Men kan nu met AI vrij gemakkelijk plaatjes over van alles genreren.
Er hangt meestal wel een hoog prijskaartje aan, maar de ervaring leert dat dat wel zal afnemen.
Men kan dus op den duur een bestaande strip serie vrij gemakkelijk een illegale toevoegen.
Dat kan nu ook natuurlijk maar het is dan meestal erbarmelijk getekend.
(Ik heb er zo eentje: Kuifje en de Alfa Kunst.)
Het lijkt er op dat de tekenaars minder en minder nodig zullen zijn en er veel vrij materiaal zou kunnen komen.
Ik denk echter dat dat niet gaat gebeuren, het is immers met het geschreven woord ook niet gebeurd.
Toch kan een ieder die zich geroepen voelt een boek schrijven en het op het Internet plaatsen, maar de meeste lezers kopen kennelijk toch gewoon boek.
Wat denken jullie.
Straks een vloedgolf van vrije strips of zal er nauwelijks wat veranderen?
De toekomst van het beeld verhaal.
Moderator: Moderators
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
De toekomst van het beeld verhaal.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Re: De toekomst van het beeld verhaal.
Kuifje en de Alphakunst is toch niet illegaal uitgebracht? Het was een onvoltooid album door Hergé dat hij voor zijn dood niet afkreeg en ook niet postuum afgemaakt wilde hebben, wat werd gerespecteerd. Wel werd het in onvoltooide vorm gepubliceerd.
AI-tekeningen zijn problematisch. Historisch AI-illustraties neigen veel meer naar Fantasy, en dan de meest kitscherige vorm. Slechte zaak. Laten we hopen dat er toekomst voor tekenaars blijft.
AI-tekeningen zijn problematisch. Historisch AI-illustraties neigen veel meer naar Fantasy, en dan de meest kitscherige vorm. Slechte zaak. Laten we hopen dat er toekomst voor tekenaars blijft.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat album heb ik ook, maar het bevat slechts de schetsen die als voorbereiding waren gemaakt.B.S. schreef: ↑12 feb 2025 16:57 Kuifje en de Alphakunst is toch niet illegaal uitgebracht? Het was een onvoltooid album door Hergé dat hij voor zijn dood niet afkreeg en ook niet postuum afgemaakt wilde hebben, wat werd gerespecteerd. Wel werd het in onvoltooide vorm gepubliceerd.
Herge had bepaald dat na zijn dood niemand meer aan Kuifje mocht werken.
(Beetje flauw want het grootste deel werd al door anderen gedaan)
Dat hij expliciet het afmaken van het laatste album heeft verboden is nieuw voor me.
-------------------------------------
Ik heb ook heel goede AI tekeningen gezien.
Ook hier zal wel gelden dat men er toch een zekere begaafdheid voor moet hebben.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Van Kuifje is denk ik niet zoveel ik vond deze:
https://deepdreamgenerator.com/tags/tintin
Die van Jansen en Jansens vind ik wel aardig.
https://deepdreamgenerator.com/tags/tintin
Die van Jansen en Jansens vind ik wel aardig.
Aha, er zijn dus verscheidene piratenversies van Kuifje en de Alphakunst. Hergé's weduwe hield tegen dat het officieel werd afgemaakt door Bob de Moor met Greg als scenarist https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kuifje_en_de_Alfa-kunst
Er kleeft toch iets unheimisch aan die AI-versies. Alsof iets niet-menselijks aan het interpreteren slaat..oh wacht..
Er kleeft toch iets unheimisch aan die AI-versies. Alsof iets niet-menselijks aan het interpreteren slaat..oh wacht..