Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... ingen.html

Israël heeft zondag aangekondigd volledig te stoppen met de levering van elektriciteit aan Gaza. Er kwam al weinig stroom de Gazastrook binnen, maar er werd nog wel elektriciteit uit Israël gebruikt voor waterzuiveringsinstallaties.
Genocide 2.0
Op naar vrede!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Jij weet heel goed waar je moet reageren op modreacties. Bericht verwijderd
Bonjour
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 09 mar 2025 19:10 https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... ingen.html

Israël heeft zondag aangekondigd volledig te stoppen met de levering van elektriciteit aan Gaza. Er kwam al weinig stroom de Gazastrook binnen, maar er werd nog wel elektriciteit uit Israël gebruikt voor waterzuiveringsinstallaties.
Genocide 2.0
Op naar vrede!
Hoho, niet zo hard van stapel lopen jij! De Gazanen hadden ook de miljarden aan wereldwijde hulp kunnen gebruiken om zonnepanelen op de Middellandse zee aan te leggen om zelfvoorzienend te worden! Maar nee hoor, ze hebben de hulp nodig van hun vijanden die ze het liefst zouden vernietigen! Snap je?

Ps, dat zogenaamde genocide verhaal wat het nog nooit gehaald heeft probeer je nu met een enkele link over elektriciteit weer in leven te krijgen? Serieus?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 09 mar 2025 20:43

...
Tot zover je excuses dus. Nog steeds niet in de gaten dat je Palestijnse vrouwen niet als oneigenlijk argument kan gebruiken mbt hoe jij tegen Palestijnse vrouwen aankijkt. Nogmaals dus, speciaal voor jou, vrouwen, dus ook Palestijnse vrouwen, zullen van zichzelf niet beweren dat ze producerende machines zijn. M.a.w. hou e.e.a. gewoon bij je zelf, geldt ook voor ChaimNimsky die kennelijk ook meent dat deze vrouwen zichzelf zien als producerende machines. Het is jullie mening persoonlijke menining dat Palestijnse vrouwen producerende machines zijn dus hou in het vervolg ons vrouwen er verder buiten alsof wij met jullie eens zouden zijn. Bijvoorbaat dank.

Ik laat deze staan omdat het de essentie prima samenvat en waarom er gemodereerd is.
Bonjour
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Gesloten voor moderatie
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Een bericht van Dikkemick waarin hij de dubieuze term "zijn soort" (riekt naar narcisme gebruikte alsmede de reacties daarop, alsmede een reactie op een reeds door Bonjour verwijderd bericht naar de prullenbak verhuist.
Vervolgens - zoals ik in overleg met de moderatoren had voorgesteld - het topic weer geopend.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

De reden waarom voorlopig geen twee-staten oplossing zal worden gerealiseerd is mijns inziens, de onverzoenlijke houding van de leiders van Hamas zowel als van de Israëlische regering alsmede de bereidheid van de VS om elke veroordeling van wat die laatste ook doet van een veto te voorzien.

Alle drie hebben ze diepere oorzaken, maar de moeders in Gaza lijken mij er weinig of niets mee te maken te hebben.

Weliswaar kan Israël - met haar modern bewapende leger - waarschijnlijk ook zonder medewerking van Hamas, dat slechts over een klein aantal dakloze doe-het-zelfers beschikt, de oplossing tot stand brengen, maar ze wil dat niet en de woorden en daden van Hamas worden door velen als rechtvaardiging beschouwd voor bijna alles wat Israël doet
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nou, Peter het zit er voorlopig niet in. Vrede of een eigen staat.

Afgelopen weekeinde nl, lees ik, werd Palestijn Mahmoud Khalil, van de Amerikaanse campus geplukt door de immigratiedienst en overgebracht naar een deportatiecentrum in Louisiana. 'Vanwege mijn decreet', schreef Trump op zijn platform Truth Social.

Volgens onze oranje held zou Khalil (die een geldige verblijfsvergunning heeft, getrouwd is met een Amerikaanse staatsburger en over een maand vader wordt van een Amerikaans kind) pro-terroristische, antisemitische en anti-Amerikaanse activiteiten' hebben gepleegd.

Palestijnen in Amerika houden zich vooralsnog koest. Wij weten waarom!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Peter van Velzen schreef: 12 mar 2025 04:21 De reden waarom voorlopig geen twee-staten oplossing zal worden gerealiseerd is mijns inziens, de onverzoenlijke houding van de leiders van Hamas zowel als van de Israëlische regering alsmede de bereidheid van de VS om elke veroordeling van wat die laatste ook doet van een veto te voorzien.

Alle drie hebben ze diepere oorzaken, maar de moeders in Gaza lijken mij er weinig of niets mee te maken te hebben.
Ouders maken door ideologische overdracht vaak deel uit van het religieuze en politieke indoctrinatiesysteem dat ze aanhangen.
Weliswaar kan Israël - met haar modern bewapende leger - waarschijnlijk ook zonder medewerking van Hamas, dat slechts over een klein aantal dakloze doe-het-zelfers beschikt, de oplossing tot stand brengen, maar ze wil dat niet en de woorden en daden van Hamas worden door velen als rechtvaardiging beschouwd voor bijna alles wat Israël doet
Als gezegd, zal Israel na Pesach Gaza bestormen met 400.000 militairen (dat zijn er aanzienlijk meer dan het aantal Russen dat Oekraine binnenviel) en Hamas volledig vernietigen, tenzij Hamas zichzelf militair en politiek opheft, alle gijzelaars vrijlaat en de leiding in Gaza overlaat aan een ander soort Israel-vriendelijker bewind. Hamas is reeds volledig afgesloten van wapens en zal sowieso nauwelijks weerstand kunnen bieden.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ouders maken door ideologische overdracht vaak deel uit van het religieuze en politieke indoctrinatiesysteem dat ze aanhangen.
ZO correct dit! Naar alle kanten toe.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 12 mar 2025 07:31 Nou, Peter het zit er voorlopig niet in. Vrede of een eigen staat.

Afgelopen weekeinde nl, lees ik, werd Palestijn Mahmoud Khalil, van de Amerikaanse campus geplukt door de immigratiedienst en overgebracht naar een deportatiecentrum in Louisiana. 'Vanwege mijn decreet', schreef Trump op zijn platform Truth Social.

Volgens onze oranje held zou Khalil (die een geldige verblijfsvergunning heeft, getrouwd is met een Amerikaanse staatsburger en over een maand vader wordt van een Amerikaans kind) pro-terroristische, antisemitische en anti-Amerikaanse activiteiten' hebben gepleegd.
Er zijn veeeeel meer pro-Palestijnen opgepakt en het land uitgezet, maar die studeerden in de VS of hadden een tijdelijke verblijfsvergunning.
Palestijnen in Amerika houden zich vooralsnog koest. Wij weten waarom!
Veel universiteiten en hogescholen in de Verenigde Staten hebben momenteel Spring Break tot 16 maart. Mochten de pro-Palestijnen zich na de Spring Break weer gaan roeren, dan zal er ditmaal worden opgetreden. Buitenlandse studenten en inwoners zonder staatsburgerschap hebben sowieso geen recht om in de VS te blijven als ze betrokken zijn bij oproerige activiteiten of banden hebben met extremistische organisaties. Allereerst vallen opruiing, vandalisme en het verstoren van academische instellingen niet onder de vrijheid van meningsuiting. Als protesten de wet overtreden, is ingrijpen gerechtvaardigd.

Ten tweede zouden bepaalde protesten en activisten, zoals Mahmoud Khalil, banden hebben met extremistische groepen zoals Hamas en hun leuzen roepen, die door de VS als terroristische organisaties worden beschouwd. De regering heeft de plicht om dit serieus te nemen.

Ten derde heeft de VS nu gelukkig eveneens een strikter beleid om antisemitisme op universiteitscampussen aan te pakken en dat heeft succes. Er zijn talloze meldingen van intimidatie, bedreiging en geweld tegen Joodse studenten op Amerikaanse campussen geweest, en het beleid is bedoeld om een veilige leeromgeving te garanderen.

En ook iemand met een permanente verblijfsvergunning kan nog steeds worden uitgezet. Een green card geeft een vreemdeling het recht om in de VS te wonen en te werken, maar als iemand als een bedreiging voor de nationale veiligheid wordt beschouwd - zoals zich schuldig maken aan vandalisme, gewelddadige protesten of het verstoren van de openbare orde - kan hij/zij gewoon uit worden gezet. Bovendien is een Presidentieel decreet en de beleidswijziging van Trump eveneens een geldige reden. Ik zou zeggen: bye bye Khalil, ga lekker terug naar Gaza of de Westbank.
dikkemick schreef: 12 mar 2025 11:16
Natuurlijk. De meeste Joden zijn atheist. En zelfs voor de religieuzen telt dat het christendom, het Judaisme en democratie te prefereren zijn boven Hamas-Jihadisme.
Zionist
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Pro-palestijns in niet per definitie antisemitisch, maar goed, de vs heeft een goede reputatie hoog te houden op gebied van discriminatie.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Chaimnimsky, hier wat info mbt de EXTREMIST Khalil

https://www.cnn.com/2025/03/11/us/mahmo ... index.html

M.a.w: .......... Vul zelf maar in want het zou mij een prullenbak of waarschuwing op kunnen leveren.
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 12 mar 2025 11:16
Zo is dat, het moet alleen wel gezien worden door met name de mens die van zichzelf meent niet geïndoctrineerd te zijn.

Hamas, met hun grote stappen snel thuis indoctrinatie en Israël met hun 80 jaar durende subtieler manier van indoctrinatie door alle Palestijnen te demoniseren als een minderwaardige bevolkingsgroep waar je mee mag sollen zo je wilt en daar ook nog trots op mogen zijn, tja…
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Bonjour schreef: 12 mar 2025 11:44 Pro-palestijns in niet per definitie antisemitisch.
Zeker waar, helemaal eens.

Als vrouw van Palestijnse afkomst ben ik pro-Palestijns en dus volgens sommigen vanwege mijn afkomst per definitie anti-semitisch, moet ik nu ook vrezen dat wanneer een figuur als Geert Wilders zou besluiten dat ik als nazaat van Palestijnse vluchtelingen die gevlucht zijn voor het Israëlische geweld naar de Palestijnen uitgezet moeten worden en moet ik dan net zo bang worden voor mijn leven als mijn ouders dat waren? Wanneer het ChaimNimsky ligt zou dat moeten gebeuren want dat heb ik als vrouw vanwege mijn Palestijnse afkomst dan verdient. Dat ik statenloos zou worden maakt ChaimNimsky vervolgens niks uit want ik heb toch al geen bestaansrecht als Palestijnse. De wereld wordt al mooier en mooier.
Laatst gewijzigd door Mus op 12 mar 2025 12:26, 3 keer totaal gewijzigd.
Gesloten