Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 11 feb 2025 10:57 @Mus

Tenzij je aan wilt geven inderdaad antisemiet te zijn is dat je goed recht, maar betekent antisemitisme niet: "De discriminerende en racistische behandeling van Joden"
Sta je dat werkelijk voor? Kan het me niet voorstellen.
Ik zie mezelf niet als anti-semiet maar ik kan er weinig aan doen wanneer hier mensen zijn die mij tot anti-semiet maken vanwege het gegeven dat men de staat Israël en de misdaden tegen de menselijkheid die zij sinds jaar en dag pleegt niet los kunnen zien van hun slachtofferschap vanuit de tweede wereldoorlog waardoor ze elke vorm van kritiek op deze staat anti-semitisch noemen, het is ziekelijk gedrag. Niettemin gaan zij hun goddelijke gang maar op een dag zullen hen de schellen hopelijk van de ogen vallen mbt verschil tussen kritiek op het sinds jaar en dag misdadig handelen van een staat en een bevolkingsgroep haten, ik ga er serieus hard voor bidden in elk geval want ik zie het niet gebeuren voorlopig. Dus anti-semiet it wil be.
Laatst gewijzigd door Mus op 11 feb 2025 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Bonjour schreef: 11 feb 2025 11:21 Ik lees trouwens dat onder Semieten ook de Arabieren vallen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Semieten# ... an%20Noach.

Dan valt de minachting voor Palestijnse levens ook onder antisemitisme.
Zeker is dat zo, maar dat wordt liever niet gehoord , want dan moet erkennen worden dat men bezig is met structurele broederenmoord daaro, een soort van kain en Abel zeg maar.

Ik wist dit overigs al een tijdje , want ook ik heb dit uitgezocht, blij dat er eindelijk iemand is die het zegt, thanks.

Het is wat, de Joodse gemeenschap hier op dit forum zelf anti-semitische hoe gek kan het lopen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Bonjour schreef: 11 feb 2025 11:21 Dan valt de minachting voor Palestijnse levens ook onder antisemitisme.
Antisemitisme is de discriminerende en racistische behandeling van Joden.

Het woord betekent letterlijk 'haat jegens Semieten'. Met antisemitisme wordt echter specifiek gedoeld op haat jegens mensen met een Joodse achtergrond, en niet op alle mensen die bijvoorbeeld een Semitische taal spreken. (https://nl.wikipedia.org/wiki/Antisemitisme)
an·ti·se·mi·tis·me (het; o)
1. anti-Joodse gezindheid; = Jodenhaat
(vandale.nl)
Zionist
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Bonjour schreef: 11 feb 2025 10:27
Rereformed schreef: 11 feb 2025 09:40 Dus is het een goed plan van Trump om ze te verplaatsen naar Arabische landen?

Miljoenen Finnen, Polen, Duitsers en wat al niet, hebben op deze manier een nieuw bestaan opgebouwd. Achteraf bezien gelukkig maar, want het Palestijnse voorbeeld zou een ramp zijn geweest voor Europa.

Juist. Het Palestijnse voorbeeld, de situatie nu is een ramp. Maar er zijn meerdere oplossingen. Maar een oplossing waarin families uit elkaar gerukt worden, lijkt me ook niet wenselijk.
Je hebt dus een betere oplossing dan de Gazaanse bevolking naar elders te verplaatsen? Zelfs meerdere?
Terwijl 80 jaar geschiedenis heeft laten zien dat die er niet is?
Maar je doet geen enkele moeite om dit een topic te maken dat de moeite waard is om te lezen en uiteen te zetten hoe jouw oplossingen eruit zien? :(
Maar Finland heeft veel ruimte. 2 miljoen Palestijnen als buren, moet toch te doen zijn.

Maar grappig om te zien dat jij eens een idee van Trump aanhangt.
In plaats daarvan kom je aan met de meest kinderachtige opmerkingen.
Je hebt lol omdat je meent te kunnen concluderen dat ik het met Trump eens ben.

Overigens weet iedereen dat je om een groot probleem op te lossen bereid moet zijn om het op een akkoordje met Stalin te gooien, al zou het maar voor één keer zijn. Zoiets heet pragmatisme. Een oplossing tegenstaan enkel en alleen om je principes maar zo hoog mogelijk te houden is exact de manier waarop de Palestijnen hun problemen al 80 jaar in stand houden en hun kansen verspelen. Dat is aartsdom.

Er nog een opmerking over Finland achter aan te schrijven, alsof dit hele topic ook maar iets met mij of Finland te maken heeft is dé manier om dit topic te maken tot verspilde tijd voor lezers.

Finland heeft zijn half miljoen vluchtelingen destijds opgenomen elders in het land. En heb ik ooit al eens naar voren gebracht als voorbeeld van hoe men een groot probleem inderdaad geweldig goed kan oplossen. We hebben geen topic over Finnen die hun Karelië en Ladogameer terug willen en Petersburg met bomaanslagen bedreigen!
Vanzelfsprekend moeten Palestijnen door Egypte en/of Jordanië worden opgenomen indien een oplossing van verplaatsing wordt overwogen.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

dikkemick schreef: 11 feb 2025 10:37 Rereformed

Wat jij doet is min of meer trots zijn op de overmacht van Israel en de Palestijn tegelijkertijd tot bullebak-vader verheffen.
Wat je hier doet is bijzonder onbedachtzaam, want je trekt een ongefundeerde conclusie over mijn persoon.
Ik confronteerde je met het feit van de Israelische overmacht en kansloosheid van de Palestijnen om de staat Israel ooit ongedaan te maken. Dat is iets volkomen anders dan een inkijkje in mijn persoonlijke opinies.
Het spreekt boekdelen dat je een hele preek tegen mij houdt, terwijl die eenvoudige waarheid die je wordt voorgeschoteld niet bij je aankomt. Je zwelgt eenvoudig verder in je zee van emoties.

ps: Voorbeeld van Bonjour spreekt me wel aan. Finland is ruim.
Je geeft er enkel mee aan dat het zinloos is zich bezig te houden met dit topic. Er valt met Israel-haters geen zinnig gesprek te voeren. :)
Born OK the first time
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 11 feb 2025 12:04
Bonjour schreef: 11 feb 2025 11:21 Dan valt de minachting voor Palestijnse levens ook onder antisemitisme.
Antisemitisme is de discriminerende en racistische behandeling van Joden.

Het woord betekent letterlijk 'haat jegens Semieten'. Met antisemitisme wordt echter specifiek gedoeld op haat jegens mensen met een Joodse achtergrond, en niet op alle mensen die bijvoorbeeld een Semitische taal spreken. (https://nl.wikipedia.org/wiki/Antisemitisme)
1. anti-Joodse gezindheid; = Jodenhaat
(vandale.nl)
Je kunt palestijnenhaat niet loskoppelen van hun semitisch zijn alleen omdat het anti-semitisme ergens in de tijd exclusief is gemaakt. Palestijnenhaat is ook anti-semitisme. Wikipedia en het woordenboek dient aangepast te worden in mijn ogen, zal ook niet gebeuren want er zijn vast mensen zijn die daar voor gaan liggen vanwege het behoud van exclusiviteit.

Aanpassing nuance.
Laatst gewijzigd door Mus op 11 feb 2025 12:21, 5 keer totaal gewijzigd.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

appelfflap schreef: 11 feb 2025 11:32
ik stel ook voor om de 2,3 miljoen Palestijnen uit gaza naar Finland te deporteren,
Haha, ditmaal is appelfflap spuit elf.

Wij hadden ooit een Palestijn met luide stem hier, maar die verkoos het na een tijdje om naar Amsterdam te verhuizen. :lol:
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Kritiek op Rereformed is not done! Dan ben je gedegradeerd tot spuit 11.
Slap Rere.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Mus schreef: 11 feb 2025 12:16Palestijnenhaat is ook anti-semitisme.
Nee, met antisemitisme wordt specifiek gedoeld op haat jegens mensen met een Joodse achtergrond, en niet op alle mensen die bijvoorbeeld een Semitische taal spreken (https://nl.wikipedia.org/wiki/Antisemitisme).

1. anti-Joodse gezindheid; = Jodenhaat (vandale.nl)
Wikipedia en het woordenboek dient aangepast te worden in mijn ogen.
:lol:
Zionist
Rereformed
Moderator
Contacteer:

ChaimNimsky schreef: 11 feb 2025 12:34 Met antisemitisme wordt specifiek gedoeld op haat jegens mensen met een Joodse achtergrond, en niet op alle mensen die bijvoorbeeld een Semitische taal spreken (https://nl.wikipedia.org/wiki/Antisemitisme).
Iets wat iedereen weet.
Het omturnen van die term tot iets anders is dan ook waar men een antisemiet aan herkent. :lol:
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 11 feb 2025 12:38
ChaimNimsky schreef: 11 feb 2025 12:34 Met antisemitisme wordt specifiek gedoeld op haat jegens mensen met een Joodse achtergrond, en niet op alle mensen die bijvoorbeeld een Semitische taal spreken (https://nl.wikipedia.org/wiki/Antisemitisme).
Iets wat iedereen weet.
Het omturnen van die term tot iets anders is dan ook waar men een antisemiet aan herkent. :lol:
Dit gaat zielige vormen aannemen! Kom op man, zo ken ik je niet
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Rereformed schreef: 11 feb 2025 12:38
Iets wat iedereen weet.
Ook in dat geval zijn Israëliers antisemieten. Immers zij buigen de term om door iedereen die tegen het beleid van Israël is antisemiet te noemen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 11 feb 2025 12:34
Nee, met antisemitisme wordt specifiek gedoeld op haat jegens mensen met een Joodse achtergrond, en niet op alle mensen die bijvoorbeeld een Semitische taal spreken (https://nl.wikipedia.org/wiki/Antisemitisme).

Ik had iemand als jij niet anders verwacht dan ontkenning dat Palestijnen evenzeer in etnische vorm semitisch zijn als de Joodse stam. Zij zijn beiden afstammelingen van Sem ( vandaar het woord semiet) een zoon van Noach. Dus beste ChaimNimsky je doet je naam eer aan met de ontkenning van je broeder zodat je voor jezelf broederenmoord kan blijven goedkeuren.

Van nu af aan klasifiseer ik je echter als anti-semiet van het ergste soort vanwege het ontkennen en daarmee de moord op je broeder. Ik beloof je dat ik er geen moeite mee heb dat stilzwijgend te doen, ik kan genoeg voldoening putten uit het gegeven dat je op de hoogte bent dat o.a. ik op de hoogte ben van dit gegeven en je dus zo klasifiseer. Een feestje waard dacht ik zo of wordt je hier niet blij van? Nee,hé, hier wordt jij niet blij van.

Bonjour je weet niet hoe dankbaar ik ben dat je dit in de groep hebt gegooid want ik loop er al hele tijd mee rond en heb meermaals mijn tong moeten afbijten om er niet naar te verwijzen wanneer de oorlogswellust er weer eens afdroop.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 11 feb 2025 11:21 Ik lees trouwens dat onder Semieten ook de Arabieren vallen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Semieten# ... an%20Noach.

Dan valt de minachting voor Palestijnse levens ook onder antisemitisme.
Nee!

Verderop in jouw link naar Wikipedia staat te lezen;
Wikipedia schreef:
Semitisch - antisemitisch

Zie antisemitisme voor het hoofdartikel over dit onderwerp.

In de 18e eeuw wordt de term Semitisch, die gebruikt werd in de context van de semitische taal, verbonden aan de bevolkingsgroepen die deze talen spraken.[4] In de 19e eeuw werd de term semitisch, behorend bij de semitisch sprekende volkeren, in westerse landen omgevormd tot gebruik ervan in termen als antisemitisch. Dat duidde niet op een vijandige houding tegenover Semieten in het algemeen, maar vloeide voort uit kritiek op de enige in het westen bekende subgroep ervan, de Joden. In een artikel in 1859 beschreef Ernest Renan de Semieten als volkeren met een neiging tot monotheïsme, voortvloeiend uit gewelddadige en zelfzuchtige instincten.[5] In een kritische bespreking nam Heymann Steinthal zich voor om deze renaniaanse conceptie van volksinstincten te bestrijden.[6] De joodse oriëntalist Moritz Steinschneider trad Steinthal bij en sprak voor het eerst (januari 1860) van antisemitische vooroordelen.[7]

Achter deze discussies onder Franse en Duitse wetenschappers speelde de maatschappelijke kwestie van de integratie van de Joden.[8] Zij waren het enige Semitische volk dat prominent in Europa leefde. Toen Wilhelm Marr in 1879 zijn Antisemiten-Liga oprichtte, had hij het enkel op de Joden gemunt. Het gebruik van een wetenschappelijk klinkende term moest zijn onderneming objectiever doen lijken. Toen later andere Semitische volkeren in het Europese bewustzijn verschenen, was de term antisemiet al te zeer gelijkgeschakeld met anti-Joods om nog een betekenisverschuiving te ondergaan.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 11 feb 2025 13:08
ChaimNimsky schreef: 11 feb 2025 12:34

Ik had iemand als jij niet anders verwacht dan ontkenning dat Palestijnen evenzeer in etnische vorm semitisch zijn als de Joodse stam. Zij zijn beiden afstammelingen van Sem ( vandaar het woord semiet) een zoon van Noach. Dus beste ChaimNimsky je doet je naam eer aan met de ontkenning van je broeder zodat je voor jezelf broederenmoord kan blijven goedkeuren.

Van nu af aan klasifiseer ik je echter als anti-semiet van het ergste soort vanwege het ontkennen en daarmee de moord op je broeder. Ik beloof je dat ik er geen moeite mee heb dat stilzwijgend te doen, ik kan genoeg voldoening putten uit het gegeven dat je op de hoogte bent dat o.a. ik op de hoogte ben van dit gegeven en je dus zo klasifiseer. Een feestje waard dacht ik zo of wordt je hier niet blij van? Nee,hé, hier wordt jij niet blij van.

Bonjour je weet niet hoe dankbaar ik ben dat je dit in de groep hebt gegooid want ik loop er al hele tijd mee rond en heb meermaals mijn tong moeten afbijten om er niet naar te verwijzen wanneer de oorlogswellust er weer eens afdroop.
Je bent hier echt niet om jouw mening ter discussie te stellen hé?
Sterker nog: ben jij überhaupt hier om te discussiëren?
Wat motiveert jou zo sterk om al die bagger over iemand heen te kieperen?
Nee laat maar, op gerichte en ter zake doende vragen antwoord je niet,
trouwens, ik ga je antwoorden niet eens meer lezen ... :arrow:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Gesloten