Precies. Ter herstel stop ik de email-notificatie dan en start die weer.
En daarna gaat het goed. Maar er is dus iets raars mee.
Moderator: Moderators
Precies. Ter herstel stop ik de email-notificatie dan en start die weer.
Dank voor je moeite, Chromis!chromis schreef: ↑12 aug 2024 13:05 Hallo Gerard,
Tijdens de forum-upgrade van enkele maanden geleden zijn vermoedelijk alle "abonnementen" (op topics) opgezegd.
Afgezien van dat: verder is het mij nog onduidelijk waarom dit probleem zich zo voordoet.
Ik zal nog eens uitdokteren hoe/of het concept "je abonnement (op een topic) afzeggen en jezelf vervolgens weer abonneren" hierop effect kan hebben.
Ik heb (in de forum logs) wel mail-gerelateerde fouten gevonden... van februari 2021Verder is daar niets bij gekomen. Tenzij mail-fouten om een andere reden niet goed gelogd worden.
Verder hebben we "helaas" zelf de mail-server niet onder beheer (of onder controle), en de kans is aanwezig dat daar limieten op zitten terwijl de logging (of meldingen dat verkeer wordt tegen gehouden) hierover ook niet aanwezig lijkt (afgezien van forum logs).
"Helaas", want e-mail servers beheren is tegenwoordig vervelend geworden vanwege anti-spam maatregelen in combinatie met het gegeven dat tegenwoordig de bulk van het e-mail verkeer via gigantische bedrijven (Google, Microsoft) loopt: interoperabiliteit d.w.z. zorgen dat mail aankomt kost dan soms veel meer tijd. Ook kan je (als kleine partij) vragen krijgen over "stilletjes niet aankomende mail". Dat maakt het kiezen van zo'n grote partij dan ook aantrekkelijker en zo is de cirkel weer rond.
Communicatie via email kan wat mij betreft via alternatieve email-adressen, het hoeft hier niet via google, maar ik vond het gemakkelijk tijdens een overstap naar glasvezel en het werkte prima tot jij met die index aan de slag ging.Gerard R. schreef: ↑12 aug 2024 13:16Dank voor je moeite, Chromis!chromis schreef: ↑12 aug 2024 13:05 Hallo Gerard,
Tijdens de forum-upgrade van enkele maanden geleden zijn vermoedelijk alle "abonnementen" (op topics) opgezegd.
Afgezien van dat: verder is het mij nog onduidelijk waarom dit probleem zich zo voordoet.
Ik zal nog eens uitdokteren hoe/of het concept "je abonnement (op een topic) afzeggen en jezelf vervolgens weer abonneren" hierop effect kan hebben.
Ik heb (in de forum logs) wel mail-gerelateerde fouten gevonden... van februari 2021Verder is daar niets bij gekomen. Tenzij mail-fouten om een andere reden niet goed gelogd worden.
Verder hebben we "helaas" zelf de mail-server niet onder beheer (of onder controle), en de kans is aanwezig dat daar limieten op zitten terwijl de logging (of meldingen dat verkeer wordt tegen gehouden) hierover ook niet aanwezig lijkt (afgezien van forum logs).
"Helaas", want e-mail servers beheren is tegenwoordig vervelend geworden vanwege anti-spam maatregelen in combinatie met het gegeven dat tegenwoordig de bulk van het e-mail verkeer via gigantische bedrijven (Google, Microsoft) loopt: interoperabiliteit d.w.z. zorgen dat mail aankomt kost dan soms veel meer tijd. Ook kan je (als kleine partij) vragen krijgen over "stilletjes niet aankomende mail". Dat maakt het kiezen van zo'n grote partij dan ook aantrekkelijker en zo is de cirkel weer rond.![]()