ChaimNimsky schreef: ↑31 jan 2025 21:47
dikkemick schreef: ↑31 jan 2025 20:34
Landen worden wakker!
https://www.nu.nl/buitenland/6344316/ne ... ouden.html
De landen gaan samen optrekken en diplomatieke, juridische en economische sancties tegen Israël onderling afstemmen om meer gewicht in de schaal te leggen. Ze verklaren onder meer de wapenexport naar Israël te zullen dwarsbomen en schepen te weigeren die brandstof of wapentuig naar Israël vervoeren.
The Hague Group haalt in de verklaring hard uit naar Israël en beschuldigt het land van "genocidale acties". Daarom stelt het collectief dat er een einde moet komen aan "de Israëlische bezetting van de staat Palestina". Daarnaast willen de landen "toewerken naar de verwezenlijking van de onafhankelijke staat Palestina".
Ik vermoed dat Israel en Trump het in de volgende 4 jaar voor elkaar zullen krijgen de Palestijnen elders te huisvesten. Trump heeft al
gezegd dat de initiële weigering van sommige landen weinig om het lijf heeft.
Die paar landjes die jij noemt hebben geen van allen zelfs maar het BBP van Nederland, en hebben zo goed als niets in de melk te brokkelen. Er bestaat niet eens een Palestijnse staat, en Palestijnen zijn simpel staatloze Arabieren die zich altijd identificeerden met de Arabische identiteit; niet met de Palestijnse. Het was vooral Arafat die doorslaggevend was in het internationaliseren van de Palestijnse zaak.
Maar, als gezegd, gaat allereerst de oorlog na 60 dagen waarschijnlijk gewoon door.
Kwijlen bij de ellende van anderen. Spierballen taal.
En als we het dan toch over spierballen hebben in combinatie met de door jou zo gewaardeerde Trump, het wordt natuurlijk de hoogste tijd dat hij, nadat alle staatloze Mexicanen en Arabieren gedeporteerd zijn, Groenland gaat innemen.
Want wat zijn Groenlanders nou helemaal? Die mag je toch ook staatloos noemen? De Deense regering is voor een groot deel verantwoordelijk.
Ik zeg innemen dat eiland! En ja, dan misschien ook Denemarken maar als die gaan protesteren. Wat denken ze wel?!
En ze kunnen protesteren, Amerika heeft een wapenarsenaal waar zelfs Netanyahu nog een puntje aan kan zuigen. Dat zal ze leren!!
En die zogenaamd zielige Groenlanders? Who cares. Deporteren naar de EU of de Noordpool. Daar schijnt plek zat te zijn, want de woestijn wordt dan immers al bezet.
Mijn vraag: Hoe kun je zo volkomen compassieloos en haatvol spreken over een grote groep unter-MENSEN (en ja, dat MENSEN blijf ik schreeuwen, want dit hebben sommigen volledig uit het oog verloren. Dat al die Palestijnen die geen lid van Hamas zijn, MENSEN zijn)
Dus in navolging van jou Nimsky, zeg ik: Trump, kom maar op! Help eerst je vrindje Netanyahu met al je grote bommen en neem daarna Groenland in!
Mijn tip aan Donald: Eerst even flyeren. Wel zo netjes.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick