Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 09 feb 2025 15:54:scissors:
Letterlijk gezien? Ja.
Misschien niet steeds weer, want het is vaak geciteerd.
Het wordt inderdaad vaak out-of-context en geframed geciteerd.
Ik protesteer zelden anders dan dat zulks binnen de context gelezen moet worden.
Nou werd het misbruikt om te bevestigen dat
Bonjour andere uitlatingen van mij als racistisch bestempelde.
Helaas schoot die combinatie mij in het verkeerde keelsgat,
ik had me uiteraard tot de discussie met Bonjour moeten beperken! Miljaar!
Maria schreef:Ik kan echter geen reactie van dikkemick ontdekken in deze laatste berichten,
waar hij jou racistisch zou noemen.
viewtopic.php?p=652740#p652740
Begrijp ik, hij deed dat indirect door Bonjours beschuldiging aan mijn adres te bevestigen:
Bonjour schreef: 09 feb 2025 12:54
HierEnNu schreef: 09 feb 2025 12:30

Dikkemick schreef dat in reactie op wat ik schreef!
Welke uitspraken schreef ik die jij hier en nu als "gewoon racistisch" classificeert?
Waarschijnlijk vergiste jij je, moet wel, maar dan wel graag een rectificatie:
  • ik schreef daar namelijk niets racistisch, integendeel!
Vele van jouw berichten ademen de sfeer uit dat Palestijnse levens minder waard zijn dan Israëlische.
Waarna dikkemick mijn zogenaamde "gewoon racistische uitspraken"
meende te moeten bevestigen met:
dikkemick schreef: 09 feb 2025 13:04 Ik ben niet handig in terugzoeken van berichten. HierEnNu heeft meerdere malen beweerd dat Palestijnse baby's slechts kanonnenvoer (Hamas strijders in spe) zijn.
Is voor zulks al eens op de vingers getikt volgens mij.

Volgens mij begon het hier, naar aanleiding van deze woorden mijnerzijds::
HierEnNu schreef: 09 feb 2025 11:11
Mus schreef: 09 feb 2025 10:32:scissors:
Natuurlijk zijn ze nog niet klaar, ze hebben nog niet alle Palestijnen levende in de Gazastrook vermoord want het zijn allemaal potentiële, geboren en/of ongeboren, terroristen, dus het is niet echt een verrassing dat ze nog niet klaar zijn daar, of vind jij van wel?
Jouw reactie is een verontrustende en extreem cynische manier om naar de situatie te kijken.
Dit soort ontmenselijking draagt alleen maar bij aan haat en polarisatie ...
  • ... of vind jij van niet?
Zodra wereldopinie de waarheid bepaalt bestaan Goden.
Mijn mening blijft: God bestaat niet!

Stoppen met antisemitische uitingen
helpt bestrijding antisemitisme.

Ik ben mezelf. Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude.
Ik ben medeverantwoordelijk
voor de interpretatie van wat ik schrijf!

.
Maria
Moderator

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door Maria »

Mus schreef: 09 feb 2025 16:11 Beste HierEnNu,

Punt 1. Ik denk niet dat je Gazanen en Hamas strijders over één kam mag scheren. Veel Palestijnen zijn vooral blij dat ze op dit moment even bevrijd zijn van lust van de Israëlische staat ze allemaal naar de eeuwige jachtvelden te sturen, met andere woorden dat ze even vrij zijn van genocide. Echter het staat jou natuurlijk vrij alle Palestijnen over één kam te scheren met Hamas strijders, je zal de enige niet zijn.

Punt 2. Ik vraag me af of je zelf wel door hebt hoe rascistische je overkomt onder je zgn medemenselijkheid. Waarom moeten de Palestijnen weg van hun geboortegrond en wordt niet opheffen van het, in mijn ogen uit de kluiten gewassen kankergezwel Israël overwogen, ze zitten daar perslot al 80 jaar als egocentrische, arrogante en wrede bezetter te mekkeren dat ze niet met rust worden gelaten door zgn “terroristen” mensen die zich slechts verzetten tegen een, zoals gezegd, bezetter? Elk mens heeft het recht zich te verzetten tegen bezetter en ja daar hoort m.i. ook bij dat er burgers worden gegijzeld van de bezetter zoals de bezetter al sinds jaar en dag mensen gijzelt om nul en generlei reden en verkracht en uithongert want vergeet je ff te benoemen. Hoe dan ook men noemt dat ook wel een koekje van eigen deeg.
Maar nee, een staat zoals Israël er één is die kan dat koekje van eigen deeg niet zien, zoals ze in alle talen weigert te zien dat zij in principe de oorzaak is van alle ellende en daarmee de verantwoording blijft afschuiven op anderen. In mijn ogen is de staat Israël een oogzweer van jewelste, alleen heeft zij, en haar aanhangers, dat niet in de gaten.

Met andere woorden de staat Israël zou er goed aan doen te erkennen dat ze een grove fout hebben gemaakt zich te vestigen, zonder zich rekenschap te geven van de Palestijnen, in Palestina en deze Palestijnen vervolgens te gaan behandelen als derderangs mensen. Wat mij betreft ben je dan gewoon een schoft die de knip voor neus niet waard is.
Maar goed het blijft wensdromen want verantwoording van de schurkenstaat Israël hoeven we niet te verwachten, ze blijven liever in de wereldwijde slachtofferrol want dat levert ze tot nog toe te veel op.

Toevoegend dat ik op generleiwijze goedpraat wat er aan geweld van beide kanten plaats vind maar zoals men meent is in de oorlog is alles toegestaan hoe walgelijk ook en ondanks international afspraken e.d. Dus Israël wordt niet opgedoekt en de Palestijnen verhuizen niet naar de hometown van trompetter Texas.
Goed dat je dit laatste toevoegt.
Realiseer je je wel dat je met punt 2 en je verdere commentaar precies hetzelfde overkomt als je in punt 1 stelt.
Maar dan vice versa heel generaliserend aangaande de bevolking van Israel?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 09 feb 2025 16:11:scissors:
Beste HierEnNu,
:scissors:
Ik zie dat je na versturen reeds drie keer een wijziging doorvoerde en
wacht dus geduldig de uiteindelijke versie ff af alvorens te reageren.
In vluglees mode zag ik weer veel vooral emotie langskomen.
Een rede te meer voor mij om een time out te nemen!
Zodra wereldopinie de waarheid bepaalt bestaan Goden.
Mijn mening blijft: God bestaat niet!

Stoppen met antisemitische uitingen
helpt bestrijding antisemitisme.

Ik ben mezelf. Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude.
Ik ben medeverantwoordelijk
voor de interpretatie van wat ik schrijf!

.
Mus
Ervaren pen

Bericht door Mus »

Maria schreef: 09 feb 2025 16:39

Goed dat je dit laatste toevoegt.
Realiseer je je wel dat je met punt 2 en je verdere commentaar precies hetzelfde overkomt als je in punt 1 stelt.
Maar dan vice versa heel generaliserend aangaande de bevolking van Israel?
Met excuus, ik zie dat ik idd vergeten ben het op plaatsen te hebben over de staat Israël zoals ik het eigenlijk altijd zeer bewust over de staat heb in alle post mbt deze kwestie en dat dus ook hier ongezegd bedoel te zeggen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 09 feb 2025 15:45 Nimsky

Om in jou stijl de boel even op te pakken. Ik kwijl bij martelaarschap! Heerlijk zoals die kinderen zich committeren aan hun eigen volk. Prachtig dat ze aanslagen met een glimlach op het gezicht plegen. Trouw als ze zijn aan familie en vrienden...
Het is niet slim noch constructief je kinderen als martelaar op te voeden. Echter, zolang ze geen Israelische slachtoffers maken, heb ik er sinds 7 oktober weinig problemen mee indien ze zichzelf allemaal uit vrije wil doden. Ik zou het erger vinden als Carlos Alcaraz de tennisfinale zou verliezen.

Palestijns leven doet me weinig meer sinds ik al die vrouwen en kinderen feest heb zien vieren toen de verminkte en verkrachte Joodse lijken door de straten van Gaza werden geparadeerd. Netanjahoe heeft gisteren nog beloofd dat Israel Hamas na het staakt-het-vuren militair en politiek helemaal zal vernietigen en dat er evenmin meer een tweestaten-oplossing zal komen. Dat stelt me gerust.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Vind je het gek dat ze feest vieren?
Weet je waar die haat vandaan komt?
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
ChaimNimsky
Bevlogen

dikkemick schreef: 09 feb 2025 21:42 Vind je het gek dat ze feest vieren?
Hier, hier, hier, hier en hier.

Andere volken doen dat niet. Het argument dat je ter vergoeilijking telkens gebruikt, dat Palestijnen onderdrukt zouden worden, is geen excuus. Het Tibetaanse volk wordt ook onderdrukt en Duitsers zijn massaal verdreven uit de landen waar ze al generaties lang woonden, etc, etc, etc, etc.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 09 feb 2025 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

In deze discussie Israël een “kankergezwel” noemen? Mag dat? Dat begint verrekt een beetje op de uitspraken van allochtonen te lijken die mijn 17 jarig nichtje een keer op een soort gelijke manier aanspraken! Zo van: K*tK*nk*rh**r! Ik ben benieuwd wat de moderatie hiervan gaat zeggen!
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
lost and not found yet!
Bevlogen

Mus schreef:
Toevoegend dat ik op generleiwijze goedpraat wat er aan geweld van beide kanten plaats vind maar zoals men meent is in de oorlog is alles toegestaan hoe walgelijk ook en ondanks international afspraken e.d. Dus Israël wordt niet opgedoekt en de Palestijnen verhuizen niet naar de hometown van trompetter Texas.
Goh, wat kun jij begrijpend lezen!

Dit is wat Zuher Moshin er in een interview met de krant Trouw erover zei in maart 1977:
In a March 1977 interview with the Dutch newspaper Trouw, Mohsen made the following remark:[7]

"The Palestinian people does not exist … there is no difference between Jordanians, Palestinians, Syrians, and Lebanese. Between Jordanians, Palestinians, Syrians and Lebanese there are no differences. We are all part of one people, the Arab nation [...] Just for political reasons we carefully underwrite our Palestinian identity. Because it is of national interest for the Arabs to advocate the existence of Palestinians to balance Zionism. Yes, the existence of a separate Palestinian identity exists only for tactical reasons[...] Once we have acquired all our rights in all of Palestine, we must not delay for a moment the reunification of Jordan and Palestine".
Zuher Moshin:
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
Mus
Ervaren pen

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 09 feb 2025 22:27

Andere volken doen dat niet. Het argument dat ter vergoeilijking telkens wordt gebruikt, dat Palestijnse vluchtelingen onderdrukt worden, is geen excuus. Het Tibetaanse volk wordt ook onderdrukt en Duitsers zijn massaal verdreven uit de landen waar ze al generaties lang woonden, etc, etc, etc, etc.
De tweede wereldoorlog is ook geen excuus een ander volk te willen verdrijven van hun geboortegrond cq te willen vernietigen vanwege een misplaatst en vermeend geboorterecht. Beginnen bij het begin lijkt me in die zin wel van belang te zijn als het over verdreven bevolkingsgroepen gaat wanneer je een ander iets gaat verwijten. Echter beginnen bij het begin is niet iets waar wij jou op enige wijze kunnen betrappen in elk geval. Wel begrijpelijk hoor want erkennen dat de door jou zo geliefde boevenstaat zichzelf al direct bij de stichting ervan tot misdadiger gemaakt heeft lastig is, liever de schuld bij een ander te leggen en trots in de slachtofferrol blijven hangen die blij wordt van de mishandeling en moord van onschuldige burgers. Dikke duim omhoog voor jou en de vlag uit…
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
lost and not found yet!
Bevlogen

Mus schreef: 09 feb 2025 22:43
ChaimNimsky schreef: 09 feb 2025 22:27

Andere volken doen dat niet. Het argument dat ter vergoeilijking telkens wordt gebruikt, dat Palestijnse vluchtelingen onderdrukt worden, is geen excuus. Het Tibetaanse volk wordt ook onderdrukt en Duitsers zijn massaal verdreven uit de landen waar ze al generaties lang woonden, etc, etc, etc, etc.
De tweede wereldoorlog is ook geen excuus een ander volk te willen verdrijven van hun geboortegrond cq te willen vernietigen vanwege een misplaatst en vermeend geboorterecht. Beginnen bij het begin lijkt me in die zin wel van belang te zijn als het over verdreven bevolkingsgroepen gaat wanneer je een ander iets gaat verwijten. Echter beginnen bij het begin is niet iets waar wij jou op enige wijze kunnen betrappen in elk geval. Wel begrijpelijk hoor want erkennen dat de door jou zo geliefde boevenstaat zichzelf al direct bij de stichting ervan tot misdadiger gemaakt heeft lastig is, liever de schuld bij een ander te leggen en trots in de slachtofferrol blijven hangen die blij wordt van de mishandeling en moord van onschuldige burgers. Dikke duim omhoog voor jou en de vlag uit…
En jij vind het terecht om een internationaal erkend land een “kankergezwel” te noemen? Serieus? Dat je gewoon het K woord gebruikt? Zegt genoeg over jou! Wanneer ga je Hitler inbrengen? Exit discussie!
Mus
Ervaren pen

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 09 feb 2025 22:31 In deze discussie Israël een “kankergezwel” noemen? Mag dat? Dat begint verrekt een beetje op de uitspraken van allochtonen te lijken die mijn 17 jarig nichtje een keer op een soort gelijke manier aanspraken! Zo van: K*tK*nk*rh**r! Ik ben benieuwd wat de moderatie hiervan gaat zeggen!
Men had de keus zich ergens anders te vestigen maar men vond dat men recht had een land te bezetten dat al bewoond werd door anderen om vervolgens die anderen te verdrijven, dat noemt men een kankergezwel want dat is wat kanker doet andere cellen verdringen ten behoeve van de eigen groei.

Afgezien hiervan lost but not found yet, wat denk je van je eigen onsmakelijkheden die je aan de lopende band uitspuugt, die worden ook toegestaan hier. Want eerlijk gezegd lost but notfound yet, wanneer ik jou lees lopen met regelmaat de koude rillingen bij mij over de rug en ontsnapt mij regelijkmatig de kreet:” wat een eng mannetje is dit”. Dan weet je dat, ik vind jou een eng kereltje met de walgelijke zaken die jij hier uitspuugt.
lost and not found yet!
Bevlogen

Mus schreef: 09 feb 2025 22:50
lost and not found yet! schreef: 09 feb 2025 22:31 In deze discussie Israël een “kankergezwel” noemen? Mag dat? Dat begint verrekt een beetje op de uitspraken van allochtonen te lijken die mijn 17 jarig nichtje een keer op een soort gelijke manier aanspraken! Zo van: K*tK*nk*rh**r! Ik ben benieuwd wat de moderatie hiervan gaat zeggen!
Men had de keus zich ergens anders te vestigen maar men vond dat men recht had een land te bezetten dat al bewoond werd door anderen om vervolgens die anderen te verdrijven, dat noemt men een kankergezwel want dat is wat kanker doet andere cellen verdringen ten behoeve van de eigen groei.

Afgezien hiervan lost but not found yet, wat denk je van je eigen onsmakelijkheden die je aan de lopende band uitspuugt, die worden ook toegestaan hier. Want eerlijk gezegd lost but notfound yet, wanneer ik jou lees lopen met regelmaat de koude rillingen bij mij over de rug en ontsnapt mij regelijkmatig de kreet:” wat een eng mannetje is dit”. Dan weet je dat, ik vind jou een eng kereltje.
Welke keus hadden ze dan? Laat maar weten! Israël is gewoon sinds 1948 een wereldwijd erkende staat! Nogmaals, wat was een andere keus? En gaan we persoonlijk worden? Voor mij heb je sowieso de discussie al verloren zodra je het K woord gaat gebruiken en daarom vroeg ik ook aan de moderatie of dit toegestaan is! Lijkt me niet eigenlijk!

Ps, gedurende welke periode hebben er geen Joden in Israël gewoond? Maar gedurende het typen van deze vraag besef ik dat die niet aan jou besteed is! Inhoudelijk ergens op ingaan is er niet bij. Probeer de balans eens te vinden tussen realisme en emotie! Graag gedaan!
ChaimNimsky
Bevlogen

Mus schreef: 09 feb 2025 22:43 Beginnen bij het begin lijkt me in die zin wel van belang te zijn als het over verdreven bevolkingsgroepen gaat wanneer je een ander iets gaat verwijten.
Als reeds gezegd, leefden de vroege Israelieten als een subgroep binnen de Kana'anitische samenleving en vormden uiteindelijk hun eigen identiteit. De Assyriërs hadden het gebied gekoloniseerd op de Israelieten. De Babyloniërs hadden het gebied gekoloniseerd op de Assyriërs. De Perzen hadden het gebied gekoloniseerd op de Babyloniërs. De Grieken (onder Alexander de Grote) hadden het gebied gekoloniseerd op de Perzen. De Romeinen hadden het gebied gekoloniseerd op de Grieken. Het Byzantijnse Rijk had het gebied gekoloniseerd op de Romeinen. De Islamitische Kalifaten hadden het gebied gekoloniseerd op het Byzantijnse Rijk. De Kruisvaarders hadden het gebied gekoloniseerd op de Islamitische Kalifaten. De Ajjoebiden en Mamloeken hadden het gebied gekoloniseerd op de Kruisvaarders. Het Ottomaanse Rijk had het gebied gekoloniseerd op de Mamloeken. Het Brits Mandaat had het gebied gekoloniseerd op het Ottomaanse Rijk. Tenslotte hebben de Joden het gebied gede-koloniseerd. In tegenstelling tot de kolonisators deden de Joden dit geheel legaal, met goedkeuring van de Verenigde Naties. En waar rijken kwamen en gingen, keerde het oude volk terug naar de wieg van zijn bestaan. Een poëtische wending van de geschiedenis. Begonnen bij het begin.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 09 feb 2025 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Mus
Ervaren pen

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 09 feb 2025 22:48

En jij vind het terecht om een internationaal erkend land een “kankergezwel” te noemen? Serieus? Dat je gewoon het K woord gebruikt? Zegt genoeg over jou! Wanneer ga je Hitler inbrengen? Exit discussie!
Internationaal erkent of niet, men had nooit moeten toestaan dat deze staat gevestigd werd op de plek van Palestina. Dat is wel gebeurd en het is wel gebeurd dat deze staat zich vervolgens is gaan gedragen als een kankergezwel, had niet gehoeven maar dat hebben is wel gebeurd. Ik snap best dat dat niet leuk is om te horen maar het had ook ander kunnen lopen met een zeker vorm van bescheidenheid en begrip voor de ander, iets wat niet is gebeurd en nog altijd niet gebeurd vanuit het angstige egoïsme van de naoorlogse generatie die meende, en ik herhaal het nog maar eens, vanuit angst en een achterhaalt en vermeend geboorterecht waarmee ze meende de bevolkingsgroep met het zelfde recht kapot te mogen maken. Maar ik gun jou je droompje over de zgn onschuld van Israëlische staat….
Plaats reactie