Feedback aangaande m'n posting

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Feedback aangaande m'n posting

Bericht door ChaimNimsky »

"
lost and not found yet! schreef: 05 mar 2025 23:06En zolang de moeders in Gaza zich zien als martelaar producerende productie machines zul je nooit tot een twee staten oplossing komen! Of toch wel?
Inderdaad, zolang er op de Palestijnse TV met een lach op de mond wordt gezegd hoe esthetisch het gegeven is dat Palestijnse vrouwen zoveel kinderen krijgen zodat ze hen de dood in kunnen duwen, richting het martelaarschap, waar van kinds af aan kinderen worden opgevoed om het martelaarschap en het vechten met de vijand lief te hebben en Allah te ontmoeten, waar er wordt verteld dat er wordt gebeden dat de vader, broers, dochters en zoons martelaren zullen worden om Allah's wil, zolang er op Palestijnse TV-zenders kinderspelletjes worden getoond waar er door kinderen met pijlen wordt gegooid op de Joodse Davidster en kinderprogramma's oproepen de Israeli's af te slachten, waar kinderen wordt geleerd te zingen martelaren te worden, Joden in het gezicht te stompen, stenen naar hen te gooien, waar zelfs een kind wordt aangespoord alle Joden doden, waar alle Palestijnse moeders wordt opgeroepen hun kinderen tot martelaarschap aan te sporen, waar Hitler wordt aangehaald en waar wordt verkondigd dat de Joden achter alle corruptie en vernietiging van morele waarden zitten, waar ronduit wordt gezegd dat moeders die hun kinderen aansporen martelaar te worden en niet meer terug te komen, rolmodellen zijn die je nu slechts in de Palestijnse gebieden tegenkomt, waar een moeder gelukkig zegt te worden als al haar kinderen en kleinkinderen als martelaar eindigen - Palestijnse moeders waarvan wordt gezegd dat zij kinderen heeft gebaard om ze martelaar te laten worden - en waar een begravenis van een martelaar als een bruiloft wordt gezien waar de martelaar zijn 72 maagden krijgt, waar op TV wordt verkondigd dat Palestijnse moeders anders zijn dan andere moeders elders ter wereld omdat ze hun kinderen als betekenisloos zien in vergelijking tot hun land, en als er iemand als martelaar sterft, zijn de moeders blij en trots, waar op TV kinderen worden geïndoctrineerd martelaarschap als een deugd te zien en waar wordt verkondigd dat de meest verheven moeders hun kinderen leren dat hun land niet zal worden bevrijd totdat het is doordrongen van het bloed van de zoons, daar zul je niet snel tot een tweestaten-oplossing komen."

Naar aanleiding hiervan schreef Maria:
... En nu bovendien een beaming van wat Lanfy eerder schreef, waarvoor hij een waarschuwing kreeg...
Wat hij schreef - vooropgesteld dat "productiemachines" een metafoor is en er niet alle Gazaanse moeders mee wordt bedoeld - klopt en kan eenvoudig worden aangetoond aan de hand van een enorme lading videos die hetzelfde zeggen in hun eigen woorden.
... Zolang jij dit forum blijft overspoelen met video's met HAMAS adepten en anekdotisch materiaal vanuit HAMAS propaganda,...
In de Gazastrook is Al-Aqsa TV de officiële televisiezender van Hamas. Deze zender zendt nieuws, religieuze programma's en entertainment uit die de standpunten van Hamas ondersteunen. Daarnaast is er Al-Aqsa Voice Radio, een radiozender die eveneens door Hamas wordt beheerd en vergelijkbare inhoud biedt. Heb nogal wat ervaring met de Palestijnse TV en radio, en iedereen die een beetje Arabisch kent, weet dat dit soort gedachtengoed meer regel is dan uitzondering. Voorafgaand aan de opkomst van kabeltelevisie en digitale satellietverbindingen konden veel Israeli's Palestijnse zenders ontvangen, vooral in gebieden die dicht bij de Westelijke Jordaanoever en Gaza lagen. Dit kwam doordat Palestijnse tv-zenders uitzonden via terrestrische signalen die ook in delen van Israel werden opgepikt, vooral door mensen met analoge antennes. Het ondersteunt het punt dat Lanfy maakt met degelijk bewijsmateriaal.
... om je haat te voeden.
Het betreft een objectieve observatie die losstaat van mijn haat. Zolang zoveel Gazaanse kinderen via indoctrinatie het martelaarschap naar binnen krijgen ge-paplepeld, zullen we niet snel tot een tweestaten-oplossing komen.
... bovendien in dit topic
Daar heb je gelijk in. Het was inderdaad off-topic -- m'n excuses.
Zionist
lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Feedback aangaande m'n posting

Bericht door lost and not found yet! »

Wat ik niet snap is dat zonder ook maar een enkele reactie of argumentatie je bericht gewoon de prullenbak in geflikkerd wordt! Dat is een ware vrijdenker waardig! Is de laatste tijd al vaker op gewezen maar wordt niets mee gedaan!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
ChaimNimsky
Superposter

lost and not found yet! schreef: 09 mar 2025 20:54 Wat ik niet snap is dat zonder ook maar een enkele reactie of argumentatie je bericht gewoon de prullenbak in geflikkerd wordt! Dat is een ware vrijdenker waardig! Is de laatste tijd al vaker op gewezen maar wordt niets mee gedaan!
Klopt. Bovendien had je gewoon een goed punt. Kon ook eenvoudig worden aangetoond in hun eigen woorden. Hoe kan men tot een tweestaten-oplossing komen indien Gazaanse kinderen hun respect voor martelaarschap er met de paplepel ingegoten krijgen?

Voor mij is het onbegrijpelijk waarom je een waarschuwing kreeg.
Zionist
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Jullie laten zien dat je totaal geen inlevingsvermogen hebben. Geen moeder wil haar kinderen zien sterven. Als ze zoiets uitspreekt zegt dat iets over de hopeloze situatie waar zie in zitten. Geteisterd door bommen, beïnvloed door Hamas retoriek, sociale dwang wellicht, geen idee, maar normaal is het niet.
De haat zit over en weer. Dat zoveel Israëli's en jullie het moorden van het IDF dulden is ook niet normaal. De enige conclusie is dus dat de haat over en weer gaat.
Het enige wat Chaim dus beter heeft gedaan dan Lanfy is meer linken gegeven, maar voor de rest is het een waardeloos stuk.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bonjour schreef: 09 mar 2025 21:17 Jullie laten zien dat je totaal geen inlevingsvermogen hebben. Geen moeder wil haar kinderen zien sterven. Als ze zoiets uitspreekt zegt dat iets over de hopeloze situatie waar zie in zitten. Geteisterd door bommen, beïnvloed door Hamas retoriek, sociale dwang wellicht, geen idee, maar normaal is het niet.
De haat zit over en weer. Dat zoveel Israëli's en jullie het moorden van het IDF dulden is ook niet normaal. De enige conclusie is dus dat de haat over en weer gaat.
Het enige wat Chaim dus beter heeft gedaan dan Lanfy is meer linken gegeven, maar voor de rest is het een waardeloos stuk.
En wat heel duidelijk is: JIJ hebt de linken NIET gelezen! Dat mag dan ook wel gezegd worden!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik wil geen forum waar de haat de boventoon voert.

Jij hebt mijn bericht dus niet begrepen
lost and not found yet!
Bevlogen

Bonjour schreef: 09 mar 2025 21:26 Ik wil geen forum waar de haat de boventoon voert.

Ik heb jou bericht juist heel goed begrepen. En daarbij ken je mij niet en werk jezelf, door linken niet te lezen de haat juist in de hand! Ik denk dat je juist als moderator neutraal moet zijn en dat schort er hier op dit forum nog wel eens aan! Doe er je voordeel mee!
We will dance again!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Dank dan is dit ook afgehandeld.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik acht het in principe onjuist om feedback-topics op slot te gooien, zonder overleg met andere beheerders.
Ik heb het onderwerp dus weer geopend.

Het opnieuw plaatsen van allerlei Hamas-propaganda acht ik echter niet zinvol. Hoeveel religieuze onzin daarin ook wordt verkondigd, het is niet juist om op grond daarvan de moeders in de Gaza-strook te discrimineren. Iemand kwalijk nemen dat hij of zij geen Hamas-propaganda wil bekijken, is bovendien zeer kwalijk, als de persoon ook zonder dat bereid is te geloven dat sonmmige mensen dit soort onzin verkondigen.

Daarom acht ik de waarschuwingen die zijn uitgedeeld nog altijd correct.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Bonjour schreef: 09 mar 2025 21:17 Geen moeder wil haar kinderen zien sterven. Jullie laten zien dat je totaal geen inlevingsvermogen hebben.
Dat is niet wat de moeders ZELF zeggen. Het zijn juist jij en sommige anderen die met een westerse blik kijken naar het Midden Oosten.

In veel Arabische en islamitische gemeenschappen, waaronder bepaalde delen van de Palestijnse samenleving, wordt martelaarschap vaak gezien als een daad van hoogste eer. In dit geval wordt de dood van een kind in de strijd voor hun gemeenschap of geloof als een heilige opoffering beschouwd. Moeders kunnen heel trots zijn op deze opoffering, omdat ze geloven dat hun kinderen iets nobels doen, iets wat boven persoonlijke rouw staat. Ook andere extremistische groepen zoals ISIS, voedden hun kinderen op met het idee dat martelaarschap voor hun geloof en de groep een heilige taak was. Het idee dat moeders trots kunnen zijn op het martelaarschap van hun kinderen is in die zin niet incompatibel met moederliefde, maar eerder een hervorming van de betekenis van de dood in hun cultuur.

De Jonestown tragedie is het zoveelste voorbeeld van ouders die via indoctrinatie hun kinderen offerden door zelfmoord. De leider van de People's Temple, Jim Jones, overtuigde meer dan 900 mensen om gezamenlijk zelfmoord te plegen onder het mom van een "revolutionaire daad", waar iedereen zich zou opofferen voor het collectieve doel van de gemeenschap. In veel gevallen werden ook kinderen aangemoedigd om deze zelfmoord te plegen. Veel ouders geloofden oprecht dat ze hun kinderen de juiste dingen leerden, namelijk de zelfopoffering voor het grotere goed. Het laat zien dat indoctrinatie en sociale dwang werken.

Human Rights Watch heeft regelmatig rapporten uitgebracht over kindermisbruik in verband met rituele moorden in Nigeria, waarbij sommige religieuze of charismatische leiders betrokken zijn bij het gebruik van kinderen in rituelen voor magische of spirituele doeleinden. "In some parts of southeastern Nigeria, children branded as witches by their parents have been known to be either tortured or killed" (Bron: Council on Foreign Relations). Een van de bekendere gevallen was in 2013, toen een Nigeriaanse vrouw werd gearresteerd voor het verkopen van kinderen voor rituele moorden.

En historische voorbeelden - zoals in Romeinse tijden het martelaarschap van christenen of Japanse kamikazepiloten tijdens de Tweede Wereldoorlog - tonen hetzelfde: de dood kan worden gezien als nobel en verheven. Promootte Paulus niet hetzelfde toen hij in Filippenzen 1:21 schreef: "Want voor mij is het leven Christus, en het sterven winst"?

Ba'al was een belangrijke god in de Kana'anitische religie en er werd gedacht dat de god Ba'al tevreden kon worden door het offeren van kinderen of jonge mensen. Ook in de T'NaCH zijn er verschillende referenties aan kinderoffers aan Ba'al, waar specifiek wordt gesproken over het feit dat sommige Israelieten zich hadden laten beïnvloeden door de Kana'anitische religie en hun kinderen offerden aan Ba'al, bijvoorbeeld in 2 Koningen 17:17 ("Ze offerden hun zonen en dochters in het vuur").
Als ze zoiets uitspreekt zegt dat iets over de hopeloze situatie waar zie in zitten.
Er zijn heel veel andere groepen in moeilijke omstandigheden die niet tot de extremen overgaan waar de Palestijnen mee aankomen, zoals de Indianen tijdens de kolonisatie, de Aboriginals in Australië, de Joden tijdens de diaspora en Holocaust, de Tibetanen onder Chinees gezag, de Oeigoeren in China, de Hongaren tijdens de Sovjetbezetting, de Zuid-Afrikanen onder apartheid, de Roemenen tijdens Ceausescu’s regime, etc., etc., etc.,...
.... beïnvloed door Hamas retoriek, sociale dwang wellicht, geen idee, maar normaal is het niet.
Klopt helemaal. Indoctrinatie en sociale dwang werken. Als gezegd, in de Gazastrook is Al-Aqsa TV de officiële televisiezender van Hamas. Deze zender zendt nieuws, religieuze programma's en entertainment uit die de standpunten van Hamas ondersteunen. Daarnaast is er Al-Aqsa Voice Radio, een radiozender die eveneens door Hamas wordt beheerd en vergelijkbare inhoud biedt. Heb nogal wat ervaring met de Palestijnse TV en radio, en iedereen die een beetje Arabisch kent, weet dat dit soort gedachtengoed meer regel is dan uitzondering.
Kom dan eens met steekhoudende argumenten in plaats van het bezien van het Midden Oosten vanuit je westerse perspectief.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 10 mar 2025 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Geen idee of ik in dit feedback topic mag reageren mbt mijn vraag maar ik ben ondertussen wel benieuwd wat het wat ongeveer het percentage vrouwen is dat zich laat beïnvloeden door de propaganda van Hamas. Want je kan wel met een aantal filmpjes/ artikelen e.d. op de proppen komen maar het zegt in feite nog altijd niet zoveel behalve dat er propaganda wordt uitgezonden. Dus ChaimNimsky als je vriendelijk wil zijn mijn vraag mbt de cijfers en/of percentages te antwoorden dan zou ik je zeer erkentelijk zijn.

Aanvulling met een concrete vraag aan ChaimNimsky mijn bovenstaande vraag te beantwoorden.
Laatst gewijzigd door Mus op 10 mar 2025 08:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 09 mar 2025 21:44
Bonjour schreef: 09 mar 2025 21:26 Ik wil geen forum waar de haat de boventoon voert.

Ik heb jou bericht juist heel goed begrepen. En daarbij ken je mij niet en werk jezelf, door linken niet te lezen de haat juist in de hand! Ik denk dat je juist als moderator neutraal moet zijn en dat schort er hier op dit forum nog wel eens aan! Doe er je voordeel mee!
Ik lees dat het niet lezen en/of te zien van de links juist haat in de hand werkt. Op welke manier werkt dat niet lezen dan haat in de hand?
Schreef ‘gevaar’ waar ‘haat had moeten staan dit verbetert.
Laatst gewijzigd door Mus op 10 mar 2025 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 10 mar 2025 03:11 Daarom acht ik de waarschuwingen die zijn uitgedeeld nog altijd correct.
je hebt gewaarschuwd en hij herhaalt gewoon die dingen waar hij een waarschuwing voor kreeg. Dan heeft je waarschuwing weinig zin als je er geen verder gevolg aan geeft. gebrek consequentie
nderdaad, zolang er op de Palestijnse TV met een lach op de mond wordt gezegd hoe esthetisch het gegeven is dat Palestijnse vrouwen zoveel kinderen krijgen zodat ze hen de dood in kunnen duwen, richting het martelaarschap, waar van kinds af aan kinderen worden opgevoed om het martelaarschap en het vechten met de vijand lief te hebben en Allah te ontmoeten, waar er wordt verteld dat er wordt gebeden dat de vader, broers, dochters en zoons martelaren zullen worden om Allah's wil, zolang er op Palestijnse TV-zenders kinderspelletjes worden getoond waar er door kinderen met pijlen wordt gegooid op de Joodse Davidster en kinderprogramma's oproepen de Israeli's af te slachten, waar kinderen wordt geleerd te zingen martelaren te worden, Joden in het gezicht te stompen, stenen naar hen te gooien, waar zelfs een kind wordt aangespoord alle Joden doden, waar alle Palestijnse moeders wordt opgeroepen hun kinderen tot martelaarschap aan te sporen, waar Hitler wordt aangehaald en waar wordt verkondigd dat de Joden achter alle corruptie en vernietiging van morele waarden zitten, waar ronduit wordt gezegd dat moeders die hun kinderen aansporen martelaar te worden en niet meer terug te komen, rolmodellen zijn die je nu slechts in de Palestijnse gebieden tegenkomt, waar een moeder gelukkig zegt te worden als al haar kinderen en kleinkinderen als martelaar eindigen - Palestijnse moeders waarvan wordt gezegd dat zij kinderen heeft gebaard om ze martelaar te laten worden - en waar een begravenis van een martelaar als een bruiloft wordt gezien waar de martelaar zijn 72 maagden krijgt, waar op TV wordt verkondigd dat Palestijnse moeders anders zijn dan andere moeders elders ter wereld omdat ze hun kinderen als betekenisloos zien in vergelijking tot hun land, en als er iemand als martelaar sterft, zijn de moeders blij en trots, waar op TV kinderen worden geïndoctrineerd martelaarschap als een deugd te zien en waar wordt verkondigd dat de meest verheven moeders hun kinderen leren dat hun land niet zal worden bevrijd totdat het is doordrongen van het bloed van de zoons, daar zul je niet snel tot een tweestaten-oplossing komen."
opnieuw generaliseren en collectieve schuld bij alle palestijnen,
opnieuw de totale ontmenselijking, alsof palestijnen een volk zijn die zonder emotie iedereen willen afslachten.
opnieuw de existentiële dreiging. zelfs na 15 maanden de onzin en suggestie dat een kleine beweging, of 2 miljoen dakloze burgers, een militaire reus zou kunnen verslaan
opnieuw de gruwelijke retoriek dat moeders blij zouden zijn als hun kinderen sterven
opnieuw totaal demoniseren

dit is simpelweg wederom haatzaaien
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 10 mar 2025 08:24
Peter van Velzen schreef: 10 mar 2025 03:11 Daarom acht ik de waarschuwingen die zijn uitgedeeld nog altijd correct.
je hebt gewaarschuwd en hij herhaalt gewoon die dingen waar hij een waarschuwing voor kreeg. Dan heeft je waarschuwing weinig zin als je er geen verder gevolg aan geeft. gebrek consequentie
nderdaad, zolang er op de Palestijnse TV met een lach op de mond wordt gezegd hoe esthetisch het gegeven is dat Palestijnse vrouwen zoveel kinderen krijgen zodat ze hen de dood in kunnen duwen, richting het martelaarschap, waar van kinds af aan kinderen worden opgevoed om het martelaarschap en het vechten met de vijand lief te hebben en Allah te ontmoeten, waar er wordt verteld dat er wordt gebeden dat de vader, broers, dochters en zoons martelaren zullen worden om Allah's wil, zolang er op Palestijnse TV-zenders kinderspelletjes worden getoond waar er door kinderen met pijlen wordt gegooid op de Joodse Davidster en kinderprogramma's oproepen de Israeli's af te slachten, waar kinderen wordt geleerd te zingen martelaren te worden, Joden in het gezicht te stompen, stenen naar hen te gooien, waar zelfs een kind wordt aangespoord alle Joden doden, waar alle Palestijnse moeders wordt opgeroepen hun kinderen tot martelaarschap aan te sporen, waar Hitler wordt aangehaald en waar wordt verkondigd dat de Joden achter alle corruptie en vernietiging van morele waarden zitten, waar ronduit wordt gezegd dat moeders die hun kinderen aansporen martelaar te worden en niet meer terug te komen, rolmodellen zijn die je nu slechts in de Palestijnse gebieden tegenkomt, waar een moeder gelukkig zegt te worden als al haar kinderen en kleinkinderen als martelaar eindigen - Palestijnse moeders waarvan wordt gezegd dat zij kinderen heeft gebaard om ze martelaar te laten worden - en waar een begravenis van een martelaar als een bruiloft wordt gezien waar de martelaar zijn 72 maagden krijgt, waar op TV wordt verkondigd dat Palestijnse moeders anders zijn dan andere moeders elders ter wereld omdat ze hun kinderen als betekenisloos zien in vergelijking tot hun land, en als er iemand als martelaar sterft, zijn de moeders blij en trots, waar op TV kinderen worden geïndoctrineerd martelaarschap als een deugd te zien en waar wordt verkondigd dat de meest verheven moeders hun kinderen leren dat hun land niet zal worden bevrijd totdat het is doordrongen van het bloed van de zoons, daar zul je niet snel tot een tweestaten-oplossing komen."
opnieuw generaliseren en collectieve schuld bij alle palestijnen,
opnieuw de totale ontmenselijking, alsof palestijnen een volk zijn die zonder emotie iedereen willen afslachten.
opnieuw de existentiële dreiging. zelfs na 15 maanden de onzin en suggestie dat een kleine beweging, of 2 miljoen dakloze burgers, een militaire reus zou kunnen verslaan
opnieuw de gruwelijke retoriek dat moeders blij zouden zijn als hun kinderen sterven
opnieuw totaal demoniseren

dit is simpelweg wederom haatzaaien
Ik heb toch gemeld dat excuses van dit type mens niets waard is.
Hij en nog twee anderen hier denken nu eenmaal zo.

Ook heeft men dit soort denkbeelden te lang getolereerd.
Een bewering dat een volk beter zou zijn als alle andere volkeren hoort niet op dit forum.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Men heeft het recht om het niet met de moderatie eens te zijn maar, niemand komt met een redelijk argument om de bewering te verdedigen dat "DE moeders in Gaza zichzelf zien als martelaar producerende productie machines" .
Dit soort generaliserende discriminatie van een bevolkingsgroep is nu eenmaal niet toegestaan.

Dat een terroristishe organisatie zo denkt is nog geen reden om ook zo te redeneren.
Ik wens u alle goeds
Gesloten