Notificatie via email

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Notificatie via email

Bericht door Gerard R. »

chromis schreef: 07 aug 2024 06:45 Hallo Gerard,

Zover ik weet is er bij ons (op het forum) niets veranderd aan de (mail-)instellingen in de afgelopen dagen,

Je krijgt bepaalde mail niet meer binnen van het forum (zodra er gereageerd wordt op topics waarop je bent geabonneerd)?
Precies. Ter herstel stop ik de email-notificatie dan en start die weer.
En daarna gaat het goed. Maar er is dus iets raars mee.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Nog steeds overigens.
B.v. in 'Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!'
Daar heb ik al een poosje niets in geschreven terwijl het me buitengewoon interesseert.
Want: geen notificatie terwijl dat wél zo was.
En door de tijd heen heb ik dat al zóveel gezien hier dat het bij mij opzien baart om het vriendelijk te stellen. :)
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Hallo Gerard,

Je bedoelt dat het nog steeds werkt (de notificaties), of dat de notificaties weer zijn weggevallen nadat je jezelf opnieuw hebt geabonneerd?

Ik heb eens een kijkje genomen onder de motorkap, maar ik kan nog niets ontdekken.

Als ik dit topic teruglees dan begrijp ik dat er maar een maximum aantal mails verzonden mogen worden via het platform waarop het forum draait.

Terwijl ik (nog) geen logs kan vinden dat deze limiet is bereikt,

Ik kan mezelf in elk geval mailen via het forum,

Dan wordt troubleshooten een stuk lastiger.

Weet je zeker dat de mails niet in je spam folder terecht komen?
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ik heb in 'Israël overvallen...' notify weer gereset en nu werkt dat weer (zolang als het duurt) 🙄

Het komt niet in de spamfolder.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Hallo Gerard,

Tijdens de forum-upgrade van enkele maanden geleden zijn vermoedelijk alle "abonnementen" (op topics) opgezegd.

Afgezien van dat: verder is het mij nog onduidelijk waarom dit probleem zich zo voordoet.

Ik zal nog eens uitdokteren hoe/of het concept "je abonnement (op een topic) afzeggen en jezelf vervolgens weer abonneren" hierop effect kan hebben.

Ik heb (in de forum logs) wel mail-gerelateerde fouten gevonden... van februari 2021 :) Verder is daar niets bij gekomen. Tenzij mail-fouten om een andere reden niet goed gelogd worden.

Verder hebben we "helaas" zelf de mail-server niet onder beheer (of onder controle), en de kans is aanwezig dat daar limieten op zitten terwijl de logging (of meldingen dat verkeer wordt tegen gehouden) hierover ook niet aanwezig lijkt (afgezien van forum logs).

"Helaas", want e-mail servers beheren is tegenwoordig vervelend geworden vanwege anti-spam maatregelen in combinatie met het gegeven dat tegenwoordig de bulk van het e-mail verkeer via gigantische bedrijven (Google, Microsoft) loopt: interoperabiliteit d.w.z. zorgen dat mail aankomt kost dan soms veel meer tijd. Ook kan je (als kleine partij) vragen krijgen over "stilletjes niet aankomende mail". Dat maakt het kiezen van zo'n grote partij dan ook aantrekkelijker en zo is de cirkel weer rond.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

chromis schreef: 12 aug 2024 13:05 Hallo Gerard,

Tijdens de forum-upgrade van enkele maanden geleden zijn vermoedelijk alle "abonnementen" (op topics) opgezegd.

Afgezien van dat: verder is het mij nog onduidelijk waarom dit probleem zich zo voordoet.

Ik zal nog eens uitdokteren hoe/of het concept "je abonnement (op een topic) afzeggen en jezelf vervolgens weer abonneren" hierop effect kan hebben.

Ik heb (in de forum logs) wel mail-gerelateerde fouten gevonden... van februari 2021 :) Verder is daar niets bij gekomen. Tenzij mail-fouten om een andere reden niet goed gelogd worden.

Verder hebben we "helaas" zelf de mail-server niet onder beheer (of onder controle), en de kans is aanwezig dat daar limieten op zitten terwijl de logging (of meldingen dat verkeer wordt tegen gehouden) hierover ook niet aanwezig lijkt (afgezien van forum logs).

"Helaas", want e-mail servers beheren is tegenwoordig vervelend geworden vanwege anti-spam maatregelen in combinatie met het gegeven dat tegenwoordig de bulk van het e-mail verkeer via gigantische bedrijven (Google, Microsoft) loopt: interoperabiliteit d.w.z. zorgen dat mail aankomt kost dan soms veel meer tijd. Ook kan je (als kleine partij) vragen krijgen over "stilletjes niet aankomende mail". Dat maakt het kiezen van zo'n grote partij dan ook aantrekkelijker en zo is de cirkel weer rond.
Dank voor je moeite, Chromis! 😎
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 12 aug 2024 13:16
chromis schreef: 12 aug 2024 13:05 Hallo Gerard,

Dank voor je moeite, Chromis! 😎
Communicatie via email kan wat mij betreft via alternatieve email-adressen, het hoeft hier niet via google, maar ik vond het gemakkelijk tijdens een overstap naar glasvezel en het werkte prima tot jij met die index aan de slag ging. :D
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

@chromis
Een aantal dagen werkte email-notificatie prima na de bekende moeilijkheden. Tot gisteren.
En vandaag merkte ik dat er opnieuw wat is.

Gisteren heb ik alles weer eens zitten inschakelen omdat het niet werkte en dat ging prima. Gisteravond kon ik gewoon reageeren.
Vanmorgen zag ik dat er in het Ukraine-topic en 'Israël overvallen enz.' was geschreven o.m. door Dikkemick en Peter, maar weer geen notificatie. Wel de notificatie in het forum rechts boven. Beetje irritant wel. :? Vreemd ook. Op z'n minst...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ik heb weer alle notificaties die me interesseren ingeschakeld. Het werkt nu (weer een poosje?) goed.
Zomaar een gedachte: zou er niet iemand mee kunnen prutsen? :?
Plaats reactie