Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 07 feb 2025 22:39
Peter van Velzen schreef: 07 feb 2025 01:33
HierEnNu schreef: 05 feb 2025 11:05
Het wordt steeds gekker!

Eerst wordt Israël beschuldigd van genocide vanwege ongeveer 50.000 gesneuvelde Gazanen, waarvan ongeveer 25.000 Hamasterroristen. De burgerdoden werden voor het grootste deel veroorzaakt doordat Hamas de Gazanen en hun infrastructuur gebruikten als Human Shield. Bovendien zijn er sinds het begin van de oorlog 20.000 nieuwe Gazaanse burgers geboren.
Hoezo genocide?

Nu stelt Trump voor dat hij er voor zal zorgen dat de Gazanen een fijne plek elders zullen krijgen om te gaan wonen, om daar een welvarend bestaan op te bouwen, omdat volgens Trump zulks in Gaza de komende 5 tot 10 jaar niet kan vanwege de verwoesting. Tevens geeft hij aan dat de VS zich Gaza zal toe-eigenen en de wederopbouw zal verzorgen.

En nu? Nu krijgt Israël voor de tweede keer de schuld van genocide?
Twee keer genocide plegen binnen één jaar op één en hetzelfde volk? :shock:

Ik ben benieuwd wie de schuld krijgt als Trump het Panamakanaal inlijft. Israël?
Je moet de definitie van Genocide eens goed doornemen.
Beste Peter, ik denk dat je deze zelf nog eens moet doornemen!

https://nl.wikipedia.org/wiki/Genocide

En met deze uitleg wil jij beweren dat Israël dat doet?

Ik citeer alleen maar:
Genocide (of volkerenmoord of volkenmoord) is een misdrijf in het internationale recht dat door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in Resolutie 96(1) omschreven werd als 'de ontzegging van het recht van bestaan van een gehele menselijke groep.'[1] Genocide staat in haar praktische uitvoering vaak gelijk aan massamoord van een specifieke groep, hoewel ook andere daden onder de definitie vallen. Formeel juridisch gezien is genocide geen oorlogsmisdrijf, omdat het geen schending van het oorlogsrecht is, bovendien kan genocide ook in vredestijd worden gepleegd.
Gewoon een vraag! Doet Israël dit of heeft het dit gedaan en indien je het beaamd zou ik graag de bewijzen zien! Het internationale strafhof zou je dankbaar zijn!
Je kunt meer vragen stellen, dan ik kan beantwoorden. Ik heb niet meer informatie dan het ICJ (die gaan over de genocidevraag, niet jij of ik of het ICC). IK acht de kans groter dat ze Israel schuldig zullen achten, als alle Gazanen, de Gazastrook zullen hebben verlaten. De vraag of de aanval op 7oktober Genocide kan worden genoemd, kan alleen worden beantwoord indien enige staat deze vraag aan het ICJ voorlegt, maar geen van de staten die van de mening lijken dat het Genocide was, erkent het ICJ. Veronderstellen dat die staten gelijk hebben en dat het ICJ niet deugt lijkt mij in geen enkele opzicht Juridisch correct. Het is te vergelijken met veronderstellen dat de Maffia gelijk heeft en de rechterlijke macht niet deugt.
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Drie gegijzelden vrij https://x.com/ApostateProphet/status/18 ... 4813483238
Kijk (onderaan uiteraard) hoe ze er nu uitzien...uitgemergeld...nog geen Gazaan zo voorbij zien komen...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 08 feb 2025 16:07 Drie gegijzelden vrij https://x.com/ApostateProphet/status/18 ... 4813483238
Kijk (onderaan uiteraard) hoe ze er nu uitzien...uitgemergeld...nog geen Gazaan zo voorbij zien komen...
Ja, het zal best hels zijn geweest.

Dat geldt blijkbaar ook voor de vrijgelaten Palestijnen:
https://www.aljazeera.com/news/2025/2/8 ... source=rss
“All the prisoners who were released today are in need of medical care, treatment, and examinations as a result of the brutality they were subjected to during the past months. There are seven who were transferred to the hospital,” said Abdullah al-Zaghari, head of the NGO, was quoted as saying by the AFP news agency.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots... Silly human race.
https://www.gettyimages.nl/search/2/fil ... estruction
ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky »

HierEnNu schreef: 05 feb 2025 12:36 Zodra Gazanen vrijwillig emigreren naar de 'Trump-resorts' ergens buiten Gaza,
om daar een nieuw en kansrijk leven op te bouwen ben ik heel blij voor ze.
Klopt. En het is immers gratis land volgens de Gazanen zelf: "Free Palestine". Trump zal wel hebben gedacht, "If it's free, I'll take it".
Zionist
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Peter van Velzen schreef: 08 feb 2025 03:40
Peter van Velzen schreef: 07 feb 2025 01:33
Je moet de definitie van Genocide eens goed doornemen.

Ik citeer alleen maar:
Genocide (of volkerenmoord of volkenmoord) is een misdrijf in het internationale recht dat door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in Resolutie 96(1) omschreven werd als 'de ontzegging van het recht van bestaan van een gehele menselijke groep.'[1] Genocide staat in haar praktische uitvoering vaak gelijk aan massamoord van een specifieke groep, hoewel ook andere daden onder de definitie vallen. Formeel juridisch gezien is genocide geen oorlogsmisdrijf, omdat het geen schending van het oorlogsrecht is, bovendien kan genocide ook in vredestijd worden gepleegd.
Gewoon een vraag! Doet Israël dit of heeft het dit gedaan en indien je het beaamd zou ik graag de bewijzen zien! Het internationale strafhof zou je dankbaar zijn!
Je kunt meer vragen stellen, dan ik kan beantwoorden. Ik heb niet meer informatie dan het ICJ (die gaan over de genocidevraag, niet jij of ik of het ICC). IK acht de kans groter dat ze Israel schuldig zullen achten, als alle Gazanen, de Gazastrook zullen hebben verlaten. De vraag of de aanval op 7oktober Genocide kan worden genoemd, kan alleen worden beantwoord indien enige staat deze vraag aan het ICJ voorlegt, maar geen van de staten die van de mening lijken dat het Genocide was, erkent het ICJ. Veronderstellen dat die staten gelijk hebben en dat het ICJ niet deugt lijkt mij in geen enkele opzicht Juridisch correct. Het is te vergelijken met veronderstellen dat de Maffia gelijk heeft en de rechterlijke macht niet deugt.
Huh? Jij vergelijkt de internationaal erkende staat van Israël met de mafia? Serieus? Dat is namelijk wel wat je hier deponeert! Maar verklaar je nader!
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
lost and not found yet!
Bevlogen

Dit was verleden week al heel goed nieuws, helemaal voor de Gazanen:
Het Israëlische verbod op de VN-organisatie UNRWA is vandaag officieel ingegaan. Het verbod geldt voor de operaties in Jeruzalem. Daarnaast staakt Israël alle communicatie met de organisatie. Hoe groot de gevolgen zijn voor de hulp in Gaza moet nog blijken.
Nog beter nieuws: ook voor de Gazanen, want zonder financiële ondersteuning kunnen ze gewoon van de Hamas Nazi’s afkomen:
De “zogenaamde hulpverlenende instanties” zijn niets minder dan organisaties die terrorisme financieren!
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap »

B.S. schreef: 08 feb 2025 16:07 Drie gegijzelden vrij https://x.com/ApostateProphet/status/18 ... 4813483238
lost and not found yet!
Bevlogen

appelfflap schreef: 08 feb 2025 22:54
Wat is je punt? Hamas laat gegijzelden vrij in ruil voor terroristen! Ben je 2011 vergeten? Toen Sinwar werd vrijgelaten, de aanstichter van 07-10-2023? Wat trouwens wel leuk is, is dat Gazaanse gevangen worden vrijgelaten met een polsbandje waarop staat: The eternal nation will never forget! We will purse our enemies until we defeat them!

Olympische spelen van Munich vergeten? Iemand van de bedenkers of uitvoerders nog in leven?

En de ratio van één Israëlische gijzelaar ten opzichte van 40 terroristen zegt toch ook genoeg? Of vind jij van niet?

Ps, misschien krijgen de Gazanen die worden vrijgelaten wel een pieper mee! :D
ChaimNimsky
Bevlogen

lost and not found yet! schreef: 08 feb 2025 22:41 Dit was verleden week al heel goed nieuws, helemaal voor de Gazanen:
Het Israëlische verbod op de VN-organisatie UNRWA is vandaag officieel ingegaan. Het verbod geldt voor de operaties in Jeruzalem. Daarnaast staakt Israël alle communicatie met de organisatie. Hoe groot de gevolgen zijn voor de hulp in Gaza moet nog blijken.
Nog beter nieuws: ook voor de Gazanen, want zonder financiële ondersteuning kunnen ze gewoon van de Hamas Nazi’s afkomen:
De “zogenaamde hulpverlenende instanties” zijn niets minder dan organisaties die terrorisme financieren!
Zeer goed nieuws inderdaad. Weg met UNRWA en USAID voor Zuid-Afrika =D>

Musk pakt zijn geboorteland - Zuid Afrika - flink aan. De VS is de grootste bilaterale hulpverlener voor Zuid-Afrika en UNRWA, maar de VS beschuldigt Zuid-Afrika nu van het handhaven van apartheid, ondanks dat het land zichzelf als democratie beschouwt, en beschuldigt UNRWA van het bevorderen van extremisme, het tolereren van anti-Israelische sentimenten en het hebben van banden met terroristische groeperingen zoals Hamas.

Zowel Zuid Afrika als UNRWA krijgen geen economische hulp meer van de VS. En UNRWA heeft nu van Israel eindelijk een verbod gekregen. Bye bye UNRWA! Zuid-Afrika heeft Israel bij het Internationaal Gerechtshof aangeklaagd, maar zijn zelf bezig met apartheid. Gelukkig ondervindt Israel geen last van hun acties of van het ICJ, maar wordt Zuid Afrika nu zelf keihard geraakt: sluiting van hiv-klinieken, nauwelijks meer toegang tot levensreddende antiretrovirale therapieën voor tienduizenden patiënten, grote en toenemende werkloosheid in de gezondheidssector en sterk verminderde financiering voor armoedebestrijding en onderwijsprogramma's.

Internationale politiek kent vaak een vorm van karmische logica: acties hebben consequenties, soms op onverwachte manieren. Dat hebben Gaza, Hezbollah, Iran, Syrië en nu Zuid Afrika kunnen voelen, en met Gaza is Israel nog lang niet klaar. What goes around, comes around.
Zionist
appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap »

lost and not found yet! schreef: 08 feb 2025 23:09 Wat is je punt?
Israelische soldaten die Palestijnen (groeps)verkrachten is blijkbaar geen issue voor jou
Nimsky is blij dat Zuid-Afrikaanse burgers noodzakelijk zorg wordt ontzegd

Het gaat echt van kwaad naar erger.
Peter van Velzen
Site Admin

lost and not found yet! schreef: 08 feb 2025 22:27
Peter van Velzen schreef: 08 feb 2025 03:40

Ik citeer alleen maar:

Huh? Jij vergelijkt de internationaal erkende staat van Israël met de mafia? Serieus? Dat is namelijk wel wat je hier deponeert! Maar verklaar je nader!
Ik kan alles met elkaar vergelijken.
Ik heb het over alle staten die het ICJ niet erkenen, maar wel over beweren dat Hamas Genocide pleegde. Niet specifiek over Israël.
De overeenkomst met de maffia is slechts dat ze de rechtspraak niet erkennen en zelf hun oordelen willen vellen, alsmede hun vijanden. Ik vergeleek slechts staten die Hamas niet internationaal willen aanklagen, maar zelf willen uitroeien, met families die hun vijanden niet bij de Italiaanse (of amerikaanse) rechter willen aanklagen maar ze zelf uit de wereld willen helpen.

Of er nog meer overeenkomsten zijn kan ik niet zeggen.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

ChaimNimsky schreef: 08 feb 2025 23:22 Zeer goed nieuws inderdaad. Weg met UNRWA en USAID voor Zuid-Afrika =D>

Musk pakt zijn geboorteland - Zuid Afrika - flink aan. De VS is de grootste bilaterale hulpverlener voor Zuid-Afrika en UNRWA, maar de VS beschuldigt Zuid-Afrika nu van het handhaven van apartheid, ondanks dat het land zichzelf als democratie beschouwt, en beschuldigt UNRWA van het bevorderen van extremisme, het tolereren van anti-Israelische sentimenten en het hebben van banden met terroristische groeperingen zoals Hamas.

Zowel Zuid Afrika als UNRWA krijgen geen economische hulp meer van de VS. En UNRWA heeft nu van Israel eindelijk een verbod gekregen. Bye bye UNRWA! Zuid-Afrika heeft Israel bij het Internationaal Gerechtshof aangeklaagd, maar zijn zelf bezig met apartheid. Gelukkig ondervindt Israel geen last van hun acties of van het ICJ, maar wordt Zuid Afrika nu zelf keihard geraakt: sluiting van hiv-klinieken, nauwelijks meer toegang tot levensreddende antiretrovirale therapieën voor tienduizenden patiënten, grote en toenemende werkloosheid in de gezondheidssector en sterk verminderde financiering voor armoedebestrijding en onderwijsprogramma's.

Internationale politiek kent vaak een vorm van karmische logica: acties hebben consequenties, soms op onverwachte manieren. Dat hebben Gaza, Hezbollah, Iran, Syrië en nu Zuid Afrika kunnen voelen, en met Gaza is Israel nog lang niet klaar. What goes around, comes around.
Op grond van wat jij hier schreef Ik kom tot de conclusie dat er nog een overeenkomst bestaat tussen de Maffia en de VS.
Net als de Maffia nemen ze wraak op kwetsbare familieleden van hen die aangifte doen.
En jij juicht dat toe?
Ga je schamen!
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Als het ICC zich aan zijn eigen oorspronkelijke statuut had gehouden (geen juridisdictie proberen te krijgen waar je die niet hebt. En dan nog inconsequent door niets te doen aan Syrië of Myanmar etc.) was het nu niet zo'n omstreden organisatie geweest. Maar dat soort clubs willen altijd meer. Dan wordt het politiek en dan kan je daarin meegezogen worden.

Appelflap: ach de TRT...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 09 feb 2025 05:42 Als het ICC zich aan zijn eigen oorspronkelijke statuut had gehouden (geen juridisdictie proberen te krijgen waar je die niet hebt. En dan nog inconsequent door niets te doen aan Syrië of Myanmar etc.) was het nu niet zo'n omstreden organisatie geweest. Maar dat soort clubs willen altijd meer. Dan wordt het politiek en dan kan je daarin meegezogen worden.

Appelflap: ach de TRT...
https://www.icc-cpi.int/news/statement- ... itted-isis
De uitleg mbt Syrië.

The International Criminal Court is governed by the Rome Statute, which entrusts the Court with a specific and defined jurisdiction and mandate. A fundamental feature of the Rome Statute (articles 12 and 13) is that the Court may only exercise jurisdiction over international crimes if (i) its jurisdiction has been accepted by the State on the territory of which the crime was committed, (ii) its jurisdiction has been accepted by the State of which the person accused is a national, or (iii) the situation is referred to the Prosecutor by the Security Council acting under Chapter VII of the UN Charter.

En Nimsky heeft natuurlijk gelijk! Weg met die menselijke hulporganisaties! Die durven zich uit te spreken over de genocide in Gaza. Zijn ze helemaal van de pot gerukt?! Lang leve Musk. Die snapt het tenminste. MAGA is helemaal het motto niet, het gaat ze om die criminele hulporganisaties die zogenaamd zielige slachtoffers bijstaan.
Niets aan de hand in Gaza. Het probleem is ICC en Zuid Afrika! Misschien valt daar nog wel wat te annexeren?

Maar Nimsky zich schamen? Echt niet! Laat ICC hier vooral ook niets van vinden:
Terwijl de familie Assous rustig dineerde, sloegen kogels in hun huis in. Een kogel trof de 2-jarige Laila dodelijk. Het is een van de vele tragische incidenten sinds de intensivering van de Israëlische militaire operaties op de bezette Westelijke Jordaanoever.

In Gaza valt weinig meer te verwoesten. OP naar de Westbank!!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Bevlogen

Netanjahoe bevestigt dat Israel nog lang niet klaar is met Gaza en dat Hamas vernietigd wordt. =D>
Zionist
Gesloten