Feedback aangaande m'n posting

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Feedback aangaande m'n posting

Bericht door ChaimNimsky »

Mus schreef: 10 mar 2025 21:18Door aan te geven je het een goede observatie vond van lost and not found yet dat Palestijnse vrouwen in de Gazastrook zichzelf zien als producerende machines heb je expliciet aangeven dat je achter die uitspraak stond of staat, dus je had deze uitspraak net zo goed zelf hardop hebben kunnen uitspreken, maakt voor mij geen verschil. Verder had lost and not found yet het over ‘ moeders’ uit de Gazastrook dan kan je net zo goed zeggen dat het over alle moeders uit de Gazastrook gaat, en nee er werd geen verbinding gemaakt met moeders die aanhangers zouden zijn van Hamas waarbij ook nog eens niet duidelijk werd dat het in dat geval mogelijk ook nog eens alleen over die vrouwen gaat die als gevolg hun geloof hun kinderen zouden willen stimuleren hun leven te geven als martelaar en hoe groot zou die groep dan zijn?
Heb heel precies geduid met een zeer uitgebreide toelichting met links wat ik een goede observatie vond aan Lanfy's posting (en dat zijn niet alle Gazaanse moeders, noch de specifieke metafoor), hetgeen ook nog eens tweemaal expliciet is geschreven.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Maria schreef: 10 mar 2025 19:06 Het volplempen van FT met wat hoogstwaarschijnlijk alleen HAMAS TV propaganda is, is me al lang een doorn in het oog.
Ik snap wat je bedoelt echter zelf heb ik daar geen last van. Wat ik zie is dat mensen graag hun kant van het verhaal willen overbrengen wat gelijk staat aan gehoord willen worden in hun verhaal. Wat hier op het forum vooral aan de gang is is dat iedereen graag gehoord wil worden mbt dit onderwerp maar het idee heeft dat er niet geluisterd wordt en dan krijgen we mensen die naar elkaar beginnen te schreeuwen. Persoonlijk probeer buiten mijn eigen verhaal ook vooral zonder oordeel te luisteren naar wat de ander probeert duidelijk te maken. Voor mij had bv het bericht van Chaim waar het hier over gaat niet verwijderd hoeven worden want daarmee, tenminste zo heb ik het ervaren, kon ik bv eigenlijk niet meer het gesprek met Chaim aangaan wat dus wel mijn bedoeling was en dus nu eigenlijk hier gebeurd waar het niet thuishoort. M.a.w. ik voelde mij een beetje in de kou gezet en kon dus eigenlijk nergens meer naar toe met wat wilde vragen en/of weten en dus ging hier naar toe.
Dat vaak anderen zo worden beïnvloed, dat zij vanwege emotionele redenen en door foutief interpreteren, dit alleen maar erger maken met hun suggesties en ongelukkige formuleringen, mag best benoemd en hopelijk voorkomen worden in de toekomst.
Dat is wel een hele optimistische hoop want het blijft toch vooral mensenwerk dus kan het ook gemakkelijk wat rommelig worden allemaal :)
Lang hierover doorgaan, als je geen bevredigend antwoord krijgt, is denk ik weinig zinvol.
Wat is lang? Ben het wel met je eens hoor op een gegeven moment moet het ook een keertje klaar zijn wanneer blijkt dat er het niets anders wordt dan het trekken aan een dood paard.

Het maakt je wel extra waakzaam voor volgende postings, die een zwaar overdreven beeld geven van wat er gaande is.
In hoeverre kun je ze zien als objectief of als eenzijdige propaganda.
Je hebt daar een scherp oog voor.
Dit is wel een goed punt. Propaganda is altijd eenzijdig en dus eigenlijk nooit objectief vanwege het eenzijdige beeld en wanneer je beperkt tot eenzijdige info kan je eigenlijk al niet meer objectief zijn en dat gevaar zit er vooral in wanneer je via de sociale media in een algoritme-val terecht komt, ik ben daar zelf heel waakzaam op.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 10 mar 2025 21:58
Mus schreef: 10 mar 2025 21:18Door aan te geven je het een goede observatie vond van lost and not found yet dat Palestijnse vrouwen in de Gazastrook zichzelf zien als producerende machines heb je expliciet aangeven dat je achter die uitspraak stond of staat, dus je had deze uitspraak net zo goed zelf hardop hebben kunnen uitspreken, maakt voor mij geen verschil. Verder had lost and not found yet het over ‘ moeders’ uit de Gazastrook dan kan je net zo goed zeggen dat het over alle moeders uit de Gazastrook gaat, en nee er werd geen verbinding gemaakt met moeders die aanhangers zouden zijn van Hamas waarbij ook nog eens niet duidelijk werd dat het in dat geval mogelijk ook nog eens alleen over die vrouwen gaat die als gevolg hun geloof hun kinderen zouden willen stimuleren hun leven te geven als martelaar en hoe groot zou die groep dan zijn?
Heb heel precies geduid met een zeer uitgebreide toelichting met links wat ik een goede observatie vond aan Lanfy's posting (en dat zijn niet alle Gazaanse moeders, noch de specifieke metafoor), hetgeen ook nog eens tweemaal expliciet is geschreven.
Oké, ik vermoed dat er wat spraakverwarring cq aandachtsverwarring aan de gang is. Begrijp ik nu goed dat jou aandacht meer gaat naar het gegeven waarom een twee staten oplossing niet zal lukken en dat je dat wil aantonen via al die linkjes waar je ons mee overspoeld?
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

ChaimNimsky schreef: 10 mar 2025 20:43
Maria schreef: 10 mar 2025 19:06 Het volplempen van FT met wat hoogstwaarschijnlijk alleen HAMAS TV propaganda is, is me al lang een doorn in het oog.
Dat vaak anderen zo worden beïnvloed, dat zij vanwege emotionele redenen en door foutief interpreteren, dit alleen maar erger maken met hun suggesties en ongelukkige formuleringen, mag best benoemd en hopelijk voorkomen worden in de toekomst.

Lang hierover doorgaan, als je geen bevredigend antwoord krijgt, is denk ik weinig zinvol.
Het maakt je wel extra waakzaam voor volgende postings, die een zwaar overdreven beeld geven van wat er gaande is.
In hoeverre kun je ze zien als objectief of als eenzijdige propaganda.
Je hebt daar een scherp oog voor.

Edit:
Onze berichten overlapten elkaar.
Zou je kunnen zeggen waarom Lanfy en ik een waarschuwing hebben gekregen? Er lijkt mij geen overtreding te zijn begaan (vooropgesteld dat het een metafoor betrof en er niet ALLE Gazaanse moeders mee werd bedoeld), terwijl het tonen van Hamas-propaganda juist functioneel was aangaande de kijk van Gazanen op het martelaarschap en het vaak helemaal geen Hamas-propaganda betrof, maar ook andere TV zenders.
Dat het een metafoor was, is niet duidelijk gesteld, ook niet in de diverse herhalingen.
Het kwam ook op mij over als scheldproza.

Kom voortaan met objectieve berichtgeving, waarbij het niet mis te verstaan is, dat dit een algemene mening is en niet de uitingen van zieke emotionele uitlatingen van HAMAS adepten, die misschien op hun manier zin wilden geven aan een persoonlijk verlies.
Ik weet het...dit kan ook speculatie zijn, maar wel een meer begrijpelijke.

Verder zou ik deze eindeloze discussie, die slechts verschillende visies lijken uit te vergroten, graag willen afsluiten
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Maria schreef: 10 mar 2025 22:23Kom voortaan met objectieve berichtgeving, waarbij het niet mis te verstaan is, dat dit een algemene mening is en niet de uitingen van zieke emotionele uitlatingen van HAMAS adepten, die misschien op hun manier zin wilden geven aan een persoonlijk verlies.
Recente peilingen tonen aan dat 71% van de Gazaanse bevolking HAMAS adepten zijn en de aanval van 7 oktober steunt, en 59% hoopt op de terugkeer van Hamas als gezaghebbende macht.www.geenstijl.nl

Afbeelding

Het is in Gaza een algemene mening.

Daarnaast is het vaak helemaal geen Hamas-propaganda, maar ook andere TV zenders. Palestinian Broadcasting Corporation en Palestine TV is de officiële staatsomroep van de Palestijnse Autoriteit, verantwoordelijk voor zowel radio- als televisie-uitzendingen en Palestine TV is een onderdeel van de PBC, deze zender biedt een verscheidenheid aan programma's, waaronder nieuws. Fatah Leidt de Palestijnse Autoriteit.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 10 mar 2025 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

ChaimNimsky schreef: 10 mar 2025 23:14
Maria schreef: 10 mar 2025 22:23Kom voortaan met objectieve berichtgeving, waarbij het niet mis te verstaan is, dat dit een algemene mening is en niet de uitingen van zieke emotionele uitlatingen van HAMAS adepten, die misschien op hun manier zin wilden geven aan een persoonlijk verlies.
Recente peilingen tonen aan dat 71% van de Gazaanse bevolking HAMAS adepten zijn en de aanval van 7 oktober steunt, en 59% hoopt op de terugkeer van Hamas als gezaghebbende macht.www.geenstijl.nl

Afbeelding

Daarnaast is het vaak helemaal geen Hamas-propaganda, maar ook andere TV zenders. Palestinian Broadcasting Corporation en Palestine TV is de officiële staatsomroep van de Palestijnse Autoriteit, verantwoordelijk voor zowel radio- als televisie-uitzendingen en Palestine TV is een onderdeel van de PBC, deze zender biedt een verscheidenheid aan programma's, waaronder nieuws. Fatah Leidt de Palestijnse Autoriteit.
Dit komt op mij over als zeer objectieve berichtgeving! Maar misschien is er iemand die deze berichtgeving gedegen kan weerleggen?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Maria schreef: 10 mar 2025 22:23 Dat het een metafoor was, is niet duidelijk gesteld,
MAria
een metafoor moet verhelderen, niet ontmenselijken

een goed gemodereerd forum, wat freethinker ooit was en hopelijk terug wordt, is geen plaats waar zomaar alles gezegd mag worden.
Meningsvrijheid kent grenzen, modereren betekent een kader scheppen en dit bewaken zodat iedereen de ruimte krijgt om deel te nemen.
haatzaaien, zoals je bij nimsky's openingspost kunt lezen is geen meningsvrijheid

dit was 1 week na 7 oktober
Rereformed schreef: 12 okt 2023 14:35
zij zitten ook opgesloten, worden zonder eten ed gezet. ALs je echt niet inziet dat dit een verschrikkelijk gruwelijke en barbaarse oorlogsmisdaad is dan is het hopeloos.
Onzin, het is juist het enige en allerslimste wat Israel kon doen om die 200 onschuldige burgers vrij te krijgen.
Het is juist het omgekeerde van een oorlogsmisdaad: het laat juist zien dat men zoveel mogelijk doet om de 200 gegijzelde burgers weer vrij te krijgen, alvorens men tot uitschakeling van Hamas overgaat, waar dan ook die gegijzelden omgebracht kunnen worden.
je hebt als moderatorteam hier genocidale taal laten passeren, daarmee leg je de kiem voor het verdere vervolg

nu is het forum vooral extremisme geworden waar men dan wil praten over vrouwen die kinderen baren om te laten sterven en hoe men dit eigenlijk bedoelt. als moderator ben je wel ergens medeplichtig voor deze extremistische waanzin
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

ChaimNimsky schreef: 10 mar 2025 23:14 Het is in Gaza een algemene mening.
In het Gaza onder Hamas is een sterke beperking van meningsuiting.
Je mag er niet vanuitgaan, dat deze enquete gevoerd is onder een doorsnee bevolking.
Protesten tegen Hamas worden zwaar bestraft.
Hoeveel vrouwen en hoeveel mannen er mee deden en hoe de verdeling in de uitkomsten is, is niet bekend.
Dat roept meteen vragen op over de waarde van deze uitkomsten.

Daarbij is het bericht bijna een jaar oud.
In die omstandigheden lijkt dat ontiegelijk veel langer
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 10 mar 2025 23:44:scissors:
je hebt als moderatorteam hier genocidale taal laten passeren,
daarmee leg je de kiem voor het verdere vervolg
Jij haalt één en ander op jouw geheel eigen manier weer out of context en framed het dan zo dat de essentie van wat geschreven werd boosaardig of zelfs genocidale taal zou zijn. Terwijl je beter zou hebben moeten weten! Zelfs mij was destijds duidelijk, en zulks is jouw destijds ook bij herhaling uitgelegd, dat Israel daar bezig was om de onderhandeling met Hamas proberen te starten.

Jouw is toen ook al uitgelegd dat het een prima deal was geweest voor zowel Hamas als de Gazanen om Israël de gegijzelden terug te geven, zodat zij weer water, voedsel en stroom zouden krijgen! Maar het waren de genocidale intenties van Hamas die hun deden besluiten niet op die deal in te gaan, terwijl zulks tigduizenden Gazaanse levens had kunnen sparen!

Bijzonder wrang is dat jij dit reeds 600 bladzijdes steeds weer opnieuw blijft herhalen, terwijl jij net als iedereen zou moeten weten dat de Gazanen binnen een paar dagen weer water, voedsel en stroom kregen vanuit Israël, omdat Isaël inzag dat het Hamas geen ene jota interesseerde, want Hamas had zelf voldoende voorraden weggekaapt bij de Gazaanse bevolking.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

appelfflap schreef: 10 mar 2025 23:44
Maria schreef: 10 mar 2025 22:23 Dat het een metafoor was, is niet duidelijk gesteld,
MAria
een metafoor moet verhelderen, niet ontmenselijken

een goed gemodereerd forum, wat freethinker ooit was en hopelijk terug wordt, is geen plaats waar zomaar alles gezegd mag worden.
Meningsvrijheid kent grenzen, modereren betekent een kader scheppen en dit bewaken zodat iedereen de ruimte krijgt om deel te nemen.
haatzaaien, zoals je bij nimsky's openingspost kunt lezen is geen meningsvrijheid
............
Appelfflap.
Jouw mening mag gezegd worden

Echter, het moet mij van het hart.........
Je laat niet af om in bijna elk bericht verholen of duidelijke kritiek te uiten op moderatoren.
Zo vaak dat we er te moe van worden steeds naar Feedback te verwijzen.
Misschien wordt het tijd voor jou om een ander forum zoeken waar minder vrije meningsuiting is en waar je je dan misschien meer thuis zult voelen.

Wel jammer voor ons, want naast je constante commentaar op de moderatie hier, heb je ook vaak goede bijdragen.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ga nu eens een stapje dieper. We zijn het op dit forum erover eens dat er geen vrije wil is. Dus hoe ontstaan meningen? Waarom is er de haat over en weer?
Dan ontwikkel je een essentiële persoonlijke eigenschap: Inlevingsvermogen.
Zonder inlevingsvermogen zijn de waarschuwingen zeker terecht.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 10 mar 2025 22:23
ChaimNimsky schreef: 10 mar 2025 20:43:scissors:
Er lijkt mij geen overtreding te zijn begaan (vooropgesteld dat het een
metafoor betrof en er niet ALLE Gazaanse moeders mee werd bedoeld)
Dat het een metafoor was, is niet duidelijk gesteld, ook niet in de diverse herhalingen.
Toch wel hoor. Je hebt dat kennelijk vergeten,
maar je hebt dat wel gelezen, want je hebt er zelfs op gereageerd.
Zie eventueel in topic 'Israël en het internationaal recht':
Maria » 07 mar 2025 12:44 schreef:
HierEnNu schreef: ↑07 mar 2025 01:42

:scissors:

Op Freethinkers wordt vaak gesteld dat mensen machines zijn, zonder dat daar
ooit zulk bezwaar tegen wordt gemaakt. Sinds ik hier op Freethinker meelees
begrijp ik die metafoor heel goed
en kan ik daar prima mee leven. Tenslotte is
het een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte
te kunnen spelen zonder die te accepteren. :idea:
........
Hoe kom je erbij om dit met elkaar te vergelijken?
En dan nog.....
En is het volgens jou een teken van een ontwikkelend geest
om vrouwen als produktie machines af te schilderen. :shock:
---------------
Maria schreef:Kom voortaan met objectieve berichtgeving, waarbij het niet mis te verstaan is, dat dit een algemene mening is en niet de uitingen van zieke emotionele uitlatingen van HAMAS adepten
Is het 'Handvest van Hamas' objectief en algemeen genoeg?
Het 'Handvest van Hamas' legt zulks namelijk kristalhelder en dwingend op.
Moeders worden zelfs verplicht hun dochters zo op te voeden dat ook die dochters
van meisje af aan geïndoctrineerd worden tot bereidheid om ook hun zonen
zó op te voeden, dat ook zij bereid zijn om martelaar te worden!
Yale Law School - Lillian Goldman Law Library schreef:
Hamas Covenant 1988
The Covenant
of the
Islamic Resistance Movement
18 August 1988

In The Name Of The Most Merciful Allah

Ook heel interessant om ff door te lezen:
The Jihad for the Liberation of Palestine is an Individual Duty:
Article Fifteen:

The Education of the Generations:

The Role of the Moslem Woman:

Article Seventeen:

The Moslem woman has a role no less important than that of the moslem man
in the battle of liberation. She is the maker of men.
Her role in guiding and educating the new generations is great.

Article Eighteen:

Woman in the home of the fighting family, whether she is a mother or a sister,
plays the most important role in looking after the family, rearing the children
and embuing them with moral values and thoughts derived from Islam.
She has to teach them to perform the religious
duties in preparation for the role of fighting
awaiting them.

That is why it is necessary to pay great attention to schools and
the curriculum followed in educating Moslem girls,
so that they would grow up to be good mothers, aware
of their role in the battle of liberation.

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Iedereen (HierEnNu) is tegen Hamas.

Iedereen!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Mij komt het voor dat de discussie over de daden van het Zionisme hier gewoon wordt voortgezet.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

HierEnNu schreef: 11 mar 2025 00:26
appelfflap schreef: 10 mar 2025 23:44:scissors:
je hebt als moderatorteam hier genocidale taal laten passeren,
daarmee leg je de kiem voor het verdere vervolg
Jij haalt één en ander op jouw geheel eigen manier weer out of context en framed het dan zo dat de essentie van wat geschreven werd boosaardig of zelfs genocidale taal zou zijn. Terwijl je beter zou hebben moeten weten! Zelfs mij was destijds duidelijk, en zulks is jouw destijds ook bij herhaling uitgelegd, dat Israel daar bezig was om de onderhandeling met Hamas proberen te starten.

Jouw is toen ook al uitgelegd dat het een prima deal was geweest voor zowel Hamas als de Gazanen om Israël de gegijzelden terug te geven, zodat zij weer water, voedsel en stroom zouden krijgen! Maar het waren de genocidale intenties van Hamas die hun deden besluiten niet op die deal in te gaan, terwijl zulks tigduizenden Gazaanse levens had kunnen sparen!

Bijzonder wrang is dat jij dit reeds 600 bladzijdes steeds weer opnieuw blijft herhalen, terwijl jij net als iedereen zou moeten weten dat de Gazanen binnen een paar dagen weer water, voedsel en stroom kregen vanuit Israël, omdat Isaël inzag dat het Hamas geen ene jota interesseerde, want Hamas had zelf voldoende voorraden weggekaapt bij de Gazaanse bevolking.
Ik ben heel blij dat er iemand is die dit scherp ziet. Het is de zoveelste maal dat appelfflap mij als een barbaar neerzet met verwijzing hiernaar. Hij weet het ditmaal zelfs nog als "extremistische waanzin" te betitelen.
Terwijl dit geschreven is op het moment dat er van Israels kant nog helemaal geen tegenoptreden is geweest, en men enkel bezig is met onderhandelen om de levens van 200 gegijzelden te redden. Ik noem het onder druk zetten van die hele samenleving "slim", naief als ik toen nog was te denken dat er vanuit die Palestijnse samenleving dan druk op Hamas wordt uitgeoefend om een deal met de Israëliërs te maken. Vanzelfsprekend betekent zo'n onderhandelingstaktiek niet instemmen met genocide! Op dat moment in de tijd was het enkel Hamas die zich schuldig had gemaakt aan gruwelijke genocide en extremistische waanzin, en was de belangrijkste taak van de regering van Israel om hoe dan ook die 200 gegijzelden vrij te krijgen.

Ik moet zeggen dat ik nu wel genoeg heb van deze obsessie van appelfflap om mij te achtervolgen voor een uitspraak die hij opblaast zodat hij mij als een voorstander van genocide kan neerzetten. Misschien moet hij nu maar eens twee jaar lang gaan overdenken hoe hij van zijn kant geen enkele moer heeft gegeven om die 200 gegijzelden die in de handen van barbaren zijn gevallen.

Laat ik appelfflap eens een spiegel voorhouden. Misschien helpt een illustratie van zijn schrijfwijze hem om zijn eigen optreden eens wat kritischer te bekijken.

Dit is de mindset van hem:

Forummer: Hoe fundamentalistisch moet je zijn om doelbewust zelfmoord te plegen en daar zoveel onschuldige medemensen in mee te trekken?
Antwoord van appelfflap (één dag na het optreden van Hamas massamoordenaars): of hoe wanhopig als je daar moet leven?

Geen woord van afkeuring! Deze forummer presteert het de grootst denkbare barbaarsheid die men onder ogen krijgt de volgende dag te vergoelijken door er begrip voor op te brengen!
En wat een leugenaar! Wat een gigantische verdraaiing van de feiten! Hier is dat Gazaanse leven in wanhoop. Hier kan men veertig minuten lang ernaar kijken.
En moderators hebben dit leugenachtig optreden en begrip voor massamoord ongestraft maar laten passeren. Waarmee ze de kiem legden voor het verdere vervolg. Wat een schande voor dit forum. :twisted:

Maar toch is dit niet het eindoordeel over appelfflap, die ik tenslotte al 20 jaar lang ken, en die zoals Maria al opmerkte ook met goede bijdragen kan aankomen.
Ik kom een dag na de beruchte 7 oktober deze reaktie van ChaimNimsky tegen.
ChaimNimsky schreef: 08 okt 2023 13:00
dikkemick schreef: 08 okt 2023 09:04 Ik voorzie dat nu ook. Een totale oorlog waarbij de kleine stukjes grondgebied van Palestijnen (getto's) ingelijfd zullen worden bij het grote machtige Israël.
Ik ook en wat mij betreft hoeft geen Palestijn het meer te overleven. Indien een tegenstander niet met minder genoegen neemt dan met geheel Israel en wil strijden tot de dood, laat het dan zo zijn!
En het strekt appelfflap tot eer dat hij als enige op dit forum erop wijst dat ChaimNimsky nu te ver gaat:

"en hier pleit je dus voor genocide en volkerenmoord.
volstrekt geen verschil met de nsdap in de jaren 30 Nimsky"

Het blijft een discussiepunt in hoeverre het goed of juist fout is dat appelfflap hier de parallel trekt met nazi's. Want zoals uit de woorden van ChaimNimsky af te leiden valt is zijn uitgangspunt dat Palestijnen hebben laten zien dat ze geen compromis willen, maar zelf kiezen voor een oorlog die enkel de uitkomst kan hebben "óf de één óf de ander".
Een oproep tot matiging was mi. sterker geweest zonder die vergelijking.

Oh, wacht, ik merk nu op dat ik wat later toch ook op die woorden van ChaimNimsky reageer:

Come on, ChaimNimsky. Op een moment dat een mens geheel overrompeld wordt door gevoelens van boosheid wegens gruwelijkheden die de vijand pleegt moet men weten dat men eerst moet afkoelen alvorens wat uit te spreken. Er zijn intelligentere manieren om Hamas uit te schakelen.
De moffen en de jappen die de oorlog verloren waren in staat hun land weer geciviliseerd te maken.

Op die 8ste oktober kan ik er begrip voor opbrengen dat iemand die nauw verbonden is met Israel zo woedend wordt dat hij met volkomen onbesuisde reakties aankomt. En ik probeer hem op gemoedelijke toon te laten kalmeren. En kan het eenvoudig nog niet geloven dat ChaimNimsky dit echt van mening is.
Ik bedenk me nu dat ik op dat moment wel heel gemakkelijk "intelligentere manieren om Hamas uit te schakelen" uit de goochelaarshoed haal.
Born OK the first time
Gesloten