Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door gerard_m »

Hier en Nu schreef: Merkwaardig dat degenen die Gaza als gevangenis beschouwen, vinden dat de Gazanen daar perse moeten blijven.
Exact, al vermoed ik dat dezelfde mensen het wel okay vinden als Israel haar grenzen zou opengooien om ze binnen te laten, waar de omliggende Islamitische landen blijkbaar een no -go zone zijn.
Het is weliswaar de staat die ze al 80 jaar lang treitert, maar hun opa's hebben er ooit gewoond.

Het klinkt niet erg humaan: blijf in een onleefbare " openlucht gevangenis" of emigreer naar het land van je vijand.

Maar, jawel, ook Finland is vandaag geopperd als mogelijkheid: ook zo'n humane en rationele optie.

NB:
Na de oproep om wat meer rationeel in de buurt van de feiten te blijven op Freethinker, zijn we alweer 5 bladzijden vol emoties, onderling moddergooien en bizarre plannen en voorspellingen verder.
Wat is dat toch met dit conflict, dat de meest rationele vrijdenker hier telkens in vervalt?

Tijd om te gaan slapen.
Morgen een nieuwe dag.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 11 feb 2025 21:01 Hij kan niet wachten!
https://www.nu.nl/314579/video/netanyah ... stert.html
Hieruit blijkt dat je Israëlhaat steeds groter wordt! Lees mijn onderschrift nog eens rustig, ik schrijf het nog even voor je op: We kunnen pas vrede met de Arabieren hebben als ze meer van hun kinderen gaan houden dan dat ze ons haten! Maar je hebt zo’n gigantisch bord voor je kop dat je echt volkomen blind bent geworden! Lees nog eens rustig de posts van Rereformed door en probeer een beetje de balans te vinden tussen de realiteit en je emoties! Wat is daar mis mee? Graag gedaan!

Ps, al eerder aangegeven, de grootste vijand en genocidepleger van de Gazanen is Hamas!
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
lost and not found yet!
Bevlogen

gerard_m schreef: 11 feb 2025 22:56
Hier en Nu schreef: Merkwaardig dat degenen die Gaza als gevangenis beschouwen, vinden dat de Gazanen daar perse moeten blijven.
Exact, al vermoed ik dat dezelfde mensen het wel okay vinden als Israel haar grenzen zou opengooien om ze binnen te laten, waar de omliggende Islamitische landen blijkbaar een no -go zone zijn.
Het is weliswaar de staat die ze al 80 jaar lang treitert, maar hun opa's hebben er ooit gewoond.

Het klinkt niet erg humaan: blijf in een onleefbare " openlucht gevangenis" of emigreer naar het land van je vijand.

Maar, jawel, ook Finland is vandaag geopperd als mogelijkheid: ook zo'n humane en rationele optie.

NB:
Na de oproep om wat meer rationeel in de buurt van de feiten te blijven op Freethinker, zijn we alweer 5 bladzijden vol emoties, onderling moddergooien en bizarre plannen en voorspellingen verder.
Wat is dat toch met dit conflict, dat de meest rationele vrijdenker hier telkens in vervalt?

Tijd om te gaan slapen.
Morgen een nieuwe dag.
Mooie post, welterusten!
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
lost and not found yet!
Bevlogen

ChaimNimsky schreef: 11 feb 2025 22:44

Het gaat er echt van komen! Petje af.
Oke, het is 19 minuten kijken maar waarom zou dit geen oplossing kunnen zijn? Ps, sorry dat ik na mijn welterusten jullie toch nog wakker maak!
Mus
Ervaren pen

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 11 feb 2025 21:29
@ Voor degenen die zich ECHT bekommeren om de Gazanen!

Ik schreef dit eerder al als reactie op een zinvolle reactie van gerard_m:
HierEnNu schreef: 01 feb 2025 14:20
gerard_m schreef: 01 feb 2025 12:16:scissors:
Zodra Egypte de hermetisch afgesloten grens zou openen, zullen ongetwijfeld veel Palestijnen Gaza ontvluchten. Het zouden gewone vluchtelingen zijn die uit een verwoest gebied vertrekken. Velen zouden ongetwijfeld doorreizen naar West Europa.

Als tijdens een oorlog in Syrie een vluchtelingenstroom
naar Europa op gang komt, zeggen we " Wir schaffen das".
Zou dit vanuit Gaza gebeuren, dan is het een schandalig plan.

Merkwaardig dat degenen die Gaza als gevangenis beschouwen,
vinden dat de Gazanen daar perse moeten blijven.

NB: Gaza hoorde gewoon bij Egypte tot Irsael het veroverde.
Ook om dit reden zou het geen onlogische gedachte zijn
om het aan Egypte terug te geven.
Goed plan, vang die Palestijnen die naar Europa willen in Egypte dusdanig op dat ze
niet verder Egypte in kunnen en dat zulks Egypte geen cent kost of zelfs een mooie cent
oplevert. Wat mij betreft kunnen die Syriërs die nu veilig terug kunnen keren naar Syrië
dan omgewisseld worden met onschuldige vredelievende Palestijnen:
  • hartelijk welkom en wij zullen dat schaffen!
De fout die bij de Syriërs is gemaakt echter niet herhalen:
grondige selectie procedures dus vóór vertrek naar Europa,
en dus geen besmettelijke ziekte en/of terroristen Europa binnenhalen!
Nogmaals:
  • Merkwaardig dat degenen die Gaza als gevangenis beschouwen,
    vinden dat de Gazanen daar perse moeten blijven.
Wat betekent dat feitelijk? De Gazanen zijn ook daar in Gaza vluchtelingen!
Waarom is opvang door Europa van onschuldige vredelievende Gazanen
die vrijwillig uit Gaza willen vertrekken zo een verwerpelijk idee?

Juist hun die de Gazanen het allerbeste toewensen zouden zulks toch toe
moeten juichen? Met een beetje geluk worden hun dan zelfs in staat gesteld
om onschuldige vredelievende Gazanen in hun eigen woning op te vangen en
hen zelfs brood en bed te verschaffen. Of komt dat misschien te dichtbij?
  • Of zit HET! zo diep, dat Israël geen vredig bestaan mag kennen? :?:
    :?:
Het probleem met dit hele plan is dat de Palestijnen vanuit een geboorterecht evenzeer recht hebben terug te kunnen gaan naar het land dat van hen gestolen is. Of zit de haat tegen onschuldige Palestijnen zo diep dat zij geen vrede mogen kennen op de grond die van hen gestolen is?

Zie je het probleem HierEnNu wat jij meent kan met gemak ook worden omgekeerd. Israël heeft door de jaren heen op alle mogelijke manieren de rechten van de Palestijnen geschonden, wat dus wil zeggen dat er voor hen een taakje ligt en dat is dus onmiddellijk stoppen met vijandigheden naar de Palestijnen en hen terug geven wat van hen is en dan heel erg hopen dat zij vergevingsgezinder zijn dan hun broeders die hen als zo lang als boksbal gebruiken om hun oorlogsfustratie op af te reageren. Ik zou aanraden dat de staat Israel als geheel eerst eens aan hun vermaledijde oorlogstrauma gaat werken voor ze nog één bom gooien, waarna ze onder ogen zullen moeten komen wie ze al die tijd het leven hebben zuur gemaakt, wat niet gemakkelijk zal zijn gezien het gegeven dat men zo lang met de kop in het zand van de ontkenning heeft gezeten. De schaamte zal diep zijn, heel diep, dus ik ben op geen enkele wijze jaloers, dat zul je begrijpen.

De enigen die Israël vrede kan geven is Israël zelf en daar zal het verwijderen van de Palestijnen niet bij helpen want naast de Palestijnen zijn er nog genoeg zondebokken die zij kunnen aanvallen als schuldigen aan hun ongeluk, en dat zullen zij dan ook zonder enige aarzelen doen leert de ervaring, de zaden, zo weten we, zijn er lang geleden al voor geplant.

Aan het einde van de dag is het altijd beter de mentale kanker in je hoofd te genezen dan oorlog voeren tegen onschuld, dus daar bid ik voor.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik ben een slordig mens, en schreef E12 terwijl ik regel T12 bedoelde,
maar jullie lijken me allemaal al even slordig.
Vol vertrouwen in je eigen gelijk en in de bedoelingen die je de ander toedenkt.

Voor de geschiedenis van het woord antisemitisme kun je hier wat lezen.

Wat betreft een plek waar de Palestijnen vrij kunnen leven, heeft iedereen wel een idee. Maar het komt er altijd op neer, dat ze "elders" worden gedumpt. Niemand nodigt ze in zijn of haar eigen land uit.

Wat het citaat van Golda Meir betreft. Het zou inderdaad flink helpen als de israelische regering Palestijnen wat minder reden zou geven om Israel te haten. Maar iedereen weet heel goed hoe een ander verkeerd bezig is, maar ziet daarbij - per abuis of expres - zijn eigen invloed over het hoofd, dus gaat men door met het vuur van de haat aan te wakkeren. Hamas spiegelt dat gedrag uiteraard en geeft Israel reden om (het idee) "palestina" te haten.

Ten slotte: De helft van de Joden gelooft niet. Ze zijn dus geen "religieuze" groep maar een etnische.

Maar ga gerust verder met elkaar aan te vallen, als je daar gelukkig van wordt.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky »

Rereformed schreef: 11 feb 2025 12:38
ChaimNimsky schreef: 11 feb 2025 12:34 Met antisemitisme wordt specifiek gedoeld op haat jegens mensen met een Joodse achtergrond, en niet op alle mensen die bijvoorbeeld een Semitische taal spreken (https://nl.wikipedia.org/wiki/Antisemitisme).
Iets wat iedereen weet.
Het omturnen van die term tot iets anders is dan ook waar men een antisemiet aan herkent. :lol:
Exact.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 11 feb 2025 22:41
Waarom eigenlijk? Noem jij mij eens een periode dat er wat nú Israël is en eerder was geen joden woonden! En daarbij, waar had de staat Israël dan gesticht moeten worden?
Overal waar niet eerst een heel (islamitisch) volk verdreven had moeten worden. Misschien had de woestijn (!) een optie geweest.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 12 feb 2025 02:35
Rereformed schreef: 11 feb 2025 12:38
ChaimNimsky schreef: 11 feb 2025 12:34 Met antisemitisme wordt specifiek gedoeld op haat jegens mensen met een Joodse achtergrond, en niet op alle mensen die bijvoorbeeld een Semitische taal spreken (https://nl.wikipedia.org/wiki/Antisemitisme).
Iets wat iedereen weet.
Het omturnen van die term tot iets anders is dan ook waar men een antisemiet aan herkent. :lol:
Exact.
Zo is dat! Wij die ook maar enige sympathie voor de Palestijnse bevolking kunnen opbrengen zijn per definitie (van de grafdanser Nimsky) antisemiet.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 11 feb 2025 23:00
Hieruit blijkt dat je Israëlhaat steeds groter wordt! Lees mijn onderschrift nog eens rustig, ik schrijf het nog even voor je op: We kunnen pas vrede met de Arabieren hebben als ze meer van hun kinderen gaan houden dan dat ze ons haten! Maar je hebt zo’n gigantisch bord voor je kop dat je echt volkomen blind bent geworden! Lees nog eens rustig de posts van Rereformed door en probeer een beetje de balans te vinden tussen de realiteit en je emoties! Wat is daar mis mee? Graag gedaan!

Ps, al eerder aangegeven, de grootste vijand en genocidepleger van de Gazanen is Hamas!
Mijn zogenaamde Israëlhaat wordt gevoed door grafdansers die in weelde leven en iedere dag in staat zijn (en in staat worden gesteld) de hond te verwaarlozen, te schoppen en te slaan en de stepjes van de kinderen af te pakken.

En ook als ik dit hoor: Bezalel Smotrich zei dat de poorten van de hel moeten worden geopend. Dat betekent dus geen elektriciteit, geen water, geen brandstof, geen humanitaire hulp. Ze willen een complete bezetting van de Gazastrook en de complete verdrijving van alle inwoners uit de Gazastrook, volgens het plan van president Trump. Kunnen ze er nederzettingen bouwen op de lijken van alle vrouwen en kinderen.

Dit voedt mijn haat! Lijkt me ook niet zo gek als je nog enige menselijkheid in je donder hebt.
Einstein/Mick
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 12 feb 2025 06:23
Waarom eigenlijk? Noem jij mij eens een periode dat er wat nú Israël is en eerder was geen joden woonden! En daarbij, waar had de staat Israël dan gesticht moeten worden?
Overal waar niet eerst een heel (islamitisch) volk verdreven had moeten worden. Misschien had de woestijn (!) een optie geweest.
Geef eens een serieus antwoord zonder die intense haatwaas voor je ogen! Nogmaals, noem jij mij eens een periode dat er wat nú Israël is en eerder was geen joden woonden!

Ben weer benieuwd!
appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap »

gerard_m schreef: 11 feb 2025 22:56
ook jij tracht een gedwongen deportatie te rechtvaardigen.
Israel is verantwoordelijk voor de vluchtelingen, niet de buurlanden. het is een valse vergelijking als je meent dat Israel en de buurlanden dezelfde verantwoordelijkheid dragen voor de verdreven Palestijnen
dat buurlanden hypocriet zijn, palestijen niet opnemen, betekent niet dat Israel zich correct gedraagt. dit is eveneens een drogreden (jij ook)
je reduceert alles tot zwart-witdenken. het is niet vertrekken of in de puinhoop van gaza blijven,
ratio?
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 12 feb 2025 06:31
lost and not found yet! schreef: 11 feb 2025 23:00

Mijn zogenaamde Israëlhaat wordt gevoed door grafdansers die in weelde leven en iedere dag in staat zijn (en in staat worden gesteld) de hond te verwaarlozen, te schoppen en te slaan en de stepjes van de kinderen af te pakken.

En ook als ik dit hoor: Bezalel Smotrich zei dat de poorten van de hel moeten worden geopend. Dat betekent dus geen elektriciteit, geen water, geen brandstof, geen humanitaire hulp. Ze willen een complete bezetting van de Gazastrook en de complete verdrijving van alle inwoners uit de Gazastrook, volgens het plan van president Trump. Kunnen ze er nederzettingen bouwen op de lijken van alle vrouwen en kinderen.

Dit voedt mijn haat! Lijkt me ook niet zo gek als je nog enige menselijkheid in je donder hebt.
Grafdansers?? Heb je de ontzettende blijheid en overwinningsroes op 07-10-2023 niet gezien in de ogen van de Gazanen?? Heb je de filmpjes van de bodycams van de terroristen niet gezien?

Heb je ooit in de wereldgeschiedenis gezien dat een land zijn grootste vijand, die op zijn uitroeiing uit is, voorziet van drinkwater en elektriciteit omdat de bondgenoten van dat land er geen hand naar uitsteken? (En vraag je serieus eens af waarom!)

Maar blijf lekker die haat koesteren, je begint zelf op een lid van Hamas & Co te lijken!
Mus
Ervaren pen

Bericht door Mus »

Peter van Velzen schreef: 12 feb 2025 01:23

Voor de geschiedenis van het woord antisemitisme kun je hier wat lezen.
Ik ken de historie van het woord anti-semitisme. Echter er wordt elke dag opnieuw een dag toegevoegd aan de historie. En wat mij betreft is de nieuwe historie mbt het woord anti-semitsme ergens in 1917 begonnen. Daar ergens op een dag heeft de Joodse gemeenschap, dankzij een stelletje hotemetoten, in mij ogen, de exclusiviteit mbt tot het woord anti-semitisme verloren. Dus als er geklaagd wil worden zullen ze daar moeten aankloppen. Vanaf de dag van vandaag wil ik wanneer men mij beschuldigd van haat mbt semisten specifiek de groep aanduid die ik dan zou haten volgens hen. Doet men dat niet dan ga ik vragen welke stam der semieten ik volgens hen dan zou haten want er zijn meerder stammen van Sem die allemaal gehaat worden door de één of de ander.

Dank alvast voor de medewerking.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 12 feb 2025 08:41
dikkemick schreef: 12 feb 2025 06:23
Geef eens een serieus antwoord zonder die intense haatwaas voor je ogen! Nogmaals, noem jij mij eens een periode dat er wat nú Israël is en eerder was geen joden woonden!

Ben weer benieuwd!
Er woonden joden

EN Palestijnen! Maar die eerste hebben heeeeeeeel veel bommen, die 2e niet.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 12 feb 2025 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
Gesloten