Bonjour schreef: ↑07 dec 2024 15:18
Daar heb je gelijk in.
Aha, toch een vrijdenker die mij begrijpt, al is het alleen hierin.
Ik ben blij dat je met maartenV als dorpsnar wil fungeren.
Met veel plezier speel ik de
forumnar. Dat doe ik ook op een boeddhistisch forum en deed ik bijna tien jaar lang op een inmiddels ter ziele gegane Advaita / waarheidvinding forum.
Zie
https://www.waarheidvinding.nl
Het is te zeggen, de forumeigenaar van dat Advaita-forum heeft teleurgesteld in de mensheid - die volgens hem niet bewust wil worden ondanks zijn pogingen de bezoekers van zijn forum te helpen "
Waarheid" volgens het "
neti-neti" (het is niet dat - het is niet dit) principe Advaita uit de Vedānta traditie te vinden - het forumgedeelte afgesloten.
Het is alleen nu nog als naslagwerk te lezen en hij alleen post nog wat in zijn form.
Wat het boeddhisme betreft, dat kent zelfs een heilige nar onder de naam
Drugpa Künleg!
Zie
Literair personage
...
In de traditie van de heilige nar pronkte hij met het verval van de religie in de kloosters, maar ook onder het volk. Schijnheiligheid en bijgeloof ontmaskerde hij door provocerend gedrag en ophitsende liederen, die tot op vandaag niets van hun amusant-kritische scherpte hebben verloren.
Zijn leven
...
Hij stond bekend om zijn gekke methodes voor het bereiken van verlichting bij anderen, voornamelijk vrouwen, die hem de bijnaam De heilige van 5000 vrouwen opleverde. Hij gaf zijn leer in ruil voor chaang-bier en hij zegende in de vorm van de seksuele daad.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Drugpa_Künleg
Ja, ik herken me heel erg in die boeddhistische heilige nar!
Ik ben heel populair bij vrouwen, al kletsend als een nar over 'spiritualiteit' krijg ik ze in een mum van tijd in bed waar we naast babbelen ook lustig vrijen. Nadien zeggen ze allemaal dat ik hun beste minnaar ooit was!
Ik kan dus mensen, vooral vrouwen, in vervoering brengen al
pratend - ja, ik maak ze als het ware HIGH
zonder het gebruik van psychedelica!
Ze zingen het daarenboven uit van genot wanneer ik met meer dan woorden in hen kom.
Al schrijvend lukt me dat niet, anders niet op dit forum want allemaal te intellectuele types, anders had forumlid moderator Maria me al wel een privé bericht gestuurd met een voorstel voor een date.
Is er trouwens nog een andere vrouw op dit forum dan Maria?
En misschien is Maria helemaal wel geen vrouw maar een man. Zo gaat dat op fora, je kan je anoniem voordoen als eender wie.
Men maakt haar / hem zomaar niets wijs want hij / zij is te hoog opgeleid.
Maria schreef: ↑07 dec 2024 12:42
@bonifacius:...
Voor mij is wat je schrijft ook abacadabra.
Nochthans zijn Peter en ik en vele andere leden hier hoger/hoog opgeleid.
In het echte leven zou ik je misschien toch nog wel kunnen in vervoering brengen hoor Maria, want ik ben naast een spirituele charmeur ook een good-looking gespierde man.
Op het Advaita / waarheidvinding forum was ik de Don Juan die wel privé berichtjes kreeg van vrouwen met voorstel tot een date. Kan ook niet anders met new-age zweefteven, die kan je immers alles wijsmaken.
Het is dan aan de anderen om te kijken of er scherp weerwoord gegeven kan worden. Als dat dan niet geaccepteerd wordt, moet de reactie niet te serieus genomen worden.
Voilà.
Mijn arriveren op het Advaita / waarheidvinding forum tien jaar geleden deed het aantal bezoeker van dat forum fenomenaal de hoogte in schieten.
Misschien gebeurt dat hier ook wel als men mij niet teveel censureert of een definitieve ban geeft (ik heb al twee waarschuwingen).
Het is tenslotte toch wel de bedoeling van dit forum zijn bezoekers tot de rede en gezond wetenschappelijk verstand te brengen meen ik te begrijpen.
Maakt toch niet uit hoe dat gebeurt dan hé?
Ik zou zeggen: Het doel heiligt de middelen. Als het middel dan een forumnar als ik betreft, who cares?
- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!