Vervolg van "Hai" van Mus

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.
Mus
Diehard

Re: Hai

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 12 feb 2025 23:38 Wat kan er dan gebeuren als je té zichtbaar wordt zou ik willen vragen?
Vrije mening hier toch?
Die vrije meningsuiting is maar zeer beperkt hier, als ik werkelijk zou gaan praten dan ben ik binnen no-time gebannen van dit forum en kan ik niks meer kwijt van het belangrijke wat ik te zeggen heb. Wanneer ik te zichtbaar wordt gooi ik het kind met het badwater weg. Het is voor mij belangrijk de grenzen van anderen te respecteren dus blijf ik een soort van in de luwte, en die luwte is voor sommigen zo heb ik begrepen al heftig ook gezien de waarschuwingen die ik de afgelopen dagen heb gekregen. En die van vanmiddag schopte me even onderuit, dat gebeurd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Maria schreef: 12 feb 2025 23:53
Mus schreef: 12 feb 2025 19:52 Maria, kan niet ontzien wat ik gezien heb. Voor mij klopt de huidige geldende uitleg niet en kan niet terug naar wat jullie zien als anti-semitisme. Dat jij dat van mij verwacht is onmogelijk voor mij want de oude definitie is werkelijk uit mijn systeem en zegt me werkelijk niks en ik begrijp hem werkelijk niet. Dat jij en of anderen dat niet begrijp(en)dat is dan zo. Tot ziens.
Ik kan het zien als iets van jou.
Begrijpen kan ik deze strijd in jou niet, want ik ken je niet goed genoeg.
Ik probeer dan ook duidelijkheid te scheppen voor zover mogelijk.

De laatste paar dagen heb je kunnen zien, dat het haat is wat haat oproept.
En ook, dat hatespeech en agressieve retoriek als een boemerang terug komt.
En dat al meer dan 600 blz. alleen dat ene topic al, ook voordat jij je erin mengde.
Zolang als deze ellede al voortduurt. Zelfs van kwaad tot erger.

Dat geldt voor allemaal.
In deze oorlog zijn er geen winnaars.
En op FT ook niet.

Ik probeer samen met anderen binnen het beheer hierin een meer rationele weg te vinden met behoud van het mogen hebben van een eigen mening.
Een bijna onmogelijke taak als de gemoederen hoog oplopen.
Respect voor de ander zijn mening lijkt soms ver te zoeken.

Forumregels zijn dan een hulp en niet een straf voor degenen, die ze begrijpen en er zich aan weten te houden.'
Soms moet eraan herinnerd worden.
Ook jij mag zeggen wat je op je hart hebt, met respect voor wat de ander binnenbrengt.
En als respectloos gehandeld wordt op de persoon ipv. op een mening, terwijl daar geen aanleiding voor was, dan kan dat gemeld worden.
Heb je problemen ergens mee, dan is er het feedback subforum, waar je uitleg kunt vragen en/of stoom af kunt blazen.

Ik hoop dat een goede nachtrust je goed zal doen.
Wat je deed Maria was ergens met zevenmijlslaarsen door heen baggeren. Jij weet helemaal niet waarom ik naar voren breng wat ikk naar voren breng, je neemt gewoon maar aan dat het trollen is. Je kan ook belangstelling tonen en vragen stellen in plaats te meppen. Maar goed het is je goed recht en ik snap dat modereren geen gemakkelijke taak is, het was mijn vergissing zoals in een andere post hier gezegd, dat ik me veilig waande, en dat was onterecht.

En nee ik ben niet van het kaliber wat gelijk begint te janken wanneer iemand totaal respectloos handelt, want ik begrijp waar die persoon vandaan komt en neem dat dus niet persoonlijk. Bovendien wanneer ik alle Palestijnenhaat die ik hier op het forum voorbij zie komen persoonlijk nam dat lag ik al lang en breed tussen zes planken want die haat is niet misselijk om te ervaren dat kan ik je wel vertellen, want wanneer ik de Israëlische vlag hier weer eens voorbij zie komen komt er onmiddelijk een dolksteek vol haat en pijn bij me binnen terwijl de mijne niet herkent wordt laat staan begrepen wordt en dat terwijl ik niks verkeerd heb gedaan.
Wat ik hier probeer is nieuwe wegen bewandelen waarbij ik hoop dat ik een paar mensen mee krijg zodat de vrede waar iedereen zo om schreeuwt ook daadwerkelijk van de grond zou kunnen komen op dit forum. Nu Maria ik heb er na vanmiddag een hard hoofd in wanneer men alleen maar in staat is vijandigheid te zien waar die niet is, wat dat betreft ben ik nog maar weer eens keihard met de neus op de feiten gedrukt.
Voor mij is het schouders ophalen en weer door, het is wat het is, stop met janken want je kan de haat van de ander hanteren zonder jezelf te verliezen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 12 feb 2025 22:56
Mus schreef: 12 feb 2025 22:27
Toch zou ik er hier niet voor wijken als ik jou was. Net zoals de Palestijnen niet willen wijken in het MO. Terwijl zij het onmogelijk zwaar hebben.
Je komt dit nou eenmaal op een forum tegen.
Je hebt nl. wat belangrijks te vertellen. Ik zou dat behouden, Mus.
Ja, ik heb wat belangrijks te vertellen maar is het zinvol paarlen voor de zwijnen te gooien? Kan ik mijn liefde en aandacht dan niet liever besteden aan mijn familieleden die het ook zo nodig hebben? En verdomme ik hoor ze zeggen:” mus het is zo belangrijk dat je voor de troepen uitloopt, laat je niet kisten. Ze zeggen het zelfde als jij, en ik moet alweer huilen. Hoe dan, wat kan ik nog doen?
Soms zakt een mens even door de poten, de crisis is al weer bezworen op dit moment, ik zal andere wegen, cq oplossingen vinden.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Jemig wat een drama.
Zionist
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Een drama dat iemand zelf creëert omdat men op de vingers getikt wordt voor het uitwissen van de woordenboekbetekenis van antisemitisme en maar voet bij stuk blijft houden dat de zelfbedachte nieuwe betekenis van antisemitisme legitiem is en de oude betekenis moet gaan vervangen.
Het begint op een klucht te lijken wanneer de uitvinder van de nieuwe betekenis van het woord een gesprekspartner te woord staat met: "Mijn definitie van anti-semitisme doet wel degelijk ter zake, want ik weet bij voorbeeld niet wat jij in deze post precies bedoelt anti-semitisme in verband met mij."

Wanneer de moderatie stelt dat er wereldwijd maar één betekenis is van het woord antisemitisme, en spraakverwarring creëren überhaupt een gesprek onmogelijk maakt, de moderatie gaan beschuldigen van beknotten van vrije meningsuiting, "ik kan niks meer kwijt van het belangrijke wat ik te zeggen heb", is bijzonder onterecht.

@mus
Er is niet mis met aandacht willen richten op het leed van Palestijnen. Maar wanneer iemand dit doet door de betekenis van het woord antisemitisme uit te wissen richt men juist dáár de aandacht op, oftewel geeft men de ander de indruk dat dit uit jodenhaat gedaan wordt.
Anders gezegd, je denkt dat het een goed idee is om de betekenis van antisemitisme te veranderen, maar je bereikt er exact het tegenovergestelde mee.
Born OK the first time
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Er is één ding dat ons nochtans allemaal verbindt en dat is dat we allemaal mensen zijn.
Wellicht een simplistische opmerking. Maar wel een die hout snijdt in deze door en door verscheurde wereld.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Yours schreef: 13 feb 2025 07:26 Er is één ding dat ons nochtans allemaal verbindt en dat is dat we allemaal mensen zijn.
Wellicht een simplistische opmerking. Maar wel een die hout snijdt in deze door en door verscheurde wereld.
Nou en of.
En wat gebeurt dan vervolgens?
Dan gaat men elkaar zakken met polemiek toezenden.

🙄
** Planeet ziet er echt mooi uit vanuit de ruimte... och jammer.... **
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Gerard R. schreef: 13 feb 2025 08:46
Yours schreef: 13 feb 2025 07:26 Er is één ding dat ons nochtans allemaal verbindt en dat is dat we allemaal mensen zijn.
Nou en of.
En wat gebeurt dan vervolgens?
Dan gaat men elkaar zakken met polemiek toezenden.

🙄
Het hart dient dan ook te spreken. Dat is het enige dat kan verbinden.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Rereformed schreef: 13 feb 2025 06:06 Een drama dat iemand zelf creëert omdat men op de vingers getikt wordt voor het uitwissen van de woordenboekbetekenis van antisemitisme en maar voet bij stuk blijft houden dat de zelfbedachte nieuwe betekenis van antisemitisme legitiem is en de oude betekenis moet gaan vervangen.
Het begint op een klucht te lijken wanneer de uitvinder van de nieuwe betekenis van het woord een gesprekspartner te woord staat met: "Mijn definitie van anti-semitisme doet wel degelijk ter zake, want ik weet bij voorbeeld niet wat jij in deze post precies bedoelt anti-semitisme in verband met mij."

Wanneer de moderatie stelt dat er wereldwijd maar één betekenis is van het woord antisemitisme, en spraakverwarring creëren überhaupt een gesprek onmogelijk maakt, de moderatie gaan beschuldigen van beknotten van vrije meningsuiting, "ik kan niks meer kwijt van het belangrijke wat ik te zeggen heb", is bijzonder onterecht.

@mus
Er is niet mis met aandacht willen richten op het leed van Palestijnen. Maar wanneer iemand dit doet door de betekenis van het woord antisemitisme uit te wissen richt men juist dáár de aandacht op, oftewel geeft men de ander de indruk dat dit uit jodenhaat gedaan wordt.
Anders gezegd, je denkt dat het een goed idee is om de betekenis van antisemitisme te veranderen, maar je bereikt er exact het tegenovergestelde mee.
Rereformed, je laat zien dat je geen snars begrijpt van mijn bedoeling, het is je vergeven. Laat de denkoefening maar zitten want we leven als mens nu eenmaal liever in oorlog dan vrede, het is wat het is.

Het ga je goed.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 13 feb 2025 00:56
Gerard R. schreef: 12 feb 2025 22:56
Mus schreef: 12 feb 2025 22:27
Toch zou ik er hier niet voor wijken als ik jou was. Net zoals de Palestijnen niet willen wijken in het MO. Terwijl zij het onmogelijk zwaar hebben.
Je komt dit nou eenmaal op een forum tegen.
Je hebt nl. wat belangrijks te vertellen. Ik zou dat behouden, Mus.
Ja, ik heb wat belangrijks te vertellen maar is het zinvol paarlen voor de zwijnen te gooien? Kan ik mijn liefde en aandacht dan niet liever besteden aan mijn familieleden die het ook zo nodig hebben? En verdomme ik hoor ze zeggen:” mus het is zo belangrijk dat je voor de troepen uitloopt, laat je niet kisten. Ze zeggen het zelfde als jij, en ik moet alweer huilen. Hoe dan, wat kan ik nog doen?
Soms zakt een mens even door de poten, de crisis is al weer bezworen op dit moment, ik zal andere wegen, cq oplossingen vinden.
Ja, ook als het de bekende 'paarlen voor de zwijnen' zijn in deze kwestie, je opstelling/overtuiging gewoon laten zien.
Je toont ook veerkracht. Prima. Nu wat pantser als je ze op een forum links en rechts voor je kop krijgt.
Regel 1 voor fora: onkwetsbaarheid koesteren.

Er zijn ook mensen die denken en voelen als jij. De onderliggende kwestie is inderdaad zó van belang. De menselijkheid
dreigt verloren te gaan en dan is alles verloren. :wink:
** Planeet ziet er echt mooi uit vanuit de ruimte... och jammer.... **
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 13 feb 2025 01:01 Jemig wat een drama.
Jij ziet iets dat ik niet zie, ik kreeg efkes een klap in’t gezicht van een knappend elastiekje, en dat deed efkes pijn en liet een rood striempje achter, en dus kon jij efkes zien wat ik ervaar.
Wat ik vervolgens ervaar aan pijn wanneer ik jou vlaggetje zie is natuurlijk veel minder dramatisch cq erg dan wat jij ervaart lieftallige op graven dansende ChaimNimsky want mannetje ik zie jou beter dan jij beseft, jou pijn is niet meer of minder erg dan de mijne, dus ik zou maar eens een beetje inbinden met je respectloze: jemig wat een drama.
Ik dank God ondertussen op mijn blote knieën dat ik al achter de rug heb waar jij nog door heen moet om de pijn en ellende die in jou leeft een plek te geven. Dus laat gerust jou pijn bij me achter mijn mededogen en liefde heb je alvast in de pocket.
Laatst gewijzigd door Mus op 13 feb 2025 10:11, 4 keer totaal gewijzigd.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

De simpelste dingen zijn vaak de mooiste dingen en ook de dingen die ons troost bieden.

Yours, jij en en ik hebben allebei het genoegen mogen smaken wakker te worden en weten daarom wat de dark night of the soul kan betekenen na dat ontwaken, ten minste dat heb ik begrepen uit de weinige woorden die je er over sprak, weet dat hier iemand zit die weet waar het over gaat.

Liefs Mus.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 13 feb 2025 09:37
Mus schreef: 13 feb 2025 00:56
Gerard R. schreef: 12 feb 2025 22:56 Ja, ik heb wat belangrijks te vertellen maar is het zinvol paarlen voor de zwijnen te gooien? Kan ik mijn liefde en aandacht dan niet liever besteden aan mijn familieleden die het ook zo nodig hebben? En verdomme ik hoor ze zeggen:” mus het is zo belangrijk dat je voor de troepen uitloopt, laat je niet kisten. Ze zeggen het zelfde als jij, en ik moet alweer huilen. Hoe dan, wat kan ik nog doen?
Ja, ook als het de bekende 'paarlen voor de zwijnen' zijn in deze kwestie, je opstelling/overtuiging gewoon laten zien.
Je toont ook veerkracht. Prima. Nu wat pantser als je ze op een forum links en rechts voor je kop krijgt.
Regel 1 voor fora: onkwetsbaarheid koesteren.

Er zijn ook mensen die denken en voelen als jij. De onderliggende kwestie is inderdaad zó van belang. De menselijkheid
dreigt verloren te gaan en dan is alles verloren. :wink:
Dank voor je lieve woorden Gerard. Het is binnen dat kader idd zo van belang dat wij elkaar vasthouden en ondersteunen. Je hebt gelijk mbt die paarlen, hoe zouden we elkaar anders moeten herkennen onder het uiterlijk van een “zwijn”, met excuses, lol.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Mus schreef: 13 feb 2025 09:11 Rereformed, je laat zien dat je geen snars begrijpt van mijn bedoeling, het is je vergeven. Laat de denkoefening maar zitten want we leven als mens nu eenmaal liever in oorlog dan vrede, het is wat het is.

Het ga je goed.
Dat is wederom onterecht. Er is helemaal niemand die jouw bedoeling niet begrijpt, want dat heb je uitgebreid zelf uitgelegd. Denken dat je mij moet vergeven voor iets waar ik helemaal niet schuldig aan ben is bijzonder hooghartig. Ik - en de moderator die je op de vingers tikte - ben het eenvoudig oneens met je om de betekenis die het woord antisemitisch wereldwijd heeft een andere betekenis te geven.

Het is ook hooghartig om te denken dat de ander geen denkoefeningen doet. En het getuigt niet van zelfinzicht wanneer je eindigt met 'ons' ervan te beschuldigen liever in oorlog te willen leven dan in vrede. Doe zelf maar eens een denkoefening:

Ik wist helemaal niet dat je Palestijn was, maar na jouw bijdragen gelezen te hebben concludeerde ik een tijdje geleden al dat jij het toppunt bent van Israel-haat. En ik vertelde je dat het dit effect heeft: "Men hoeft maar de bijdragen van Mus te lezen om gegarandeerd meer begrip te krijgen voor Israeliërs."

Voordat jij aan dit topic meedeed was het de Jood ChaimNimsky die met de meest extreme uitspraken aankwam en het minste begrip toonde voor Palestijnen. En iedere keer dat hij zich via een extreme uiting uitliet versterkte hij daarmee juist de Israel-haat van zijn tegenstanders.

Dus wat kan men hiervan leren?

Als jullie zogenaamd broeders en zusters van elkaar zijn ga er dan onderling maar eens wat van maken. Dat begint met luisteren naar de grieven die je tegenstander heeft en compromissen sluiten om tot een oplossing te komen.
Born OK the first time
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Mus schreef: 13 feb 2025 09:11 Als jullie zogenaamd broeders en zusters van elkaar zijn ga er dan onderling maar eens wat van maken. Dat begint met luisteren naar de grieven die je tegenstander heeft en compromissen sluiten om tot een oplossing te komen.
Dat was dus precies de bedoeling Rereformed maar dat is iets dat jij niet ziet en/of wil ziet. Laat mij dan maar dan afgeserveerd worden als hooghartig ik vind het helemaal prima. En geloof me rereformed ik heb de oren veel meer open voor de andere kant dan omgekeerd het geval is. Maakt verder niet uit, het is wat het is, ik krijg wel een belletje hoop ik wanneer ik mijn familieleden uit de middelandse zee kan vissen, want we zouden toch de pret en het plezier van de Israëli niet willen verpesten door als drijvende lijken langs te komen wanneer ze onschuldig en onwetend liggen te zonnebaden, veel te confronterend voor ze.
Laatst gewijzigd door Mus op 13 feb 2025 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie