Feedback aangaande m'n posting

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Feedback aangaande m'n posting

Bericht door Rereformed »

Mus schreef: 10 mar 2025 07:45 Geen idee of ik in dit feedback topic mag reageren mbt mijn vraag maar ik ben ondertussen wel benieuwd wat het wat ongeveer het percentage vrouwen is dat zich laat beïnvloeden door de propaganda van Hamas. Want je kan wel met een aantal filmpjes/ artikelen e.d. op de proppen komen maar het zegt in feite nog altijd niet zoveel behalve dat er propaganda wordt uitgezonden. Dus ChaimNimsky als je vriendelijk wil zijn mijn vraag mbt de cijfers en/of percentages te antwoorden dan zou ik je zeer erkentelijk zijn.

Aanvulling met een concrete vraag aan ChaimNimsky mijn bovenstaande vraag te beantwoorden.
Dit topic gaat enkel en alleen over moderatie. Het onderwerp dat je wil aanbreken is off-topic.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 10 mar 2025 10:43 Dit soort generaliserende discriminatie van een bevolkingsgroep is nu eenmaal niet toegestaan.
je woorden zeggen dat het niet mag, je daden, het blijven laten passeren, zeggen iets anders

jammer genoeg zien we dit ook bij moderators hier, en dan is de kiem natuurlijk gelegd voor de sfeer op het forum
krijg je de toestand dat het moderatorteam het oneens is en dan doe je niets. het resultaat is dan 650 pagina's

Nu blijven nimsky, hierennu en lanfy dat soort dingen gewoon beweren, volhouden en tot in het oneindige herhalen,
gewoon schrijven dat het niet mag heeft nu eenmaal geen impact. ze zullen het forum blijven overspoelen met pure onvervalste haat, racisme en geweldsverheerlijking.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef: 10 mar 2025 10:43 Men heeft het recht om het niet met de moderatie eens te zijn maar, niemand komt met een redelijk argument om de bewering te verdedigen dat "DE moeders in Gaza zichzelf zien als martelaar producerende productie machines" .
Dit soort generaliserende discriminatie van een bevolkingsgroep is nu eenmaal niet toegestaan.

Dat een terroristishe organisatie zo denkt is nog geen reden om ook zo te redeneren.
Het gaat ook over hoe lang het werd aangehouden totdat er werd ingegrepen.

Bij mij werd er wel dirct hard ingegrepen voor twee bagatellen.
Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat er wel eens met twee maten wordt gemeten in dit topic.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 mar 2025 11:13
Peter van Velzen schreef: 10 mar 2025 10:43 Men heeft het recht om het niet met de moderatie eens te zijn maar, niemand komt met een redelijk argument om de bewering te verdedigen dat "DE moeders in Gaza zichzelf zien als martelaar producerende productie machines" .
Dit soort generaliserende discriminatie van een bevolkingsgroep is nu eenmaal niet toegestaan.

Dat een terroristishe organisatie zo denkt is nog geen reden om ook zo te redeneren.
Het gaat ook over hoe lang het werd aangehouden totdat er werd ingegrepen.

Bij mij werd er wel dirct hard ingegrepen voor twee bagatellen.
Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat er wel eens met twee maten wordt gemeten in dit topic.
Dat is mogelijk, maar we trachten het wel te vermijden.
Het drong eerlijk gezegd niet direct tot me door dat de zinsnede discriminerend was.
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

appelfflap schreef: 10 mar 2025 08:24
Peter van Velzen schreef: 10 mar 2025 03:11 Daarom acht ik de waarschuwingen die zijn uitgedeeld nog altijd correct.
je hebt gewaarschuwd en hij herhaalt gewoon die dingen waar hij een waarschuwing voor kreeg. Dan heeft je waarschuwing weinig zin als je er geen verder gevolg aan geeft. gebrek consequentie.
ChaimNimsky heeft daar vervolgens ook een waarschuwing voor gekregen en de forum admin laat weten dat die niet ingetrokken wordt.
Iedereen heeft echter het recht om over moderatorbeleid te klagen en eigen gedrag uit te leggen.
Je redenering klopt van geen enkele kant.

opnieuw generaliseren en collectieve schuld bij alle palestijnen,
opnieuw de totale ontmenselijking, alsof palestijnen een volk zijn die zonder emotie iedereen willen afslachten.
opnieuw de existentiële dreiging. zelfs na 15 maanden de onzin en suggestie dat een kleine beweging, of 2 miljoen dakloze burgers, een militaire reus zou kunnen verslaan
opnieuw de gruwelijke retoriek dat moeders blij zouden zijn als hun kinderen sterven
opnieuw totaal demoniseren.

dit is simpelweg wederom haatzaaien
Haatzaaien is exact waar je jezelf aan schuldig maakt. Je demoniseert en ontmenselijkt ChaimNimsky voortdurend en kan niet verkroppen dat mensen soms heel anders denken dan jij. Dit forum is echter bij uitstek een plaats waar tegengestelde meningen botsen. Misschien moet je je eigen gedrag eens wat bijstellen. :)
Neem eens een voorbeeld aan Mus die gewoon met ChaimNimsky aan de praat blijft en het forum vult met iets wat voor anderen interessant is om te lezen.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 mar 2025 09:02 Ik heb toch gemeld dat excuses van dit type mens niets waard is.
Hij en nog twee anderen hier denken nu eenmaal zo.

Ook heeft men dit soort denkbeelden te lang getolereerd.
Een bewering dat een volk beter zou zijn als alle andere volkeren hoort niet op dit forum.
Zolang ik op dit forum meedoe zal ik er alles aan doen om mensen te laten zeggen wat ze op hun hart hebben. Ik gruw van mensen zoals jij en appelfflap die andere forummers voor de anderen gaan "interpreteren" en via zwartmaken proberen weg te treiteren. En wanneer dat niet lukt vervolgens dit hele forum proberen zwart te maken.
Af en toe een waarschuwing of een opmerking dat iemand wat moet afkoelen of zijn retoriek matigen is op zijn plaats, maar jullie maken je schuldig aan grof op de man spelen. Overdenk maar eens of je zelf op dit forum hoort. :)
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

appelfflap schreef: 10 mar 2025 11:05 Nu blijven nimsky, hierennu en lanfy dat soort dingen gewoon beweren, volhouden en tot in het oneindige herhalen,
gewoon schrijven dat het niet mag heeft nu eenmaal geen impact. ze zullen het forum blijven overspoelen met pure onvervalste haat, racisme en geweldsverheerlijking.
Hoezo, dit forum hanteert al 20 jaar de regel dat drie waarschuwingen binnen een half jaar een ban inhoudt.

Maar in zekere zin heb je gelijk, want forummers zijn in de meeste gevallen slim en weten het te ontwijken. Ik moet het toegeven: Inderdaad, jammergenoeg blijft ook appelfflap aan één stuk door kankeren op de moderatie en dit forum, en heeft ongeacht wat ik ook tegen hem zeg geen impact. :( Hij blijft dit forum tot in het oneindige verzieken door als een aasgier om bepaalde slachtoffers te cirkelen, hij houdt nooit op met het uitvergroten van wat gezegd wordt door deze of gene tot onmetelijke dimensies van onmenselijkheid, als gevolg van zijn voorliefde om op dit forum zijn wil op te leggen. C'est la vie. Of beter gezegd: "L'enfer, c'est les autres". :lol:
Born OK the first time
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Rereformed schreef: 10 mar 2025 11:36
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 mar 2025 09:02 Ik heb toch gemeld dat excuses van dit type mens niets waard is.

Een bewering dat een volk beter zou zijn als alle andere volkeren hoort niet op dit forum.
Zolang ik op dit forum meedoe zal ik er alles aan doen om mensen te laten zeggen wat ze op hun hart hebben. Ik gruw van mensen zoals jij en appelfflap die andere forummers voor de anderen gaan "interpreteren" en via zwartmaken proberen weg te treiteren. En wanneer dat niet lukt vervolgens dit hele forum proberen zwart te maken.
Af en toe een waarschuwing of een opmerking dat iemand wat moet afkoelen of zijn retoriek matigen is op zijn plaats, maar jullie maken je schuldig aan grof op de man spelen. Overdenk maar eens of je zelf op dit forum hoort. :)
Ik spel in dit geval maar zelden op de man.
Dat komt doordat ik nog maar zelden reageer op het voornoemde onderwerp,
juist omdat ik me niet meer vrij voel te zeggen wat ik er van vindt en de pro-Zionisten wel.
Je standpunt lijkt me dus behoorlijk vooringenomen eens te meer om wat die wel wordt toegestaan.

PS.
Ik denk dat daardoor Doctor Who is afgehaakt.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 mar 2025 12:01

Ik speel in dit geval maar zelden op de man.
OK, fijn. Ik neem het graag van je aan. Had je het ook nu maar niet gedaan.
Je standpunt lijkt me dus behoorlijk vooringenomen eens te meer om wat die wel wordt toegestaan.
Wil je ontkennen dat je je met bovenstaande bijdrage er wel heel grof aan overgaf? :shock:

Neem nu maar van me aan: één mopperkont en ethische purist is al ruimschoots genoeg op het forum. Zo iemand hoef je niet in zijn aanvallen nog te versterken, dat doet hij zelf wel als de beste. :D
juist omdat ik me niet meer vrij voel te zeggen wat ik er van vindt en de pro-Zionisten wel.
Maar dan zit je eenvoudig in hetzelfde lastige parket als ik. Ik kan daar vanwege de aanvallen van appelfflap ook niet meer aan meedoen. 8*) En zo zullen er velen rondlopen die zich niet meer vrij voelen. Daarom pleit ik ervoor dat we toleranter moeten zijn met wat mensen uitkramen. Het hele gebeuren in Israel is om ziek en emotioneel van te worden, en alles wordt enkel duizendmaal herhaald. En dan gaan wij elkaars leven nog zo zuur mogelijk maken door elkaar het licht in de ogen niet te willen gunnen?
Wat mij betreft is dit hele forum verziekt door de Israel-topics, en zou het een stuk opknappen indien we ze allemaal op slot doen en er nooit meer één over opendoen. Er komt sowieso geen oplossing voor de zaak daar, en al helemaal niet omdat een paar Nederlandse en Belgische freethinkers elkaar er jarenlang over in de haren vliegen. Wat zouden we dáár allemaal van opknappen!

Haha, na 48 jaar uit Nederland weggeweest te zijn vond ik zowaar drie Nederlandse uitdrukkingen die ik kon gebruiken om mijn tekst te schrijven. Ik stond er verbaasd van dat ik ze nog in mijn geheugen had, en voel me meteen een stuk opgewekter.
Born OK the first time
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Rereformed schreef: 10 mar 2025 12:28
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 mar 2025 12:01

Ik speel in dit geval maar zelden op de man.
OK, fijn. Ik neem het graag van je aan. Had je het ook nu maar niet gedaan.
Wil je ontkennen dat je je met bovenstaande bijdrage er wel heel grof aan overgaf? :shock:

Neem nu maar van me aan: één mopperkont en ethische purist is al ruimschoots genoeg op het forum. Zo iemand hoef je niet in zijn aanvallen nog te versterken, dat doet hij zelf wel als de beste. :D
Maar dan zit je eenvoudig in hetzelfde lastige parket als ik. Ik kan daar vanwege de aanvallen van appelfflap ook niet meer aan meedoen. 8*) En zo zullen er velen rondlopen die zich niet meer vrij voelen. Daarom pleit ik ervoor dat we toleranter moeten zijn met wat mensen uitkramen. Het hele gebeuren in Israel is om ziek en emotioneel van te worden. En dan gaan wij elkaars leven nog zo zuur mogelijk maken door elkaar het licht in de ogen niet te willen gunnen?
Wat mij betreft is dit hele forum verziekt door de Israel-topics, en zou het een stuk opknappen indien we ze allemaal op slot doen en er nooit meer één over opendoen. Er komt sowieso geen oplossing voor de zaak daar, en al helemaal niet omdat een paar Nederlandse en Belgische freethinkers elkaar er jarenlang over in de haren vliegen.

Haha, na 48 jaar uit Nederland weggeweest te zijn vond ik zowaar drie Nederlandse uitdrukkingen die ik kon gebruiken om mijn tekst te schrijven. Ik stond er verbaasd van dat ik ze nog in mijn geheugen had, en voel me meteen een stuk opgewekter.
Je schreef:
k gruw van mensen zoals jij en appelfflap die andere forummers voor de anderen gaan "interpreteren" en via zwartmaken proberen weg te treiteren.
Dat is duidelijk op de mens spelen en ze nog framen ook.
Op menig forum had je daarvoor een waarschuwing gekregen.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Rereformed schreef: 10 mar 2025 11:27 Haatzaaien is exact waar je jezelf aan schuldig maakt. Je demoniseert en ontmenselijkt ChaimNimsky voortdurend en kan niet verkroppen dat mensen soms heel anders denken dan jij
Niet de mooiste reactie. Dat ChaimNimsky tegengas krijgt kan je niet afschuiven op dat iemand andere gedachten heeft. Het heeft geen pas om een paar mensen nu op deze manier aan te vallen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Aangezien niemand het over de kern van de zaak heeft, maar men elkaar slechts over en weer verwijten maakt, die niets met de reden van de waarschuwing(en) te maken hebben, sluit ik nu dit onderwerp.
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 10 mar 2025 12:49
Rereformed schreef: 10 mar 2025 11:27 Haatzaaien is exact waar je jezelf aan schuldig maakt. Je demoniseert en ontmenselijkt ChaimNimsky voortdurend en kan niet verkroppen dat mensen soms heel anders denken dan jij
Niet de mooiste reactie. Dat ChaimNimsky tegengas krijgt kan je niet afschuiven op dat iemand andere gedachten heeft. Het heeft geen pas om een paar mensen nu op deze manier aan te vallen.
De observatie van Rereformed is juist. Hoezo benoem jij zulks als een manier van aanvallen?
Hoe kan men feedback geven zonder hetgeen men constateert te benoemen?
Hoe zou jijzelf datgene wat Rereformed concreet benoemd onder woorden brengen?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 mar 2025 12:47
Rereformed schreef:k gruw van mensen zoals jij en appelfflap die andere forummers voor de anderen gaan "interpreteren" en via zwartmaken proberen weg te treiteren.
Dat is duidelijk op de mens spelen en ze nog framen ook.
Op menig forum had je daarvoor een waarschuwing gekregen.
Tsja, het is mijn taak als moderator in een topic waar de moderatie wordt aangevallen om mensen erop te wijzen wat betamelijk is en wat niet. "Een gesprek op maat" noemt men dat. Ik sprak je aan op een niet geslaagde bijdrage van je en doe dat om je tot een betere forummer te maken en dit forum een plaats te laten zijn waar mensen hun meningen kunnen uiten.

En ben heel blij dat je je inmiddels alweer zo vrij voelt te zeggen wat je er van vindt. 8*)
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bonjour schreef: 10 mar 2025 12:49
Nee! Geef ChaimNimsky's denkbeelden of uitspraken maar tegengas! Daar ís het forum voor! Wat is daar op tegen?
Deed appelfflap dat maar.
Tegengas is wat dikkemick gisteren deed als reaktie op ChaimNimsky's bijdrage. Prima.

Maar het gaat hier niet om tegengas. Het gaat hier om een langgevoerde campagne om bepaalde forummers van het forum te bannen en steeds dit forum en de moderatie zwart te maken voor het tolereren van wat "de tegenpartij" uitspreekt.
Born OK the first time
Gesloten