Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... hamas.html
Israël heeft besloten de aangekondigde vrijlating van 110 Palestijnse gevangenen uit te stellen.
Hoeveel criminelen en moordenaars zitten hier gevangen?
Israël heeft besloten de aangekondigde vrijlating van 110 Palestijnse gevangenen uit te stellen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑30 jan 2025 14:06Als de achterliggende gedachte is om Gaza daarna te annexerenChaimNimsky schreef: ↑30 jan 2025 13:54 Maar als Israel met beschermende maatregelen komt om mensen elders te huisvesten en te sparen, dan impliceer je dat dit als Auschwitz zou zijn.
voor kolonisten zie ik overeenkomsten.
Alsof Hitler Joden deporteerde om gebied van de Joden te annexeren?
Alsof Hitler Auschwitz ook als beschermende maatregel bedoelde
om mensen elders te huisvesten en te sparen?
Man, man, wat zijn jouw eigen achterliggende gedachten steeds?
Bij die 110 bedoel je? Zeker niet meer dan 110!dikkemick schreef: ↑30 jan 2025 15:20 https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... hamas.html
---------------
Je vindt zelf onderzoek niets dus moet een ander dat voor je doen?
Maar wel eerst allerlei uitspraken doen 'op je gevoel'?
Zoekt en gij zult vinden, want Musk heeft het zelf reeds verklaard.
Laat je het ons ook weten? BTW: Zijn dochter vindt het ook maar niks hoor!
Laatst gewijzigd door HierEnNu op 30 jan 2025 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Wat een lol heb jij toch steeds. Koloniseren is echter bloedende ernst. Ik kan daar niet echt om lachen.HierEnNu schreef: ↑30 jan 2025 15:25dikkemick schreef: ↑30 jan 2025 14:06Als de achterliggende gedachte is om Gaza daarna te annexerenChaimNimsky schreef: ↑30 jan 2025 13:54 Maar als Israel met beschermende maatregelen komt om mensen elders te huisvesten en te sparen, dan impliceer je dat dit als Auschwitz zou zijn.
voor kolonisten zie ik overeenkomsten.![]()
Alsof Hitler Joden deporteerde om gebied van de Joden te annexeren?
Alsof Hitler Auschwitz ook als beschermende maatregel bedoelde
om mensen elders te huisvesten en te sparen?
Man, man, wat zijn jouw eigen achterliggende gedachten steeds?
Enige dat ik doe is de ene schofterige daad tegenover een andere schofterige daad zetten. Beide keur ik af want beide is een misdaad tegen de menselijkheid.
Kun jij weer lachen!
O ja.... Bronnetje: https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/ar ... isten-gaza
Israëlische kolonisten willen Gaza gaan bezetten. Ze vinden dat het land bij Israël hoort, en dat zij er daarom mogen wonen. Deze week kwamen kolonisten en Israëlische ministers bij elkaar om te pleiten voor de bouw van nederzettingen in het gebied.
Lachen hè?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Beschermende maatregel bedoeld om mensen elders te huisvesten en te sparen is geen schofterige daad hoor. Ik vind het schofterig om net te doen alsof zulks gelijk staat aan de Holocaust!
Lach maar om je eigen domheid dan! Want wat staat er in jouw link te lezen:dikkemick schreef: ↑30 jan 2025 15:38
O ja.... Bronnetje: https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/ar ... isten-gaza
Israëlische kolonisten willen Gaza gaan bezetten. Ze vinden dat het land bij Israël hoort, en dat zij er daarom mogen wonen. Deze week kwamen kolonisten en Israëlische ministers bij elkaar om te pleiten voor de bouw van nederzettingen in het gebied.
Lachen hè?![]()
- "Een paar maanden geleden begon een groep in het meest
noordelijke randje van de strook met het bouwen van een schuurtje.
Ze zijn toen weggehaald door het Israëlische leger,
en het schuurtje is weer afgebroken."
Israëlische kolonisten willen Gaza bezetten: 'Zien nu een kans'
Ik heb geen idee wat je bedoelt met zelf onderzoek doen en wat dat met mijn opmerking te maken heeft.HierEnNu schreef: ↑30 jan 2025 15:25Je vindt zelf onderzoek niets dus moet een ander dat voor je doen?
Ik weet dat Musk naast Trump Ukip ondersteund en de AfD en god mag weten wie nog meer. En ik weet ook dat dit anti democratische partijen zijn die alles behalve het belang van de gewone burger dienen (hoewel ze wel claimen dat te doen, sterker nog, ze claimen te weten wat "het volk" wil omdat ze "het volk" zijn). Ik weet ook dat Musk maar één belang heeft, namelijk het Musk belang. En ik vind gemanipuleer van politiek en publieke opinie door iemand met middelen van Musk levensgevaarlijk of het nu wel in mijn straatje zou passen of haaks op mijn straatje staat.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Kwestie van tijd HierEnNu
Ik diezelfde bron (van je schuurtje) lees ik:
"Als we dat willen, kunnen we de nederzettingen in Gaza vernieuwen", zei de Israëlische minister van Nationale Veiligheid, Itamar Ben-Gvir, tegen de honderden aanwezigen van een conferentie over de 'hervestiging in Gaza'.
Kwestie van tijd. Eerst die Palestijnen eruit!
Ik diezelfde bron (van je schuurtje) lees ik:
"Als we dat willen, kunnen we de nederzettingen in Gaza vernieuwen", zei de Israëlische minister van Nationale Veiligheid, Itamar Ben-Gvir, tegen de honderden aanwezigen van een conferentie over de 'hervestiging in Gaza'.
Kwestie van tijd. Eerst die Palestijnen eruit!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
En daarom laten ze nou massaal alle Gazanen terugkeren naar Noord-Gaza? Net zoiets als die genocide van jou? Tijdens iedere door Hamas geïnitieerde oorlog zo weinig mogelijk Collateral Damage veroorzaken, zodat de bevolking ieder jaar flink kan groeien en dan na kwestie van tijd tot de omvang van 6 miljoen is gegroeid, dan pas Holocaust 2.0 aanrichten. Zoiets?
---------------
Serieus? OK, dan leg ik dat toch ff uit:Mullog schreef: ↑30 jan 2025 15:54Ik heb geen idee wat je bedoelt met zelf onderzoek doenHierEnNu schreef: ↑30 jan 2025 15:25Je vindt zelf onderzoek niets dus moet een ander dat voor je doen?
![]()
- Zelf iets onderzoeken stelt je in staat om nieuwe info tot je te nemen en nieuwe
inzichten of perspectieven op een onderwerp te ontdekken. Ook helpt zulks om kennis
en begrip te verkrijgen over een bepaald onderwerp.
had je het geweten. Snap?
Als ik een Hitler groet zie, zie ik een Hitler groet. Al die uitlegt achteraf is alleen maar gedraaiHierEnNu schreef: ↑30 jan 2025 16:45En daarom laten ze nou massaal alle Gazanen terugkeren naar Noord-Gaza? Net zoiets als die genocide van jou? Tijdens iedere door Hamas geïnitieerde oorlog zo weinig mogelijk Collateral Damage veroorzaken, zodat de bevolking ieder jaar flink kan groeien en dan na kwestie van tijd tot de omvang van 6 miljoen is gegroeid, dan pas Holocaust 2.0 aanrichten. Zoiets?
---------------
Serieus? OK, dan leg ik dat toch ff uit:Mullog schreef: ↑30 jan 2025 15:54Ik heb geen idee wat je bedoelt met zelf onderzoek doenHierEnNu schreef: ↑30 jan 2025 15:25
Je vindt zelf onderzoek niets dus moet een ander dat voor je doen?
![]()
Zodra je zelf onderzoekt waarom Musk die [veronderstelde!] Hitler groet bracht
- Zelf iets onderzoeken stelt je in staat om nieuwe info tot je te nemen en nieuwe
inzichten of perspectieven op een onderwerp te ontdekken. Ook helpt zulks om kennis
en begrip te verkrijgen over een bepaald onderwerp.
had je het geweten. Snap?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Indien het een Hitlergroet was (wat ik niet denk), dan vermoed ik dat deze overduidelijke vriend van Israel en Joden dat deed omdat hij het niet eens is met het beleid van landen als Duitsland die een enorme hoeveelheid voornamelijk islamitische immigranten binnen hebben gelaten. Dat hij niet antisemitisch is, heeft hij meerdere malen vrij helder aangetoond. Hij zal het - neem ik aan - ook volledig eens zijn met het pas ondertekende uitvoerend bevel dat het uitzetten van al die pro-Palestijnse demonstranten gelast.Mullog schreef: ↑30 jan 2025 15:11Waarom zou iemand die aantoonbaar fel tegen antisemitisme is, met een Joodse naam, iemand die zichzelf "Aspirationally Jewish" en "Jewish by association" noemt, van wie twee derde van z'n vriendenkring Joods is en walgt van antisemitisme de Hitler groet brengen?ChaimNimsky schreef: ↑30 jan 2025 14:01Waarom zou iemand die aantoonbaar fel tegen antisemitisme is, met een Joodse naam, iemand die zichzelf "Aspirationally Jewish" en "Jewish by association" noemt, van wie twee derde van z'n vriendenkring Joods is en walgt van antisemitisme, in marstempo door de straten van Tel Aviv marcheren? Je noemde hem een antisemiet en had ongelijk. Relevant vind ik het geweldige nieuws dat een uitvoerend bevel is ondertekend om antisemitisme te bestrijden en alle niet-burger studenten en anderen die deelnamen aan pro-Palestijnse protesten, worden uitgezet.
Zionist
Ik ben hier eens ingedoken. Joden werden verdreven, maar niet alle. Ik denk dat zoiets ook niet te organiseren is. Velen zijn gebleven of later vanuit omliggende regio's teruggekomen. Het is zeer aannemelijk dat er joden zijn die moslim geworden zijn. Dit is zeker niet uit te sluiten. Dus het idee dat er met de komst van de islam een groep mensen kwamen uit andere landen en dat daar de niet-joden van Palestina vormden is zeer twijfelachtig.ChaimNimsky schreef: ↑29 jan 2025 20:39
Na de Islamitische verovering van het gebied in de zevende eeuw werden Joden als dhimmi's behandeld, wat ons toestond de religie te behouden in ruil voor het betalen van de belasting, maar in de Fatimiden-periode in de tiende en elfde eeuw werden zeer veel Joden gedwongen zich te bekeren tot de islam om vervolging te vermijden. Deze moslims waren ooit Joods -- zij en hun nageslacht hebben het Kana'anitische DNA.
Natuurlijk is het bewezen dat de Joden er al duizenden jaren woonden voordat de Arabieren het gebied kloloniseerden, zoals de Merneptah Stele uit zo'n twaalfhonderd jaar voor onze jaartelling, synagoges en Joodse nederzettingen uit de achtste eeuw voor de christelijke jaartelling, de Siloam-inscriptie uit zevenhonderd voor onze jaartelling, Aramaeische papyri uit de Babylonische ballingschap van rond de zesde eeuw voor de christelijke jaartelling, heel veel Romeinse en Byzantijnse opgravingen met talloze inscripties en artefacten die Joodse aanwezigheid in het gebied ronduit bewijzen, zoals inscripties in synagoges en grafstenen van Joodse bewoners in plaatsen zoals Caesarea, Tiberias, Jeruzalem, etc.
In ieder geval ondersteunt de overeenkomsten in het DNA deze stelling niet.
Dat maakt dat de Palestijnen gelijke roots in Palestina hebben als de Joden. Dat er gemengde huwelijken zijn geweest is niet zo van belang. Dat geldt voor beide groepen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
-
appelfflap
- Banned
ik ben het oneens met duitsland dus kom ik met een hitlergroet?ChaimNimsky schreef: ↑30 jan 2025 18:39 vermoed ik dat deze overduidelijke vriend van Israel en Joden dat deed omdat hij het niet eens is met het beleid van landen als Duitsland
cognitieve dissonantie op speed, xtc, cocaïne, ... (of gewoon teveel heineken)?
-
ChaimNimsky
- Superposter
De vroegste Israelieten waren zelf een afsplitsing binnen de Kana'anitische samenleving, die zich onderscheidde door hun religie en cultuur. Dit betekent dat de Joden niet alleen afstammen van de Kana'anieten, maar oorspronkelijk zelf Kana'anieten waren die zich later als een apart volk ontwikkelden. Van de moderne Palestijnen kan niet worden gezegd dat zij oorspronkelijk Kana'anieten waren, omdat hun voorouders pas later in de regio arriveerden of zich vermengden met bestaande bevolkingsgroepen, waaronder Joden, Romeinen, Byzantijnen en Arabische migranten uit de zevende eeuw.Bonjour schreef: ↑30 jan 2025 20:32Ik ben hier eens ingedoken. Joden werden verdreven, mChaimNimsky schreef: ↑29 jan 2025 20:39
Na de Islamitische verovering van het gebied in de zevende eeuw werden Joden als dhimmi's behandeld, wat ons toestond de religie te behouden in ruil voor het betalen van de belasting, maar in de Fatimiden-periode in de tiende en elfde eeuw werden zeer veel Joden gedwongen zich te bekeren tot de islam om vervolging te vermijden. Deze moslims waren ooit Joods -- zij en hun nageslacht hebben het Kana'anitische DNA.
Natuurlijk is het bewezen dat de Joden er al duizenden jaren woonden voordat de Arabieren het gebied kloloniseerden, zoals de Merneptah Stele uit zo'n twaalfhonderd jaar voor onze jaartelling, synagoges en Joodse nederzettingen uit de achtste eeuw voor de christelijke jaartelling, de Siloam-inscriptie uit zevenhonderd voor onze jaartelling, Aramaeische papyri uit de Babylonische ballingschap van rond de zesde eeuw voor de christelijke jaartelling, heel veel Romeinse en Byzantijnse opgravingen met talloze inscripties en artefacten die Joodse aanwezigheid in het gebied ronduit bewijzen, zoals inscripties in synagoges en grafstenen van Joodse bewoners in plaatsen zoals Caesarea, Tiberias, Jeruzalem, etc.
aar niet alle. Ik denk dat zoiets ook niet te organiseren is. Velen zijn gebleven of later vanuit omliggende regio's teruggekomen. Het is zeer aannemelijk dat er joden zijn die moslim geworden zijn. Dit is zeker niet uit te sluiten. Dus het idee dat er met de komst van de islam een groep mensen kwamen uit andere landen en dat daar de niet-joden van Palestina vormden is zeer twijfelachtig.
In ieder geval ondersteunt de overeenkomsten in het DNA deze stelling niet.
Dat maakt dat de Palestijnen gelijke roots in Palestina hebben als de Joden. Dat er gemengde huwelijken zijn geweest is niet zo van belang. Dat geldt voor beide groepen.
De Joden zijn directe afstammelingen van de Kana'anieten en bleven altijd deels in de regio -- zelfs na de verwoesting van de Tempel, en handhaafden hun identiteit. Moderne Palestijnen delen wel genetische sporen van de Kana'anieten, maar hun afstamming is indirect en gaat via de Joden, Romeinse en Byzantijnse invloeden en tenslotte Arabische migranten na de islamitische verovering.
Zionist
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Sorry, begrijpend lezen is nog steeds niet je beste kant! Maar ik leg het graag nog een keer uit aan je! De aanval van Hamas op 07-10-2023 is de oorzaak dat Gaza is platgegooid! Wat begrijp je daar NIET aan?dikkemick schreef: ↑30 jan 2025 06:25O? Dus Hamas heeft Gaza plat gegooid?lost and not found yet! schreef: ↑29 jan 2025 21:49Door Hamas! Snap je? In 2007 zelf als regering gekozen door de Gazanen!
Ps, jaartal aangepast.
En ik maar denken dat dit het flyerende leger van Israël was...
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Oke, nog een keer, misschien dringt het nu hopelijk wel tot je door! Gaza IS Hamas en Hamas IS Gaza! Die kun je niet los van elkaar zien! Nogmaals, verkiezingen uit 2007 vergeten?dikkemick schreef: ↑30 jan 2025 06:31Wat ik hiermee wil zeggen?lost and not found yet! schreef: ↑29 jan 2025 21:52Wat wil je hiermee zeggen? Het ziet er zo uit, oorzaak & gevolg! En ook iets van democratische verkiezingen in 2007!dikkemick schreef: ↑29 jan 2025 21:48 Dit is NIET eenzijdig belicht Lanfy.
https://images.app.goo.gl/WZV8P5QuSmEk2PbZ8
Disproportioneel geweld. Hamas (de schuldige) leeft nog
De burgers (onschuldig) zijn dood of hebben niets meer.
Ps, ik zag vandaag een filmpje waar een Palestijnse vrouw letterlijk zei:
Kortom: ... Het verleden, het heden en de toekomst van Palestijnen ...A Palestinian woman in Gaza:
“We will live in tents, and all the women will get pregnant and give birth to terrorists. We are all Hamas, Jihad, and the resistance.”
We will dance again!