Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 11 feb 2025 13:34
Bonjour schreef: 11 feb 2025 11:21 Ik lees trouwens dat onder Semieten ook de Arabieren vallen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Semieten# ... an%20Noach.

Dan valt de minachting voor Palestijnse levens ook onder antisemitisme.
Nee!

Verderop in jouw link naar Wikipedia staat te lezen;
Wikipedia schreef:
Semitisch - antisemitisch

Zie antisemitisme voor het hoofdartikel over dit onderwerp.

In de 18e eeuw wordt de term Semitisch, die gebruikt werd in de context van de semitische taal, verbonden aan de bevolkingsgroepen die deze talen spraken.[4] In de 19e eeuw werd de term semitisch, behorend bij de semitisch sprekende volkeren, in westerse landen omgevormd tot gebruik ervan in termen als antisemitisch. Dat duidde niet op een vijandige houding tegenover Semieten in het algemeen, maar vloeide voort uit kritiek op de enige in het westen bekende subgroep ervan, de Joden. In een artikel in 1859 beschreef Ernest Renan de Semieten als volkeren met een neiging tot monotheïsme, voortvloeiend uit gewelddadige en zelfzuchtige instincten.[5] In een kritische bespreking nam Heymann Steinthal zich voor om deze renaniaanse conceptie van volksinstincten te bestrijden.[6] De joodse oriëntalist Moritz Steinschneider trad Steinthal bij en sprak voor het eerst (januari 1860) van antisemitische vooroordelen.[7]

Achter deze discussies onder Franse en Duitse wetenschappers speelde de maatschappelijke kwestie van de integratie van de Joden.[8] Zij waren het enige Semitische volk dat prominent in Europa leefde. Toen Wilhelm Marr in 1879 zijn Antisemiten-Liga oprichtte, had hij het enkel op de Joden gemunt. Het gebruik van een wetenschappelijk klinkende term moest zijn onderneming objectiever doen lijken. Toen later andere Semitische volkeren in het Europese bewustzijn verschenen, was de term antisemiet al te zeer gelijkgeschakeld met anti-Joods om nog een betekenisverschuiving te ondergaan.
Palestijnenhaat was nog niet aan de orde toentertijd. Nu wel, dus is palestijnenhaat evenzeer antisemitisme, al staat dat nog niet in het woordenboek of wiki, zoals jodenhaat. Dus misschien moeten we het beestje gewoon bij de naam noemen wanneer hier mensen zijn die met antisemitisme bedoelen te zeggen jodenhaat, dat ze dat dan ook zo als jodenhaat benoemen, maakt het zoveel duidelijker.
Laatst gewijzigd door Mus op 11 feb 2025 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 11 feb 2025 13:41
Mus schreef: 11 feb 2025 13:08
ChaimNimsky schreef: 11 feb 2025 12:34
Nee, met antisemitisme wordt specifiek gedoeld op haat jegens mensen met een Joodse achtergrond, en niet op alle mensen die bijvoorbeeld een Semitische taal spreken (https://nl.wikipedia.org/wiki/Antisemitisme).

an·ti·se·mi·tis·me (het; o)
1. anti-Joodse gezindheid; = Jodenhaat (vandale.nl)

:lol:
Ik had iemand als jij niet anders verwacht dan ontkenning dat Palestijnen evenzeer in etnische vorm semitisch zijn als de Joodse stam. Zij zijn beiden afstammelingen van Sem ( vandaar het woord semiet) een zoon van Noach. Dus beste ChaimNimsky je doet je naam eer aan met de ontkenning van je broeder zodat je voor jezelf broederenmoord kan blijven goedkeuren.

Van nu af aan klasifiseer ik je echter als anti-semiet van het ergste soort vanwege het ontkennen en daarmee de moord op je broeder. Ik beloof je dat ik er geen moeite mee heb dat stilzwijgend te doen, ik kan genoeg voldoening putten uit het gegeven dat je op de hoogte bent dat o.a. ik op de hoogte ben van dit gegeven en je dus zo klasifiseer. Een feestje waard dacht ik zo of wordt je hier niet blij van? Nee,hé, hier wordt jij niet blij van.

Bonjour je weet niet hoe dankbaar ik ben dat je dit in de groep hebt gegooid want ik loop er al hele tijd mee rond en heb meermaals mijn tong moeten afbijten om er niet naar te verwijzen wanneer de oorlogswellust er weer eens afdroop.
Je bent hier echt niet om jouw mening ter discussie te stellen hé?
Sterker nog: ben jij überhaupt hier om te discussiëren?
Wat motiveert jou zo sterk om al die bagger over iemand heen te kieperen?
Nee laat maar, op gerichte en ter zake doende vragen antwoord je niet,
trouwens, ik ga je antwoorden niet eens meer lezen ... :arrow:
wat dacht je van jezelf beste ChaimNimsky, iemand die van blijdschap danst op het graf van een ander, hoe duivels wil’t hebben, tis wat het is. Ga jij jezelf nog maar eens vol trots op de schouders slaan. =D>
Laatst gewijzigd door Mus op 11 feb 2025 13:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 11 feb 2025 13:03:scissors:
Ook in dat geval zijn Israëliers antisemieten.
Immers zij buigen de term om door iedereen die tegen
het beleid van Israël is antisemiet te noemen.
Het gaat uiteraard veel te ver om zulks te generaliseren naar alle Israëliers, maar zeker Netanyahu&Co en dergelijke sujetten zouden daar van beschuldigd kunnen worden.

Ik kan dat niet bewijzen, maar hen verdenk ik er wel degelijk van dat zij met opzet
het anti-Semitsme aan proberen te wakkeren en de samenlevingen te polariseren
als hulpmiddel om hun al dan niet heimelijke doelen te verwezenlijken.

Eigenlijk is dat een heel zieke vorm van anti-Semitisme ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 11 feb 2025 13:48
HierEnNu schreef: 11 feb 2025 13:41:scissors:
wat dacht je van jezelf beste ChaimNimsky, tis wat het is.
:?:

AHA! Je bent dus volledig in de WAR?
Komt vast door die oorlog, thats WAR to, isn't it?
Je noemt mij, HierEnNu, hier en nu "beste ChaimNimsky"?

Gezien diens feitenkennis en discussievermogen:
  • bedankt voor dat mooie compliment! :wink:
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

appelfflap schreef: 11 feb 2025 11:32
Rereformed schreef: 11 feb 2025 09:32 Je moet slimmer zijn om mijn conclusies te pareren. Kiezen voor oorlog wanneer je met zekerheid verliest is het allerdomste wat een volk kan doen.
En indien men voor de vereeuwiging van domheid kiest is het woordenboek uitgeput om deze domheid te beschrijven. Hoewel men uiteraard altijd nog het woordje "religie" uit de kast kan halen om het uit te leggen. :)
geldt deze uitleg dan ook voor de grote opstand in het warschaughetto? een opstand door Joden daar.
kansloos en als ik jouw redenering blijkbaar volg eveneens domheid dan.
Antwoord daar ook zelf eens op! Wil jij nu in alle ernst beweren dat de terreuraktie van Hamas niet heel en heel dom was?

Om je op weg te helpen: ik gaf op pagina 1 van dit topic al aan wat de gevolgen zullen zijn voor de Palestijnen.
En om je nog meer op weg te helpen:
Volgens de Wikipedia had de warschau ghetto opstand deze gevolgen:

13,000 Jews were killed in the ghetto during the uprising.
According to the casualty lists in Stroop's report, German forces suffered a total of 110 casualties – 17 dead (of whom 16 were killed in action) and 93 injured – of whom 101 are listed by name.
Other sources have questioned the number of German casualties. Edelman claims that the German casualties amounted to 300 killed and wounded

Ik zou zeggen dat de joden die op tijd naar Amerika waren gevlucht heel wijs waren.

Het ghetto werd vernield en de inwoners werden eveneens gedeporteerd (wat jij nu bepleit voor de Palestijnen).
Je maakt het nu wel heel bont.
Ten eerste bepleit ik helemaal niets. Als jij een betere oplossing voor het Palestijnse probleem hebt, welaan, dan zal ik graag naar je luisteren.
Ten tweede is het volslagen absurd om een vergelijking met de holocaust te maken en te insinueren dat je gesprekspartner aan de kant van de nazi's staat. Je bevestigt opnieuw dat er met Israel-haters geen zinnig gesprek gevoerd kan worden.

De Duitsers hadden de vernietiging van het hele Joodse volk op het oog. Trump wil ze voorzien van een nieuw woongebied.
Born OK the first time
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 11 feb 2025 13:58
Mus schreef: 11 feb 2025 13:48
HierEnNu schreef: 11 feb 2025 13:41:scissors:
wat dacht je van jezelf beste ChaimNimsky, tis wat het is.
:?:

AHA! Je bent dus volledig in de WAR?
Komt vast door die oorlog, thats WAR to, isn't it?
Je noemt mij, HierEnNu, hier en nu "beste ChaimNimsky"?

Gezien diens feitenkennis en discussievermogen:
  • bedankt voor dat mooie compliment! :wink:
Ik was met ChaimNimsky in gesprek dus, had idd niet gezien dat jij er met je tussendoor kwam gestept. Ik neem je ondertussen niet kwalijk dat je niet in staat blijkt te zijn bagger van bagger te onderscheidden. Je moet maar denken dat het complimenteus is om verward te worden met een mannetje dat geilt op oorlog en iedere vermoorde Palestijn die hij voorbij ziet komen zelfs wanneer hij veel feitenkennis heeft, waarvan hij ook geen moeite heeft iets te verzwijgen wanneer hem dat mbt zichzelf en zijn nare ideeen beter uitkomt. Maar good for you dat jij er achter staat, mijn complimenten, dubbele duim omhoog voor jou.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

HierEnNu schreef: 11 feb 2025 13:41 [@mus]Je bent hier echt niet om jouw mening ter discussie te stellen hé?

Met Mus hebben we werkelijk het toppunt van Israel-haat bereikt. Men hoeft maar de bijdragen van Mus te lezen om gegarandeerd meer begrip te krijgen voor Israeliërs. :lol:
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 11 feb 2025 12:16
appelfflap schreef: 11 feb 2025 11:32
ik stel ook voor om de 2,3 miljoen Palestijnen uit gaza naar Finland te deporteren,
Haha, ditmaal is appelfflap spuit elf.
Wij hadden ooit een Palestijn met luide stem hier, maar die verkoos het na een tijdje om naar Amsterdam te verhuizen. :lol:
tja, zo reageren moderators heden ten dage op dit forum.
neutraal, objectief, zakelijk, inhoudelijk, ...

het hele palestijnse volk heeft op 7 oktober gekozen om ten oorlog te trekken meent deze moderator. absolute domheid volgens hem van hen
dat 99,9% vd Palestijnen op 6 oktober geen idee hadden wat hamas ging doen moeten we, zo zijn vrijdenkers in 2024, professioneel negeren en vergeten.
ze zijn collectief verantwoordelijk en wie iets anders beweert haat Israel.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Rereformed schreef: 11 feb 2025 14:00
…..Trump wil ze voorzien van een nieuw woongebied.
Trumpetter wil helemaal geen Palestijnen naar een nieuw woongebied brengen. Trumppetter weet ook heel goed dat geen hond de Palestijnen gaat ontvangen in de nabijheid van de Israëlische staat en ook waarom ze daar niet toe bereid zijn, en ik heb nog niet gezien dat Trumpetter een uitnodiging naar de Palestijnen heeft doen uitgaan om naar het beloofde land van de US of A te komen, dus we kunnen op een briefje uittekenen wat er met de overgebleven Palestijnen gaat gebeuren als het aan het staatshoofd van de staat Israël ligt. Hij kon zijn geile blik nauwelijks verbergen na zijn afspraakje met de veroordeelde crimineel van het beloofde land de US of A, maar criminelen onder elkaar, wat kun je daar anders van verwachten dan dat ze stiekeme en vuile afspraken met elkaar maken, dus we gaan het zien.
Ik heb werkelijk meelij met de Israëliërs die dit alles met lede ogen aankijken, ook voor hen gaat er een gebedje naar de almachtige.
Laatst gewijzigd door Mus op 11 feb 2025 14:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

appelfflap schreef: 11 feb 2025 14:21 tja, zo reageren moderators heden ten dage op dit forum.
Jouw opmerking was voor de derde maal Finland erbij te halen. Het was dus eenvoudig een feit dat je als spuit elf optrad. En terwijl al die drie opmerkingen over Finland op de man spelen, volkomen onzakelijk en niet inhoudelijk zijn, ga jij mij de les lezen?
Er valt een hoop te lachen vandaag! :lol:
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 11 feb 2025 14:12
HierEnNu schreef: 11 feb 2025 13:41 Je bent hier echt niet om jouw mening ter discussie te stellen hé?

Met Mus hebben we werkelijk het toppunt van Israel-haat bereikt. Men hoeft maar de bijdragen van Mus te lezen om gegarandeerd meer begrip te krijgen voor Israeliërs. :lol:
En jij hebt nog steeds niet door dat je polariseert en haat zaait en de bullebak bent die de step afpakt van het kind om vervolgens verontwaardigd te reageren als je tegengas krijgt?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 11 feb 2025 14:29
appelfflap schreef: 11 feb 2025 14:21 tja, zo reageren moderators heden ten dage op dit forum.
Jouw opmerking was voor de derde maal Finland erbij te halen. Het was dus eenvoudig een feit dat je als spuit elf optrad. En terwijl al die drie opmerkingen over Finland op de man spelen, volkomen onzakelijk en niet inhoudelijk zijn, ga jij mij de les lezen?
Dat blijft zeer doen hè...jou de les lezen?! Gelukkig dans jij nog niet op de graven van Palestijnen. Dat siert je
Laatst gewijzigd door dikkemick op 11 feb 2025 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Mus schreef: 11 feb 2025 14:28
Rereformed schreef: 11 feb 2025 14:00
…..Trump wil ze voorzien van een nieuw woongebied.
Trumpetter wil helemaal geen Palestijnen naar een nieuw woongebied brengen. Trumppetter weet ook heel goed dat geen hond de Palestijnen gaat ontvangen in de nabijheid van de Israëlische staat, en ik heb nog niet gezien dat Trumpetter een uitnodiging naar de Palestijnen heeft doen uitgaan om naar het beloofde land van de US of A te komen, dus we kunnen op een briefje uittekenen wat er met de overgebleven Palestijnen gaat gebeuren als het aan het staatshoofd van de staat Israël ligt. Hij kon zijn geile blik nauwelijks verbergen na zijn afspraakje met de veroordeelde crimineel van het beloofde land de US of A, maar criminelen onder elkaar, wat kun je daar anders van verwachten dan dat ze stiekeme en vuile afspraken met elkaar maken, dus we gaan het zien.
Ik heb werkelijk meelij met de Israëliërs die dit alles met lede ogen aankijken, ook voor hen gaat er een gebedje naar de almachtige.
Waarom zou je medelijden met ze moeten hebben, ze hebben toch zelf hier voor gekozen?
Ik zie ook geen massaal verzet tegen de gang van zaken.
Mij lijkt het de overgrote meerderheid er gewoon achter staat.

Niks bijzonders hoor, dat was in de VS met de indianen net zo.
Trump leeft nog in die tijd en ziet de Palestijnen net als destijds in de VS ze de indianen zagen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Indianenverhalen?

Och, waarom ook niet, dit hele topic zit inmiddels vol indianenverhalen:
ik ga mijn tijd voorlopig weer op een zinvollere manier verspillen: houdoe!
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

HierEnNu schreef: 11 feb 2025 14:39
Indianenverhalen?

Och, waarom ook niet, dit hele topic zit inmiddels vol indianenverhalen:
ik ga mijn tijd voorlopig weer op een zinvollere manier verspillen: houdoe!
Ha ik begrijp het.

Eerst bestonden de Palestijnen niet, nu bestaan ook de indianen niet en straks hebben ook de Tasmaniërs niet bestaan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gesloten