Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 26 jan 2025 19:00
HierEnNu schreef: 26 jan 2025 18:18 Beweer je nou dat ik leugens verspreid?
ja
je claim is dat Palestijnse vrouwen kinderen baren om aan hamas te geven als kanonnenvoer.
Als ik er van moet uitgaan dat Hamas&Co niet uit te roeien is vanwege het feit dat de Gazaanse moeders bereid blijven om voldoende kinderen te blijven baren en die vervolgens af te staan om Hamas&Co telkens van vers kanonnenvlees te voorzien,
Dit soort claims kan zelfs als fascistisch worden beschouwd omdat het hele bevolkingsgroepen stigmatiseert, ontmenselijkt, ..
=D> een hedendaags bloedsprookje

En daar gaat het bestand al (bijna)
https://www.nu.nl/nujij/6343669/gazadis ... srael.html

Israël stelt de terugkeer van Palestijnen naar het noorden van de Gazastrook uit totdat een vrouwelijke gijzelaar wordt vrijgelaten door Hamas. De aankondiging heeft geleid tot spanningen in de regio.

Israël heeft Trump mee dus kan zsm weer doorgaan met genocide plegen en annexeren.

Het heilige land...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 26 jan 2025 18:51
HierEnNu schreef: 26 jan 2025 18:50 :roll:

Stoppen met antisemitische uitingen helpt bestrijding antisemitisme.
Stoppen met annexeren, koloniseren, deporteren en genocide plegen bestrijdt antisemitisme!

Vandaag herdenken heel veel keppeltjes heel schijnheilig de genocide uit WO2 terwijl ze zich nu zelf schuldig maken aan genocide
Ik zou elke keer dat ik in de huidige context het woord (zo makkelijk te gebruiken als wonderolie) 'anti-semitisme' tegenkom het begrip Israëlisch/Joodse Palestijnen- of Arabieren-haat onder de aandacht willen brengen. En die is niet mis... En die wordt ook nog 4 jaar terug en nu ondersteund door de nieuwe 'president' van de Verenigede Staten die de Palestijnen uit Gaza wil deporteren. Het is bar.
** ¥ **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 26 jan 2025 20:46 Ik zou elke keer dat ik in de huidige context het woord (zo makkelijk te gebruiken als wonderolie) 'anti-semitisme' tegenkom het begrip Israëlisch/Joodse Palestijnen- of Arabieren-haat onder de aandacht willen brengen. En die is niet mis... En die wordt ook nog 4 jaar terug en nu ondersteund door de nieuwe 'president' van de Verenigede Staten die de Palestijnen uit Gaza wil deporteren. Het is bar.
Het meest barre is het applaus van Nimsky op een vrijdenkers forum.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 26 jan 2025 19:00:scissors:
je claim is dat Palestijnse vrouwen kinderen baren om aan hamas te geven als kanonnenvoer.
Als ik er van moet uitgaan dat Hamas&Co niet uit te roeien is vanwege het feit dat de Gazaanse moeders bereid blijven om voldoende kinderen te blijven baren en die vervolgens af te staan om Hamas&Co telkens van vers kanonnenvlees te voorzien,
Dit soort claims kan zelfs als fascistisch worden beschouwd omdat het hele bevolkingsgroepen stigmatiseert, ontmenselijkt, ..
Je bent weer eens aan het framen! Wat jij een claim noemt is een Alsdannetje!
En dat Alsdannetje volg uit wat geen claim is, maar een feit:
Reuters - January 24, 20259:20 PM schreef:
Hamas has added up to 15,000 fighters since start of war

Summary
  • Hamas has recruited 10,000-15,000 fighters, say sources briefed on US intelligence
  • Militant group has lost a similar number since start of conflict
  • Many recruits are young and untrained
The Palestinian militant group Hamas has recruited between 10,000 and 15,000 members since the start of its war with Israel, according to two congressional sources briefed on U.S. intelligence, suggesting the Iran-backed fighters could remain a persistent threat to Israel.

---------------

dikkemick schreef: 26 jan 2025 18:51
HierEnNu schreef: 26 jan 2025 18:50 :roll:

Stoppen met antisemitische uitingen helpt bestrijding antisemitisme.
Stoppen met annexeren, koloniseren, deporteren en genocide plegen bestrijdt antisemitisme!

Vandaag herdenken heel veel keppeltjes heel schijnheilig de genocide uit WO2
terwijl ze zich nu zelf schuldig maken aan genocide
Keppeltjes kunnen niets herdenken, dat zijn Joodse kledingstukken.
Heel veel schijnheilige keppeltjes die herdenken en
zich zelf schuldig maken aan genocide?
Nota bene als antwoord op mijn oproep:
  • "Stoppen met antisemitische uitingen helpt bestrijding antisemitisme."
:?:

Ga je vervolgens heel schijnheilig beweren dat je met
  • Heel veel schijnheilige keppeltjes
niet de Joden bedoelde maar hun hoofddeksltjes, of wat?
Of dragen alleen ultra rechtse Zionisten die jij zo haat schijnheilige keppeltjes?

Het dragen van een keppeltje tijdens Nationale Herdenkingsdag van de Holocaust
heeft alles te maken met laten zien dat men in Nederland Jood mag zijn!
Hoe haal je het in je hoofd om juist die vrijheid te besmeuren?

Over het meest barre op een vrijdenkers forum gesproken? Hand in eigen boezem?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Het niveau van discussie is ontstellend laag, zo ook het niveau van de moraal.

Als je conclusie is dat de enige manier om te voorkomen dat duizenden kinderen als " kannonnenvlees" worden gerecruteerd is om zij die reeds gerecruteerd zijn ze dus uit te roeien, is je voorstellingsvermogen buitengewoon beperkt. Je zou ook op kunnen houden met uitroeien.

Als iemand klaagt over het feit dat mensen honds worden behandeld, en je reageert daarop met. "Je vergelijkt die mensen met honden. Dan mis je totaal de pointe, en zie je bovendien over het hoofd dat honden doorgaans braaf zijn, en alleen agressief worden als ze agressief worden behandeld.
Het is niet zo heel negatief om met "man's best friend" te worden vergeleken. Ook ik wordt liever voor hond uitgemaakt, dan als "collateral damage" te worden beschouwd.

Als je mensen in hun waarde wilt laten, dien je hen zelf te laten kiezen of ze willen leven dan wel sterven.
Ook veronderstellen dat de reden dat vrouwen kinderen krijgen is omdat ze die kinderen graag als "kannonnenvlees" zien sterven, onbeert elke humane overweging. Zeker als je het neermaaien van dat "kannonnenvlees" verdedigt.

Helaas is er geen forumregel en kan ik er ook niet een bedenken, die - in mijn ogen - immorele ideeën te verbieden.
Ook willen we geen mensen uitsluiten vanwege hun onvermogen om goed na te denken. We worden allen beïnvloed door de omgeving waarin we verkeren, en dat leidt soms tot een zeer vertroebelde visie op de wereld. Wat voor de een redelijk lijkt, is voor de ander complete waanzin.

Uiteraard worden vertroebelde gedachten slecht gevoed, doordat anderen er zonder goed na te denken tegen te keer gaan in plaats begrip te hebben voor hen die in een heel andere gedachtenwereld leven. Nogmaals het is in een discussie van het grootste belang te overdenken, hoe anderen je woorden zullen interpreteren. Veel belangrijker dan wat je letterlijk opschrijft. Zeker als de interpretatie van de meest frequent reageerende deelnemers, zo voorspelbaar is, als hier het geval is.
Wel is het zo dat een mens verantwoordelijk dient te worden gehouden voor de gevolgen van de keuzes die hij maakt. En niet voor wat hem overkomt.

Ook zijn er - in mijn ogen - niet "heel veel" dragers van keppeltjes, die zich schuldig maken aan genocide. Er zijn er wel "te veel" die zich er schuldig aan willen maken. Maar een of twee, acht ik al te veel. Of er sprake van Genocide is moet nog vastgesteld worden. Maar het is niet uitgesloten. En voorkomen van toekomstige Genocide is beter dan het achteraf berechten van de plegers! Dus veroordeel de handelingen die er deel van kunnen uitmaken, maar wacht met het veroordelen, van wie er - wellicht onbewust - aan meewerkt.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Kijk, ook HierEnNu weet dat ik keppeltjes in overdrachtelijke zin gebruik, maar hij heeft daarmee weer een afleidingsmanoeuvre gevonden door te gaan zeveren over kledingstukjes.
Mijn grootste bezwaar was het applaus voor het deporteren (met goedkeuring van de oranje narcist) van burgers naar buurlanden en het leveren van zware bommen aan de nu inmiddels agressor!

Bezalel Smotrich (een koppeltje HierEnNu) vindt het overigens ook een geweldig idee, en de net boos afgetreden minister van Veiligheid, Itamar Ben-Gvir juicht op X dat 'bevordering van vrijwillige emigratie' een van de eisen is die zijn partij bij premier Benjamin Netanyahu heeft ingediend. =D> dus! Applaus van een "keppeltje" voor etnische zuivering. Hoe cru wil je het hebben?

O ja, in het zuiden van Libanon, waar Israël zondag had moeten vertrekken, zijn wederom 22 mensen/burgers dood geschoten die terug wilden keren (om te demonstreren) . Applausje dus!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef: 27 jan 2025 06:27 Kijk, ook HierEnNu weet dat ik keppeltjes in overdrachtelijke zin gebruik, maar hij heeft daarmee weer een afleidingsmanoeuvre gevonden door te gaan zeveren over kledingstukjes.
Mijn grootste bezwaar was het applaus voor het deporteren (met goedkeuring van de oranje narcist) van burgers naar buurlanden en het leveren van zware bommen aan de nu inmiddels agressor!

Bezalel Smotrich (een koppeltje HierEnNu) vindt het overigens ook een geweldig idee, en de net boos afgetreden minister van Veiligheid, Itamar Ben-Gvir juicht op X dat 'bevordering van vrijwillige emigratie' een van de eisen is die zijn partij bij premier Benjamin Netanyahu heeft ingediend. =D> dus! Applaus van een "keppeltje" voor etnische zuivering. Hoe cru wil je het hebben?

O ja, in het zuiden van Libanon, waar Israël zondag had moeten vertrekken, zijn wederom 22 mensen/burgers dood geschoten die terug wilden keren (om te demonstreren) . Applausje dus!

Het gebruik van het woord "keppeltje"wil ik van nu af aan verbieden, omdat het een vorm van scheldproza is. Gelieve het woord alleen te gebruiken voor het kledingstuk en niet voor wie het draagt.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Blijft over: de excuses voor het driewerf applaus. In ieder geval voor =D> voor deportaties en =D> voor zwaardere bommen.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

En toen mochten de Gazanen gewoon terug naar Noord-Gaza ...

NOS Nieuws - vandaag, 11:24
Palestijnen trekken massaal naar Noord-Gaza doordat Israël corridor openstelt

Ik ga hier niet voor applaudiseren. Ook de resterende Hamas&Co terroristen kunnen nu makkelijk naar Noord-Gaza. Wat moeten die mensen daar? Noord-Gaza ligt in puin, er is geen infrastructeer meer. Bouw eerst het meest noodzakelijke op en zorg dat Hamas&Co niet terug kan keren!

Wat is het plan? Ook de Philadelphi Corridor openen zodat er weer wapens binnengesmokkeld kunnen worden? Dit leidt zo niet tot vrede. dit leidt tot weer eens 50.000 of meer doden ...
... nee, ik zie reden om te applaudiseren.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 27 jan 2025 12:18
En toen mochten de Gazanen gewoon terug naar Noord-Gaza ...

NOS Nieuws - vandaag, 11:24
Palestijnen trekken massaal naar Noord-Gaza doordat Israël corridor openstelt

Ik ga hier niet voor applaudiseren. Ook de resterende Hamas&Co terroristen kunnen nu makkelijk naar Noord-Gaza. Wat moeten die mensen daar? Noord-Gaza ligt in puin, er is geen infrastructeer meer. Bouw eerst het meest noodzakelijke op en zorg dat Hamas&Co niet terug kan keren!

Wat is het plan? Ook de Philadelphi Corridor openen zodat er weer wapens binnengesmokkeld kunnen worden? Dit leidt zo niet tot vrede. dit leidt tot weer eens 50.000 of meer doden ...
... nee, ik zie reden om te applaudiseren.
Zwaardere bommen uit Amerika? Misschien kun je daarvoor applaudisseren? Handig als iedereen weer in het (verwoeste) noorden zit.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 27 jan 2025 15:00 .
*ignore* :arrow:

OK , jij wint dus : ik ben benieuwd of zulks wederzijds is! [-o<
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 27 jan 2025 05:53 Uiteraard worden vertroebelde gedachten slecht gevoed, doordat anderen er zonder goed na te denken tegen te keer gaan in plaats begrip te hebben voor hen die in een heel andere gedachtenwereld leven.
de admin-moderator van freethinker vraagt begrip voor
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 27 jan 2025 06:27 Kijk, ook HierEnNu weet dat ik keppeltjes in overdrachtelijke zin gebruik, maar hij heeft daarmee weer een afleidingsmanoeuvre gevonden door te gaan zeveren over kledingstukjes.

Waarom? Dat is toch normaal?
** ¥ **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 27 jan 2025 21:49:scissors:
de admin-moderator van freethinker vraagt begrip voor
Houd toch eens op met Moderating te besmeuren. Gebruik daar Feedback of PM voor alsjeblieft?

Als je überhaupt bereid zou zijn om het echt te begrijpen, zou je zien waarom ik hoop dat
ik daar in de nabije toekomst niet van uit hoef te gaan. Hoe verklaar jij dat Hamas tijdens
de huidige oorlog 15.000 nieuwe strijders heeft weten te rekruteren, waaronder veel minderjarigen? Zulks is toch onmogelijk zonder een omgeving waarin dit gefaciliteerd blijft?

Heb je de eigen propagandavideo’s van Hamas nooit gezien, waarin ze benadrukken
dat het de taak van vrouwen is om zoveel mogelijk kinderen te baren als opvolgers
van degenen die sneuvelen in de strijd? Als je deze beelden nooit hebt gezien,
raad ik je aan om eens breder te kijken dan alleen selectieve bronnen.

Als Hamas volledig uit Gaza verdwijnt, kunnen moeders hun kinderen eindelijk
vreedzaam opvoeden, zonder de druk of dwang om hen op te offeren voor de strijd.
Zou dat geen vooruitgang zijn voor iedereen? Een generatie die in vrede kan opgroeien,
in plaats van opnieuw de cirkel van geweld in getrokken te worden?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu

Katholieken predikten vroeger ook: Krijg zoveel mogelijk kinderen. Plant u voort!!
Moet ik dan de conclusie trekken dat dat was om de paters in hun behoeften te voorzien?
Hou toch op over kanonnenvoer. Zulks is stuitend. Stuitend voor Palestijnse ouders! Vaders en moeders die van hun kinderen houden.

P s. Als moderatie vindt dat ze besmeurd wordt grijpt deze (zulks?) zelf wel in! Ook een wat schijnheilige manoeuvre van je!
Einstein/Mick
Gesloten