Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Mus »

appelfflap schreef: 12 feb 2025 18:45
Mus schreef: 12 feb 2025 14:47 Het klopt niet wat je zegt. In de ogen van de meerderheid is mijn definitie onjuist wat niet wil zeggen dat die onjuist is.
dat Palestijnen semieten zijn klopt maar de term antisemitisme gaat nu eenmaal enkel over joden. cultureel, historisch, politiek,...
niet alle Joden zijn Semieten, toch is haat tegen hen omwille van hun geloof eveneens antisemitisme. de term beschrijft haat tegen joden, geen andere groepen.

of je hiermee akkoord speelt geen rol, wil je het anders zien is irrelevant
Prima. Ik heb mijn vragen namelijk wel serieus bekeken en voor mezelf beantwoord ik kan niet van anderen verwachten dat zij hun vastomlijnde ideeën aan een onderzoek zullen onderwerpen en zal dat dan ook niet doen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Mus schreef: 12 feb 2025 14:47 Het klopt niet wat je zegt. In de ogen van de meerderheid is mijn definitie onjuist wat niet wil zeggen dat die onjuist is.
dat Palestijnen semieten zijn klopt maar de term antisemitisme gaat nu eenmaal enkel over joden. cultureel, historisch, politiek,...
niet alle Joden zijn Semieten, toch is haat tegen hen omwille van hun geloof eveneens antisemitisme. de term beschrijft haat tegen joden, geen andere groepen.

Ik heb de moeite gedaan om de algemeen geldende uitleg van wat we onder antisemitisme verstaan, te plaatsen.
viewtopic.php?p=653063#p653063

Wat ieder er privé van vindt is de eigen privé zaak.
Maar zonder overeenkomst valt er niet te discussiëren.

Zullen we dit hoofdstuk als afgesloten blijven houden?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Maria schreef: 12 feb 2025 19:35

Ik heb de moeite gedaan om de algemeen geldende uitleg van wat we onder antisemitisme verstaan, te plaatsen.
viewtopic.php?p=653063#p653063

Wat ieder er privé van vindt is de eigen privé zaak.
Maar zonder overeenkomst valt er niet te discussiëren.

Zullen we dit hoofdstuk als afgesloten blijven houden?
Helemaal prima Maria. Zie verder mijn voorstel topic.
.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 12 feb 2025 09:58
lost and not found yet! schreef: 12 feb 2025 08:41
dikkemick schreef: 12 feb 2025 06:23

Overal waar niet eerst een heel (islamitisch) volk verdreven had moeten worden. Misschien had de woestijn (!) een optie geweest.
Geef eens een serieus antwoord zonder die intense haatwaas voor je ogen! Nogmaals, noem jij mij eens een periode dat er wat nú Israël is en eerder was geen joden woonden!

Ben weer benieuwd!
Er woonden joden

EN Palestijnen! Maar die eerste hebben heeeeeeeel veel bommen, die 2e niet.
Correctie! Er woonden Joden en Arabieren! Maar al pagina’s lang begrijp je het verschil nog steeds niet! Moet ik je ECHT NOG een keer vragen waar het land Palestina lag, wie hun volkshoofd was, is, of is geweest en wat hun munteenheid was, of is? Maar blijf lekker in je bommenverhaal hangen! De enige die alleen maar kan HATEN in dit topic ben jij! Ik heb mn drankje en de borrelnootjes weer klaar staan!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 12 feb 2025 22:46
dikkemick schreef: 12 feb 2025 09:58
lost and not found yet! schreef: 12 feb 2025 08:41

Geef eens een serieus antwoord zonder die intense haatwaas voor je ogen! Nogmaals, noem jij mij eens een periode dat er wat nú Israël is en eerder was geen joden woonden!

Ben weer benieuwd!
Er woonden joden

EN Palestijnen! Maar die eerste hebben heeeeeeeel veel bommen, die 2e niet.
Correctie! Er woonden Joden en Arabieren! Maar al pagina’s lang begrijp je het verschil nog steeds niet! Moet ik je ECHT NOG een keer vragen waar het land Palestina lag, wie hun volkshoofd was, is, of is geweest en wat hun munteenheid was, of is? Maar blijf lekker in je bommenverhaal hangen! De enige die alleen maar kan HATEN in dit topic ben jij! Ik heb mn drankje en de borrelnootjes weer klaar staan!
Ook fout. Jullie praten langs elkaar heen, dus het doet er niet zoveel toe, maar de periode waarin er geen Joden woonden in wat nú Israël is en eerder was , begon rond 900 BCE Toen Israël voornamelijk door leden van de stammen Efraïm en Mannasse en en waarin Jerusalem de hoofdstad was van het stamstaatje Judah. Arabieren woonden nog verder zuidelijk. De staat Israel hield op te bestaan (721 BCE). Maar er kwamen in dat gebied pas Judeeërs te wonen rond 100 BCE, en dan nog vooral in Galilea. De plaatselijke bevolking ging pas Arabisch spreken ipv Grieks of Aramees na 650 BC.

Er woonden wel zowel Joodse Palestijnen als Arabische Palestijnen in het mandaatgebied Palestina. Maar ik dacht dat ik dat enkele dagen geleden al had uitgelegd Het bleek uiteindelijk 10 dagen geleden te zijn geweest alhier Ik heb mijn bewering echter pas twee dagen later onderbouwd in dit bericht mbv dit artikel

Je hebt overigens gelijk dat de staat Palestina niet of nauwelijks bestaat. Maar dat is nu juist het probleem waar een oplossing voor moet komen.
In 1948 werd voorgesteld dat er twee staten zouden komen ten westen van de Jordaan. Een Joodse en een Arabische. De eerste bestaat sindsdien de tweede nog altijd niet. Er bestaat ook een een staat oplossing. Daar zijn zowel Hamas als Bezazel Smotrich vóór. Alleen de een wil een Islamitische staat en de andere een Joodse. Ik zie daar ook wel wat in maar wil dat die staat seculair is en zowel het ICJ als het ICC erkent en dat Joden en (Arabische Palestijnen er exact dezelfde rechten hebben. Denk aan een staat als Israel maar dan een die beide gerechtshoven erkent en waarin de Palestijnen exact dezelfde rechten hebben als Joden.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

....Denk aan een staat als Israel maar dan een die beide gerechtshoven erkent en waarin de Palestijnen exact dezelfde rechten hebben als Joden.

Dan komt het verwijt weer dat de Palestijnen ALLE kansen hebben gehad maar steeds weer "nee" hebben gezegd.
Cirkeltje weer rond en nog steeds geen oplossing.

Gelukkig hebben we nu de neutrale empathische Trump!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

:roll:

Wensdenken is geen Vrijdenken,

en het verleden proberen te veranderen is onzinnig.

Israël verplaatsen kan niet, want dan kiest Israël voor de Samsonoptie. Onschuldige vreedzame Gazanen op vrijwillige basis naar elders evacueren mag kennelijk ook geen optie zijn om ze te redden, tenzij er nog voldoende tijd en een plek gevonden wordt waar ze welkom zijn.

Uitgaan van de situatie hier en nu zou tot een oplossing kunnen leiden, maar helaas is het zo, dat Hamas het staakt-het-vuren breekt door te weigeren de resterende gegijzelden volgens afspraak op zaterdag uit te leveren. Ik vermoed dat er geen gegijzelden meer in leven zijn. Daarmee is het hier en nu nog maar enkele uren verwijderd van het tijdstip waarop de deadline afloopt.

Hoogstwaarschijnlijk is zondag, na de sabbath op zaterdag,
de Hel over Gaza weer losgebroken ...
... en als dat daadwerkelijk gebeurt, dan hoop ik dat ik zo verstandig zal zijn,
om mij er voorlopig niet meer mee te bemoeien. Tot het volgende staakt-het-vuren,
of tot ik weer licht zie aan het eind van de tunnel, of zoiets ...

Ik zie jullie sowieso weer hier in dit topic op pagina 666,
althans, mits mijn bezemsteel naar hier dan wil starten! :wink:

.
Gevoel Bang Angst Oorlog - combi.jpg
.
Zie eventueel, ter off-topic aanvulling, in de BabbelBox:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 13 feb 2025 06:29 ....Denk aan een staat als Israel maar dan een die beide gerechtshoven erkent en waarin de Palestijnen exact dezelfde rechten hebben als Joden.

Dan komt het verwijt weer dat de Palestijnen ALLE kansen hebben gehad maar steeds weer "nee" hebben gezegd.
Cirkeltje weer rond en nog steeds geen oplossing.

Gelukkig hebben we nu de neutrale empathische Trump!
Ja, een echt goed mensch is nooit weg moet je maar denken.
En hij is tenminste snel klaar met al die losers in de wereld die (op welke manier dan ook) afhankelijk zijn van hulp.
Hadden ze maar beter moeten doen!! Meer VOC/WIC-mentaliteit..!

Het geeft allemaal kansen.. $$$ als je ze wegtrapt.
** ¥ **
HierEnNu
Superposter

Re: Vervolg van "Hai" van Mus

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 13 feb 2025 14:04:scissors:
7 okt veroordelen is voor mij net een stapje te ver zo je zult begrijpen,
Ik begrijp daar geen ene jota van. Juist vanwege jouw hersenspinsel dat je zulks een koekje van eigen deeg vindt, juist daarom zou je het moeten veroordelen! Begrijp je dat niet?

Jij voelt kennelijk zelf letterlijk een soortgelijke pijn die het volk van Israël op 7 oktober is aangedaan. Juist daarom zou je moeten beseffen hoe fout 7 oktober was! Dat je 7 oktober niet wilt veroordelen doet mij tevens vermoeden dat je dus ook de gevolgen van 7 oktober voor lief neemt. Misschien zelfs op waarde weet te schatten? Net zoals Hamas&Co dat zelf openlijk doet...

Ik vraag me nu bijvoorbeeld af:
  • "Ziet Mus die Hamas&Co dan niet als een stelletje medogenloze terroristen,
    terwijl zij op een gewetenloze manier ongewapende onschuldige burgers,
    bejaarden, kinderen en babies vermoord, verkracht en gemarteld hebben?
    Waarom bagatelliseert Mus zulks tot
    "koekje van eigen deeg"?
Zie jij Hamas&Co als helden? Als verzetshelden?
Dat ze het goed voor hebben met Gazanen?

Wil jij dan niet dat Gaza bevrijd wordt van die monsters die de Gazanen al
decennia lang onderdrukken, uitbuiten en misbruiken om hun Islamistische idealen te
verwezenlijken? Is wat Hamas&Co de Gazanen aan heeft gedaan ook de schuld van Israël?
Mus schreef:Ik ben van mening dat men daar in Israël lering uit zou hebben moeten
trekken in zin van: wat gij niet wilt wat u geschiet doe dat ook een ander niet
Serieus? Ben je dan ook consequent genoeg om van mening te zijn, dat men daar
in Gaza lering uit zou moeten trekken wat de reactie van Israël is als hun de oorlog
wordt verklaard op een manier zoals op 7 oktober? In zin van:
  • "Wat gij niet wilt wat u geschiet, doe dat ook een ander niet!"? :?:

Hamas&Co doet dat sowieso niet, hebben ze ook nooit gedaan en zullen ze nooit doen.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 13 feb 2025 15:41 :scissors:
Ik vraag me af waarom men hier toch zo graag wil horen dat je 7 okt veroordeeld. Hoe komt het dat er niet wordt gevraagd veroordeel je wat er in 1917 en volgend is gebeurd met de Palestijnen door de “Israëli” want dat zou toch ook een boeiende vraag kunnen zijn vooral wanneer we het de nazaten e.d. van de “ Israëli” eens gaan vragen. Wat denk jij zelf?
Laatst gewijzigd door Mus op 13 feb 2025 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

7 oktober kun je alleen maar veroordelen lijkt me. Afslachten en moord is nooit goed te praten.
Je kunt echter wel de aanleiding gaan begrijpen. Zij die altijd worden gebeten door de hond slaan een keer terug.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 13 feb 2025 16:42
Je kunt echter wel de aanleiding gaan begrijpen. Zij die altijd worden gebeten door de hond slaan een keer terug.
Exact, en daarom ga ik de hond niet veroordelen wel de baas die de hond vals heeft gemaakt.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Mus schreef: 13 feb 2025 16:38
HierEnNu schreef: 13 feb 2025 15:41 :scissors:
Ik vraag me af waarom men hier toch zo graag wil horen dat je 7 okt veroordeeld. Hoe komt het dat er niet wordt gevraagd veroordeel je wat er in 1917 en volgend is gebeurd met de Palestijnen door de “Israëli” want dat zou toch ook een boeiende vraag kunnen zijn vooral wanneer we het de nazaten e.d. van de “ Israëli” eens gaan vragen. Wat denk jij zelf?
vergeet die laatste zin overigens maar ik heb eigenlijk geen enkele zin in een herhaling van stappen en dat gaat dit wel oproepen.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 13 feb 2025 16:38:scissors:
Wat denk jij zelf?
Ik denk dat het een feit is dat jij niet hier bent
om ergens over te discussiëren, want je beantwoord geen vragen.

Jouw vragen vind ik hier off-topic: open een nieuw topic,
waar jij jouw mening ter discussie stelt en stel jouw vragen daar
of stel ze in een daartoe bestemd topic.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 13 feb 2025 17:20

Jouw vragen vind ik hier off-topic: open een nieuw topic,
waar jij jouw mening ter discussie stelt en stel jouw vragen daar
of stel ze in een daartoe bestemd topic.
kijk even naar de titel van het topic wil je? Thanks alvast.
Gesloten