Rusland en Oekraïne
Moderator: Moderators
Re: Rusland en Oekraïne
Ik zie niet zo goed waar Macron mee bezig is. (Er zitten al genoeg Amerikanen op het eiland). Het beste is misschien maar om de Groenlanders (57.000!) de vraag voor te leggen wat ze willen? Onafhankelijkheid (met dan vrijwel zekere Amerikaanse dominantie). Een soort Arctisch Puerto Rico worden? Verder met Denemarken? (Met dan ook grote Amerikaanse invloed, mag je veronderstellen.)
Wat het ons op het onderwerp brengt, Denemarken had al een paar keer van Groenland 'verlost' kunnen worden door het aan de VS te verkopen. Toch een soort Deense trots?
Wat het ons op het onderwerp brengt, Denemarken had al een paar keer van Groenland 'verlost' kunnen worden door het aan de VS te verkopen. Toch een soort Deense trots?
- ChaimNimsky
- Bevlogen
Groenland beschikt over aanzienlijke natuurlijke rijkdommen, waaronder mineralen, zeldzame aardmetalen, olie en gas. Door de opwarming van de aarde smelt het ijs in Groenland, waardoor het makkelijker wordt om deze grondstoffen te exploiteren. Vooral de mijnbouw en olie- en gaswinning kunnen zeeeeeeeer winstgevend worden.B.S. schreef: ↑08 feb 2025 22:32 Ik zie niet zo goed waar Macron mee bezig is. (Er zitten al genoeg Amerikanen op het eiland). Het beste is misschien maar om de Groenlanders (57.000!) de vraag voor te leggen wat ze willen? Onafhankelijkheid (met dan vrijwel zekere Amerikaanse dominantie). Een soort Arctisch Puerto Rico worden? Verder met Denemarken? (Met dan ook grote Amerikaanse invloed, mag je veronderstellen.)
De lokale bevolking van Groenland, die voor een groot deel uit Inuit bestaat, heeft echter aangegeven voorstander te zijn van het behoud van de natuur en het beheer van hulpbronnen op een duurzame manier. Voor de Inuit is de natuur veel belangrijker dan grondstoffen of recreatie -- het is een essentieel onderdeel van hun cultuur, identiteit en manier van leven. De Inuit hebben een diepe band met de natuur en hun omgeving, die hen voorziet in voedsel, materialen voor kleding en onderdak, spirituele betekenis, en hun levensstijl is sterk afhankelijk van het behoud van het milieu en het begrijpen van de balans in de natuur.
Ik juich het plan van Macron toe. Als gezegd, het vallen van Amerikaanse en Europese slachtoffers, het verlies van zoveel bevriende naties die vervolgens ook nog eens een relatief eenvoudige prooi voor de Russen en Chinezen vormen op economisch en zelfs territoriaal gebied - plus de interne verontwaardiging die dan ongetwijfeld in de VS zou ontstaan - zou Trump kunnen weerhouden Groenland aan te vallen en in te nemen.
Zionist
De Inuit als nobel natuurvolk...
Zou het? Tot ze doorkrijgen hoeveel geld ze echt kunnen vangen...?
- Peter van Velzen
- Site Admin
Kunnen ze dat?
De inheemse bevolking in de VS, heeft voornamelijk gebroken beloften gekregen.
Waarom zoudem de Inuit iets ander moeten verwachten?
Trumps favoriete president was Andrew Jackson, de man die verantwoordelijk was voor de Trail of Tears
Ik wens u alle goeds
De Groenlandse Inuit kunnen een veel betere deal bedingen. Legitimiteit voor een Amerikaanse overname. Zou kunnen, in ieder geval.
Het wordt sowieso gekker en gekker. Oude referentiekaders gelden niet meer.
Het wordt sowieso gekker en gekker. Oude referentiekaders gelden niet meer.
- ChaimNimsky
- Bevlogen
Op het Spaanse nieuws lees ik dat Trump Oekraine waarschijnlijk helemaal niet gaat helpen, de gebieden die Poetin heeft bezet van Rusland blijven, dat Oekraine geen lid wordt van de NAVO en dat Europa maar voor veiligheidsgaranties moet zorgen aangaande Oekraine. Tevens wil Trump graag volledig gecompenseerd worden voor hetgeen Biden heeft gegeven aan oekraine en hoopt daarvoor zeldzame aardmetalen te krijgen van Oekraine. Een ramp voor Oekraine. Als ik Europa was, zou ik alles op alles zetten om de Europese wapenindustrie groot te maken en vooral ook flink meer kernwapens en ballistische raketten, want aan de VS hebben we niets meer -- hooguit een tegenstander waar het Groenland betreft.
Zionist
Tsja, een brutaal mens heeft de halve wereld en dan nog niet genoeg.ChaimNimsky schreef: ↑12 feb 2025 16:57 Op het Spaanse nieuws lees ik dat Trump Oekraine waarschijnlijk helemaal niet gaat helpen, de gebieden die Poetin heeft bezet van Rusland blijven, dat Oekraine geen lid wordt van de NAVO en dat Europa maar voor veiligheidsgaranties moet zorgen aangaande Oekraine. Tevens wil Trump graag volledig gecompenseerd worden voor hetgeen Biden heeft gegeven aan oekraine en hoopt daarvoor zeldzame aardmetalen te krijgen van Oekraine. Een ramp voor Oekraine. Als ik Europa was, zou ik alles op alles zetten om de Europese wapenindustrie groot te maken en vooral ook flink meer kernwapens en ballistische raketten, want aan de VS hebben we niets meer -- hooguit een tegenstander waar het Groenland betreft.
Ben het met je eens dat Europa nu voor Oekraïne moet kiezen en de VS links laten liggen. Hopelijk na zijn termijn weer een fatsoenlijke democraat.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Gek hè, dat 'n jvroegere door dik en dun geallieerde door éen figuur min of meer je vijand kan worden?
Toch verbaast ook dit mij in het geheel niet.
Zo zit de mens n.l. nou eenmaal (genetisch) in elkaar.
Waar en hoe kan ik overleven, waar kan ik mijn winst halen??
Begrijpelijk, maar om van te kotsen.
Wij dachten even dit overwonnen te hebben. Vergeet het..!!
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots. Making it hell. Silly human race.
Begrijp me goed. De Amerikanen zijn mijn vijand niet. Trump is een enorme oetlul en die Amerikaanse stemmer was/is alleen maar uitermate dom.Gerard R. schreef: ↑12 feb 2025 18:23 Gek hè, dat 'n jvroegere door dik en dun geallieerde door éen figuur min of meer je vijand kan worden?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Maar zó kan 't werken in onze stupide manier van denken en doen.
Voor je het weet heb je weer ellende.
Voor je het weet heb je weer ellende.
Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots. Making it hell. Silly human race.
De Kyiv Post https://www.kyivpost.com/post/47024 Maar heeft nog niet echt meer nieuws behalve dat Zelensky gebeld is door Trump.
Trump gaat de boel vernaggelen, ik schreef het al.
Ja, Putin heeft gewonnen, schat ik maar zo.B.S. schreef: ↑12 feb 2025 19:47 De Kyiv Post https://www.kyivpost.com/post/47024 Maar heeft nog niet echt meer nieuws behalve dat Zelensky gebeld is door Trump.
Zelensky kan veel vergeten wat hij wil, vindt Trump.
Wereldwijd is het nu dus mogelijk een land binnen te vallen als jij dat om een of andere reden wilt omdat meneer Trump dat alles goed vindt. Daar heeft het wel heel veel van weg. Gaat uw gang, step right this way...
Ik vond Trump altijd al heel veel weg hebben van een Russisch agent. Putin kan gelukkig zijn. Gvd. Vergeet Ukraine (en mogelijk Europa).
The Kyiv Independent over het gesprek met Zelensky dat 'very well' zou zijn gegaan. Op 14 februari zullen Vice-president Vance en Minster van BuZa Marco Rubio een ontmoeting met Zelensky hebben in München https://kyivindependent.com/trump-holds ... ith-putin/
De Amerikaanse Minister van Defensie Pete Hegeseth heeft ook vandaag bij de Navo een verklaring afgeven waarin wordt gezegd dat Oekraïne geen Navo-lidmaatschsp kan verwachten, geen terugkeer naar de grenzen van 2014 en dat er geen Amerikaanse troepen ingezet gaan worden voor een eventuele vredesregeling-handhaving, dat zullen de Europeanen moeten doen https://www.reuters.com/world/europe/us ... 025-02-12/
Trump heeft echt serieuze plannen voor Canada, Groenland en Gaza wordt steeds duidelijker.
Afgelopen vijf november heeft de Amerikaanse kiezer een 'normale' wereld beëindigt.
De onderhandelingen kunnen nog best spaak lopen trouwens, Poetin is ook niet gauw tevreden te stellen.
Russen zetten nu in ieder geval één kameel en ook paarden en ezels in voor troepenvervoer, daar zijn foto's van https://www.msn.com/en-ie/news/world/ru ... r-AA1yP8qe
De Amerikaanse Minister van Defensie Pete Hegeseth heeft ook vandaag bij de Navo een verklaring afgeven waarin wordt gezegd dat Oekraïne geen Navo-lidmaatschsp kan verwachten, geen terugkeer naar de grenzen van 2014 en dat er geen Amerikaanse troepen ingezet gaan worden voor een eventuele vredesregeling-handhaving, dat zullen de Europeanen moeten doen https://www.reuters.com/world/europe/us ... 025-02-12/
Trump heeft echt serieuze plannen voor Canada, Groenland en Gaza wordt steeds duidelijker.
Afgelopen vijf november heeft de Amerikaanse kiezer een 'normale' wereld beëindigt.
De onderhandelingen kunnen nog best spaak lopen trouwens, Poetin is ook niet gauw tevreden te stellen.
Russen zetten nu in ieder geval één kameel en ook paarden en ezels in voor troepenvervoer, daar zijn foto's van https://www.msn.com/en-ie/news/world/ru ... r-AA1yP8qe
Laatst gewijzigd door B.S. op 12 feb 2025 20:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Ja, Trump denk altijd ¨verkoop je moeder, dat brengt wellicht geld op¨.
Dealtje hier, dealtje daar, en wie dwars ligt: de kop eraf. Net Maffia.
Leuk wereldje gaat dit worden.
Vergeet normen en waarden enzo mensen... en kreten van "dit nooit weer" e.d..
Dealtje hier, dealtje daar, en wie dwars ligt: de kop eraf. Net Maffia.
Leuk wereldje gaat dit worden.
Vergeet normen en waarden enzo mensen... en kreten van "dit nooit weer" e.d..
Kortom, kijk niet naar het Westen, het is onbetrouwbaar, zwak, Navo deels te barsten, bondgenootschappen ook zwak op de borst vanwege een man, een 'leider' die een hoge pet over Poetin op heeft.
Putin wint. Ik schrijf het maar zoals ik het voel. Ik hoop dat ik niet gelijk krijg. Het ziet er donkerbruin uit.

Putin wint. Ik schrijf het maar zoals ik het voel. Ik hoop dat ik niet gelijk krijg. Het ziet er donkerbruin uit.