemitisme!
Logisch toch? Of had je wat anders verwacht?

Geef trouwens eens een overeenkomst met de personen op deze lijst:
Met Bibi Nethanyahu.

Dus je mag geen genocide plegen om jezelf te beschermen tegen degenen die zelfs toegeven genocide op jou en je volk te willen plegen? Mis ik hier iets? Of wil je ontkennen dat zowel Hamas, Hezbollah en Iran GEEN genocide op de mensen in Israel will(d)en plegen? Volgens mij heb je het zo vaak herhaalde grote plaatje nog steeds niet door!
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
VseslavBotkin
Diehard

Bericht door VseslavBotkin »

U raadt het al!

Antisemitisme!
Geweldig nieuws wel, die arrestatiebevelen. Bibi zal niet snel terechtstaan denk ik, maar de klap in het (aan)gezicht van Israël is historisch. Nederland heeft als eerste te kennen gegeven dat ze het zullen naleven als hij hier voet op bodem zet, en meer dan 120 andere landen zijn bij wet verplicht hetzelfde te doen.

Geen vingerwijzing, geen 'slap on the wrist', het internationaal recht heeft een vuist gemaakt tegen genocide, eindelijk.
"Here are we, one magical moment / Such is the stuff from where dreams are woven" (David Bowie)

https://fanged-nominals.blogspot.com/
lost and not found yet!
Superposter

VseslavBotkin schreef: 21 nov 2024 22:33

U raadt het al!

Antisemitisme!
Geweldig nieuws wel, die arrestatiebevelen. Bibi zal niet snel terechtstaan denk ik, maar de klap in het (aan)gezicht van Israël is historisch. Nederland heeft als eerste te kennen gegeven dat ze het zullen naleven als hij hier voet op bodem zet, en meer dan 120 andere landen zijn bij wet verplicht hetzelfde te doen.

Geen vingerwijzing, geen 'slap on the wrist', het internationaal recht heeft een vuist gemaakt tegen genocide, eindelijk.
Het internationaal recht? Haha………

Goh, en wanneer zal de veroordeling plaatsvinden? 2050? Gaat het niet worden! Niet dat Bibi mijn vriend zou willen zijn maar enig realisme lijk me hier op zijn plaats.
Welk internationaal recht?
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

De logische response:
🟡 Het besluit van het Internationaal Strafhof in Den Haag om arrestatiebevelen uit te vaardigen tegen premier Netanyahu en voormalig minister van Defensie Gallant is een morele schande, volledig besmet met antisemitisme, en sleept het internationale rechtssysteem naar een ongekend dieptepunt. Dit schandelijke besluit dient Iran, het hoofd van de slang, en zijn vazallen.

Het ICC heeft ervoor gekozen om steun te verlenen aan een bevooroordeelde en corrupte aanklager in plaats van degenen te confronteren die openlijk de vernietiging van de staat Israël nastreven.

We zullen niet toestaan ​​dat een vijandige, hypocriete en onwettige instantie onze leiders of onze soldaten schaadt. We zullen de burgers van Israël met vastberadenheid en trots blijven verdedigen, en standvastig blijven tegen iedereen die ons recht op zelfverdediging probeert te ondermijnen.

Iedereen die denkt dat ze ons kunnen weerhouden van het bereiken van al onze oorlogsdoelen door absurde beslissingen die Iran en zijn vazallen dienen, zal worden geconfronteerd met een sterke en vastberaden staat, die met kracht handelt op elk gebied - militair, politiek en juridisch - om elke bedreiging het hoofd te bieden.

Ik sta stevig achter premier Netanyahu en voormalig minister van Defensie Gallant.

Minister van Defensie van Israël, Israel Katz
Iemand hier die dit niet begrijpt?
We are dancing again!
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 21 nov 2024 23:24 De logische response:
🟡 Het besluit van het Internationaal Strafhof in Den Haag om arrestatiebevelen uit te vaardigen tegen premier Netanyahu en voormalig minister van Defensie Gallant is een morele schande, volledig besmet met antisemitisme, en sleept het internationale rechtssysteem naar een ongekend dieptepunt. Dit schandelijke besluit dient Iran, het hoofd van de slang, en zijn vazallen.

Het ICC heeft ervoor gekozen om steun te verlenen aan een bevooroordeelde en corrupte aanklager in plaats van degenen te confronteren die openlijk de vernietiging van de staat Israël nastreven.

We zullen niet toestaan ​​dat een vijandige, hypocriete en onwettige instantie onze leiders of onze soldaten schaadt. We zullen de burgers van Israël met vastberadenheid en trots blijven verdedigen, en standvastig blijven tegen iedereen die ons recht op zelfverdediging probeert te ondermijnen.

Iedereen die denkt dat ze ons kunnen weerhouden van het bereiken van al onze oorlogsdoelen door absurde beslissingen die Iran en zijn vazallen dienen, zal worden geconfronteerd met een sterke en vastberaden staat, die met kracht handelt op elk gebied - militair, politiek en juridisch - om elke bedreiging het hoofd te bieden.

Ik sta stevig achter premier Netanyahu en voormalig minister van Defensie Gallant.

Heel logisch. En machinaal.
En ssssst... niet zo roepen. Het is al laat.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 21 nov 2024 23:24 De logische response:

Logischerwijs zonder argumentatie.
Waarop baseert de minister zijn niet gedefiniëerde zinsnede "besmet met antisemitisme"?
Waarop baseert hij zijn bewering dat het gerechtshof vijandig, hypocriet en illegaal is. Het is erkend door de meeste landen in de wereld en - niet onbelangrijk - door de Palestijnse autoriteit. Welke aanwijzingen zijn er dat de aanklager corrupt is. (Bevooroordeeld is een aanklager vanzelfsprekend, anders kun je niemand ooit aanklagen!1). Dat de rechtbank niet meer personen confronteert die de vernietiging van de staat Israël nastreven, dan personen die 2% inwoners van de gazastrook reeds vernietigd hebben, komt doordat eerstgenoemde personen reeds door Israël buitenrechtelijk geëxecuteerd zijn.

Ad 1: Het definitieve oordeel wordt pas tijdens het proces geveld, maar om een aanklacht in te dienen dient een aanklager zich een voor(lopig)oordeel te vormen
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 21 nov 2024 22:27
Dus je mag geen genocide plegen om jezelf te beschermen tegen degenen die zelfs toegeven genocide op jou en je volk te willen plegen? Mis ik hier iets? Of wil je ontkennen dat zowel Hamas, Hezbollah en Iran GEEN genocide op de mensen in Israel will(d)en plegen? Volgens mij heb je het zo vaak herhaalde grote plaatje nog steeds niet door!
Dat klopt. Je mag inderdaad om geen enkele reden genocide plegen.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Het is een eerste stap in de juiste richting, maar de landen die dit arrestatiebevel steunen moeten eigenlijk meer doen. Dd genocide gaat immers gewoon door.
En omdat dit niets, maar dan ook niets met antisemitisme te maken heeft, moet die onvoorwaardelijke steun ook een keer ingeperkt worden.
Netanyahu kan nog steeds zijn gang gaan en zal dit zeker ook niet laten.

De VS leggen het arrestatiebevel uiteraard naast zich neer. Bibi mag gewoon doorgaan met het plegen van genocide. Uit zelfverdediging. Dat wel Natuurlijk!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Aanvulling en motivatie:

De BURGERbevolking lijkt systematisch aangevallen te zijn. Beroofd van voedsel, water, geneesmiddelen, brandstof en elektriciteit.
Dit resulteerde in de dood van vele burgers waaronder kinderen (ondervoeding en uitdroging).
En natuurlijk werd het werk van hulporganisaties belemmerd of onmogelijk gemaakt.
Netanyahu en Gallant zijn absoluut mededaders en er zullen meerdere Israëliërs veroordeeld gaan worden!

En noem het van mijn part maar antisemitisme! Als je dit niet ziet en kan erkennen moet je een keer de roze bril afzetten.
Waarom Nederland nog wapens blijft leveren is mij dan ook 1 groot vraagteken. De staat wordt hier overigens ook voor de rechter gedaagd.Landen zijn nl verplicht om maatregelen te nemen, om genocide elders tegen te gaan.

Nu de illegale nederzettingen nog!!
Het ICJ oordeelde immers dat de aanwezigheid van Israël in Palestijns gebied illegaal is en dat alle 700 duizend kolonisten zich moeten terugtrekken uit de nederzettingen. In september nam de VN een resolutie aan die Israël oproept binnen een jaar gehoor te geven aan dit advies. Nederland onthield zich uiteraard weer laf van stemming. Helaas is eea niet bindend.

En nogmaals: Noem het maar antisemitisme!
Laatst gewijzigd door dikkemick op 22 nov 2024 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Wie is er blij met arrestatiebevelen Israëliërs?

Wie anders dan Hamas&Co!
Als ik vanwege dezelfde reden als Hamasterroristen blij zou zijn,
dan zou ik toch nog eens extra nadenken waarover ik dan eigenlijk blij ben ... :idea:
  • gisteren, 14:08
    Hamas blij met arrestatiebevelen Israëliërs

Ook Hamas heeft gereageerd op de arrestatiebevelen van het ICC tegen de Israëlische premier Netanyahu en de voormalige minister van Defensie Gallant. Een woordvoerder laat weten de arrestatiebevelen te verwelkomen. Hamas roept het ICC op om tegen alle Israëlische leiders een arrestatiebevel uit te vaardigen.
BRON: Midden-Oostenblog - NOS Nieuws - gisteren, 19:31
Reis minister Veldkamp naar Israël geschrapt
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik ben blij met RECHT. Ook als je pro-wat-dan-ook bent, behoor je menselijk te blijven en genocide af te keuren.

Dus ja, ik ben ook blij dat dit arrestatiebevel er ligt.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Tegen iedereen die verantwoordelijkheid draagt tegen zovele burgerslachtoffers moet een arrestatiebevel komen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Gesloten